Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Praca na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Praca na LPG
Autor Wiadomość
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 18:12   

nie potrafie wstawić mam jedną w paint a drugą w wordzie i nie przyjmuje rozszerzenia takiego jak biore dodaj załącznik
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 10, 2007 18:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 09:34   

No jest trochę chaotycznie, ale...
...pojeździj sobie trochę na benzynie, tak dłużej kilkadziesiąt kilometrów. Potem pojeździj na gazie i ustaw porządnie mnożnik, aby pokryć mapy. Na razie to jest to źle wykalibrowane (pomijając rozrzut punktów).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 11:12   

to że źle wykalibrowane to wiem to stara mapa teraz mnożnik mam na 1 , ale co z tym chaosem punktach mapy? co jest przyczyną? spróbuje jeszcze zdjąc odme z kolektora i zaślepie na przy kolektorze i zobacze czy przestanie rozrzucać punkty, ma ktoś jescze jakieś pomysły?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 12:51   

Moim zdaniem chaos zniknie jak trochę dłużej pojeździsz (najpierw na benzynie!) w podobnych warunkach drogowych.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 18:56   

To twierdzisz Piter że to sie bierze skąd? adaptacja komputera? gdy powoli wciskam gaz (stopniowo) to nie ma szarpnięć a gdy gwałtownie np. podczas wyprzedzania, lub podczas zmiany biegu musze bardzo pomału wciskać bo gdzy troche szybciej odrazu szarpnie. Jak na moje oko to te rożrzucanie kropek bierze się z jakiegoś problemu z podciśnieniem, bo to podciśnienie rysuje te kropki. Jeśli jestem w błędzie to mnie popraw. Tylko że benz mapsensor i gazowy mapsensor rozrzuca też te punkty. Pojeżdze na benz zobaczymy ale jakoś nie mam przekonania do tego. A widziałeś podciśnienie wynosi ok 0.38 a u innych ok 0.33 ? i co ty na to? to mnie jeszcze bardziej przekonuje do podciśnienia. Może kolektor ssący jest nieszczelny?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 00:09   

Odświeżam po zawirowaniach związanych z umiejscowieniem postów bartko100.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 00:13   

Odświeżam po zawirowaniach związanych z umiejscowieniem postów bartko100.
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 07:05   

Wporządku thef , na drugi raz będe wiedział, ale chciałem odświeżyc jakoś temat
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 07:44   

witam, wypowiadalem sie juz w tym temacie ;-)

instalacja STAG300 dziala dobrze z silnikami K tylko trzeba wiedziec jak to zrobic. Niestety wiekszosc gazownikow nie mysli podczas pracy tylko stosuje stare prawidla i legendy - a kazdy silnik jest inny

tutaj wazne jest aby wezyki od listwy wtryskowaej do kroccow w kolektorze byly jak najkrotsze - walka o kazdy centymetr - przykrecone do plastikowej listewki zaslaniajacej swiece to za daleko od kolektora - sam to przerabialem z gazmenami a chcieli dac sie prawie pokroic ze to nic ne zmienia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

juz nie bede truc ze elementy zaplonu musza byc swieze

w moim silniku 103km reduktor tomasetto dziala sprawnie - chociaz auta nie hamowalem, a wartoby puki jest gwarancja:) moze warto wiekszy a moze nie warto za duzego

no i na pewno roverkowi trzeba wiecej czasu poswiecic przy kalibracji instalacji - wiecej klikania w mapy, ale raz ustawione dziala i pali rozsadne ilosci gazu +10% do 15%
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 12:47   

bartko100 napisał/a:
Jak na moje oko to te rożrzucanie kropek bierze się z jakiegoś problemu z podciśnieniem, bo to podciśnienie rysuje te kropki. Jeśli jestem w błędzie to mnie popraw.

Ciężko stwierdzić. Może tak być, że jest zły odczyt podciśnienia albo dobry, lecz przekłamany w związku ze złym umiejscowieniem króćców lub długością węży... tyle, że to podobno jest już poprawione.

Ja bym podłączył się ciśnieniomierzem i sprawdził, czy MAP sensor od benzyny pokazuje to samo co ten gazowy.

bartko100 napisał/a:
A widziałeś podciśnienie wynosi ok 0.38 a u innych ok 0.33 ? i co ty na to? to mnie jeszcze bardziej przekonuje do podciśnienia. Może kolektor ssący jest nieszczelny?

Taki sam problem miał kolega paff. Zgadaj do niego. U niego pomogła zmiane wężyków chyba na krótsze.

uporządkowałem posty z dwóch wątków ;-)

[ Dodano: Pią Paź 12, 2007 12:53 ]
paff napisał/a:
tutaj wazne jest aby wezyki od listwy wtryskowaej do kroccow w kolektorze byly jak najkrotsze - walka o kazdy centymetr - przykrecone do plastikowej listewki zaslaniajacej swiece to za daleko od kolektora - sam to przerabialem z gazmenami a chcieli dac sie prawie pokroic ze to nic ne zmienia

Czy możesz zrobić fotkę Twojej listwy :?:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 14:50   

Reduktor mam zawoli 150km, wtryskiwacze magic pojedyncze , węzyki mają ok 3cm, podciśnienie króciec umiejscxowiony koło benzynowego, także montaż jest ok sam to wszystko poprawiałem po gazownikach , po poradach od innych. ale oni twierdzą że tutaj cały ból jest w podciśnieniu, w poprzednim poście opisałem objawy
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 15:01   

bartko100, możesz zrobić fotkę tej listwy i wężyków?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 16:29   

podcisnienie - dolot musi byc szczelny
kolektor szczelny jak i jego uszczelka
wszystkie wezyki wchodzace wychodzace z kolektora szczelne
no w najgorszym razie przez nieszczelnosc glowicy

czujnik podcisnienia z instalki powinien pokazywac w programie 0,35 na jałowych 0,5 na wlaczonej klimie dlugich radiu itp.... jak jest za duza wartosc to sa klopoty z dodawnaiem gazu z jalowych i moze szarpac i gasnac

no ale po screenie widze ze jest spoko

no i srednica wtryskow 1,6-1,9 mm przynajmniej ja tak mam w moim :)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 19:50   

U mnie nie ma listwy bo mam wtryskiwacze magic pojedyńcze 4 sztuki ,każdy z nich jest na 3cm wężyku połączony z króćcem wkręconym w kolektor ssący ok 2cm od głowicy. Są to wtryski szybsze od zółtych walteków i mają większą przepustowość, a poza tym są pojedyńcze a nie w listwie co pozwala zrobić tak krótkie wężyki które są praktycznie uszczelką między króćcem a wtryskiwaczem. Fotki narazie nie zrobie bo nie mam chwilowo aparatu. A odnośnie nieszczelności to podejrzewam to ponieważ troche mi płynu ubywa a nie zlokalizowałem nieszczelności jeszcze , więc myśle o uszczelce kolektora ssącego. Odnośnie tej uszczelki to właśnie zaczynam kojarzyć ten fakt z ubywaniem płynu . Pęknięć nigdzie nie ma więc uszczelka tylko może wchodzić w gre, musze lusterkiem sprawdzić pod kolektorem czy nie ma śladów wycieku.I jeszcze jedno mam dysze 2.0mm
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 22:49   

Widze ze jestem nie do konca zorientowany. Chodzi mi charakterystyke wtryskiwaczy magic? Co to sa zolte walteki? Jaka maja przepustowosc obydwie wersje.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Paź 13, 2007 12:33   

piszac srednica wtryskow mialem na mysli srednice dysz :mrgreen:

niejasno sie wypowiedzialem, bo same wtryski maja wieksza wydajnosc i w zaleznosci od potrzeby mozna do valtekow nawet dysze 2.7 wkrecic

zasadnicza roznica po miedzy magic jet a valtekami to to ze valteki sa 4 na jednej listwie a magic jet sa osobno co ulatwia montaz najblizej kolektora dolotowego co ma gigantyczny wplyw na jakosc jazdy w silnikach serii K

Z punktu widzenia komputera instalacji STAG300 i jej kalibracji i samego uzytkowania auta roznic nie ma
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Sob Paź 13, 2007 17:29   

Jeszcze jadna rzecz odnośnie podciśnienia. Mam spadnięty albo pęknięty któryś wąż od odpowietrzenia zbiornika na 100% bo gdy mam prawie pełny śmierdzi strasznie i wylewa się na zakręcie ( ocieka po zbiorniku) , narazie nie miałem czasu tego zrobić i wlewam benz tylko za 100zł, to jest ok1/3 zbiornika. Wyciągam wniosek że kolektor ssący jest podłączony do pochłaniacza oparów a ten do zbiornika jak wiadomo i może tu się gubi te podciśnienie? co wy na to? I na koniec może ktoś wrzuci mapkę tego samego silnika na stagu dla przykładu jak u niego się układa.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 15, 2007 12:24   

bartko100 napisał/a:
Wyciągam wniosek że kolektor ssący jest podłączony do pochłaniacza oparów a ten do zbiornika jak wiadomo i może tu się gubi te podciśnienie? co wy na to?

No tak na "oko", to dobrze kombinujesz (ale ekspertem nie jestem). Ja bym się pozbył tego problemu z układem odpowietrzania zbiornika.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Pon Paź 15, 2007 19:15   

W sobotę dopiero wejde na kanał bo w tygodniu nie mam troche czasu,i zrobie porządek z odpowietrzeniem, a druga rzecz taka: a może po prostu mam zwalony mapsensor gazowy bo to jego odczyt widać w stagu i on właśnie pokazuje ten chaos w kropkach, może w niedziele znajomy wpadnie roverkiem ze stagiem to przełoże od niego jak ze zbiornikiem nic nie pomoże. Dzisiaj lustereczkiem sprawdzałem pod kolektotrem ssącym i nie widać nigdzie śladów płynu ani na dole pod kołami pasowymi (pod pompą) , narazie też nie ubyło płynu
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 16, 2007 12:42   

bartko100, usterkę mapsensora można też zdiagnozować podłączając np. dodatkowy ciśnieniomierz (barometr/wakuometr).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [freelander] nierówna praca, dymi na zimnym
buster.tt Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Pon Lis 20, 2017 21:31
sknerko
Brak nowych postów [Freelander 2.0TD] nierówna praca i brak mocy
markus2884 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 12 Wto Mar 04, 2014 13:58
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink