Forum Klubu ROVERki.pl :: wydzielony > Polonez 1.4 rover , przekładka silnika do ro
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
wydzielony > Polonez 1.4 rover , przekładka silnika do ro
Autor Wiadomość
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 17, 2007 15:05   

Senn napisał/a:
W przypadku R214,R200 >97 silniki zasilane sa w systemie wasted spark.

Nie nie.
Rozdzielacz był do samego końca w serii K w R200/400, oprócz wersji VVC (jeżeli dobrze rozumiem ten wasted spark).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 17, 2007 15:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slawekmarcin
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 17, 2007 22:42   

Witam
Dziękuję za dorady.
Jeżeli chodzi o publikacje moich prostych spostrzeżeń to myślę,że jest to na poziomie podstaw elektroniki i większość elektroników /np. moich uczniów/ potrafi to zrobić. Natomiast warto dokonać korekty w wydaniu pozycji " NAPRAWA I OBSŁUGA POLONEZÓW"Pana Trzeciaka, gdzie połowa pomiarów rezystancji podzespołów różni się aż 1000 razy i wprowadza w błąd. Np. rezystancja czujnika położenia wału mierzona w warunkach statycznych pomiędzy pinami 31 oraz 32 komputera wynosi 1,476 KILOoma a w książce mamy 1.476 oma. Itd.
Ja mam czas tylko w wakacje. Wtedy mogę zrobić trochę doświadczeń i opublikujemy.
Pracuję od rana do nocy na 3-ech etatach w szkołach. Zajmuję się też energoelektroniką i tu muszę robić publikacje dla szkół z myślą o uczniach. i to jest priorytet, bo nie ma książek a muszą się uczyć.
Natomiast interesuje mnie pojazd elektryczny i tu należy się skupić bo to ciekawa dziedzina- na falowniku-z odzyskiem energii. Ale to wymaga czasu i środkow. może w niedalekiej przyszłości na bazie falowników Toshiba.
Natomiast co do przekładki silnika to za duże koszty i czas. Doprowadziłem poldka do stanu fabrycznego i po zimie pomyślę co dalej. A zimą poldek się dobrze sprawuje i nie podpada przy innych autach jak w lecie, tylko znajomi dziwnie patrzą ale to mi nie przeszkadza tylko rodzinie trochę. A poza tym gdybym przyjechał do pracy innym autem to uczniowie uznali by to za żart i miał bym nieobecność i brak miejsca na parkingach szkół, które są zarezerwowane dla weterana POLDROWERA.
Pozdrawiam wszystkich.
Sławek z Piekar Śląskich.
A Marcin to mój syn- Każe mi pozbyć się autka i latał z folderami przed chwilą jeżdżących zabawek drogowych w ładnych obudowach.
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 22:57   

sławekmarcin, myślę, że nawet bez letnich doświadczen Twoje wiedza na temat serii K jest duuuuuża ;) Rozumiem Twoje braki czasowe, ale mam nadzieję, że kiedyś jednak Forum skorzysta z tej wiedzy ;) Trzymam kcuki za "pojazd elektryczny" ;) :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Marian_K 




Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 00:08   

sławekmarcin napisał/a:
A Marcin to mój syn- Każe mi pozbyć się autka ...
Marcin - nie dręcz Taty :wink: ! Obserwuj Tatę, a z całą pewnością dużo się nauczysz (i to nie tylko motoryzacji) :wink: .

Pozdrowienia dla całej rodzinki!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 07:00   

Zostaw Poldoroverka! To auto daje mimo wszystko sporo frajdy z jazdy, szczegolnie RWD ;)
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 18, 2007 08:27   

Marian_K napisał/a:
Marcin - nie dręcz Taty :wink: ! Obserwuj Tatę, a z całą pewnością dużo się nauczysz (i to nie tylko motoryzacji)


no z pewnoscia do Taty przyjdzie jak to nowe cudenko zacznie sie psuc :mrgreen:

widze ze kolega ma ciekawe pomysly na sprawdzanie podzespołów silnika
i mala korekta wtryskiwacze w roverach jak i poldoroverach zasilane sa napieciem 12 V

wlasnie przydala by sie taka przystawka ktora wstawia sie miedzy kompa i wtyczke, jak dobrze zrozumialem to wlasnie tak masz ?? , dzieki temu mozna mierzyć praktycznie wszystkie wartosci bez dzióbania i rozpinania przewodow
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 18, 2007 08:30   

AndrewS, trza cos takiego zrobic
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
slawekmarcin
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 18, 2007 21:24   

Witam
Dziękuję za wsparcie-poldrowerka już kończę robić-ostatnie szlify-/oczywiście jezdżę codziennie/-kosmetyka, zabezpieczenia antykorozyjne,drobiazgi jak zasięg nadajnika alarmu :PRESTIŻ: i już ma poldek parametry fabryczne. Będę nadal nim jeżdzil aż ktoś pokaże mi lepsze autko /chyba tylko ROVER ale nowszych nie ma/ za normalną cenę i wówczas się przesiadam.
Czyli silnika nie przekładam bo nie warto. Za dużo niewiadomych i roboty.
Taki próbnik zajmuje dużo czasu-tydzień wraz z pomiarami-ale przydatny gdy mamy oscyloskopy oraz dokładne przyrządy pomiarowe.
Możliwe, że wtryski są 12-to woltowe, ponieważ gdy testowałem je na zasilaczu stabilizowanym to działały od 5-ciu do 12-tu Volt i na stole otwierały kanałybezbłędnie.
Trudności mogą mieć przy wyższych częstotliwościach i myślę, że można pdpiąć generator i zasilić je nim. I chyba tak można je przetestować na boku.
Pozdrawiam wszystkich.
Sławek

[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 21:43 ]
Witam
Dziękuję za pozdrowienia dla rodzinki

Mam ciekawostkę jeszcze:

countax
22-06-2006, 19:39
Well i purchased a new CTS p/n MEK100060, but its a different thread to the one in the car. The original CTS has a sleeve type nut and has Lucas 5TT 73246A stamped on it. Anyway, I temp profiled the new CTS and the original one and they are so similar i don't think the original one is faulty. Here are the results of a static test done by heating the CTS up in a pan or water and measuring the water temp and CTS resistance. This may help others who suspect their CTS and are able to test it.
Temp deg C New old
23 2k ohm 2.11k
25 1.8k 2k
30 1.5k 1.8k
40 1.2k 1.2k
50 0.7k 0.8k
60 0.54k 0.54k
70 0.39k 0.41k
80 0.3k 0.31k
88 0.24k 0.24k

I then found my IACV stepper motor was not reseting when doing the reset process so i removed it from the TB and reset it again. This time it did reset to a new position, but when refitted the idle is now holding up in between gear changes. I guess i will have to get it on a proper test unit and get the idle control set up correctly unless anyone can coem up with some more suggestions.

Pozwoliłem sobie umieścić dane czujnika temperatury płynu silnika, który też można testować z pinów próbnika bez demontażu/trudny dostęp z tyłu/ i oczywiście dodając w szereg R/ lub równolegle/ można aproksymować jego charakterystykę i lepiej dostosować do indywidualnych cech silnika. R może być nastawny lub potencjometryczny o charakterystyce A.

Pozdrawiam
Sławek
 
 
dkaminski
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 06, 2007 18:56   

Dla zainteresowanych kupnem rovera 214 z uszkodzonym silnikiem
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=20736

Cena jeszcze do ostatecznej negocjacji na miejscu, ale za wiele nie da sie urwać.
 
 
slawekmarcin
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 06, 2007 20:53   

Witam
Piękny samochodzik ale ja nie używam gazu. Chcę tylko na benzynie.
Oraz na pewno wart jest tej ceny ale dla mnie za drogi.
Szkoda

Pozdrawiam
Sławek
 
 
dkaminski
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 05, 2007 11:47   

Mnie sie udało przełożyć silnik z poloneza do mojego roverka 214, ale musiałem przekręcić praktycznie wszystko co tylko sie dało, bo jednak sporo się różnią osprzętem. Nie wiem czy by się to udało zamontować tego z poldka gdybym nie miał starego silnika.

A tak na marginesie to ten z poloneza chodzi trochę lepiej, możliwe że mój stary był już zużyty :cry: mam nadzieje ze te pojeździ trochę więcej.
 
 
Senn 




Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 12:55   

Kolo paskowe na wale, trojnik od wody, wspornik oleju, kolektory, zamach. Rzeczywiscie wszystko, ale to chyba normalne
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
slawekmarcin
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:03   

Witam
Dzięki za cenne uwagi na temat przekładki silnika.
Trzeba będzie się jednak zastanowić czy nie lepiej skupić się na Rowerku np. 214 z jeszcze dobrym silnikiem a poldka nie brać pod uwagę. Mam jeszcze trochę czasu na decyzję do wiosny bo odkladam kasę na boku a na razie poldek musi wystarczyć
Pozdrawiam poldrowerowców oraz rowerowców
Sławek
 
 
rovero 




Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 18:18   

8500 tyś za 200 z uszkodzonym silnikiem?;/

Mój kuzyn bardzo napalił się na Roverka 200 gdy ja kupiłem swojego i niedawno kolega przywiózł mu czerwoną 214Si z 96r.. z opłatami i ubezpieczeniem zapłacił 5200 zł auto w pełni sprawne.. bez radia i troche zniszczony lakier.. po polerce wszysko wygląda świetnie..

Ja rok temu za swojego 214Si (dokładnie w grudniu) zapłaciłem 8 tyś z opłatami (w pełni sprawny i cały)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
slawekmarcin
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 19, 2007 21:15   

Dziękuję za podpowiedż. Czyli warto pytać i poczekać do wiosny.
Pozdrawiam
Sławek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wydzielony wątek ekologiczny ;)
Ant Offtopic 11 Pią Maj 11, 2007 09:32
Paul
Brak nowych postów Auto Mariana_K - wydzielony
maciej Offtopic 37 Sob Wrz 05, 2009 15:39
Marian_K
Brak nowych postów Wątek wydzielony z tematu memphisto
[R200] Proszona pilna pomoc - mam problemy po sprzedaży
Perez Offtopic 18 Nie Cze 05, 2011 09:16
bolcik
Brak nowych postów Wątek wydzielony z tematu Remi55
Gość Offtopic 67 Pią Cze 24, 2011 18:30
Remigiusz
Brak nowych postów Uwagi TheArt na temat Klubu (wydzielony)
TheArt Offtopic 86 Czw Maj 27, 2010 14:39
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink