Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 18:11
mafia001 napisał/a:
czy jest jeszcze możliwa jakaś przyczyna ? bo nie chce po prostu na daremno kupować czujnika
jest , np. może być uszkodzony pierścień magnetyczny ABS w łożysku .Jak nie masz dostępu do oscyloskopu lub testera do ABS , to można przełożyć czujnik z lewego przodu do prawego .
a jak przełożę te czujniki to co prędkościomierz będzie działał a ABS nie?" czy jak to będzie wyglądało? bo niestety do tych wyżej wymienionych narzędzi nie mam dostępu
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 21:48 ]
i jak mogę prosić jak wygląda ten pierścień magnetyczny (jakieś zdjęcie albo coś)
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 21:50 ]
a i jeszcze jedno jak to ma jakieś znaczenie to jak odpalę auto i pierwsze parę kilometrów jest wszystko ok potem nagle zapala się kontrolka i prędkościomierz i ABS pada
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 18, 2012 22:31
mafia001 napisał/a:
jak przełożę te czujniki to co prędkościomierz będzie działał a ABS nie?
są 2 możliwości . Jak po przełożeniu czujników (zakładam , że lewy jest dobry )prędkościomierz będzie działał i nie będzie ABSu , to znaczy , że prawy czujnik (teraz w lewym kole) jest do wymiany. Natomiast jak nie będzie zmiany , to znaczy , że czujnik jest dobry ,a przyczyna jest gdzie indziej.
mafia001 napisał/a:
jak wygląda ten pierścień magnetyczny (jakieś zdjęcie albo coś)
to jest szalka łożyska z wtopionymi elementami magnetycznymi
mafia001 napisał/a:
jak odpalę auto i pierwsze parę kilometrów jest wszystko ok potem nagle zapala się kontrolka i prędkościomierz i ABS pada
przyczyn może być kilka np.pompa ABS , brak kontaktu w przewodach ,źle zamontowany czujnik albo łożysko.
A wykaże mi przyczynę jak podepnę auto pod komputer ? to że źle zamontowane chyba odpada bo wcześniej chodziło wszystko ok a nic tam nie było ruszane na razie dzięki za info przełożę te czujniki i napisze
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 19, 2012 18:29
mafia001, uzupełnij dane ,bo nie ma pewności jakiego modelu to dotyczy (diesel , automat ? ) , będzie łatwiej. Czy ma tempomat ?. Jak pamiętam masz też kłopoty ze skrzynią ,a to może być związane też z lewym czujnikiem ABS. Może być tak, tak mi to wygląda, że oba czujniki są walnięte albo moduł pompy ABS.
2.0 CDT automat 2001r ma tempomat tak mam tez kłopoty ze skrzynia wymieniłem półosie podusze skrzyni i silnika ta w kształcie łezki i szarpania po wymianie poduszek są mniejsze ale dalej są wiec kupiłem skrzynie nowa i za tydzień mi mechanik ja będzie montował wymieniłem też termostat na nowy bo się silnik nie grzał i nie miałem ogrzewania po wymianie leci już ciepłe powietrze silnik się grzeje ale tylko prawa strona grzeje nadal wystarczająco żeby nagrzać wnętrze no ale coś i tak z tym trzeba będzie zrobić te całe silniczki pod schowkiem są ok działają ponoć nagrzewnica jest nie sprawna i puszcza tylko na jedna stronę czy to prawda nie wiem tak mechanik twierdzi no i jeszcze mi tylna szyba nie grzeje to chyba już cała historia usterek może się coś przyda i przy okazji wyjaśni
Działał prawidłowo ale od czasu jak licznik mi nie chodzi nie sprawdzałem bo też po co mi on był potrzebny jak nie wiem ile jadę sprawdzę jutro jak pojadę rano co się będzie działo jak załączę i napiszę
[ Dodano: Pią Sty 20, 2012 22:31 ]
a i zauważyłem ze teraz na śliskim jak zahamuje nagle to pierwszy moment nic wpada w poślizg i zaraz po tym ABS zadziała na sekundę może dwie i znowu poślizg ale już do końca testowałem na szerokiej długiej drodze bez ruchu to miałem okazje go trochę przytrzymać w poślizgu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum