Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
xdracox 



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 11:28   [R75] Wentylator chłodnicy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam,
takie pytanie dla pewnosci, jako że nadal mam nie działający wentylator i nikt do kogo sie udaje w Poznaniu nie chce albo nie ma czasu sie tym zając ;)

czy podczas jazdy - bez klimy (bo dla bezpieczenstwa tak jezdze) - w obecnych temperaturach załącza się Wam wentylator chłodnicy np. w lekkim korku?

nie żebym miał problemy z temperaturą, bo (odpukać) trzyma poziom, ale chciałbym po prostu wiedzieć jak to jest

pozdrawiam,
Bartek
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 04, 2011 11:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 06, 2007 11:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 12:55   

Obawiam się, że w taką pogodę to każdy jeździ z klimą więc wiatrak kręci się ciągle...

Pozdrawiam!
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 15:37   

Do mnie się nie udałeś jakoś :mrgreen:
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:30   

Tak
bez klimy tez chodzi od czasu do czasu, im cieplej tym czesciej
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
WojtekN 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 23:31   Re: [R75 CDT Tourer 2002] Pytanie do codziennych uzytkowniko

xdracox napisał/a:
mam nie działający wentylator i
...
...
czy podczas jazdy - bez klimy (bo dla bezpieczenstwa tak jezdze)

Masz kompletnie nie działający wentylator ? po włączeniu klimy też nie działa?

Wojtek
 
 
xdracox 



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 01:15   

Witam i dziekuje za odpowiedzi...

czyli jednak sie wlacza na pewno w 75 benzyna u ENU - a w 75 CDT pewnie podobnie?

i odnosnie pytania Wojtka - tak dokładnie jest, że nie działa wcale (ani z klimą, ani bez - nigdy jeszcze sie nie załączył, a mam samochód ponad pół roku)...

pozdrawiam,
Bartek
 
 
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 02:15   

padl ci calkowicie silnik wentylatora,silnik wlacza sie w wyzszych temperatura w korku, ale nieczesto, jezeli chodzi o diesle... w benzynie czesciej sie wlacza... Ja walczylam z tym problemem prawie miesiac.. jak bedziesz mial pytania daj znac powiem ci jak i od czego dopasowac... moj koszt to 150 zl i dziala bez zastrzezen.. i pewnosc ze pchodzi.. za nowy musisz zaplacic okolo 2 tys i jest na dzis nie so zdobycia, uzywany ok, 800 zl, i tez nie do zdobycia.. problem tkwi w szcztokamch minusowych ( da sie to wymienic) lub w komutatorze (wystepuje lacznie z wirnikiem-sprawa nie do wymiany).... Napisz mi jak bedziesz potrzebowal pomocy, napisze ci jak sprawdzic, ewentualnie co dopasowac... 4 dni temu uporalam sie z tym...3 godz. roboty, i chula, chlodzi, chodzi itp :)pozdrowka Jola
_________________
R75 2,0 CDT 2000
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 08:22   

Jolcia, my też chcemy wiedzieć od czego przypasowałaś :mrgreen: A nuż za kilka chwil, za chwil parę będzie stała 75tka pod domem ;)
xdracox, zapewne czytałeś artykuł Mariana_K na temat naprawy wentylatora?? Nie dasz rady przy takiej pomocy tego spróbować naprawić??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 09:23   

Jolcia napisał/a:
uzywany ok, 800 zl, i tez nie do zdobycia..

http://moto.allegro.pl/it...entylatora.html
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
WojtekN 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 11:36   

Jolcia napisał/a:
moj koszt to 150 zl i dziala bez zastrzezen.. i pewnosc ze pchodzi.
Ja dałem mój do zrobienia, poszło to samo co u Jolci - szczotki + spalił się jeden rezystor.
Jolcia napisał/a:
uzywany ok, 800 zl, i tez nie do zdobycia..
Da się. Ja dzwoniłem do Art-bizar gdy jeszcze nie wiedziałem czy da się naprawić i była propozycja za ok 1k, ponoć w bardzo dobrym stanie. Mnie to kosztowało 400 plus montaż/demontaż pasa przedniego, ale nie mam natury majsterkowicza, niestety.

Wojtek
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 11:38   

Jolcia napisał/a:
lub w komutatorze (wystepuje lacznie z wirnikiem-sprawa nie do wymiany)....

można polemizować
każdy zakład przewijający silniki wymieni komutator bez mrugnięcia :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 13:06   

moze i wymieni ktos komutator... jednak, jak nie ma ktos duszy majsterkowicza, no niestety, ja w swojej okolicy nie znalazlam elektryka, ktoryby podjal sie naprawy komutatora, albo wymiany jego . Wymiana powiem szczerze nie do zrobienia.. Osobiscie 3 razy rozbieralam ten silnik, znam go na pamiec. Wymienilam szczotki, zalozylam nowe, podlaczylam, i chodzil. Po zalozeniu niestety pochodzil 3 godziny i okazalo sie ze to jednak komutator. Nie oplacalo sie skrecac, bo ponownie musialam rozebrac pol auta. Dolnej obudowy sinika nie mozna rozebrac, jest zespolona lacznie z wirnikiem i komutatorem. W innym przypadku mozna taki komutator dorobic, robia to w poznaniu za ok.160 zl.Ale nie w tym typie silnikow. Zreszta, czy oplaca sie tyle zachodu, i nie wiadomo ile to pochula, Wada tych silnikow jest uszkodzenie minusowej szczotki (calowite wytarcie). Zatem zeby sie nie napracowac i zeby nie bylo zbytnich kosztow proponuje wyjac silnik went lacznie z obudowa. Bez tego ani rusz. Nam to zajelo okolo pol godziny. Sciagnac pokrywe silnika i zobaczyc w jakim stanie sa szczotki i komutator. Szczotki sa do wymiany, lecz wymaga to precyzji w podpilowaniu pilnikiem, idealnie musi pasowac do komutatora. Inaczej silnik nie bedzie chodzil>szczotki oczywiscie kupic od alternatora. Sprawdzic w jakim stanie jest komutator jezeli jest zuzyty, nie ma sensu robic... od razu smietnik, bo moze pochodzi kilka godzin albo dni i padnie. Ja wzielam cala obudowe lacznie z silnikiem, pojechalam na szrot. Tam pan dobral mi rozmiarem smiglo ( pasowalo od BMW chyba 5) Jest nieco mniejsze, ok 1 cm ale ma wiecej lopatek, oraz do tego smigla dobral silnik wentylatora od volvo ( nie wiem jakiego (silnika 2,5) Pozniej zostalo to skrecone lacznie z obudowa, trzeba bylo nawiercic 2 otwory, zeby pasowalo, ale to juz nie problem. Teraz podlaczenie.odciac ze starego silnika wentylatora sterowanie, podlaczyc do nowego. Moj silnik chdzi na 2 biegi. Zostal podlaczony do 2 i 3 biegu. Bo jak juz chyba wiesz oryginalny jest sterowany na 3 predkosci 1-kreci sie odwrotnie- dogrzanie silnika (dot zimy), 2 i 3 w tym samym kierunku, 2- chlodzenie silnika, 3 klima (z tego co zaobsrewowalam, tak jest, chociaz moge sie mylic). Nastepnie podlaczyc kabelki do 2 i 3 biegu w tej czarnej skrzynce sterujacej. i gotowe. Sciagnac klemy na kilkanascie sekund. Komputer sie zresetuje, podlaczyc i lato nie jest przestroga..Oczywiscie przed zalozeniem sprawdzic czy chodzi, sprawdzic rowniez sterowanie w tej czarnej skrzynce, czy jest ok, czy nie sa uszkodzone te przekazniki. Komputer steruje tylko do przekaznikow, dalej przekazniki steruja juz predkoscia..
A co do kupna uzywanego... Decyzja kazdego indywidualna. Ja bym nie kupila.. nie wiadomo ile taki silnik chodzil, a nastepna sprawa, jak widac na forach silniki wentylatorow w r75 jest najslabszym punktem, wiec warto sie zastanowic, czy nie lepiej z innego auta, gdzie one przez lata chulaja. Moj kumpel kupil 3 letniego r75 przebieg 62 tys i kupil juz z zpadnietym silnikiem went. Wiec, decyzja nalezy do uzytkownika, jak ma za duzo kasy...Na dzien dzisiejszy nastepna moja decyzja, jezeli chodzi o te czesc bylaby identyczna.PS. zrobilam te naprawe 4 dni temu, teraz jestem w gorach, przejechalam 400 km i stalam w korku 20 min w upale, i jest ok...pozdrawiam Jola. W razie pytan, pisz i pytaj hahaha

[ Dodano: Czw Cze 07, 2007 1:10 pm ]
Ja dałem mój do zrobienia, poszło to samo co u Jolci - szczotki + spalił się jeden rezystor.

Tak, nowsze maja rezystory, i tu faktycznie nie ma problemu, moj ma komutator, a to niestety inna szkola jazdy.

[ Dodano: Czw Cze 07, 2007 1:13 pm ]
i tutaj tez bym polmizowala, prosze o adres takiego zakladu... Znajomy, jak szukalam takiego ustrojstwa posiada w swojej komorce 20 takich padnietych silnikow ( uszkodzone komutatory), moze jemu pomoge, na codzien regeneruje to..Jemu sie nie udalo :) pozdrawiam
_________________
R75 2,0 CDT 2000
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 13:32   

Jolcia napisał/a:
Moj silnik chdzi na 2 biegi. Zostal podlaczony do 2 i 3 biegu.

A nie wiesz jak były podłączane dwubiegowe z R75, bo podobno po którymś roku do R75 były montowane dwubiegowe. Ja poszedłem na montaż używanego (co nie znaczy, że polecam taką opcję), który prawdopodobnie jest ze stosunkowo młodego KV6. Silnik tego nowego miał swoją skrzynkę sterującą, z której wychodziło mniej przewodów niż z oryginalnego. Podłączyłem nowy komplet wtyczkami "na żywca" i tyle. Obserwacje dotychczasowe:
1. wentylator włączany jest obecnie wyłącznie przez klimę i działa (sądząc z odgłosu) na najwyższym biegu.
2. Nie wiem czy w ogóle działają niższe biegi, bo:
- teraz nie zima, więc dogrzewanie nie powinno działać
- temperatura silnika nie chce się podnieść powyżej połowy skali - to też jest odpowiedź na pytanie o włączanie się wentylatora podczas jazdy bez klimy. Nawet jadąc (a w zasadzie stojąc) ponad dwie godziny w korkach wrocławskich temperatura silnika ledwo przekroczyła połowę skali.
Jolcia napisał/a:
Sciagnac klemy na kilkanascie sekund. Komputer sie zresetuje, podlaczyc i lato nie jest przestroga

Zrobiłaś to profilaktycznie?
_________________
Pozdrawiam, Henryk
Ostatnio zmieniony przez henryk Czw Cze 07, 2007 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 13:49   

prawdopodobnie po 2003 roku byly juz nowszej generacji, tak wyczytalam gdzies (nie pamietam gdzie).. A zresetowalam, poniewaz, komp wskazywal mi temp -30 st.

[ Dodano: Czw Cze 07, 2007 2:01 pm ]
Jezeli kupiles w miare z nowego rocznika, podejrzewam, ze tam jest juz rezystor, a nie komutator, co jest bolaczka tych silnikow, poza tym wskazuje chyba tez na to sterowanie predkoscia na 2 biegi.. A jezeli 2 biegi, to mwydaje mi sie ze nie ma tego tzw 1 biegu, pracujacego odwrotnie, czyli dogrzania, jest najszybszy - do klimy i wolniejszy do chlodzenia silnika..W dieslach wlacza sie on nieczesto (musza byc tu naprawde wysokie temp zewnetrzne).
_________________
R75 2,0 CDT 2000
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 15:55   

Jolcia napisał/a:
ja w swojej okolicy nie znalazlam elektryka, ktoryby podjal sie naprawy komutatora, albo wymiany jego
A ja sam naprawiłem :mrgreen: . Trochę blachy miedzianej, nożyce do blachy, pilnik do metalu, papier ścierny, dobra lutownica, odrobina cierpliwości i komutator nie do zdarcia (mam taką nadzieję). Fotka w załączniku.
Jeśli chodzi o rozebranie tej "połowy auta" - w celu wykręcenia silnika - to problem jest tylko za pierwszym razem. Później zajmuje to nie więcej niż pół godziny i wydaje się po prostu banalne.

Jolcia napisał/a:
Szczotki sa do wymiany, lecz wymaga to precyzji w podpilowaniu pilnikiem, idealnie musi pasowac do komutatora. Inaczej silnik nie bedzie chodzil
Bez przesady z tym idealnym dopasowaniem :wink: . Silnik pokręci się kilka minut i szczotki się same dopasują.

Jolcia napisał/a:
oryginalny jest sterowany na 3 predkosci 1-kreci sie odwrotnie- dogrzanie silnika (dot zimy), 2 i 3 w tym samym kierunku, 2- chlodzenie silnika, 3 klima (z tego co zaobsrewowalam, tak jest, chociaz moge sie mylic).
A mi wydaje się, że się mylisz. Według mnie wszystkie biegi kręcą śmigło w tę samą stronę. Do dogrzania slinika w zimie to mamy (w CDT) webasto, a nie wentylator.

Pozdrawiam!
 
 
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 16:20   

sorry, Marian, zle sie wyrazilam, nie dogrzanie silnika, ale mialam na mysli dogrzanie ukladu do cieplego nadmuchu (oprocz webasto, ktore jak wiemy rowniez spelnia te role).. Sprawdzano mi ten stary silnik went. i nie wiem, ale majster powiedzial ze jeden kreci sie odwrotnie i tak ma byc, poniewaz jest webasto (majster z firmy, ktora zajmuje sie klimatyzacjami i naprawa webasta). Jak widac co kraj to obyczaj, co mechanik to inna diagnoza... dobrze ze w sumie sa takie fora, bo nie wcisna nam kitu a tym samym zaoszczedzimy na kasie (sorry, mam fatalne doswiadczenia z mechanikami) ..dzieki za info :)

[ Dodano: Czw Cze 07, 2007 4:37 pm ]
Marian, extra z tym komutatorem...ale nie kazdy jest majsterkowiczem, dla mnie to bylo akurat nie do zrobienia, elektryk mnie wysmial jak mu powiedzialam zeby mi takie cos zrobil, dlatego dla tzw laikow (chociaz ostatnio coraz czesciej za srubokret lapie) jak ja, czy wielu innych wlascicieli, co umieja zatankowac i zmienic kolo (czytaj z lekkim przymruzeniem oka), jest to niewykonalne..Zatem chwycilam sie calkowitej wymiany silnika z innego modelu i udalo sie..Ale to wszystko chlopaki wasza zasluga...dzieki Rickowi, Tobie i innym z dnia na dzien coraz bardziej poznaje zalety R75 (po uszkodzonym czujniku abs pompie wody i wentylatorze bylam nieco zalamana). Ale wszystko jest trudne nim stanie sie proste, po prostu pytac, czlek sie cale zycie uczy, pozdrowka
_________________
R75 2,0 CDT 2000
 
 
 
zyga75 



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 15
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 10:51   

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - czyli klima chłodzi o ile się jedzie co najmniej na 3 biegu? (mam 75 cdt 2001) To by mi się zgadzało, bo jak stoję w korku to nie chłodzi w ogóle, a przedwczoraj po 1,5 godzinie jazdy w korku w upale nie dość że temperatura silnika drastycznie podnosiła się bardzo wysoko (powyżej 3/4 wskaźnika) to jeszcze strasznie silnik zamuliło zwłaszcza na 2 biegu. Później odkryłem że jazda na wyższych obrotach powodowała obniżenie się temperatury silnika, ale nie jestem pewien na ile to były wyższe obroty a na ile wyjechanie z korka i wyższe biegi...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 10:59   

Myslę, że raczej ruch samochodu a nie wyższe obroty miały wpływ na obniżenie temp silnika. Żeby klima działała w korku to musi być sprawny wentylator. Uzywanie klimy bez sprawnego wentylatora grozi uszkodzeniem układu. A jak temp w korku Ci się podnosi, to włącz ogrzewanie wnętrza. Lepiej się gotować, niż płacić za remont silnika. Napraw czym prędzej wentylator a kłopoty znikną. Po doświadczeniach użytkowników nie powinno być to już trudne.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xdracox 



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 11:57   

Dziekuje za odpowiedzi i wskazówki - temat z dnia na dzien staje sie coraz bardziej przejrzysty :)

sam tego się nie podejmę, ale jak już znajde odpowiedniego fachowca to będę chciał naprawić i ulepszyć dotychczasowe elementy (w stylu naprawy Mariana) - jest to jednak chyba najbezpieczniejsze, a faktycznie kupowanie używki to loteria..

pozdrawiam!
Bartek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy załącza sie na zimnej chłodnicy?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lis 09, 2013 19:02
domel101
Brak nowych postów [R75] Wentylator Chłodnicy
sapper87 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Sie 07, 2016 15:55
longer86
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy
Maciej23 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Mar 03, 2015 16:46
Maciej23
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy
lesiu Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Cze 08, 2009 21:58
Gość
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Paź 18, 2014 10:38
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink