Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214 Si 1998] Szybko sie nagrzewa cpłyn w chłodnicy... :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:44
[R 214 Si 1998] Szybko sie nagrzewa cpłyn w chłodnicy... :(
Autor Wiadomość
Lukaszn2006 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 198
Skąd: Strzyżów



  Wysłany: Sob Cze 09, 2007 14:43   [R 214 Si 1998] Szybko sie nagrzewa cpłyn w chłodnicy... :(

Witam, mam problem, byłem dziś w warsztacie i wymieniłem płyn w chłodnicy. Gośc wlał mi tam 4 litry, i mówił, żeby ewentualnie dolać, dolałem już 2 litry, czyli w sumie 6 weszło, no ale ok, mój problem polega na tym, że płyn ten sie wylewa, wydaje mi sie, że przez korek, albo gdzieś w okolicach korka, wcześniej problemu nie było, bo babka, bo było mało płyny, poniżej MIN no i nie chlapało, tylko na wskaźniku, wskazówka od temperatury wskazywała prawie na czerwone pole, ale jakieś 5 mm poniżej i sie utrzymywała, teraz, po wymianie, płynu jest wystarczająco, a wskazówka przez pierwsze kilka minut jazdy utrzymuje sie na połowie, a później idzie w góre aż do czerwonego pola, a płyn sie chyba gotuje, czy coś no i wypływa gdzieś w okolicy tego plastikowego zbiorniczka, do któego płyn ten wlewamy... Jutro mam kilkadziesiąt km do przejechania, no i nie wiem co teraz zrobić, pomocy!! ...
_________________
KCNBM :*
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 09, 2007 14:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 09, 2007 14:49   

Może układ jest zapowietrzony, przeszukaj forum była o tym mowa jak odpowietrzyć
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 14:56   

Po pierwsze, należy układ chłodzenia po wymianie płynu odpowietrzyć (opis znajdziesz na forum), po drugie wypada sprawdzić i ew wymienić korek od zbiorniczka układu chłodzenia, po trzecie, czy jak go kupowałeś to wskazówka temp. podchodziła pod czerwone pole?? TAk nie powinno być :| wskazówka przy prawidłowo pracujacym układzie chłodzenia nie ma prawa wyjść ponad połowę skali, a dokłądnie to powinna być trochę poniżej. Ten silnik (jak zreszta każdy inny) nie lubi być przegrzewany. Poczytaj Techniczny FAQ szczególnie tematy o silniku serii K.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 09, 2007 15:07   

Brt napisał/a:
wskazówka przy prawidłowo pracujacym układzie chłodzenia nie ma prawa wyjść ponad połowę skali, a dokłądnie to powinna być trochę poniżej. Ten silnik (jak zreszta każdy inny) nie lubi być przegrzewany


Brt, ma rację u mnie wskazówka jest cały czas na połowie i ani drgnie, nawet przy katowaniu (ten silnik też to lubi - żart)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Lukaszn2006 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 198
Skąd: Strzyżów



  Wysłany: Sob Cze 09, 2007 16:35   

Hmmbył powyżej połowy, ale wydaje mi sie, że to dlatego, że yło tam bardzo mało płynu, no i to dlatego, dzisiaj jak spuszczał to mechanik, to sie z 2 litry wylało max :o sam sie zdziwiłem, myślałem, że wymiana płynu załatwi problem, jednak chyba się myliłem ;/ a czy jest możliwe, że któryś przewód się zatkał, albo coś w tym rodzaju? jakie ewentualnie mogą być inne przyczyny takiego stanu? Prosze o szybką odpowiedź....
_________________
KCNBM :*
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 19:12   

Lukaszn2006 napisał/a:
jakie ewentualnie mogą być inne przyczyny takiego stanu?

Uszkodzona uszczelka pod głowicą???

Sprawdz stan oleju, czy Ci nie "przybyło"
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 09, 2007 19:18   

Maciek321 napisał/a:
Lukaszn2006 napisał/a:
jakie ewentualnie mogą być inne przyczyny takiego stanu?


Uszkodzona uszczelka pod głowicą???

Sprawdz stan oleju, czy Ci nie "przybyło"

Albo czy sie nie zrobiło mleko z oleju.
Lub czy nie wydobywa sie z wydechu siwy dym.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Lukaszn2006 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 198
Skąd: Strzyżów



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 20:11   

Oleju nie "przybyło" jest normalny, jak to olej, dziś wymieniony, z rury białego dymy nie widać, zauważyłem tylko, że rurka która idzie do chłodnicy jest ciepła, a ta od dołu, którą wychodzi płyn jest chłodna, czy to ma coś do tego, bo wydaje mi sie, że tak ...
_________________
KCNBM :*
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 20:17   

No ma. Może to być uszkodzenie termostatu, lub przytkana chłodnica, ew. mało wydajna pompa. Zacznij od wymiany termostatu. Nie jest to drogie a w tym aucie nie ma co na termostacie oszczędzać.
BTW jak widziesz, ze Ci sie auto przegrzewa to włącz ogrzewanie wewnątrz. Lepiej się samemu przegrzać niż płacić za HGF ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 08:13   

Lukaszn2006 napisał/a:
zauważyłem tylko, że rurka która idzie do chłodnicy jest ciepła, a ta od dołu, którą wychodzi płyn jest chłodna, czy to ma coś do tego, bo wydaje mi sie, że tak ...


Dolną rurką idzie do bloku silnika schłodzony płyn przez chłodnicę, a górną idzie do chłodnicy nagrzany płyn. Więc na tych rurkach róznica temperatur jest normalną rzeczą (w sensownych granicach). jesli dolna jest długo całkiem zimna, to wyglada na to ze płyn nie przepływa przez chłodnicę, a to moze byc spowodowane uszkodzeniem termostatu. Jednak jesli roznica temperatur miedzy tymi rurkami nie jest az tak duza, to wszystko jest ok. Jest lato, jesli musisz gdzies jechac i nie masz terostatu, czy nie mozesz kupic, to lepiej wywal go całkiem i jezdzij (awaryjnie) bez.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] iDT jak szybko się nagrzewa
thorgal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Maj 27, 2011 18:00
pgrad
Brak nowych postów [R 200 vi] dłuuuugo się nagrzewa i szybko stygnie
pajakVi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sro Sty 28, 2009 23:36
donmulanka
Brak nowych postów [R214Si]jak szybko sie wam nagrzewa silnik
adamoxl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Mar 31, 2008 18:06
adamoxl
Brak nowych postów [R220 SD 97'] Słabo sie nagrzewa
kubala1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 56 Sro Paź 06, 2010 17:34
igorka21
Brak nowych postów [MG ZR] szybko migające kierunkowskazy
JacK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Pon Lis 28, 2016 20:15
JacK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink