Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Kontrola trakcji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:53
[R420] Kontrola trakcji
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 11:14   

Brt napisał/a:
Torsen to nie kontrola trakcji, tylko rodzaj samoblokującego mechanizmu różnicowego, a kontrola trakcji polega na ujęciu gazu lub przyhamowaniu zbyt szybko obracającego się koła w przypadku utraty przyczepności podczas przyspieszania.

Skąd te definicje?

Moim zdaniem torsen to jest przypadek systemu kontroli trakcji.

"Kontrola trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). "

Torsen (torque sensign) właśnie rozdziela tak napęd, aby koła nie utraciły przyczepności z podłożem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 10, 2007 11:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 13:50   

Przeciez torsen dopuszcza buksowanie kół tyle, że jeśli już to obu :D A w definicji jest wyraźnie napisane, że nie dopuszcza no i poniżej są wyróżnione sposoby sterowania i nie ma w nich wyróżnionego rozwiazania czysto mechanicznego. Wszystkie trzy opierają się na sterowaniu elektronicznym poprzez hamulce lub zmniejszenie mocy silnika. Więc uwazam, że torsen to taki lepszy mechanizm róznicowy, ale do systemów kontroli trakcji to bym go nie zaliczył ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 13:55   

Brt napisał/a:
Więc uwazam, że torsen to taki lepszy mechanizm róznicowy, ale do systemów kontroli trakcji to bym go nie zaliczył ;)

Wszystko zależy od definicji.
Moim zdaniem kontroluje on "trakcję", bo potrafi rozkładać moment obrotowy i nie robi tego "w ciemno". ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 14:13   

Ale zgodnie z tą definicją którą podałeś, to nie należy do kontroli trakcji. W definicji i opisie Torsena tez nie ma ani słowa o kontroli trakcji. ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 14:38   

Brt napisał/a:
Ale zgodnie z tą definicją którą podałeś, to nie należy do kontroli trakcji. W definicji i opisie Torsena tez nie ma ani słowa o kontroli trakcji.

No tak... W tym kontekście masz rację. To są jednak tylko definicje z Wikipedii.

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 2:39 pm ]
Tutaj piszą o "torque sensing traction control sensing":
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_200_Coupe

...ale wikipedii nie bierzmy całkiem na powaznie.

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 2:40 pm ]
Oooo.
BYł dostępny jako opcja to silników bez turbo:

"It was standard on the 220 Coupe Turbo, and optional for the first year of production on the naturally aspirated 220 version."

Być może można było go dołożyć do każdego innego R z 2.0 serii T (niekoniecznie Turbo)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 14:46   

Wikipedii nie biorę do końca na powaznie, ale i tak Torsen nigdy mi sie nie kojarzył z kontrolą trakcji tylko z ulepszonym mechanizmem różnicowym ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 18:08   

Witam

a teraz pare danych:

TORSEN jest to międzyosiowy mechanizm różnicowy .Jest to urządzenie czysto mechaniczne tzn. zasada działania opiera się całkowicie na mechanice.A ma za zadanie
- Różnicowanie prędkości obrotowych każdej z osi;
- Rozdział momentu obrotowego na osie napędzane.


A EPS jest urządzeniem elektroniczno mechanicznym gdzie kontrola trakcji odbywa sie elektronicznie po przez czujniki ABS a reakcja wykonywania jest mechanicznie tez przez układ ABS ,czyli polega wyłacznie na WYCHAMOWANIU tego koła które traci przyczepnosc

Torsen potrafi poza wychamowaniem koła przekazac moc z koła które sie slizga na kolo które ma przyczepnosc w danym momencie,EPS tego nie potrafi
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 18:15   

ENU napisał/a:
A Kontrola Trakcji jest urządzeniem elektroniczno mechanicznym

Doprecyzowałbym, że mamy tu na myśli "elektroniczny system kontroli trakcji". Uważam, że pojęcie "kontrola trakcji" jest dużo bardziej szerokie.

Trakcja wg PWN: http://sjp.pwn.pl/lista.p...cja&od=&from=os
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 10, 2007 21:56   

coona napisał/a:
a że Ja tak zapytam-R400 miały w ogóle kontrolę trakcji ??
Te linki przejrzałem i widzę tylko wypowiedzi użytkowników R75 i R600

Żaden Rover ani MG nie ma kontroli trakcji. Nawet w wersji 75 Vanden Plass ani ZT 260.

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 10:04 pm ]
ENU napisał/a:
TORSEN jest to międzyosiowy mechanizm różnicowy .Jest to urządzenie czysto mechaniczne tzn. zasada działania opiera się całkowicie na mechanice.A ma za zadanie
- Różnicowanie prędkości obrotowych każdej z osi;
- Rozdział momentu obrotowego na osie napędzane.

Definicja, jak każda jest niekompletna. Z definicji wynika, że występuje tylko w samochodach AWD.

Moim zdaniem, TORSEN to taka machaniczna szpera, która nie działa coprawda tak sprawnie jak typowe szpery, ale również się nie zużywa.
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 23:55   

czy jakikolwiek z MG mial szpere w ogole? Mam tu na mysli ZR 160 akurat :)
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 00:32   

Tomi napisał/a:
Żaden Rover ani MG nie ma kontroli trakcji. Nawet w wersji 75 Vanden Plass ani ZT 260.

No to o czym jest ta strona w instrukcji obsługi R75? :shock:
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 11, 2007 01:04   

Hmmm... śledzenie modelu R75 zakończyłem na roku. Nigdy nie słyszałem aby coś takiego montowano.

Człowiek uczy się całe życie... i głupi umiera :)
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 01:16   

Tomi napisał/a:
śledzenie modelu R75 zakończyłem na roku

To jest instrukcja z 1999 roku... :wink:
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 11, 2007 09:34   

Nie zagłębiałem się dokładnie w konstrukcję R75, ale wszystkie źródła (również prasowe), pisały, że W R75 nie ma kontroli trakcji.

Jak widać gazety kłamią... i Kaczyński z Gosiewskim i Dornem mają rację :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 11, 2007 11:05   

Cytat:
czy jakikolwiek z MG mial szpere w ogole? Mam tu na mysli ZR 160 akurat

Przecież Tomi napisał:

Tomi napisał/a:
Żaden Rover ani MG nie ma kontroli trakcji.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 11:10   

Piter34 ale kolega nie pyta o kontrolę trakcji tylko o blokadę mechanizmu różnicowego jak np mechanizm torsena :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 11:15   

A poza tym już ustaliliśmy, że Rover 75 (i MG ZT zapewne) MA kontrolę trakcji :razz:
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 11, 2007 11:28   

sTERYD napisał/a:
Piter34 ale kolega nie pyta o kontrolę trakcji tylko o blokadę mechanizmu różnicowego jak np mechanizm torsena :cool:

A skąd ja mam wiedzieć co on ma na myśli jak coś pisze. :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 12:06   

szpera-blokada mechanizmu różnicowego
ja się po tym domyśliłem ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 14:47   

Ja takowy przycisk do EPS posiadam i skubaniec jeszcze do tego działa :(
Bez wyłączenia to sobie nie zapiszcze oponkami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] jaki olej do automatu, filtr? Kontrola płynów ekspl.
MarcinMag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 07, 2012 15:22
ALINZA
Brak nowych postów [R45] - kontrola "check engine"
ketchup1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 11, 2014 11:08
dudek2006
Brak nowych postów [R420 LPG] Szukam dobrego serwisu do R420 pod Warszawą
orzechvip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Maj 05, 2009 15:36
Raptile
Brak nowych postów [R420] ABS
rtworek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 09, 2009 23:40
rtworek
Brak nowych postów [R420] ABS i SRS
HiS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Lut 07, 2012 16:33
HiS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink