Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si '97] nierówna praca silnika po nocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si '97] nierówna praca silnika po nocy
Autor Wiadomość
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



  Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 00:25   

a ja musze stwierdzić ze do tego wszystkiego chyba zaczyna mi kopcic przy odpalaniu wiec szykuje sie na najgorsze .... :mad: :o :shock: HGF albo cala glowica :/
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 00:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 08:52   

Przykre. Ale zaglądnij do jakiegoś znachora on Ci powie co i jak. Mi jak zaczęło kopcić to wykręciłem świece przed odpaleniem z rana, zakręciłem rozrusznikiem i walnęło wodą z cylindra :shock: zobacz może u Ciebie będzie to samo to od razu będziesz miał pewność.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 09:57   

mialem cos takiego ze zbierala mi sie woda w cylindrach kilka tygodni temu ale wtedy ubywalo mi duzo plynu chlodniczego i okazalo sie ze to z winy uszczelki kolektora ssącego, po jej wymianie nie ubywa w ogole plynu, no ale zobacze zaraz, wykrece swiece nr 4 i zobaczymy...
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 10:00   

supr3me napisał/a:
mialem cos takiego ze zbierala mi sie woda w cylindrach kilka tygodni temu ale wtedy ubywalo mi duzo plynu chlodniczego i okazalo sie ze to z winy uszczelki kolektora ssącego, po jej wymianie nie ubywa w ogole plynu, no ale zobacze zaraz, wykrece swiece nr 4 i zobaczymy...

Wszystkie świece wykręć
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 10:01   

ale czy zbieral by sie plyn chlodzacy jesli w zbiorniczku go nie ubywa?
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 10:03   

Tam w zbiorniczku jak mi głowice wywaliło to było różnie. Po nocy to po odkręceniu korka było mało a jak już chodził to było ok (kompresja waliła w wodę).
U mnie pod koniec to już tak dymiło że przy prędkości 30km/h po przygazowaniu nic nie widziałem za sobą.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 10:06   

hmm no to u mnie jeszcze cos widze za sobą jak mu daje w "dupe" :) zakopci delikatnie jak odpalam, ale zauwazylem ze to sie dzieje przy krotkich odcinkach w mieście wiec moze to tylko para wodna (mam nadzieje), a co do plynu to u mnie raczej nie ma zadnych skokow, stan jest pod maxa a jak rozgrzeje silnik to moze skoczy z pół cm wiec to chyba normalne....
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 10:28   

supr3me napisał/a:
stan jest pod maxa a jak rozgrzeje silnik to moze skoczy z pół cm wiec to chyba normalne....


Może jest wszystko ok, ale sprawdzaj teraz często płyn chłodniczy (czy jakiś szlam w nim nie pływa) i czy w oleju kawa z mlekiem nie plywa. Oby to był fałszywy alarm.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 17:03   

przeprowadziłem mały teścik wyjmując wszystkie świece, kiedy przekręciłem kluczyk nic sie nie działo, nic nie wyrzuciło z komór po swiecach ale.... świeca numer 4 różni sie od pozostałych tym ze nie ma na niej czarnego osadu na krawedziach ani jasnego na tym cynglu (pozostale 3 to mają), są za to drobniutkie miejsca jakby rdzy... ale raczej nie zbiera mi sie tam woda bo jej nie ubywa ....i tak kminie ze moze to byc wina wtryskiwacza ?? ? ktory leje za duzo benzynki przez pierwsze chwile po odpaleniu silnika po dluzszym postoju? ...moje obserwacje wygladaja tak: jak odpalilem auto to zajechalo nieprzepaloną benzyną ale kiedy zgasilem silnik i odpalilem go po minucie czy dwoch, silnik chodzil juz dobrze i nic nie smierdzialo ..dodam jeszcze ze jak przelaczam na gaz to od razu silnik lepiej pracuje ...

ma ktos jakis pomysl dotyczacy wtryskiwacza? jak to zbadac? jakie ewentualne koszty czyszczenia lub wymiany ?

mechanik mi poradzil jeszcze zeby zrobic tak samo ze swiecami ale po odpaleniu silnika na kilka sekund, jutro z rana to zbadam i zobacze czy ta jedna swieca (nr 4) bedzie mokra czy nie...
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 22:01   

supr3me napisał/a:
ma ktos jakis pomysl dotyczacy wtryskiwacza? jak to zbadac? jakie ewentualne koszty czyszczenia lub wymiany ?


Kup sobie srodek do czyszczenia ukadu wtryskowego i dodaj go do benzyny. Ja mam identyczny problem jak ty i troche to pomoglo. pozdro
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 09:37   

supr3me napisał/a:
...ma ktos jakis pomysl dotyczacy wtryskiwacza? jak to zbadac? jakie ewentualne koszty czyszczenia lub wymiany ?...
supr3me TEN artykuł oczyywiście przeczytałeś :twisted: ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 18:47   

supr3me napisał/a:
są za to drobniutkie miejsca jakby rdzy


U mnie też 4 świeca się różniła od pozostałych, poza tym 4 cylinder jest nagorzej chłodzony, więc najbardziej narażony na HGF.
Nie chcę Cię straszyc ale jak dla mnie to to jest właśnie początek HGF.
Ciekawe, że to akurat na 4 cylindrze jest coś nie tak z wtryskiwaczem... hmm.
zamień wtryskiwacze i zobaczysz czy na innym cylindrze też zacznie puszczac.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 12:39   

giewu napisał/a:
supr3me TEN artykuł oczyywiście przeczytałeś ?


czytalem, ale nie wiele sie z niego dowiedzialem, co chcialem wiedziec...

Kozik napisał/a:
Nie chcę Cię straszyc ale jak dla mnie to to jest właśnie początek HGF.


myslisz ze jesli sie wezme za to juz teraz (przypuszczajac ze wtryski sa OK) to uratuje sie jeszcze glowice?? bo z tego co pisales wczesniej, u Ciebie bylo juz za późno :/

a moze to co pisal snake, wystarczy dodac cos do paliwka... bo moze to jednak wtryski...
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 13:44   

no to tak, ja stawiam ze na ten cylinder dostaje sie jednak plyn, moze dostawac sie go naprawde malo, dlatego nie widzisz ubytku, jednak taka mala ilosc powoduje rdzewienie swiecy
u mnie dzieje sie to na trzech cylindrach, dobry jest tylko czwarty przy kopulce
im na dluzej zostawie samochod, tym gorzej mi zapala, zapala oczywiscie tylko na jeden ten czwarty cylinder
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 13:47   

AndrewS napisał/a:
no to tak, ja stawiam ze na ten cylinder dostaje sie jednak plyn, moze dostawac sie go naprawde malo, dlatego nie widzisz ubytku, jednak taka mala ilosc powoduje rdzewienie swiecy
u mnie dzieje sie to na trzech cylindrach, dobry jest tylko czwarty przy kopulce
im na dluzej zostawie samochod, tym gorzej mi zapala, zapala oczywiscie tylko na jeden ten czwarty cylinder


czyli raczej powinienem wziąć się za HGF ? póki wcześnie i moze glowicy nie wywalilo ?
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 13:49   

AndrewS napisał/a:
no to tak, ja stawiam ze na ten cylinder dostaje sie jednak plyn, moze dostawac sie go naprawde malo, dlatego nie widzisz ubytku, jednak taka mala ilosc powoduje rdzewienie swiecy
u mnie dzieje sie to na trzech cylindrach, dobry jest tylko czwarty przy kopulce
im na dluzej zostawie samochod, tym gorzej mi zapala, zapala oczywiscie tylko na jeden ten czwarty cylinder


No tak sobie mysle ze jak woda dostaje sie do cylindra (cisnienie w ukladzie chlodzenia max 1 bar) To przy pracujacym silniku powinno cos sie robic z ciecza chlodzaca poniewaz cisnienie sprezania jest kilkdziesiat razy wieksze. Moim zdaniem powinno to dzialac w dwie strony.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 13:50   

snake0908 napisał/a:
Moim zdaniem powinno to dzialac w dwie strony.


co chcesz przez to powiedziec? ze to nie HGF?
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 13:55   

supr3me napisał/a:

co chcesz przez to powiedziec? ze to nie HGF?


Tego nie moge powiedziec na 100% taka jest moja koncepcja, ze jezeli gdzies jest nieszczelnosc to dlaczego ma sie wlewac do cylindra przy niskim cisnieniu a przy pracujacym silniku nie wyzuca nic do zbiornika wyrownawczego.
Jak pisalem wczesniej mam bardzo podobny problem ( auto po nocy chodzi bardzo nierowno przez 1-2 sek ) pozniej idzie juz rowniutko. Ale wczoraj noc nie byla az taka chlodna i auto zapalilo od strzalu. Dlatego mysle ze mam cos nie tak z czujnikem cieczy chodzacej, kupilem juz multimetr i musze pomierzyc ten czujnik.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 14:00   

snake0908 napisał/a:
Jak pisalem wczesniej mam bardzo podobny problem ( auto po nocy chodzi bardzo nierowno przez 1-2 sek ) pozniej idzie juz rowniutko.


miałem tak samo, doslownie kilka sekund chodzil nierowno kilka tygodni temu, z dnia na dzien czas ten sie wydluzal az teraz czas w ktorym auto pracuje nierówno trwa 30-60 sekund ...chyba ze po kilku sekundach wylacze silnik i odczekam minute, wtedy jak zapalam to łapie w ulamek sekundy i chodzi rowniutko... wiec moze u Ciebie są poczatki tego co u mnie, czyli nie wiem czego :P :/
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 14:03   

supr3me napisał/a:

miałem tak samo, doslownie kilka sekund chodzil nierowno kilka tygodni temu, z dnia na dzien czas ten sie wydluzal az teraz czas w ktorym auto pracuje nierówno trwa 30-60 sekund ...chyba ze po kilku sekundach wylacze silnik i odczekam minute, wtedy jak zapalam to łapie w ulamek sekundy i chodzi rowniutko... wiec moze u Ciebie są poczatki tego co u mnie, czyli nie wiem czego :P :/


No byc moze :( Jak uda mi sie ustalic cos nowego to dam znac, pozdro
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214Si 16V 97r. LPG] nierówna praca silnika, szarpanie
blazz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Lip 06, 2009 20:36
blazz
Brak nowych postów [R 214si] - nierowna praca, brak mocy silnika
radmad Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Sie 10, 2012 13:04
leszczu
Brak nowych postów [214Si 1.4 16V] Nierówna praca silnika, szarpanie gdy zimny
gorgoroth80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Sty 03, 2018 16:13
majek0995
Brak nowych postów [R25] nierówna praca po odpaleniu po nocy ?
juras1976 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Maj 25, 2011 09:54
automechanik
Brak nowych postów [R25] Nierówna praca silnika
faster123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Gru 17, 2012 20:39
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink