Forum Klubu ROVERki.pl :: 214 Si - brak możliwości regulacji geometrii???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
214 Si - brak możliwości regulacji geometrii???
Autor Wiadomość
TomaszFa 



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Czechowice-Dziedzice



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 22:23   214 Si - brak możliwości regulacji geometrii???

Witam, mam kolejny problem. Przy zmianie opon zauważyłem że są ścięte od wewnętrznej strony. Pojechałem do diagnosty który stwierdził że zbieżność jest dobra ale są złe kąty pochylenia sworznia i koła (samochód jest "rozkraczony" z przodu) Niestety wg diagnosty nie ma regulacji w tym zakresie. Czy są jakieś metody regulacji? Czy pomoże wymiana sprężyn? Czy można zakupić jakieś mimośrody do mocowania kielicha amortyzatora lub dolnego wahacza? jeździć się da ale szkoda mi nowych opon.
Pozdrawiam Tomasz. :sad:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 22:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 22:54   

Hmmmm dziwne :| a auto nisko leży, ma obnizony przód?? wydaje m się, że coś diagnosta "kręci". Czy widać że koła są wyraźnie krzywo?? Wg mnie wymiana spręzyn niekoniecznie pomoże.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
duklos 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 23:09   

Witam
Tak samo powiedziano mi na stacji diagnostycznej po wymianie końcówek.Poprosiłem mechanika o zmierzeniu geometrii i wyszło że przednie koła są minimalnie pochylone w prawo ( // ).Spytałem czy da się to skorygować i odpowiedział , że nie :cry:
Na szczęście mieściło się w tolerancji i nie tnie opon
 
 
 
TomaszFa 



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Czechowice-Dziedzice



Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 06:44   

Przód jest dosyć nisko, muszę sprawdzić czy Fryc nie zmienił sprężyn, a opony jednak mocno tnie. Kąt pochylenia sworznia gdzie norma to 11 37' do 12 37' a u mnie lewa 7 02' prawa 3 34' - katastrofa. :sad:
Autko ma przebieg 96 tyś - pewny, jest ogólnie zadbane, pierwszy lakier. Zawieszenie wygląda na oryginalne, nie ma żadnych luzów, amortyzatory ok 80%.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 10:34   

Jeśli auto jest skoszone po stłuczce, to wydasz 500zł na ramę i po krzyku.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 15:00   

PTE napisał/a:
Jeśli auto jest skoszone po stłuczce, to wydasz 500zł na ramę i po krzyku.

Qrna. Z grubej rury poszło. :shock:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 15:30   

piter34 napisał/a:
PTE napisał/a:
Jeśli auto jest skoszone po stłuczce, to wydasz 500zł na ramę i po krzyku.

Qrna. Z grubej rury poszło. :shock:


Oj poszło, z bardzo grubej :) . 500zł? Ciekawe ile do tego za poskładanie auta do kupy. Czy ktoś takie rzeczy robi, bo szczerze mówiąc zaciekawiło mnie to?
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 22:19   

piter34 napisał/a:
PTE napisał/a:
Jeśli auto jest skoszone po stłuczce, to wydasz 500zł na ramę i po krzyku.

Qrna. Z grubej rury poszło. :shock:


Za dużo? Za mało?

thef napisał/a:
[Oj poszło, z bardzo grubej . 500zł? Ciekawe ile do tego za poskładanie auta do kupy. Czy ktoś takie rzeczy robi, bo szczerze mówiąc zaciekawiło mnie to?


Podaję ceny jakie sam usłyszałem gdy się interesowałem tym tematem kilka lat temu. Wartości pochylenia katów przednich kół w moim samochodzie (nie w Roverku) nie mieściły się w normie a możliwości regulacji nie było. Kilku blacharzy posiadających ramę wołało za doprowadzenie tego do porządku kwotę w granicach 500 zł. Ostatecznie znalazłem jednego który zrobił to za 200 zł. Zawiozłem mu samochód rano a odebrałem po południu tego samego dnia. Warsztat mieścił się na wsi około 12km od centrum Gdańska. Z tego co wiem nic nie było demontowane, nic też nie popękało :lol:

Cena za wyprostowanie auta zgiętego w banan zapewne jest "nieco" wyższa :mrgreen:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
TomaszFa 



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Czechowice-Dziedzice



Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 08:35   

Dziękuje za sugestie. Co najciekawsze to wygląda na to że auto nie było bite tylko rama się rozlazła.
Jest to mój 11 samochód i zaczynam żałować że skusiłem się na tak egzotyczną markę.
Szkoda bo to bardzo zgrabny i wygodny samochodzik, karoseria jak nówka bez śladów korozji, ładnie wykończony. :/
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 08:45   

Sama z siebie się nie rozlazła, coś musiało być grzebnięte. I to nie wina autka, że masz kłopoty, tylko któregoś z poprzedników :( W każdej marce jakbyś miał naprawiać rame to koszty byłyby podobne lub większe. Jedź do jakiegoś blachmana niech pomierzy ramę i dokłądnie stwierdzi co jest przyczyną rozjechanej geometrii. Jeśli masz tylko ramę pomocniczą do wymiany, to kupujesz uzywkę, wymieniasz i jeździsz. Nie ma co załamywać rąk tylko do dzieła :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
JacekL 



Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 3
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 10:58   

Kiedyś, jak użytkowałem jeszcze 414 Si '95 (kanciak) pewien fachman radził mi założyć rozpórkę na kielichy kolumn McPhersona bo lubią się rozjechać (szczególnie na naszych drogach), była to podobno wada ówczesnych ROVER-ów, były miękkie w tym miejscu. Może coś z tego przeniosło się na nowsze 200.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 14:32   

JacekL napisał/a:
Kiedyś, jak użytkowałem jeszcze 414 Si '95 (kanciak) pewien fachman radził mi założyć rozpórkę na kielichy kolumn McPhersona bo lubią się rozjechać (szczególnie na naszych drogach), była to podobno wada ówczesnych ROVER-ów, były miękkie w tym miejscu. Może coś z tego przeniosło się na nowsze 200.


Taki sam "patent" stosowano w skodach favorit. :grin: Nadwozie miało za małą sztywność, w związku z czym pękały przednie szyby.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 14:38   

PTE napisał/a:
Nadwozie miało za małą sztywność, w związku z czym pękały przednie szyby.

Dokładnie - wada występowała też w Felicjach, zwłaszcza combi (w końcu to Forman po głębokim face-lifting'u) - w lepszych wersjach wyposażenia rozpórka była w standardzie, a w gorszych należało ją sobie dokupić.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 12:43   

JacekL napisał/a:
była to podobno wada ówczesnych ROVER-ów

Ja pierwsze słyszę. Żaden użytkownik nikt nigdy nie skarżył się na jakieś problemy z rozjeżdżaniem się ramy, pękającymi samoistnie szybami przednimi, itp.

Słowo-klucz w Twojej wypowiedzi to "podobno" ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
TomaszFa 



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Czechowice-Dziedzice



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 20:32   Chyba problem rozwiązany

Pojechałem do Innego diagnosty. Ten pooglądał wyniki pierwszego badania , poszperał w katalogach i uznał że ustawienia mojego zawieszenia powinny być jak dla modelu-wersji BRM (cokolwiek to znaczy). Po wprowadzeniu do komputera ustawień dla tej wersji wszystkie:kąt ustawienia sworznia, pochylenia koła są idealne natomiast zbieżność jest ustawiona odwrotnie bo koła zamiast być skierowane przodem po 6' do siebie były ustawione rozbieżnie. I właśnie to podobno było przyczyną ścinania opon od wewnątrz. Do końca w to nie wierze ale auto dobrze się prowadzi a za pół rou obejże opony to się dowiem. Dziękuję wszystkim Formowiczom za odpowiedzi w wątku. Pozdrawiam Tomek.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 22:01   

TomaszFa napisał/a:
Do końca w to nie wierze

No to lepiej uwierz :P
Kąt kół NIE MOŻE być rozbieżny (co do wartości się nie wypowiem, ale katalog raczej nie kłamie) :D
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 08:52   

Paul napisał/a:
Kąt kół NIE MOŻE być rozbieżny

ZTCP to może być, ale to dotyczy sportów samochodowych, wtedy bywają konfiguracje z "negatywami".
W cywilnych autach, tak jak napisał Paul nie występują "negatywy".
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 12:46   

Fajnie, że już jest dobrze, ale Ty przecież nie masz wersji BRM (to była taka limitowana wersja z innym sportowym zawieszeniem i silnikiem takim jak w wersji Vi, czyli 1.8 VVC 145KM) i nie rozumiem dlaczego wg nastaw BRM ustawiono Ci zawieszenie. :shock:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
TomaszFa 



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Czechowice-Dziedzice



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 12:57   

Na wydruku z regulacji geometrii model opisano: Rover seria 200 i BRM >98.
Moje autko jest z października 1998 r. więc może jest dobrze.
Opony jak narazie wygladają OK.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 12:59   

W RAVE są opisane osobno nastawy dla R200 (except BRM) oraz dla R200 BRM.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] i brak mozliwości zapalenia
norbi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lis 04, 2011 20:21
doktor_who
Brak nowych postów [R25/MG ZR] Brak możliwości kodowania pilotów?
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Maj 23, 2012 15:34
Remigiusz
Brak nowych postów [R200 '99] [Wrocław] brak możliwości dostania się do auta.
wedrujacy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pią Sty 15, 2010 06:11
wedrujacy
Brak nowych postów [R25]Prawy przedni reflektor brak regulacji
pavelj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Wrz 29, 2012 21:39
pavelj
Brak nowych postów [r200] regulacja geometrii tylnej belki
flapjck1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Wrz 11, 2013 20:24
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink