Forum Klubu ROVERki.pl :: [r220] Przerywanie przy 2k obrotów; co to za elementy ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r220] Przerywanie przy 2k obrotów; co to za elementy ??
Autor Wiadomość
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Maj 11, 2012 19:24   [r220] Przerywanie przy 2k obrotów; co to za elementy ??
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam
Od paru dni przy jeżdzie ze stałą prędkością w przedziale 1900-2000 obrotów silnik dostaje czkawki - ponizej i powyżej tego przedziału jest ok. Przy przyśpieszaniu i kręceniu wyżej objawy nie występują. Odpinałem przepływkę- nic nie pomogło.
Filtr powietrza i paliwa zmieniałem w marcu, wie ktoś co może być przyczyną ?? ??
edit
Troche poszperałem w necie i wiele podobnych objawów daje zasyfiony zawór egr co o tym sądzicie ??
edit2
Mogłby ktoś napisać jak jest konkretna rola tych elementów zaznaczonych na rysunku ??
wiem tylko ze 1. to zawór egr :cool:
Czy przy elemencie nr.3 te przewody powinny być tak sasyfione ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 11, 2012 19:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 12, 2012 20:38   

Mój też ma czkawkę przy 1700 na zimnym ale tylko przez chwile, po przejechaniu około 1 km czkawka ustaje
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Maj 12, 2012 22:25   

Tak (1) masz zawor od egr,recyrkulacja spalin czyli zmieniesza wydobywanie sie ze spalin szkodliwych zwiazków dla srodowiska,śmiech.. (2) westage czyli mieszek ktory zapobiega przeciązeniu turbawki,przy odpowiednim cisnieniu przepusza spaliny aby cały ładunek na nią nie szedł.(3) odma czyli odpowietrzenie silnika,ulany jest gdyz juz nie spełnia swojego zadania.
W skrócie rady ode mnie wywal egr (1)(otwor w kolektorach zaslep kawałkiem blaszki)
co do (2) westage to narazie zostaw w spokoju a (3) odmy tez proponowałbym zaslepić miejsca łaczenia z rura filtra powietrza a w miejsce odpowietrznika dac kawałek weza i pusc go pod auto niech sobie swobodnie oddycha . :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Maj 13, 2012 11:45   

Dzieki za odp.
Dokształciłem się troche czytając Rave'a, najpierw spróbowałbym wyjąc ta odmę i egr porządnie to wszystko wyczyścić może to coś pomoże ?
A czy całkowite odpięcie przepływki ktora steruje egr oraz tych rurek ktore idą do egr nie da takiego samego rezultatu jak zaślepienie :cool: ?
Wczoraj bylo dużo chłodniej niż ostatnio i szarpanie było mniejsze a czasami nie występowało nie wiem czy to ma jakiś związek czy poprostu zbieg okoliczności ??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 13, 2012 13:28   

xlukaszx napisał/a:
A czy całkowite odpięcie przepływki ktora steruje egr oraz tych rurek które idą do egr nie da takiego samego rezultatu jak zaślepienie :cool: ?


Zrobi to samo ale tylko jak się szczelnie domyka EGR :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 22:27   

witam
nie miałem czasu zająć sie sam problemem jutro odstawiam samochód do mechanika, ale dzisiaj wystąpił jeszcze jeden objaw- mianowicie po przekroczeniu 2 tys obrotów silnik po odpuszczeniu gazu dalej trzymał te obroty- przy jezdzie do 2000 tys zjawisko to nie występowało, juz myslalem ze sie gdzies rozkraczy na srodku drogi- na szczęscie po jakims czasie (Roverek postał koło 4h) juz ten problem nie występował i autko chodziło normalnie.
Wiecie co to może być ?? ?

edit
Czym zaślepić egr ?? da sie kupić jakaś gotowa zaślepke ?>?
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 07:37   

Nożyce do blachy i puszka po konserwie :wink: Tak wszyscy roba.
 
 
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 17:21   

Odebrałem dzisiaj roverka- nie zastałem mechanika który akurat przy nim grzebał ale dowiedziałem się że to najprawdopodobniej problem z pompa wtryskową..
Teraz pytanie- kupić używkę czy dać stara do regeneracji ?? ktos wykonywał może taka regeneracje ?? ? i ile to moze kosztować ?
edit
czy pompy do sd i sdi są takie same ??
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 18:49   

xlukaszx napisał/a:
Odebrałem dzisiaj roverka- nie zastałem mechanika który akurat przy nim grzebał ale dowiedziałem się że to najprawdopodobniej problem z pompa wtryskową..
Teraz pytanie- kupić używkę czy dać stara do regeneracji ?? ktos wykonywał może taka regeneracje ?? ? i ile to moze kosztować ?
edit
czy pompy do sd i sdi są takie same ??


Ja brałbym używke koszt w granicach 100-200zł jak dobrze sie poszpera (wiekszosc szrotów daje gwaracje rozruchowa )
a stara bedzie na czasie w razie potrzeby bedzie z czego przekładac .
Co do regeneracji raczej bym odradzał ,chyba ze ktos naprawde pojety ale znów bedzie cenił sie.
Cena moze byc podobna ale raczej sadze ze wyjdzie drożej niż w przypadku zakupu drugiej pompy

Pompy SD czyli vp21 i SDI vp37 roznia sie sterowaniem .sd mechaniczna a sdi elektryczna
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 11:18   

a sadzisz że ten objaw "zawieszenia" obrotów po przekroczeniu 2tys może być od walniętej pompy ??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 14:44   

Cytat:
Czym zaślepić egr ?? da sie kupić jakaś gotowa zaślepke ?>?


Napisz do mania :D
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78004
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 14:48   

Tez raczej obstawiałbym na pompe jesli chodzi o schodzenie z obrotów.Mozliwe ze wina regulatora badz zacinajaca sie pierscien dawkujacy badz któras dzwignienka. :wink:
Kiedys przerabiałem to, wyszła mi jazda na oleju z marketu. :twisted:
A dzwignia od linki gazu wraca do konca,opiera sie o srube ogranicznika ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 16:45   

linka chodzi elegancko - nie zacina sie, jezeli o paliwo chodzi to ja w ta zime zatankowałem trefny olej na shellu w lublinie ktory zamarzal przy -12 i cos czuje ze od tego sie zaczelo cos dziać z ta pompa :/
a co do zaslepienia egr- nie ma problemu pozniej na przeglądzie ?? mi zawsze mechanik zaglada pod mache i cos tam szuka dlatego pytam
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 21:55   

Co do EGR to każdy wie ,żę to samo zło, nic drobrego na kierowcy jak i jego konia :mrgreen:
Zaslepiaj i nie patrz na diagnoste,jesli bedzie sie pultał powiedz ze podziekujesz i pojedziesz na inna stacje łaski nie robi tez jest wolny wybór ,zreszta watpie aby tego czepiał sie. :cool:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Cze 25, 2012 20:01   

Czy pompy w r400 i r200 (SD) są takie same ??
I jeszcze jedno czy wymiana polega tylko na odkręceniu starej pompy i włożenie "nowej" czy jeszcze trzeba cos regulowac (odpowietrzyc pewnie)??
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Cze 25, 2012 20:09   

xlukaszx napisał/a:
Czy pompy w r400 i r200 (SD) są takie same ??
I jeszcze jedno czy wymiana polega tylko na odkręceniu starej pompy i włożenie "nowej" czy jeszcze trzeba cos regulowac (odpowietrzyc pewnie)??

Tak przy obu tych modelach jest zasilanie ta sama pompa (bosch VP21)
Po przekładce trzeba odpowietrzyc układ wtryskowy oraz ustawic kąt wtrysku. (musi byc w odpowiednim momencie podawane paliwo aby silnik najdogodniej pracował,jaki i nie było problemów z rozruchem)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 20:13   

wertuje forum ale nie moge doszukać sie pewnej rzeczy- http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0 tutaj jest opis zmiany kąta wtrysku - tak to wyglada we wszystkich R zarówno SD i SDi ?? bylem przekonany ze w SDi poprostu podłącza sie R pod komputer i juz , a z tego co tam czytam to w SDi i Sd kąt wtrysku ustawia się w taki sam sposób tylko SDi można podpiąc pod komputer i odczytać jaka jest wartość tego kąta a w SD ustawia się na "słuch"?? jak to wkoncu jest ??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 21:13   

xlukaszx, W SD ustawiasz tylko na znaki i ma pasować :wink: Ja dwa razy zmieniałem pasek w SD i za każdym razem nie miałem problemów zima :wink: Jak ustawisz na znaki będzie w 90% dobrze i się tam nie przejmuj za bardzo katem wtrysku :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] Dziwne przerywanie przy ok 1900obr/min
mik18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Nie Maj 27, 2007 15:28
mik18
Brak nowych postów [R220] Szarpie na 2 i 3 przy 1200 1500 obrotów.
Nowal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lut 18, 2011 16:10
Nowal
Brak nowych postów [R200] szarpanie, przerywanie przy dodawaniu gazu
grzesiek_96 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Mar 25, 2017 20:44
abuk888
Brak nowych postów [R25] 1.4 szarpanie przy 2000 obrotów
Najdor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 16, 2017 09:49
Najdor
Brak nowych postów [214] Skoki obrotow przy przyspieszaniu
Danio2020 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 07, 2012 20:31
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink