Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Wyciek płynu chłodzącego - uszczelka pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Wyciek płynu chłodzącego - uszczelka pod głowicą
Autor Wiadomość
korzon13 



Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 2
Skąd: Anglia



  Wysłany: Sob Cze 02, 2007 15:52   [R416] Wyciek płynu chłodzącego - uszczelka pod głowicą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam. Jestem nowym użytkownikiem i właśnie kupiłem roverka 1.6S z 98r. Stan idealny, wszystko śmiga super, tylko z małym problemem. Po pierwszej nocy okazało sie że pod samochodem jest plana - po oględzinach okazała sie że to płyn chłodzący. Plama wielkości 5x5cm. Dzisiaj zlokalizowałem wyciek - uszczelka pod głowicą. Jest to z przodu (przy kolektorze wydechowym) miedzy dwoma lewymi cylindrami (stojąc z przodu auta twarzą do silnika). Tam właśnie jest mokro. Wyciek jest tylko wtedy jak silnik jest zimny. Mieszkam w Anglii i chciałem nim jechac do Polski, jednak teraz nie wiem co robić. Czy można na tym jeździć, może sie coś stać? Jaki orientacyjny koszt wymiany takiej uszczelki byłby w Polsce? Dodam że silnik łapie praktycznie po paru minutkach temp nominalną (wskaźnik troszke poniżej połowy) i nie miałem przypadku żeby sie bardziej zagrzał.

Brt: wpisz model opisywanego samochodu w temat wiadomości --> patrz Zasady kącika
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 23:55, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 02, 2007 15:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 15:57   

Witam,
Może na razie spróbuj użyć uszczelniacza do chłodnicy. Koszt ok 15 zł za małą buteleczkę (np. firmy STP). Instrukcja postępowania znajduje się na opakowaniu i jest banalnie prosta. U mnie to podziałało, plam już nie mam pod Roverkiem, płyn w chłodnicy utrzymuje się na stałym poziomie.
Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
koalaup 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 106
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 20:12   

Koszt takowego zabiegu oscyluje okolo 1200 - 1500 zl( robocizna + material) 420 komplet uszczelek; szlif glowicy okolo 150; szpilki najtansze 210; dobze tez od razu wymienic komplet uszczelniaczy zaworow 15 zl za sztuke a reszta to juz robocizna
 
 
 
astrolot 



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 19
Skąd: olsztyn/manchester



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 20:34   

a skad dokladnie jest kolega?
 
 
korzon13 



Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 2
Skąd: Anglia



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 21:32   

Jestem ze Stoke-On-Trent a z Polski okolice Częstochowy. Własnie sie zastanawiałem nad uszczelniaczem, ale zauważyłem że nie jest zbytnio polecany ten sposób. Czeka mnie długa podróż do Polski i zastanawiam sie czy tak moge jechać :(
 
 
Tacowski 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 164
Skąd: RUMIA



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 22:42   

No jak Ci wydmucha uszczelke i ucieknie plyn to silnik sie zagrzeje i bedzie kiszka...

Ja tam bym proponowal sie tym zajac przed tak dluga podroza bo jak staniesz gdzies w polu to bedzie kiepsko... Czego nie zycze...
_________________
Pozdrowienia z 3miata
Tacowski R416 Si
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 00:45   

możesz się wybrać w podróż, ale nie szarzuj :!: i co jakieś 300-400 km sprawdzaj płyn i niestety co oczywista dolewaj :( jest ciepło więc może być woda, byle nie destylowana
warynek naprawdę nie ciśnij :!: :!: :!: i pilnuj wskazówki temperatury :!:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 13:56   

jesli wyciek jest tylko na zimnym silniku i to na zewnatrz silnika, to ja zdecydowalbym sie na jazde,
a te srodki do uszczelniania to lubia uszczelniac czasami to co nie trzeba
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
astrolot 



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 19
Skąd: olsztyn/manchester



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 21:27   

zorientuj sie w kilku mniejszych zakladach ile by wzieli za robocizne. zdziwisz sie, jaka bedzie roznica w cenie. uszczelki kupisz z ebay'a taniej niz w kraju. moze sie okazac, ze cena koncowa bedzie podobna i spokoj w podrozy.
jak bedziesz w okolicy, zapraszam na piwko. :lol:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 11:34   

sTERYD napisał/a:
możesz się wybrać w podróż, ale nie szarzuj :!: i co jakieś 300-400 km sprawdzaj płyn i niestety co oczywista dolewaj :( jest ciepło więc może być woda, byle nie destylowana
warynek naprawdę nie ciśnij :!: :!: :!: i pilnuj wskazówki temperatury :!:

Zgadzam się ze sTERYDem i Andrzejem.
Jedź, ale jedź spokojnie.

koalaup napisał/a:
Koszt takowego zabiegu oscyluje okolo 1200 - 1500 zl( robocizna + material) 420 komplet uszczelek; szlif glowicy okolo 150; szpilki najtansze 210; dobze tez od razu wymienic komplet uszczelniaczy zaworow 15 zl za sztuke a reszta to juz robocizna

Nie wiem skąd te ceny.
Sama robota "wymiana uszczelki" to koszt rzędu 300-600PLN (w cenie szlif i wcale nietrudno znaleźć dobry zakład, który zrobi w takiej cenie). Do tego cena części (uszczelka głowicy, kolektorów i pokrywy) ok. 300-350PLN. Szpilek nie trzeba zawsze wymieniać (jest procedura sprawdzania).
Jeżeli dawno nie ruszałeś rozrządu, to warto przy okazji o tym pomyśleć (pasek+napinacz+pompa wody+uszczelniacze wałków i ew. uszczelniacz wału korbowego)

Ceny zobacz sobie na www.tomateam.pl
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
koalaup 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 106
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 17:10   

Ceny wziolem wlasnie z Tomateam tylko ze pisalem np komplet uszczelek "gory" do R200 16V z 99 roku Moge sie mylic jedynie jezeli chodzi o planowanie glowicy. A co do szpilek to masz racje nie zawsze trzeba nowych ale jezeli ktos kupi autko i nie jest pewien co do tego czy juz nie bylo cos "grzebane" przy silniku to odradzam szczeze uzywanie starych szpilek Daje nowe i mam pewnosc
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 17:59   

koalaup napisał/a:
szpilek to masz racje nie zawsze trzeba nowych ale jezeli ktos kupi autko i nie jest pewien co do tego czy juz nie bylo cos "grzebane" przy silniku to odradzam szczeze uzywanie starych szpilek

Te "stare" szpilki można właśnie sprawdzić ww. procedurą i mieć wtedy "pewność". ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 20:06   

Czesc kolego moge ci powiedziec na 100% że w Częstochowie wymiana uszczelki bedzie cie kosztowała ok 1000-1200pln, jestem z Częstochowy i wymieniałem uszczelke miesiac temu z tym że robiłem to samodzielnie i wyniosło mnie to 500pln (uszczelki nieoryginalne 250, olej 120, petrygo 30, planowanie głowicy 50, inne bzdety 50pln).
Każdy mechanik w tym zakichanym mieście za robocizne woła ok 500pln. w byłym serwisie Rovera obecne BMW na stradomiu wołaja 600pln za robocizne i chyba tam najbezpieczniej to zrobić.
Co do jazdy samemu to najlepiej sproboj sie dowiedzieć od byłego właściciela czy od dawna mu płyn ucieka, jak od dawna to możesz powoli jechać ale musisz zwracać uwage żeby nie przegrzać silnika i tak jak pisali koledzy co kilkaset km sprawdzać czy jest jeszcze płyn w zbiorniczku, ja np. przejeździłem z cieknącą uszczelką 5000km i wymieniłem dopiero kiedy pojawił mi sie olej w zbiorniczku.
W anglii za robocizne bedziesz musiał zapłacic około 300-400funtów widzalem na ebay jak koleś pisał na aukcji z Roverem że ma do zrobienia uszczelke i podał koszt naprawy 400-500funtów.

-----
bizon9ek
Rover 216Si 96-99r
Częstochowa

AndrewS: usunolem wulgarny wyraz, zastapilem go stosownym, uzywanie takich slow jest zabronione na forum, nastepnym razem bedzie ostrzezenie
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Czw Cze 07, 2007 20:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
astrolot 



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 19
Skąd: olsztyn/manchester



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 20:10   

bizon9ek napisał/a:
W anglii za robocizne bedziesz musiał zapłacic około 300-400funtów widzalem na ebay jak koleś pisał na aukcji z Roverem że ma do zrobienia uszczelke i podał koszt naprawy 400-500funtów

:lol:
a robote robia zielone ludziki
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 01:58   

astrolot napisał/a:

a robote robia zielone ludziki


http://cgi.ebay.co.uk/ROV...1QQcmdZViewItem

zobacz link powyżej 350 funtow za robote
tak jak pisalem zrobienie tego w anglii to koszt 400 funtow
 
 
 
astrolot 



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 19
Skąd: olsztyn/manchester



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 19:28   

jak szukalem mechaniora, co wymieni w moim (kupilem z przegrzanym silnikiem), to cena oscylowala kolo L200 ze wszystkim. Sa oczywiscie duze warsztaty, ale je omijam duzym lukiem np. za nabicie klimy z odgrzybianiem zaplacilem L80, a potem znalazlem za 50.

ale pewnie tak samo w kraju
 
 
Primo 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 122
Skąd: Radoszyce/Zambrów



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 21:22   

ma ktoś procedure sprawdzania szpilek bo szukałem na forum i nigdzie tego nie ma a warto by było to wstawić pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 14:07   

pewno RAVE ma ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wyciek płynu chłodzącego pod kołem pasowym
Janus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Maj 11, 2007 22:04
PHJOWI
Brak nowych postów [R416] Duży ubytek płynu - uszczelka pod głowicą?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 20, 2009 20:57
Lapa
Brak nowych postów [R45] wyciek płynu chłodzącego
Zbycho123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Paź 12, 2009 17:03
Zbycho123
Brak nowych postów [R45] Wyciek płynu chłodzącego
Tuhad Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Wrz 15, 2015 19:53
wooy11
Brak nowych postów [R416Si] Wyciek płynu chłodzącego i wysokie obroty
tolkmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Wrz 07, 2013 08:12
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink