Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Dziwne przerywanie przy ok 1900obr/min
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:59
[R220] Dziwne przerywanie przy ok 1900obr/min
Autor Wiadomość
mik18 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 49
Skąd: Rzeszów



  Wysłany: Czw Maj 24, 2007 19:44   [R220] Dziwne przerywanie przy ok 1900obr/min
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

W moim roverku 220 SDi przy ok 1900obr/min dziwnie przerywa silnik. Spadają obroty o ok 50, potem spowrotem powracają do 1900 i tak parę razy,a po przekroczeniu 2000obr/min jest spokój. Problem pojawia się na każdym biegu. Wygląda o tak jakby silnik sam hamował, chociaż nie ujmuję mu gazu.

Brt: Poprawka tematu
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 13:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 24, 2007 19:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
WojtekN 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 23:07   

Nie mam SDI ale problemy z mocą silnika w okolicach załączania się turbiny mogą wskazywać na problem z nią.

Wojtek
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 24, 2007 23:19   

rózne przyczyny, zbadaj pierw aparat zapłonowy (swiece, kable etc.) - nie zakładajmy najgorszego :]
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
WojtekN 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 23:23   

Valander_wwa napisał/a:
rózne przyczyny, zbadaj pierw aparat zapłonowy (swiece, kable etc.)
No tak ale to jest turboklekot ....

Wojtek
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 23:42   

Pewnie coś z turbiną w momencie załączania. Nie wiem jak w tych autach jest rozwiązana budowa turbiny i dolot powietrza do sprężarki ale wygląda tak jakby był problem z jej załączaniem.
 
 
 
mik18 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 49
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 07:09   

Jest jeszcze taka sprawa gdy silnik złapie temperature to tak wygląda jakby wszystko bylo w porządku nic nie przerywa. I mam jeszcze jedno pytanie czy będzie t oturbna czy sterowanie turbiną??
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 09:19   

Nie sądzę, żeby to była turbina. Ona zaczyna pompowac już od momentu wciśnięcia pedału gazu niezależnie od obrotów silnika. Tyle, że w okolicach 2200 dochodzi do max ciśnienia. Myślę że prędzej może to być sprawa właśnie zaworu sterujacego turbiną. Czy sprawdzałeś błędy kompa???? Moze wina leży w jakimś czujniku??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 10:44   

Zawsze myślałem, że przy niskich obrotach turbina stoi i "przepuszcza" powietrze jak w normalnym silniku.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 11:02   

Tez tak myslałem ;) Wskaźnik doładownia mnie "oswiecił" ;)
Możesz mieć 3000obr i doładowanie na max (jesli przyspieszasz) lub na zero jeśli hamujesz silnikiem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 25, 2007 11:51   

Brt napisał/a:
Tez tak myslałem ;) Wskaźnik doładownia mnie "oswiecił" ;)
Możesz mieć 3000obr i doładowanie na max (jesli przyspieszasz) lub na zero jeśli hamujesz silnikiem ;)


Co to Twojego wskaźnika, zastanowiło mnie ostatnio jedno .... Turbina powinna tworzyć także podciśnienie, czyli na Twojej skali wskazówka powinna czasami schodzić poniżej zera, zastanawiam się czy kiedy turbinka tworzy podciśnienie, Twój gumowy wężyk się nie ściska (zwężą, zasysa) pod wpływem tego podciśnienia i dlatego się zatyka i pokazuje tylko zero. Czy nie myślałeś o wężyku ciśnieniewym, wykonamym z innego tworzywa, który się "nię ściska" ?

pozdro
Damian
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 13:48   

Ale on spada czasami delikatnie poniżej zera, wiec nei sądzę żeby przekłamywał ;) A zreszta guzik mnie obchodzi podciśnienie :D I nie turbina tworzy podciśnienie tylko silnik :D ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mik18 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 49
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 20:10   

Sprawdziłem błędy kompa wyszły dwa błędy 16 i 17. Tylko gdzie w roverku 220SDi jest czujnik temperatury paliwa??
 
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 22:48   

Chłopie masz to samo co ja miałem. Sprawdź czy nie masz pourywanych kabelków od dwóch czujników które są umieszczone w chłodnicy. Gdy otworzysz maskę to na samej górze chłodnicy (przy rurach od intercoolera) są te czujniki.
U mnie po zreperowaniu kabelków zero przerywania ;)

Zobacz tu: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15589

Pozdr.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 22:59   

Czujnik temp. paliwa jest wewnątrz pompy wtryskowej, ale raczej nie ma wpływu na przerywanie silnika. Sprawdź te czujniki temp, opisane przez Rozana i kabelki przy pompie wtryskowej.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 23:06   

U mnie wywaliło ten błąd "czujnik temperatury paliwa" i po naprawieniu kabelków od tych czujników w chłodnicy błąd zniknął. Czyli ten błąd musi się odnosić do tych czujników.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 23:16   

Czujnik jest na 200% w pompie, a zniknięcie błędów mogło być spowodowane czymś innym. Trzeba zaznaczyć, że nie można na 100% wierzyć odczytanym kodom błędów. U mnie wywalało przepływkę, a okazało się, ze była OK i sam błąd sie po jakimś czasie zlikwidował.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mik18 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 49
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Maj 26, 2007 08:30   

Jest taka sprawa. Jak się stoi do rovera przodem to są dwa czujniki na chłodnicy. Jeden po lewej a drugi po prawej u mnie tylko jeden jest podłączony. Czy tak ma być??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Maj 26, 2007 08:35   

juz Ci przecież Rozan99 napisał że oba powinny być podąłczone :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Maj 26, 2007 10:08   

Nie wiadomo dlaczego, ale w niektórych 220SDi jest tylko jeden podłączny, a drugi wolny. U mnie jest tylko ten po lewej (patrząc od przodu) podłaczony.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mik18 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 49
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Maj 27, 2007 15:28   

Sprawdziłem podłączenie czujników przy chłodnicy (wyczyściłe styki) tak jak mówił Rozan99, wszystko jest OK. Ale dalej przerywa.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r220] Przerywanie przy 2k obrotów; co to za elementy ??
xlukaszx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Cze 26, 2012 21:13
Remigiusz
Brak nowych postów [R200] szarpanie, przerywanie przy dodawaniu gazu
grzesiek_96 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Mar 25, 2017 20:44
abuk888
Brak nowych postów [R220SDi 98'] Problem z mocą (momentem) poniżej 1900obr/min
RUDiCK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Kwi 14, 2014 21:22
Julek
Brak nowych postów [r220]dziwne strzelanie w kole
seba1x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Paź 28, 2013 21:52
tronsek
Brak nowych postów [R220 SD '97] Dziwne urządzenie na podsufitce
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Cze 22, 2013 11:23
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink