Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:19   [R75] Wentylator chłodnicy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Włącza isę wraz z rozruchem silnika (zimnego) i pracuje non stop, nawet gdy klima jest całkowicie wyłaczona a silnik nadal zimny. Termostat? czy co?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:20   

Thrillco, a mówisz że R200 to złomik :P Sprawdz czujnik temperatury, termostat niema nic wspólnego z wiatrakiem ;)


Pozdrawiam :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:21   

Thrillco napisał/a:
nawet gdy klima jest całkowicie wyłaczona a silnik nadal zimny

I wskazka nie jest podniesiona :?:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 13, 2009 10:07   

toc pisze że od uruchomienia silnika..po prostu sie załącza nawet jak jest -5 z rana..i kreci jak durny bez potrzeby :/ Where is ten czujnik??
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 11:34   

Thrillco napisał/a:
toc pisze że od uruchomienia silnika

Ok wiem,ale raczej chodzi mi o to,że skoro może padł czujnik to i wskazka odrazu wskakuje na czerwone(no chyba że jest kilka oddzielnych czujników)i pewnie tak jest :/
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
lovemuzik 




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 13:46   [R75 2.0 CDT]

witam mam ten sam problem ze odpalam auto a odrazu załącza się wentylator

ale jest na to sposób odpal auto i na konsolecie wcisnij opcje ECON wtedy
wentylator się odlancza

ale u mnie i tak dalej nie ma ciepla w aucie tzn nadmuchu cieplego chodz wszystko
ustawione jest na HI (high) a wskazowka temperatury jest na samym dole ;/

kupilem nowy termostat i bede go montowac na dniach tak wiec napisze jaki bedzie
efekt jak wszystko bedzie dobrze to bedziesz musial to samo zrobic nowy termostat
oryginalny kosztuje 200zl tak wiec moge ci dac numer telefonu do goscia co handluje
czesciami i zamowisz sobie ale to wszystko okaze sie za kilak dni zcy to faktycznie
ten termostat nawala
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 13, 2009 14:01   

nie doczytałes - u mnie chodzi nawet jak wyłacze klime :)
 
 
klakierek1982 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: witnica



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 15:19   

Kolego,stawiam na przetarty bądz urwany przewód od czujnika temperatury cieczy chłodzącej.To ten pod kolektorem koło zaworu egr.Ja jeszcze tydzień temu myślałem że mój wentylator jest kaput ale przy wymianie tego czujnika odpiąłem kostkę i wentylator zaczął chuczeć aż miło. Jak podpiąłem to przestał.Sprawdż wiec najpierw to co napisałem i daj znać czy rozwiązałeś problem.
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 13, 2009 23:16   

Oki..oo..to może byc to..jutro zrobie ogląd.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 00:07   

U mnie przetarty przewód przy przekaźnikach tych na chłodnicy wykryty przez T4
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 00:39   

sknerko napisał/a:
U mnie przetarty przewód przy przekaźnikach tych na chłodnicy wykryty przez T4

Cos blizej poprosze bo u mnie T4 pokazuje brak 2go biegu wentylatora.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 08:07   

u mnie pokazywało uszkodzony przekaźnik 1 biegu najpierw nie miałem 1 biegu wcale bez dodatkowych objawów a potem spadły wskazówki obrotów i temperatury i wentyl załączałó sie jak chciał na mniej wiecej 2 biegu. potemzegary sie odratowały a wentyl startował zawsze malo tego sie nie wyłączał. rozebrałem cały przód i w miejscu gdzie wiązka wchodzi do pudełka z przekaźnikami kończy się peszel ochronny i zaraz za nim przetarło się o tą rurke z osuszaczem na chłodniczce klimy. jak znajde to fotki wrzuce

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 09:05 ]


_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 22:08   

Raptile napisał/a:
Sprawdz czujnik temperatury, termostat niema nic wspólnego z wiatrakiem


cóz nie chce sie kłocic, nie wiem jak jest w r75 ale mysle ze podobnie jak w innych autach. Wczesniej mialem forda mondeo i mialem taki problem ze mi skolei wentylator sie nie wlaczal kiedy powinien - np. gdy stalem w kokru a temperatura silnika rosla bo nie bylo chlodzenia powietrzem. Wymienilem czujnik, pomoglo, za dwa tygodnie zas to samo, okazalo sie ze zas czujnik, zas wymienilem nowy i za 2 tygodnie zas to samo, wkoncu poradzono mi zeby wymienic termostat, wymienilem termostat i czujnik i problem zniknął.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 10:51   

nitta napisał/a:
cóz nie chce sie kłocic, nie wiem jak jest w r75 ale mysle ze podobnie jak w innych autach

Wlasnie o to chodzi ze w R75 jest calkiem inaczej. Powymyslali, nawymyslali i masz tu Ci los. Samo sterowanie wentylatorem jest pokierane nie mowiac juz o calym ukladzie chlodzenia i tym slawnym termostatcie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Nie Lut 15, 2009 10:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lut 15, 2009 10:55   

A gdzie ten czujnik...tzn. pytam już na zas, bo wczoraj robiłem konkret oglad, zrobiłem testa klimy (00)...uzupelniem płyn w zbiorniczku i po kłopocie...inna sprawa, że to ubywanie płynu zaczyna mnie niepokoić :/
No a przy okazji znalazłem inna "usterke" - konczący się płyn od wspomagania. Jakiś może polecacie zalać, konkretny, czy wsio jedno. I...w sumie ok, mam go prawie rok ale to normalne ze ten płyn tak se znikł...mam tam w ogóle pare niszczelności albo cuś, bo od góry zbiornik był zapackany płynem...why?
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 10:58   

Thrillco napisał/a:
od góry zbiornik był zapackany płynem...why?

Jak to zbiornik moze byc zapackany od gory? Ja dolalem ostatnio u siebie jakis plyn STP na ktorym bylo napisane ze zastepuje normalne plyny, jest z nimi mieszalny i cos tam uszczelnia, chroni i takie tam glupoty.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lut 15, 2009 11:04   

no normalnie zapackany pod nakretką w jednym tylko miejscu...to właśnie wygląda jakby płyn ktoś niechlujnie dolał...no ale nie dolewałem...wiem ze to brzmi niedorzecznie ale tak właśnie mam :(
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 12:11   

Thrillco napisał/a:
inna sprawa, że to ubywanie płynu zaczyna mnie niepokoić :/

Sprawdź czy nie cieknie na łączeniu trójnika z blokiem, częsty przypadek w CDT.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 15:52   

Miałem dokładnie to samo w swoim Freelku.
I znalazłem rozwiązanie, proste a siedziałem nad tym kilka dni.
W większości przypadków winny jest czujnik który jest zlokalizowany na przewodach od klimatzaji.
CZUJNIK KLIMATYZACJI Z OSUSZACZA
Czujnik ten wysyła inmpulsy i jest powiązany z pracą wentylatorów na chłodnicy.
U mnie działały cały czas, po wymianie problem ustał.
Najczęsciej te czujniki się przepalają gdy jest zbyt niski poziom czynnika.
W tym aucie wszystkim steruje komputer.
Spróbuj zrobić zworkę na kablach od tego czujnika i zobacz co się będzie dziać.
Jeżeli to ten czujnik to mam taki na sprzedanie (Wystawiłem na Allego)
 
 
grze4 



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: MŁAWA



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 17:52   

Ja też mam podobny problem.
Włącza mi się wentylator (na najwyższych obrotach) zaraz po uruchomieniu klimatyzacji. Pewnie szczotka. Może ktoś wie jaki jest rozmiar tych szczotek???? Bardzo proszę o podpowiedź.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy załącza sie na zimnej chłodnicy?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lis 09, 2013 19:02
domel101
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Wentylator chłodnicy
Krasnal2478 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Cze 21, 2014 22:15
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75] wentylator chłodnicy
KoKenn Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 06, 2012 21:44
KoKenn
Brak nowych postów [R75] wentylator chłodnicy
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Maj 04, 2012 08:30
kmisiowy
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy
xdracox Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Cze 10, 2007 11:57
xdracox



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink