Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Nie działa A/C - brak gazu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Nie działa A/C - brak gazu

Typowe miejsca wycieków ?
Autor Wiadomość
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 12:52   [R600] Nie działa A/C - brak gazu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

No właśnie, stwierdziłem brak gazu w układzie. Wcisnąłem ten zaworek okrągły i coś tam ledwo kapnęło, zero ciśnienia.

Czy są jakieś typowe miejsca w układzie, gdzie należy się spodziewać źródła wycieków? Czy coś lubi sobie gdzieś korodować? Gdzie szukać?

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 06, 2007 12:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 13:09   

Najbardziej narażona na warunki zewnętrzne jest chłodnica-skraplacz. Ale nie ma reguły i paść może każda z rurek. Zwróc uwagę na miejsca w których rurki klimy mają styczność z innymi przewodami, wężami, karoserią itp. Aluminium jest wrażliwe na przetarcia i warto takie miejsca zabezpieczyć w jakiś sposób. Podjedź do klimaludków, puszcząCi azot w instalację i będzie widać czy jest gdzieś nieszczelność. Mi padł właśnie skraplacz a dokładnie to jedna z rurek pomiędzy złączem a samym skraplaczem. Jak podali 15bar ciśnienia i popsikali "mydłem" to sała rurka się pieniła :mrgreen: Ale tobie tego nie życzę ;) Koledze Stringowi wymienili kawałek rurki (ładnie zrobione ;) ) Tak wiec, obierz kurs na dobry warsztat i wszystko wyjdzie w praniu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 15:01   

chyba ze masz kopresor to sam mozesz szukac - dziurki :cool:

sprawdzaj laczenia i miejsca styku z karoseria :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 06, 2007 15:49   

tomcy napisał/a:
chyba ze masz kopresor to sam mozesz szukac - dziurki


bal bym sie tak robic, domowy kompresor przewaznie nie ma separatora wilgoci z powietrza i lepiej wilgoci nie wciskac do ukladu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 16:01   

Cytat:
bal bym sie tak robic, domowy kompresor przewaznie nie ma separatora wilgoci z powietrza i lepiej wilgoci nie wciskac do ukladu

dokładnie. Azot jest obojętny dla ukłądu i dlatego sie go stosuje do sprawdzania szczelności.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Ant 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 158
Skąd: Zator



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 17:24   

AndrewS napisał/a:
tomcy napisał/a:
chyba ze masz kopresor to sam mozesz szukac - dziurki


bal bym sie tak robic, domowy kompresor przewaznie nie ma separatora wilgoci z powietrza i lepiej wilgoci nie wciskac do ukladu


zgadzam się w zupełności, nic nie kombinować, zawartość wilgoci w powietrzu to ok 2000ppm a maxymalna zawartość wilgoci w układzie to 10ppm uruchomienie sprężarki (na napełnionym czynnikiem układzie) skutkuje zniszczeniem automatyki (w szczególności termostatycznego zaworu rozprężnego)!!!!
_________________
Ant
był: R200 Anthracite
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 20:17   

Zientas, Popieram "przedmówców" żadnych kompresorów :shock:

Poszukaj, czy w komorze silnika nie ma żółtej naklejki z informacją, że jest dodany barwnik do wykrywania nieszczelności( najczęściej po angielsku np UV LEAK DETECTOR). Dosyć dużo aut z zachodu, które oglądałem miały już za sobą problemy z klimą i miały dodany barwnik.
Jeśli coś takiego znajdziesz, lub zauważysz na zaworze ślady takiego barwnika to wyposażając się w lampę UV i okulary żółte selektywne możesz sam poszukać nieszczelności, choć i tak nie unikniesz wizyty u fachowców-ale satysfakcja duża...
Nieszczelność w UV będzie wyglądała tak:
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Nie działa radio, brak sygnalizacji zamkniętych drzwi
christo_phoros Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Wrz 30, 2017 21:30
Kam971
Brak nowych postów [R600] Jak działa włącznik elektrycznych szyb R600
kwiatekt11 Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Kwi 17, 2007 15:58
kwiatekt11
Brak nowych postów [R620] Brak reakcji na pedał gazu
herc Rover serii 600, Honda Accord 14 Pon Gru 17, 2007 16:49
herc
Brak nowych postów [R600] Pedał gazu PROBLEM
SviRu Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Wrz 13, 2009 23:05
thef
Brak nowych postów [R600] Mało precyzyjny pedał gazu
CorossioCivico Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Sty 17, 2017 19:34
CorossioCivico



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink