Forum Klubu ROVERki.pl :: [620SDI] doprowadzenie powietrza do filtra
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620SDI] doprowadzenie powietrza do filtra
Autor Wiadomość
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sob Lip 21, 2007 20:58   [620SDI] doprowadzenie powietrza do filtra

Dzisiaj wyciągnąłem obudowe filtra powietrza.. i rura doprowadzająca powietrze jest troche zużyta, a "doprowadzenie zimnego powietrza z zewnątrz jest totalnie do dupy." Czy jest jakas mozliwość poprowadzenia jej inaczej, żeby powietrze wpadało w rurę.. i czy to jest dobry pomysł, bo więcej zanieczyszczeń będzie się przedostawało do filtra. Myślałem o tym żeby tą rure wyprowadzić w zderzak, przed kołem.

Pozdrawiam.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 21, 2007 20:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Nie Lip 22, 2007 14:57   

Nie jestem specem w temacie ale w aucie z turbiną wlot naporowy powietrza chyba nic nie da poza tym, że będziesz łapał więcej syfu na filtrze i częściej będziesz musiał go zmieniać. Poza tym umieszczanie wlotu z przodu i tak nisko jest moim zdaniem bardzo niebezpieczne, w czasie deszczu na pewno zaciągnie wodę.
 
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Pon Lip 23, 2007 12:10   

Swego czasu mocno interesowałem się tematyką doprowadzenia powietrza do silnika i po lekturze paru artykułów znajdujących się na sieci dałem sobie spokój. A to dlatego, że układy dolotowe to nie byle jakie kawałki rur doprowadzające powietrze do silnika. W rurach tych panuje wyższe (znacznie) ciśnienie i w związku z tym zachodzą tam zjawiska znane w znacznie lepszym stopniu specom od termodynamiki niż pprzeciętnemu zjadaczowi chleba. W takim układzie każdy kawałek "rury" ma tak dobrany przekrój aby powietrze miało optymalne warunki do swobodnego przelotu. Poza tym inżynierowie dobierając długość dolotu i przekroje "rur" biorą pod uwagę coś tak abstrakcyjnego dla "przeciętniaka" jak drgania występujące w takim układzie (ma to ścisły związek z długością dolotu), a także siła Coriolisa (na każdej z półkul inna). Dlatego też szczerze odradzam majstrować. Co prawda w wielu przypadkach pewne zabiegi mogą przynieść pozytywny skutek, ale w większości przypadków można więcej napsuć. Wystarczy spojrzeć na stronę Chojnacki Motor System aby przekonać się, że nawet fachowcy w tym temacie mają problemy (przykład R620 w orginale 116KM po zmianie dolotu 115KM i mniejszy moment). Pozdrawiam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Lip 24, 2007 09:23   

Ja niedawno przerabiałem temat rury doprowadzającej powietrze do filtra powietrza.
Niestety po tygodniowych poszukiwaniach uzywanej (bo nowa kosztuje makabryczne pieniądze) zrezygnowałem z dalszych poszukiwań. W akcie desperacji kupiłem na stacji benzynowej tasmę do uszczelniania wydechu (szarego koloru) i 3 warstwami okleiłem dokładnie całą rurę. Założyłem i śmigam. Na razie jest ok.
Przypominam, że zassanie wody przez tę rurkę grozi przedostaniem sie wody do silnika i pęknięciem bloku silnika (co przerabiał mój mechanik w swoim Passacie TDI)

Pozdro
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 18:00   

http://www.klubsubaru.pl/TechSzczeg.asp?TechID=4
A tu piszą że woda jest ok..
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 21:29   

Ale String pisze o wodzie która może być zassana do wnętrza silnika jeśli rura dolotowa bedzie w złym miejscu, a Ty piszesz o systemie chłodzenia intercoolera poprzez natrysk wody ;) To trochę inne rzeczy :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 14:00   

małe sprostowanie: chodziło mi o dziurawą rurę dolotową :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 16:58   

String napisał/a:
Przypominam, że zassanie wody przez tę rurkę grozi przedostaniem sie wody do silnika i pęknięciem bloku silnika (co przerabiał mój mechanik w swoim Passacie TDI)


Tak zwany "hydro-shock" występuje dopiero przy zassaniu objętości wody większej niż 50% (mniej-więcej) objętości silnika w jednym cyklu spalania (czyli w dwóch obrotach). Teoretycznie możliwe ale sie baaardzo rzadko zdarza...
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wkładki filtra powietrza od K&N
Dam-Kam Tuning mechaniczny 35 Czw Wrz 18, 2014 15:16
MiReK
Brak nowych postów Obudowa filtra powietrza
dodatkowy dolot?
funfel Tuning mechaniczny 6 Sro Maj 20, 2009 06:31
funfel
Brak nowych postów [R200] Obudowa filtra powietrza
leszczu Tuning mechaniczny 13 Pią Gru 07, 2012 08:10
Markzo
Brak nowych postów [R420]SDi wkladka filtra powietrza K&N
gacek Tuning mechaniczny 18 Sro Cze 05, 2013 19:11
kadzaf
Brak nowych postów [r 400 sd] ADAPTER FILTRA OLEJU
GREG. Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 30, 2011 23:31
GREG.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink