Forum Klubu ROVERki.pl :: R 200 1.4 16v 98r [ 1.4 16v-1.6 16v SWAP ]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:26
R 200 1.4 16v 98r [ 1.4 16v-1.6 16v SWAP ]

Przyda sie kilka porad od wujka dobra rada:]
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 26, 2007 13:04   R 200 1.4 16v 98r [ 1.4 16v-1.6 16v SWAP ]

Witam


Szukałem ale nie znalazłem tego co chciałem/acz kol wiek nie zaspokoiło mnie to...

Do sedna sprawy


Obecnie mam silnik 1.4 16v i chce zrobić swapa na 1.6 16v dlatego iż będę mieć silnik z dobrego źródła za parę groszy w stanie super przebieg 80 tys km...

I moje pytanie zmierza do tego...

Czy wystarczy mi sam goły silnik i komp ? i to wszystko zeby samochód odpalił i jeździł jak normlany 1.6 16v ? czy potrzebuję coś jeszcze ? Np wiązkę bo się różnią,kolektory,wydech ? bo nie wiem czy coś jeszcze brać...

P.S na coś szczególne zwrócić uwagę ?


Z góry dzięki chłopaki :wink:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 26, 2007 13:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sie 26, 2007 18:54   

do przekładki nie potrzebujesz nawet kompa, musisz włożyć do nowego silnika tylko koło zamachowe od swojego starego, i auto musi palić. Ważne jest to czy nowy silnik pochodzi z starszych modeli przed 2000 czy po. Jeśli po 2000 to dojcie wymiana wałka rozrządu i dołożenie aparatu zapłonowego.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 16:18   

Dzięki:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Paź 15, 2010 20:26   

odkopię temat...
A czy wtryski są takie same?

I czy przy tym samym kompie (z 1.4) silnik nie będzie słabszy niż powinien być przy kompie oryginalnym?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
oizo64 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:58   

W moim przypadku po swampie silnik jest słabszy (subiektywna ocena) ale przyczyna tego może być padająca lambda (niedługo ją wymieniam).
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Paź 18, 2010 08:14   

Słyszałem, że w przypadku nowszych roczników (98-99) nie trzeba nawet koła zamachowego wymieniać, czy może się ktoś ze znawców się wypowie?

Czy wtryski, kolektory i pozostałe rzeczy wszystko pasuje z 1.4 16V?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 09:21   

wtryski i kolektory pasują. Jeśli chodzi o koło zamachowe, to ma ono dodatkowy znacznik dla immo już w modelach po '95, ale nie jestem pewny, czy to jest dokładnie tak samo wykonane również po dołożeniu czujnika położenia wałków rozrządu, a wymiana koła zamachowego to dobre 5 minut, jak masz silnik na wierzchu ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 31, 2010 18:59   

Jeszcze mam takie pytanie... mam klimę czy będzie konieczność rozszczelnienia układu przy przekładce silnika?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 19:54   

tak, kompresor masz przykrecony do silnika
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 22:32   

nie jeśli odkręcisz kompresor od silnika i zostawisz go na miejscu na czas przezbrajania i przekładania silnika. Możesz go powiesić na drucie na mocowaniu chłodnicy, spokojnie odsunie się na przewodach elastycznych odpowiednio daleko żeby bezproblemowo wyjąć silnik :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 23:26   

nie no, zasadniczo to owszem mozna sie gimnastykowac tylko po co?

ale moze to moj tok myslenia bo ja mam bezproblemowy dostep do agregatu do klimy...
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 00:30   

ale to nie jest żadna gimnastyka. kompresor i tak musisz odkręcić i tak, a wcale nie jest to większy problem w komorze silnika... po co dodatkową robotę...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Lis 01, 2010 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 01, 2010 09:08   

flapjck1 napisał/a:
nie no, zasadniczo to owszem mozna sie gimnastykowac tylko po co?

ale moze to moj tok myslenia bo ja mam bezproblemowy dostep do agregatu do klimy...


Ja też mam dostęp do pompy próżniowej i gazu ale jeśli da się bez spuszczania to po co później napełniać :P

Dzięki sTERYD taka odpowiedź mnie interesowała :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] SWAP z 1.4 na 2.0 iTD
Tomi_114 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Gru 19, 2011 14:02
7Tomi
Brak nowych postów [Mg Zr] swap 1.4>1.8vvc
shao123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sty 17, 2019 10:16
polonez_vvc
Brak nowych postów [R25] Swap silnika
Spo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 23, 2020 08:59
karas_111
Brak nowych postów [MG ZR 105] HGF - remont czy swap?
stilian Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Kwi 20, 2015 20:58
AndrewS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] swap 1,4 na 1,6 K-seria
Bodziek85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 20, 2014 09:03
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink