Tak Piter ale trzeba mieć go pod ręką, a znajomego mam pod telefonem
[ Dodano: Czw Paź 25, 2007 22:02 ]
Wczoraj znalazłem powód smrodu benzyny. Okazało się że debil który przykręcał butle lpg przewiercił wiertłem zbiornik i silikonem zakleił z wierzchu, ale jak wiadomo od benzyny silikon się rozpuścił i tyle. Pospawałem zbiornik (plastikowy ) i teraz jak otwieram wlew benzyny to słychać podciśnienie zasysa powietrze, i nie śmierdzi. Ale wracając do tematu nadal rozrzuca kropki od map i jest wysokie podciśnienie. Płynu mi troszeczke co ubywa to przez trójnik w który wpięte są przewody od nagrzewnicy i reduktora, opaski dokręciłem chociaż były ciasne i zobaczymy czy przestanie sączyć się płyn. Jeszcze muszę ten mapsensor podmienić aby sprawdzić czy mój nie jest padnięty. A jak on jest dobry to będę zmieniał uszczelkę kolektora ssącego. A tak nawiasem jak sprawdzić czy ta uszczelka trzyma? Ostatnią rzeczą jest to że podczas autokalibracji przy pełnym lub prawie pełnym zbiorniku lpg nawet podnosząc cisnienie na reduktorze do 1.10 nie da się zejść z mnożnikiem poniżej 1.2 ( mapkę dołączam) , gdy jest jakieś 10 litrów lub mniej to przy takim ciśnieniu podczas autokalibracji mnożnik jest na poziomie 0.9. Czy kalibrować należy na zbiorniku z 10litrami gazu? Trochę to dziwne bo redukto daje takie same ciśnienie ale mnożnik się zmienia. Dysze mam 2,0 . Bym zapomniał , sonda na gazie bardzo brzydko pracuje, często spada do zera, ( palec, kopułka, przewody, świece nowe , tylko cewka stara) co może być przyczyną?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 15:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ostatnią rzeczą jest to że podczas autokalibracji przy pełnym lub prawie pełnym zbiorniku lpg nawet podnosząc cisnienie na reduktorze do 1.10 nie da się zejść z mnożnikiem poniżej 1.2 ( mapkę dołączam)
Dlaczego chcesz zejść poniżej 1,2? To jest dobry mnożnik.
bartko100 napisał/a:
gdy jest jakieś 10 litrów lub mniej to przy takim ciśnieniu podczas autokalibracji mnożnik jest na poziomie 0.9
To już jest dla mnie jakieś dziwne, bo przecież mnożnik powinien być teoretycznie zawsze taki sam po autokalibracji (jeżeli nie zmieniamy ciśnienia reduktora oraz średnicy dysz).
Reduktor zawsze daje na pewno takie samo ciśnienie? Może to on jest walnięty?
bartko100 napisał/a:
Bym zapomniał , sonda na gazie bardzo brzydko pracuje, często spada do zera, ( palec, kopułka, przewody, świece nowe , tylko cewka stara) co może być przyczyną?
Zły skład mieszanki... (zły mnożnik dla danych warunków pracy).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Mnożnik powinien konczyć się na 1 a nawet poniżej, bo w półsekwencji są krótkie czasy wtrysku i powyżej 15ms nie zdąży wtryskiwacz podać danej porcji paliwa. A z tym ciśnieniem wydaje się stabilne, a co jest grane nie mam pojęcia. A co z tym podciśnieniem jak sprawdzić uszczelkę pod kolektorem?
Płyn mi kapie jednak nadal z trójniczka koło odpowietrzenia nagrzewnicy, dokręcałem opaski ale nadal kapie . Węże są lekko napompowane ale nie są twarde , chociaż może to za wysokie ciśnienie jest przyczyną tego kapania.Jutro sprawdze ten map sensor jak to nie pomoże to obstawiam na wypalony zawór ssący?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 26, 2007 20:54
Freelander 1.8 z gazem to porażka - problemów nie ma końca elektronika fiksuje
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Aż taka porażka to nie jest nic nie świruje tylko trzeba dobrze założyć i ustawić, i ztym nie było by problemu tylko u mnie jest problem z podciśnieniem, gdzieś albo przez uszczelkę kol ssącego albo wypalony zawór ssący, taka diagnoza padła, i ja się z tym zgadzam, tylko co ? jak sprawdzić uszczelkę( chyba najprościej ją wymienić będzie jak nie to zdjąć głowice)
bartko100, - z tego prostego powodu ja robilem glowice, po wymianie gory uszczelki zaworow ssacych nastapila poprawa
moj STAG300 dziala teraz ladnie i spala poprawnie:)
---------------------------------
witam
Ja padlem ofiara kupna roverka z silnikiem wyszykowanym na handel, wytrzymalo to 2-3 tkm. W miedzyczasie silnik zaczal pracowac nierowno na jalowych.......lekkie objawy
postanowilem zalozyc gaz STAG300, no i panowie nie umieli wyregulowac, gasl przy ruszaniu z jalowych a zwlaszcza przy wlaczonej klimie i swiatlach (wtedy dopiero zbieralem informacje o STAGU) wyniki podcisnienia na jalowych byly 0,54-0,57 na silniku nie obciazonym, z klima i swiatlami i dochodzily do 0,7 na obciazonym .......czyli lewe powietrze
pojechalem na probe cisnieniowa i wyszlo mi nierowne cisnienie na cylindrach i do tego slabe..... bo na dwoch to nawet 7, choc utrata mocy na benzynie nie byla zauwazalna
po tym pomiarze zdecydowalem sie na robienie silnika. jak sie okazalo silnik byl zlozony na uzywane posilikonowane uszczelki - cala gora uszczelniona dodatkowo silikonem (pewnie quick-fix po HGF) i zawory ssace byly cieniutkie. Wsadzilem (rekami mechanika oczywiscie) nowe zawory ssace i komplet uszczekel gory firmy FAI - znane brytyjskie zamienniki - kupilem akurat bardzo okazyjnie na ebay angielskim. po zlozeniu silnik zaczal pracowac rowno a podcisnienie spadolo do 0,33 na nieobciazonym
teraz wystarczylo tylko skrocic wezyki do gazu i wszystko jest gotowe i ustawione
auto palilo 7,5-8 benzyny w trasie na klimie i 10.5 w miescie
gazu bierze 9-9,5 w trasie i 11,5-12 w miescie
i absolutne zero klopotow............
pozdrawiam i zycze sukcesow w walce z STAGiem, albo raczej tym co wyszykowane z zachodu przyjechalo w silniku
witam!! chciałbym zapytać kolegę bartko 100 czy przypadkiem nie zauważyłeś w wykresie czasu wtrysku gazu pewnego "doła", który pojawia się właśnie po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu. Zobacz wykres w programie staga i zwróć uwagę na czasy wtrysków, które może się cofają na ułamek sekundy, co powoduje szarpanie i punkty na mapie rozbiegają się. Przypuszczam, że jak wyjmiesz czujnik położenia przepustnicy (TPS) i zrobisz kalibrację ponownie to mapy sie pokryją i nie będzie rozbieganych punktów. Silnik będzie pracował w trybie awaryjnym i czasy wtrysków będą dobierane na podstawie informacji z pozostałych czujników. Niestety bez TPS-a nie można normalnie użytkować tego auta i proponuję kontakt z dobrym elektronikiem, który ustali czy czasy wtrysku benzyny są takie jakie powinny być bo jeżeli nie to stag 300 będzie kopiował te błędy a Ty będziesz wiecznie regulował gaz. Bardzo proszę napisz jak uporałeś sie z tym problemem !
Zapomniałem już dawno odpisać na ten temat. Dzięki pomocy kolegi Nikośia stag sprawuje się bez problemu dopiero on doprowadził do porządku ten sprzęt. Jeśli wtryskiwacze lpg to nigdy valtec ani itp, magic, matrix, planijet. Polecam tego człowieka naprawde sie zna na tym co robi.
Może i nie narzekają bo nie odczuwają ąż tak bardzo różnicy , ale i magic są precyzyjniejsze a co za tym idzie :spalanie też może się obniżyć. widziałeś Piter nowe forum Nikośia, dopiero raczkuje FORUM LPG KME STAG ZENITH
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 12 Skąd: zielona góra
Wysłany: Czw Mar 03, 2011 22:48 freelander na gazie bez problemu
Jeśli ktoś ma jeszcze problemy z gazem to temat jest opanowany
Sam mam silnik 1.8 i chodzi pięknie
Silnik nie jest prosty po pierwsze jest to najczęściej wtrysk półsekwencyjny ale to małe piwo
W tym silniku istnieją jeszce przedwtryskiwania tzn. dotryski paliwa
A to jest właśnie przyczyna tej dziury przy przyspieszaniu
Jednak jeśli ktoś wie o co chodzi i jak wyregulować to wystarczy stag 300 reduktor allaska których założyłem chyba z 300 szt i są dobre i czerwony waltek
Krótki czas wtrysku i dotryskiwania nie są problemem ponieważ stag zlicza wszystkie dotryski przed wtryskiem zasadniczym sumuje je i podaje z wyprzedzeniem które można zaprogramować
Jest to do zrobienia chętnie pomogę Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego taniego jeżdżenia
Paraludek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum