Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:44
[R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika

Na jaki motor się zdecydować?
Autor Wiadomość
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 08:17   

ide na parking przed firme spisac numery wtryskow:) zaraz wracam:)

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 8:27 am ]
silnik 14K4FK76 85xxxx

wtryski jasnobezowe 862 280 150 749

komputer MKC 104022 albo 104622- 4ta cyfra zatarta ;-)

co to jest za kombinacja? :)

wyglada na to ze nie ma takiego numeru jak 104622, a 104022 to numer ECU od R214Si 1997 ciekawe, czyzbym mial przelozony silnik;)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 04, 2007 08:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 09:13   

Jasnobezowe wtryskiwacze Bosh 0280-150-749 pochodza z MGF 1.8L i maja wydajnosc 218cc/min. W silnikach 1.4 stosuje sie wtryskiwacze o przeplywie 149cc/min, podobnie jak w 1.8L roverach 75, gdzie wystepuja czterodyszowe wtryski o przeplywie okolo 149cc/min.

MKC 104022 to komp z immobiliserem stosowany w 214; 414
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 09:39   

to pewnie dlatego tak popija pijak jeden ;) ja chce seryjne wtryskiiiii :cry: :cry: :cry: :cry:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 09:43   

Senn napisał/a:
Jasnobezowe wtryskiwacze Bosh 0280-150-749 pochodza z MGF 1.8L

a to ciekawostka :shock:
... w moim R214 Si z 1997 siedzą takie same wtryskiwacze do pary z komputerkiem MKC104021 ... to o co z tym chodzi :shock: ?
i np. wg katalogów Boscha i Inter Cars obecnie założone są jak najbardziej prawidłowymi ...
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 10:20   

No byc moze z niektorymi kompami o innych mapach wsadzali tez je do 214, ale na pewno maja duzo wiekszy przeplyw.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 10:26   

jakie by byly konsekwencje zastosowania wtryskow niebieskich bez modyfikacji kompa??
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 10:44   

paff, jezeli masz mozliwosc zalozyc niebieskie to mozesz bez problemu sprobowac i przetestowac jak Ci sie fura zachowuje. Najwyzej bedzie dostawal za mala dawke paliwa. Oba rodzaje tych wtryskow pracuja na wysokiej impedancji wiec technicznie nie ma ograniczen.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 10:50   

skad by tu wziac wtryski ;) hmmmm... takie co mniej polewają :) od 1.4Si albo 1.6Si

z checia bym kupil jakby to po ludzku dzialalo ale tak wydac kase i sie okaze ze jest lipa:(
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 22:36   

Cytat:
1.6 te które mają napinacz automatyczny sa oznaczone żółtym korkiem wlewu oleju i są ciut mocniejsze.

Skąd pomysł, że są mocniejsze?
Masz jakieś bliższe info?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 01:01   

piter34 napisał/a:
Skąd pomysł, że są mocniejsze?
Masz jakieś bliższe info?

Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu. Montowane były pod koniec seri czyli głównie w 99 roku. Nie pamiętam skąd mam to info ale coś mi nawet Tomi wspominał o tym, że są coś mocniejsze.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Cze 05, 2007 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 01:48   

Tomi_114 napisał/a:
Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu

te 113 koni mają też parę cm³ więcej jakbyś nie zauważył :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 08:12   

sTERYD napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu

te 113 koni mają też parę cm³ więcej jakbyś nie zauważył :cool:

ano :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:42   

Tomi_114 napisał/a:
Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu.

U Tomiego na stronie w sklepie to wygląda nieco inaczej. Rzeczywiście jest jakiś dziwny 113KM, ale data produkcji to również 96-99 (podobnie jak 111KM z manualnym napinaczem).
Ciekawe skąd Tomi wziął info i innej mocy... :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 18:47   

Senn napisał/a:
149cc/min, podobnie jak w 1.8L roverach 75, gdzie wystepuja czterodyszowe wtryski o przeplywie okolo 149cc/min.


Jak sprawdzic przepływ takiego wtryskiwacza? Czy wystarczylo by paliwo pod odpowiednim dla wtrysku cisnieniem, i tylko sprawdzic ile "nawtryska" przy otwarciu go przez minutę? I jaki przepływ mają pomarańczowe (czy żołte - nie pamiętam) Ale Rover 820 Si 2.0 16V 136KM
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 21:03   

do wtryskiwacza trzeba podac paliwo pod roboczym cisnieniem ok 2,5 bara, podac napiecie 12V np. na 15 sekund, potem zmierzyc ile wypsikal np. strzykawka
ale uwaga rozpylone paliwo latwo sie zapala wiec zalecam ostroznosc
ja mam do tego zrobione specjalne stanowisko
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 03:11   

Senn napisał/a:
Jasnobezowe wtryskiwacze Bosh 0280-150-749 pochodza z MGF 1.8L i maja wydajnosc 218cc/min.


Zerkałem dzisiaj i ja tez w sowim 1.4 Si miałem zamontowane te wtryski :|

Ciekawi mnie to mimo, że problem z moim roverkiem sie rozwiazal w ten sposob, że zmienie autko i po kłopocie...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 10:32   

AndrewS napisał/a:
do wtryskiwacza trzeba podac paliwo pod roboczym cisnieniem ok 2,5 bara, podac napiecie 12V np. na 15 sekund, potem zmierzyc ile wypsikal np. strzykawka
ale uwaga rozpylone paliwo latwo sie zapala wiec zalecam ostroznosc
ja mam do tego zrobione specjalne stanowisko


Jeszcze mam jedno pytanie, czy to normalne ze paliwo wtrysniete przez wtrysk wygląda jak by trzy strumyki puszczone ze strzykawki? (tak mam u siebie) Zawsze wydawalo mi sie ze wtrysk powinien robić taką chmurę paliwa. a co do tego testu, to zrobię sobie to. Tylko nie wiem jaką wydajność ma mój wtrysk (pomarańczowy kolor) A co do cisnienia: dokumentacja mojego samochodu podaje ciśnienie 2,8 - 3,2 bara. Pompa ma dawać 4,2.

Czy tyle ma być do testu? Czy jednak 2,5?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 07, 2007 12:54   

Cytat:
Jeszcze mam jedno pytanie, czy to normalne ze paliwo wtrysniete przez wtrysk wygląda jak by trzy strumyki puszczone ze strzykawki? (tak mam u siebie) Zawsze wydawalo mi sie ze wtrysk powinien robić taką chmurę paliwa

Mnie się też tak zawsze wydawało.

Maciek321 napisał/a:
a co do tego testu, to zrobię sobie to. Tylko nie wiem jaką wydajność ma mój wtrysk (pomarańczowy kolor) A co do cisnienia: dokumentacja mojego samochodu podaje ciśnienie 2,8 - 3,2 bara. Pompa ma dawać 4,2.

Nie rozumiem. Co to za ciśnienie 2,8-3,2?

Maciek321 napisał/a:
Czy tyle ma być do testu? Czy jednak 2,5?

Aby sprawdzić wydajność wtryskiwacza możesz nawet podać 1bar.
Jeżeli chcesz sprawdzić jego wydajność w kontekście Twojego silnika to podaj tyle ile rzeczywiście podaje pompa.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 13:08   

piter34 napisał/a:
Nie rozumiem. Co to za ciśnienie 2,8-3,2?


w/g specyfikacji takie cisnienie ma zapewnic regulator cisnienia (ta gruszka na koncu listwy z wtryskami - chyba), a zakres... podejrzewam ze zalezy od podcisnienia w kolektorze ssącym. więc chyba takie cisnienie jest cisnieniem działajacym bezpośrednio na wtryski.

piter34 napisał/a:
Mnie się też tak zawsze wydawało.


A nie było tak... Normalnie sika jak z trzech strzykawek... le dalem cisnienie z kompresora, ok 4 atm. Więc moze dlatego. Jednak chcialem je dokładnie przepłukać i przedmuchać i sprawdzic szczelność.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 07, 2007 13:27   

Maciek321 napisał/a:
piter34 napisał/a:
Nie rozumiem. Co to za ciśnienie 2,8-3,2?


w/g specyfikacji takie cisnienie ma zapewnic regulator cisnienia (ta gruszka na koncu listwy z wtryskami - chyba), a zakres... podejrzewam ze zalezy od podcisnienia w kolektorze ssącym. więc chyba takie cisnienie jest cisnieniem działajacym bezpośrednio na wtryski.

To sprawdzaj wtryski ciśnieniem 3bar.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 97r] padł rozrząd, wymiana silnika
opal5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Mar 05, 2011 15:26
opal5
Brak nowych postów [R25] Czuć drgania od silnika w jednym zakresie obrotów
Juzef Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lis 15, 2018 11:51
Zigg
Brak nowych postów [R214 si 96] Wymiana silnika
Marek_Lampart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Kwi 23, 2011 02:09
Marek_Lampart
Brak nowych postów [R214] wymiana śilnika na 1.8
(przyszłościowo)
214_SI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Kwi 27, 2007 12:03
Senn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] wymiana silnika v8 na v16
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 16, 2014 11:55
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink