Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Zbiornik wyrównawczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Zbiornik wyrównawczy
Autor Wiadomość
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:59   

Za przeproszeniem się pochwalę nowym zbiorniczkiem:


jest do wersja do mk1 z lat 80tych z czujnikiem poziomu , komputer pokładowy ostrzegał kierowcę gdy poziom spadł poniżej minium. Musiałem ten czujnik dodatkowo dokupić zeby zatkać jakoś dziurę, ale naturalnie do niczego nie jest podłączony, może coś jeszcze wykombinuje.

Jeszcze info o poziomie, z tego co wyczytałem to oznaczenia w górnej części zbiorniczka MAX-MIN dotyczą tylko modeli z silnikami 2.0, modele V6 muszą mieć poziom duużo niżej, i pierwsze zbiorniczki miały oddzielną podziałkę dla modeli V6 ale widocznie później w fabryce zapomnieli już o tym.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:45   

blue827, gdzie zakupiles ten zbiorniczek?? Pasuje idealnie zamiast tego z mk2?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:47   

Pasuje idealnie, wygląda na prosto z fabryki, gdzie i za ile kupiłeś ?
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:53   

I na kiedy mozesz zalatwic :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:55   

Pisałem wcześniej że udało mi się taki znaleść na ebay.co.uk, niestety to rzadkość , ale trafia się raz na jakiś czas. Wylicytowana cena za zbiornik 56 funtów, przesyłka 25. więc inwestycja droga ale mam nadzieje że na lata (odpukać).

jest identyczny z tym do MK2, takie same mocowania, jedynie kolorem się różnią :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:05   

blue827, powiem szczerze ze wyglada jeszcze bardziej tandetnie od tego z mk2 :) Jakis taki cienki sie wydaje, ale moze rzeczywiscie lepszy plastik jest. A cena rzeczywiscie kosmiczna. Chyba zaadoptuje od jakiegos europejczyka.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 19:45   

Przesyłam info z grupy yahoo rover 800. Ktoś dopasował zbiorniczek z volvo 850, może się komuś przyda. Wygląda fajnie ale z tego co widzę trzeba przedłużać rurki, a w tym polonezowskim chyba nie.

VOLVO PART NUMBER 7365089-001 (trzeba prosić o wersję bez otworu na czujnik temp)


 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 13, 2009 21:40   

No ladnie ktos sobie wykoncypowal. Pasuje jak ulal. Ja poki co zakupilem uzywke od MK2 i jak na razie szczelny. Zobaczymy jak dlugo.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 21:49   

Mnie zastanawia jak długo ktoś ten silnik czyścił. A zbiorniczek całkiem sprytnie założony.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 13, 2009 23:03   

faktycznie ojciec ma taki w swoim 850, dodam ze ma on czujnik minimalnego poziomu plynu
szkoda ze w 800 nie bardzo jest gdzie go podlaczyc
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Maj 14, 2009 18:03   

AndrewS napisał/a:
szkoda ze w 800 nie bardzo jest gdzie go podlaczyc


Zawsze coś można ładnie wyrzeźbić - pustych miejsc dla kontrolek przy zegarach chyba jest pod dostatkiem :wink:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 20, 2010 15:13   

Cześć.
Słuchajcie, udało mi się zakupić używany zbiorniczek od R820 za 15zł. Jest on w całkiem niezłym stanie, nie widać na nim żadnych mikropęknięć ani nic innego. Jest stosunkowo młody, wyprodukowany w roku 98.
Sprawa jest taka, że pochodzi on z modelu 820, a ja go chce zaadoptować do 827. Jak wiadomo to są całkiem inne silniki konstrukcyjnie. Same zbiorniczki w tych modelach są raczej identyczne, ale mi najbardziej chodzi o korek. Z tego co sprawdzałem to nie trzyma on w ogóle ciśnienia, tzn jak zakręcę korek, zatkam jeden z króćców i dmuchnę w drugi to czuć, że całe ciśnienie ucieka przez korek. Na próbę pożyczyłem korek od kolegi ze sprawnego rovera 820 i sprawa wygląda identycznie, wygląda na to że korek w modelu 820 ma przepuszczać ciśnienie. Zastanawiam się czy taki korek będzie dobrze pracował w moim samochodzie czyli modelu R827.
Wg katalogów InterCars korek jest taki sam w obydwu modelach.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 20, 2010 15:55   

Tomek1212 napisał/a:
Na próbę pożyczyłem korek od kolegi ze sprawnego rovera 820 i sprawa wygląda identycznie, wygląda na to że korek w modelu 820 ma przepuszczać ciśnienie.


e tam, w takim razie korek kolegi tez jest zly
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 20, 2010 16:17   

Ale koledze auto śmiga bez żadnych problemów, płynu nie ubywa, temperaturę ładnie utrzymuje, no wszystko pieknie.

P.S. Ten silnik 2,0 bez turbo w serii 800 to jest seria K ? Występuje tam HGF ?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 20, 2010 16:49   

Tomek1212 napisał/a:
Ale koledze auto śmiga bez żadnych problemów, płynu nie ubywa, temperaturę ładnie utrzymuje, no wszystko pieknie.



ano wlasnie u mnie tez jest chyba padniety i jedyny tego objaw to jest nie trzymanie poziomu plynu zaznaczonego na zbiorniku, poprostu po pewnym czasie opada okolo 10 cm i tak zostaje, z tym ze jest to na razie moja nie potwierdzona teoria,
musze zmienc korek dolac plynu i obserwowac, czy dalej bedzie opadal

Tomek1212 napisał/a:
P.S. Ten silnik 2,0 bez turbo w serii 800 to jest seria K ? Występuje tam HGF ?


to jest Seria T i nie pamietam zeby byl na forum gdzies temat z HGF
ten silnik ma zeliwny blok
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:39   

Założyłem dzisiaj ten zbiorniczek z tym nieszczęsnym korkiem i jak na razie wszystko działa bez zarzutu, czyli tak jak na tym poprzednim zbiorniczku z VW, w którym korek nie puszczał ciśnienia.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 28, 2012 22:04   

Witam

Trochę pobawię się w archeologa.
A właściwie to zostałem do tego zmuszony, gdyż od dłuższego czasu mój zbiorniczek zaczął przepuszczać na małym króćcu (cienki wężyk).
Zbliżają się gorące dni, wiec to zmobilizowało mnie do doprowadzenia układu chłodzenia do porządku.

Zdemontowałem zbiornik i poddałem go oględzinom, chciałem sprawdzić czy warty jest naprawy. Wstępne oględziny wykazały dość liczne pęknięcia które zresztą opisywaliście wcześniej.
Żeby sprawdzić dokładnie, zrobiłem mu próbę ciśnieniową z zanurzeniem w wodzie.
Pęknięcia okazały się nie na wylot. Zapadała wiec decyzja ze go spróbuje uratować.

Przy okazji próby ciśnieniowej sprawdziłem tez działanie korka. Niestety mimo podania ciśnienia 1,2 bar zaworek nie otworzył się dalej się bałem w obawie o zbiornik. Gdy ruszyłem środkową blaszkę korka zaczął się otwierać przy 0,4 bara, wiec korek = złom
Niestety korek może odpowiadać za taki stan zbiorniczka, jeśli wcześniej utrzymywał za wysokie ciśnienie.

Króciec ułamał się ponieważ wysunął sie z niego do polowy metalowy element usztywniający, taka tulejka.

Zbiornik został umyty , potem szukałem czegoś co można by zastosować zamiast oryginału, od razu zadecydowałem ze musi to być metal. Prawie gotowy element znalazłem we własnych zasobach, do dokończenia trzeba było użyć tokarki.
Element jest ze stopów kolorowych wiec nie powinien korodować.
Ostatecznie wyglądało to tak:



Otwór w zbiorniku został oczywiście powiększony do rozmiaru dorobionej tulejki.
Niestety był problem z uszczelnieniem tego połączenia, stosowałem mniejsze większe oringi podtoczenia, ostatecznie okazało się ze od wew. strony zbiornika ścianka jest krzywa, powierzchnia przednia i tylna otworu nie jest równoległa :mad:
Otwór został jeszcze więcej powiększony i całość od wew. i zew. została uszczelniona na dosyć sporą ilość teflonu

Widoczny pręt z nakrętką na przed ostatnim zdjęciu służył do umieszczania całości od środka w zbiorniku
Był też plan zaadaptowania zbiornika od R200 kanciaka lub poldorovera
Ale nie poszedłem na łatwiznę i udało się uzdatnić oryginał :ok:

Fotki słabszej jakości, bo robione kamerą inspekcyjną.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 00:49   

Korek nowy od poloneza caro (caro plus) kosztuje około 12zł i można go dostać bez problemu, a działa idealnie, ciśnienie też trzyma jak należy.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 17:44   

mam kupiony nowy oryg. korek, ale przetestowałem ten ktory mialem w 214 Si kanciaku, on troche inaczej wygląda, całkiem mozliwe ze jest własnie od poldka

ten oryginalny tez jest tani ok 13 zł u Tomiego PCD100160Z
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 13, 2015 20:44   

Senn napisał/a:
Ja poki co zakupilem uzywke od MK2 i jak na razie szczelny. Zobaczymy jak dlugo.


Zagadka rozwiązana - wytrzymał 6 lat u mnie. Jako, że był używany wynik oceniam na dobry :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Zbiorniczek wyrównawczy
Yog-Sothoth Rover serii 800 3 Pią Sty 15, 2010 19:38
Konix
Brak nowych postów [R827] Zbiorniczek wyrównawczy od Poloneza
saib_78 Rover serii 800 2 Sro Paź 28, 2009 21:08
blue827
Brak nowych postów [825 sd]. zbiornik plynu chlodniczego
maniekott Rover serii 800 12 Pon Wrz 23, 2013 20:07
soviet100
Brak nowych postów [R825] zbiornik paliwa
Przemol Rover serii 800 3 Czw Mar 15, 2012 20:43
soviet100
Brak nowych postów [R827] Zbiornik do płynu spryskiwaczy
EnekaOne Rover serii 800 3 Wto Paź 09, 2007 20:57
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink