Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216 Si' 96] jakie opony do alu 17"?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:52
[R 216 Si' 96] jakie opony do alu 17"?
Autor Wiadomość
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



  Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 20:48   [R 216 Si' 96] jakie opony do alu 17"?

W chwili obecnej mam zamontowane koła 17/40 205.Problem jest taki ,że przy większym obciążeniu z tyły auta opony na wybojach obcierają o nadkola.Zastanawiam się czy problem zniknie jak zamontuje opony o szerokości 195? co wy na to? a może usztywnić zawieszenie? Czekam na propozycje.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 20:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wsl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Częstochowa

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 20:58   

Bardziej niż o szerokość chodzi tutaj raczej, o wielkość kół. Gdyby chodziło, o szerokość opon to obcierałyby one prawie cały czas. Ale im większe koła tym mniejszy prześwit pomiędzy oponą, a nadkolem.

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 21:07   

Ale czy koło nie powinno "chować się w nadkole"??? Przecież normalnie powinno tam być na tyle miejsca.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 21:24   

A jakie masz ET felg?? Moim zdaniem to, ze obcierają to włśnie moze być wina zbyt małego ET (zakładam, że obcierają o zewnętrzną część nadkoli). A czy widać slady na oponie i nadkolu w którym miejscu obcierają??
Usztywnienie zwykle wiąże sięz obniżeniem, wiec niekoniecznie może to rozwiązać problem obcierania.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 21:38   

Piszesz jakbyś to widział.Obciera na samy skraju opon i nadkoli.A co to jest ten ET? co radzisz?
 
 
 
wsl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Częstochowa

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 21:48   

ET to odsadzenie koła.
Mniejsze ET - większe odsadzenie zewnętrznej krawędzi felgi od piasty i na odwrót
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 21:55   

Gregor1467 napisał/a:
...A co to jest ten ET? co radzisz?
"Odsadzenie felgi, znane też jako "ET" lub "Offset" to odległość mierzona od umownej płaszczyzny symetrii obręczy do płaszczyzny przylegania tarczy felgi do piasty, a zatem łączy wymiarowo obręcz z tarczą. Jeżeli wymiar ten (podawany w mm) "skierowany" jest na zewnątrz felgi/samochodu, to mówimy o odsadzeniu ujemnym; jeżeli do wewnątrz - dodatnim. W większości przypadków oryginalnego wyposażenia samochodów mamy do czynienia z ET dodatnim. Odsadzenie zmniejsza się w przypadku stosowania ogumienia ponadwymiarowego. Jest to związane z możliwościami skrętu kół przednich (kolizja z zawieszeniem) lub skoku kół (kolizja z wnękami nadkoli). Odsadza się koła także w celu nadania pojazdowi większej stateczności bądź ochrony boków nadwozia. Trzeba zawsze zdawać sobie sprawę, że ze zmniejszaniem wartości ET zwiększa się obciążenie piast, w tym szczególnie łożysk kół, samych felg. Zmienia się również pracę zawieszenia, układu kierowniczego itp. W wielu przypadkach - podczas ruchów resorowania - może też dochodzić do kolizji opony odsadzonego koła z krawędzią nadkola. Niebagatelną sprawą jest także wystawanie opony poza obrys nadkola."
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 21:55   

Tak sobie myślę (nie wiem na 100% dlatego napisałem, że "zakładam" i że "może to być wina" ;)) , bo koła średnicą ani szerokością nie są za duże do R200 więc pozostaje tylko zbytnie wystawienie koła na zewnątrz lub do środka. ET to jest odsadzenie (odległość między płaszczyzną mocowania felgi do piasty a połową szerokości felgi) Za małe ET może być powodem zbytniego wystawania felgi z nadkola a co za tym idzie obcierania przy większym obciążeniu tyłu.
Z za małym ET felgi nic nie zrobisz, jedynie można trochę "podszlifować" nadkole w miejscu obcierania. Metoda trochę drastyczna, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 21:56   

Czyli węższe opony i po kłopocie czy to jednak nie pomoże?
 
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 21:57   Re: [R 216 Si' 96] jakie opony do alu 17"?

Gregor1467 napisał/a:
W chwili obecnej mam zamontowane koła 17/40 205.Problem jest taki ,że przy większym obciążeniu z tyły auta opony na wybojach obcierają o nadkola.Zastanawiam się czy problem zniknie jak zamontuje opony o szerokości 195? co wy na to? a może usztywnić zawieszenie? Czekam na propozycje.


jaka dokladnie to jest felga i jakie ET?
_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 22:08   

Freestyler-dziś nie dam rady tego sprawdzić.Dane podam jutro popołudniu(jeśli to nie problem).A czy chodzi Ci coś po głowie?

[ Dodano: Nie Wrz 02, 2007 9:10 pm ]
ja nie chcę NIC szlifować :cry:
 
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 22:11   

Gregor1467 napisał/a:
Freestyler-dziś nie dam rady tego sprawdzić.Dane podam jutro popołudniu(jeśli to nie problem).A czy chodzi Ci coś po głowie?


wiesz seryjne 17 z mg zra 7/17 z oponami 205/45/17 wychodza z fabryki ii nic nie trze...


wiec u ciebie wina ET.. mozna troszke sklepac ranty z tyłu chyba ze naprawde bardzo wystaja to pozostaje zmienic felgi...

pokaz fote i podaj et :mrgreen:
_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 22:18   

ja podejrzewam, że w Twoim przypadku Gregor1467 jedynym słusznym wyjściem będzie zmiana felg :roll:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 22:34   

giewu napisał/a:
ja podejrzewam, że w Twoim przypadku Gregor1467 jedynym słusznym wyjściem będzie zmiana felg :roll:


zawsze mozna wyciagnac błotnik i go pomalowac :)

u mnie w sc felga wystawała ok 4cm na strone i tak zrobilem a efekt.... :) [fela 8/13 et15 smoor roadster]

_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 23:27   

ładne felgi :grin: ,
ale nie szkoda Ci opon :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 19:32   

sTERYD napisał/a:
ładne felgi :grin: ,
ale nie szkoda Ci opon :(


ale ja nim jezdze ok 3000km rocznie :mrgreen: do tego zawias gwintowany - tylko na zlot na max glebie :mrgreen: do wyścigów też inne ustawienie i inne koła :mrgreen:
_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
wsl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Częstochowa

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 19:43   

No no no, nie wiedziałem, że po sąsiedzku w Piotrkowie Tr. Jest takie autko. Nie widziałem więc nie wiedziałem... :)



Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [214Si 97 r]Opony typu "run flat"jakie cisnienie?
Szpondu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Maj 25, 2009 21:59
DANTE79R
Brak nowych postów [R200/ZR] Jakie opony pod 16"
nanab Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Mar 09, 2021 09:06
dawidd
Brak nowych postów [R214Si 1.4 '96] Jakie opony na 14" felgi?
Yog-Sothoth Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Wrz 20, 2007 22:24
srbenda
Brak nowych postów [R2xx] Alufelgi 16" - jakie opony?
Zamiana stalówek na alufelgi
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Sro Wrz 23, 2009 12:07
truten23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink