Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Korek zbiorniczka wyrównawczego - prawidłowe działanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Korek zbiorniczka wyrównawczego - prawidłowe działanie
Autor Wiadomość
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Maj 05, 2007 14:47   [R75] Korek zbiorniczka wyrównawczego - prawidłowe działanie
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

witam.
czy jest jakiś sposób na przetestowanie korka zbiornika wyrównawczego. podejrzewam że wypuszcze on płyn chłodzacy przy normalnej temp. (połowa skali na wskaźniku). chyba tak nie powinno być.

Dzisiaj sobie dmuchnąłem w korek i przez otwory które są w nim powietrze leci swobodnie. Dmuchałem w sam dół korka i obejmując gumową uszczelkę.

Dołączam obrazek poglądowy: czarnek grube kreski to uszczelki gumowe (wskazane przez strzałki) i 2 dziury.

Może ktoś podać zasadę działania?
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 21, 2011 23:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 05, 2007 14:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Maj 05, 2007 14:52   

ZTCW to korek ma zapewnić podwyższone ciśnienie w układzie i zabezpieczać przed jego nadmiernym wzrostem.
Nie napisałeś, czy mocno dmuchałeś, jeżeli słabo lub niezbyt mocno, to korek is dead :( .
W takiej sytuacji płyn wrze przy niższej temp. i dlatego Ci go wywala.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Maj 05, 2007 15:00   

Moim zdaniem nie ma co testować, tylko trzeba wymienić ;) koszt niewielki a nie zaszkodzi ;) Jeśli słabo dmuchałeś i puszczał to raczej jest coś nie teges z nim.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Maj 05, 2007 15:01   

Sorry, nie doczytałem, że przepływa swobodnie :oops:
Diagnoza - szmelc :(
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Maj 06, 2007 09:29   

to tak jak podejrzewałem. możliwe że przez ten korek musiałem robić uszczelkę pod głowicą, a dokładniej przez jazdę poprzedniego właściciela.

spoko, wymienie korek, uszczelki też mam zrobione to powinno być ok, bo juz mnie rozbrajał mój roverek.

pozdrawiam

[ Dodano: Nie Maj 06, 2007 9:28 am ]
zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. korek styka się ze zbiornikiem górną uszczelką gumową (patrz rysunek) więc jak działa ten zaworek (domniemywam że całość w dół od górnej uszczelki) żeby wypuszczać nadmiar ciśnienia ponad założoną wartość? może ktoś to wytłumaczyć??

i jeszcze jedno, byłby może ktoś z forumowiczów tak dobry i sprawdził u siebie na takim korku jak mój czy gdy w niego dmucha to jest jakiś opór czy powietrze przelatuje swobodnie.

pozdrawiam
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 06, 2007 12:48   

takie dmuchanie w korek to nie jest najlepszy test.
sam zauważyłeś że korek styka sie ze zbiorniczkiem tylko ta górną uszczelką, a do zaworków są doprowadzone kanaliki z zewnątrz, (zazwyczaj wystają gdzieś zaraz za tą właśnie uszczelką i sprawdzając musialbys dmuchać przykładając usta dokładnie do uszczelki, a to chyba dość trudne :wink:
ponadto każdy korek ma dwa zaworki jeden ciśnieniowy, a jeden zwrotny, żeby w razie czego nie było podciśnienia w układzie i problem z korkiem może polegać zarówno na tym że jeden z nich (lub oba) są nieszczelne jak i w tym że ten drugi się nie otwiera :sad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Maj 06, 2007 17:25   

W 75 ten korek jest duży to nie wiem jak dmuchnąć w niego żeby było szczelnie
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Maj 06, 2007 18:02   

właśnie przed chwilą wróciłęm od znajomych ok. 25km. i sprawdziłem już na parkingu że gdy włączył się wentylator chłodnicy (czyli płyn osiągnął odpowiednią temperaturę, jak się domyślam) to zaczęło sikać rurką przelewową ze zbiornika i słychać lekkie syczenie. wnioskuję że korek nie trzyma ciśnienia.

temperatura na wskaźniku wewnąŧrz auta w normie, poniżej połowy skali, gdybym pojeździł troche to pewnie by poszła w górą na czerwone pole.

wcześniej w dzień jeździłęm z włączoną klimą aby wentylatro cały czas działał i to pomagało utrzymać płyn w niższej temeraturze i go nie wywalało - taki doraźny patent.
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Maj 06, 2007 19:06   

Najprościej sprawdzić korek, to na ciepłym silniku poluzować korek. Jeżeli będzie słychać syczenie, tzn. że trzyma ciśnienie.
Nie wiem tylko, jak sprawdzić domowym sposobem górne ciśnienie otwierania się korka :(
UWAGA - można się poparzyć, więc OSTROŻNIE
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 13:47   

tak, wiem, jednak moim zdaniem nie powinien puszczać płynu i ciśnienia przy normalnej temperaturze pracy silnika (np tak jak pisałem w momencie włączenia się wentylatora stojąc np w korku). na ciepłym silniku jak otworzę korek to troche syczy, jakby trzymał ciśnienie, może jednak nie do końca.

ważne pytanie:

czy mogę zastosować korek czarny (podobno trzyma większe ciśnienie i stosowany jest w modelach wyprodukowanych później niż mój R75 - szary stosuje się do nr VIN YM158718, a czarny od nr YM158719.) czy muszę taki co był (szary, z napisem 100)?? jeździć trzeba a na ten szary to muszę czekać prawie 2 tygodnie na sprowadzenie.

a może ktoś przypadkiem ma szary korek do sprzedania od ręki?
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 14:23   

soulz napisał/a:
czy mogę zastosować korek czarny (podobno trzyma większe ciśnienie i stosowany jest w modelach wyprodukowanych później niż mój R75 - szary stosuje się do nr VIN YM158718, a czarny od nr YM158719.)

Być może w nim coś poprawili w związku z problemami z układem chłodzenia i starymi korkami...?
Nie jestem pewien. jeśli jest dostępny, to bym brał i zobaczył "co i jak".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 16:54   

Witam w moim jest czarny korek z napisem 140. Rocznik 2000
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 19:24   

jaką masz końcówkę vin? i czy ze zbiornika wyrównawczego wychodzi taka mała rurka do odprowadzania nadmiaru ciśnienia i płynu? może masz przypadkiem foto swojego zbiornika :)
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 20:41   

jutro pstrykne zdjęcie ja mam cdt silnik ale zbiorbiki pewnie takie same
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 22:53   

u Senna w poldoroverze korek tez nie trzymal
naprawilem go przez kilkukrotne nacisniecie tego zaworka srubokretem od dolu
tylko ze tam jest inny korek niz ten ktory narysowales

zeby sprawdzic korek trzeba mu podac cisnienie i obserwowac przy jakim cisnieniu sie otworzy
trzeba miec sprezarke z manometrem i regulowanym cisnieniem,
przy podcisnieniu korek ma wpuszczac powietrze
jak dobrze pamietam to bylo juz na ten temat na forum
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Sty 24, 2012 19:39   

witam podłącze sie pod temat bo nie bede otwierał nowego.
Wie ktoś gdzie mozna kupić korek wlewu płynu chłodniczego ? do R75 bo na allegro wszedzie są z numerem pod spodem 140 a ja potrzebuje 100. Moze ma ktoś na sprzedarz?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 19:53   

a TomaTeam szukałeś ?? http://www.tomateam.pl/sklep/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 24, 2012 21:16   

tomi00777 napisał/a:
wszedzie są z numerem pod spodem 140 a ja potrzebuje 100.
dlaczego chcesz zakładać 100 ? , przecież 100 były wymieniane na 140 (akcja serwisowa) w celu utrzymania większego ciśnienia .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Sty 24, 2012 22:03   

powaznie? dzieki za info w takim razie musze zmienic mechanika bo mówił zeby broń boże nie kupować 140 jak sie ma 100
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 25, 2012 10:43   

tomi00777 napisał/a:
powaznie?
przecież ja mam ten sam silnik i mam już czarny korek. Temperatura wrzenia płynu, powiązana jest z ciśnieniem w układzie.Wcześniej też pisano o tej akcji serwisowej (od nr. VIN 158719 był korek czarny 140 ).
np. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=20654
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe działanie skrzyni.
luki12 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 23, 2010 22:16
luki12
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe działanie klimatyzacji - pytanie
Gość Rover serii 75, MG ZT 53 Sro Sie 13, 2014 19:07
maciejk1980
Brak nowych postów [MG ZT190]Gajzer ze zbiorniczka wyrównawczego?
pachuxd Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Wrz 10, 2020 13:28
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wybijanie wody ze zbiorniczka wyrównawczego
lukat Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Wrz 29, 2009 14:46
lukat
Brak nowych postów [R 75] Korek zbiorniczka
vitko54 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Sty 25, 2019 11:52
vitko54



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink