Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:53
[R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!?
Autor Wiadomość
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 10:52   [R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich.
Posiadam Roverka od niedawna, a co gorsza nie znam sie jeszcze na nowoczesnych samochodach :razz: Do tej pory wszystko co posiadałem miało gaźniki.. :mrgreen:
Problem z moim sprzętem polega na:
1) Zbyt duzym spalaniem - trasa 7,5-8, a miasto 10-12
2) Kilkukrotnym przekraczaniem wszelkich norm zawartości spalin

Z poczatku myslalem ze to lambda i katalizator.
Lambde (jakież było moje zdziwienie, gdy się dowiedziałem, że w silniku jest coś takiego jak Lambda :D ) wymieniłem - nic się nie zmieniło.
Katalizator nie wiem w jakim jest stanie... ale na pewno do wymiany.
Autko smrodzi jak cholera :!:
Osiągi nie najgorsze, ale może powinien lepiej śmigać.

Zacząłem sprawdzać inne elementy...
Sprawdziłem na razie czujnik temp. wody - wygląda że jest OK.
Nie chce jednak wszystkiego na siłę naprawiać, może i tak nie znajdę w ten sposób przyczyny.
Doradźcie co mam zrobić.
Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance...
Podobno może to być coś z wtryskiem....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 23:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 15, 2007 10:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 10:57   

Jeżeli odczyty z analizatora spalin nie zmieniły się po wymianie sondy lambda, to stawiam na zapchany i zużyty katalizator.
Nie odczuwasz słabej dynamiki?

Czy pamiętasz jakie były odczyty z analizatora? (zwłaszcza parametr "lambda").

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 10:57 am ]
MieszAs napisał/a:
Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance...

Co pokazuje sonda lambda po podłączeniu jej do miernika? (opis jak to zrobić jest w technicznym FAQ)

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 10:58 am ]
MieszAs napisał/a:
Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance...

Albo sonda padnięta, albo odłączona od kompa (przerwa w obwodzie) albo jakiś wtryskiwacz leje.
...to tak na początek w kontekście zbyt bogatej mieszanki.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 11:08   

piter34 napisał/a:
Jeżeli odczyty z analizatora spalin nie zmieniły się po wymianie sondy lambda, to stawiam na zapchany i zużyty katalizator.
Nie odczuwasz słabej dynamiki?


100 osiagam po nie wiecej jak 15 sek, wiec mulowaty raczej nie jest...
No chyba że powinien być mocniejszy.. nie mam porównania
Słaby jest dół tzn. od 2000-2500 rpm ale to chyba normalne.

piter34 napisał/a:
Czy pamiętasz jakie były odczyty z analizatora? (zwłaszcza parametr "lambda").

Nie pamietam... Mam w domu wydruk...
Wiem ze CO2 bylo przekroczone 9 razy a lambda jakos 1,5 raza...
piter34 napisał/a:

Co pokazuje sonda lambda po podłączeniu jej do miernika? (opis jak to zrobić jest w technicznym FAQ)

Albo sonda padnięta, albo odłączona od kompa (przerwa w obwodzie) albo jakiś wtryskiwacz leje.
...to tak na początek w kontekście zbyt bogatej mieszanki.


Sonda nowa wiec chyba powinno byc ok.
Oczywiscie sprawdze jeszcze raz...
A jeżeli wtryskiwacz leje tzn. co trzeba z tym zrobic?
Jest jakis sposób (mechaniczno - optyczny) na sprawdzenie kata?
Chciałem wymienić kata, ale boje się, że jeżeli silnik wali za bogatą mieszanką to
nowego szlak trafi... a może nie mam racji?

Aha.. spalanie o którym pisze jest przy jeździe 'na emeryta'
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 11:12   

MieszAs napisał/a:
100 osiagam po nie wiecej jak 15 sek, wiec mulowaty raczej nie jest...

Jest. Setkę to on powinien robić w ok. 10-11 sekund.

MieszAs napisał/a:
Słaby jest dół tzn. od 2000-2500 rpm ale to chyba normalne.

Tak.
MieszAs napisał/a:
Wiem ze CO2 bylo przekroczone 9 razy a lambda jakos 1,5 raza...

Sprawdź, co pokazuje sonda (napięcie) i dalsze działania uzależnij od jej wskazań.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 11:23   

piter34 napisał/a:

Jest. Setkę to on powinien robić w ok. 10-11 sekund.


Ze stoperem nie mierzylem :P
Ale widze że by się przydało....
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 11:46   

Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony?
 
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 11:51   

UncleAllEvil napisał/a:
Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony?


Niee,... a jak?
Mowilem że nie znam się na takich samochodach!
Poprzednio jeździłem 126p, a później Yamahą :)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 14:36   

UncleAllEvil napisał/a:
Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony?

Tam jest kąt zapłonu regulowany za pomocą kompa wtrysku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 16:48   

piter34 napisał/a:

Tam jest kąt zapłonu regulowany za pomocą kompa wtrysku.


Dobrze wiedzieć :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Automat spalanie
Hill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lis 06, 2017 00:22
the_seba86
Brak nowych postów [R416 Si 97'] Rozruch i spalanie
shilus82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Gru 31, 2009 09:30
shilus82
Brak nowych postów [R416] Wysokie spalanie
slawek123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lut 28, 2008 20:45
thef
Brak nowych postów [r416] nagłe wyższe spalanie
Dawid400 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sty 04, 2014 21:29
Dawid400
Brak nowych postów [R416 Si] Spalanie sięga 20l/100km w mieście
QbaM Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Mar 08, 2017 21:42
djdk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink