Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 si 1999r.] Pompa paliwa nie chodzi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 si 1999r.] Pompa paliwa nie chodzi
Autor Wiadomość
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 18:55   [214 si 1999r.] Pompa paliwa nie chodzi

Witam wszystkich

mam taki problem:
W moim Roverku ( 214 Si 1999 r.) nie odpala silnik. Nie słyszę pompy paliwa po kluczyku. Nadmienie tylko , ze Roverek stał dosyc długo i w baku było sucho. Po wlaniu 10 l paliwa nie słysze dalej pompy. NIe wiem czy to pompa, czujnik uderzeniowy, czy bezpiecznik. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są OK. Jednak nie wiem który to jest od pompy - pod deską czy pod maską? Nie wiem też jak wyłączyc czujnik uderzeniowy. Auto stało długo w garazu i z obawy przed kradzieża mozliwe , ze coś zmajstrowałem i nie pamietam co? Czy jest dojście di baku od góry?
Dziekuje z góry za porady
pozdrawiam
(poprawiłem tytuł)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 18:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 19:09   

Czujnik uderzeniowy należy wcisnąć. Do baki niestety nie ma dojścia od góry. Spróbuj podać napięcie bezpośrednio na pompę i będzie wiadomo co zawiniło ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 19:18   

Dzięki
Ale gdzie podać to napiecie? Wiem tylko, ze ta mała czarna skrzyneczka obok komputera( w stronę reflektora od skrzynki bezpiecznikó) to chyba przekaźniki pompy. NIe za bardzoe wiem gdzie tam dać prąd. :oops:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 20:48   

no niestey nie wiem. ściągnij sobie RAVE. tam są schematy na których jest wszystko. szczegóły w technicznym FAQ na stronie klubowej
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 20:59   

Dzieki
pozdrawiam
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 21:20   

Bezpośrednio z czujnika uderzeniowego jest zasilana pompa paliwa. Bezpiecznik F-5 15A w skrzynce bezpiecznikowej komory silnika. Bezpiecznik jest przed przekażnikiem pompy paliwowej. Należy go sprawdzić, jeśli spalony pompa nie będzie miała zasilania. :arrow:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 21:35   

Sprawdzałem- są wszystkie całę.
Małe pytanko: ile trzeba kręcić rozrusznikiem na suchym baku, żeby pompa wysiadła? :cry:
pozdrawiam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 23:03   

asik napisał/a:
Małe pytanko: ile trzeba kręcić rozrusznikiem na suchym baku, żeby pompa wysiadła? :cry:


tego nie da sie przewidziec
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 12:46   

asik napisał/a:
Dzięki
Ale gdzie podać to napiecie? Wiem tylko, ze ta mała czarna skrzyneczka obok komputera( w stronę reflektora od skrzynki bezpiecznikó) to chyba przekaźniki pompy. NIe za bardzoe wiem gdzie tam dać prąd. :oops:
Brt napisał/a:
no niestey nie wiem. ściągnij sobie RAVE. tam są schematy na których jest wszystko. szczegóły w technicznym FAQ na stronie klubowej
może to poniżej Wam coś podpowie ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 21:25   

Dzięki
domniemam, że za pompe odpowiada tez bezpiecznik nr 14 pod kierownicą :?:
Czy zeby sprawdzić wyłącznik dopływu paliwa pod maską mogę wyjąć wtyczkę i zewrzec piny?( są tylko 2)
pozdrawiam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 21:43   

asik napisał/a:
domniemam, że za pompe odpowiada tez bezpiecznik nr 14 pod kierownicą


zgadza sie

asik napisał/a:
Czy zeby sprawdzić wyłącznik dopływu paliwa pod maską mogę wyjąć wtyczkę i zewrzec piny?


znaczy sie jesli chodzi o wylacznik bezwladnosciowy czy inaczej zderzeniowy to tak
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 22:47   

wg tego co wyczytałem to prąd idzie przez:
1 skrzynka bezpieczników pod maską (nr5)
2 przekaźnik pompy paliwa w małej skrzynce obok lewej lampy (mems relay module)
3 wyłącznik zderzeniowy
4 pompa
więc jezeli prąd jest na wyłączniku i pompa nie chodzi to znaczy , ze jest fe.
Jeszcze jeden szczegół:
w niektórych systemach wtryskowych pompa zaczyna dopiero chodzić w momencie przekręcania stacyjki w pozycje "rozrusznik" Czy w Roverku czasami tak nie jest, bo jeżeli tak to muszę dokładnie jajeszcze sprawdzić. Moim zdaniem jednak powinna chodzic po włączeniu stacyjki w pozycję ACC- bez rozrusznika.
pozdrawiam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 23:16   

asik napisał/a:
więc jezeli prąd jest na wyłączniku i pompa nie chodzi to znaczy , ze jest fe.


no w zasadzie tak ale ......
moze byc gdzies dalej padniete okablowanie, lub sama wtyczka pompy
pompa bierze dosc sporo pradu, wiec musi miec dobre styki

asik napisał/a:
Moim zdaniem jednak powinna chodzic po włączeniu stacyjki w pozycję ACC- bez rozrusznika.


chodzi, ale przez ok 3 sekundy zeby podbic cisnienie, po przekreceniu na rozrusznik chodzi juz caly czas
juz po jednym przekreceniu, zeby ja wlaczyc drugi raz trzeba wylaczyc zaplon i odczekac ok 30 sekund az odbije przekaznik glowny
wtedy po przekreceniu zaplonu znowu sie wlaczy na ok 2-3 sekundy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 23:41   

Dzięki
jutro biore sie do roboty :lol:

[ Dodano: Pon Paź 01, 2007 21:26 ]
Dzisiaj sprawdziłem i jest tak:
na przewodzie wchodzącym do czujnika zderzeniowego po przekręceniu stacyjki jest napiecie 1,12 v, ale kiedy dam 12 v na przewód do pompy to ona nie chodzi :?: ( moze było za późno w stosunku do włączenia stacyjki)
Wyjąłem moduł z przekaźnikami ( relay modul) może zawiesił się przekaźnik pompy?
Jeżeli to nie to to wygląda na komputer.
pozdrawiam
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Paź 01, 2007 23:32   

Jeśli dajesz prąd na przewód do pompy a ona nie chodzi to masz uszkodzenie na lini wyłącznik uderzeniowy pompa a nic więcej. Może być jeszcze uszkodzenie masy podawanej na pompę. Musisz sprawdzić pod tylnym fotelem czy dochodzi napięcie i czy jest masa. Jak jest wszystko to trzeba sprawdzić samą pompę. Komputer nie ma z tym nic wspólnego.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 00:06   

Dzieki R200, pocieszyłeś mnie
pozdrowionka
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 12:34   

Bardzo mi miło. :lol: :lol: :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 19:39   

Sprawdziłem dzisiaj dokładnie ( na rozruszniku) na pompę idzie zasilanie 8,4 volt( zielony kabelek w kostce przy pompie), przekaźnik "cyka". Jeżeli podaje 12 v na wtyczkę od czujnika wstrząsowego to pompa lekko stuka- myslę , ze jest może zapieczona i nie chce ruszyć. Auto stało jakiś czas z suchym bakiem. Ma przejechane dopiero 17 tys km więc nic innego raczej sie nie stało. Jutro wyjmuje bak i pompę. Nie wiem tylko gdzie mogę taka kupić ( nie wiem jeszcze jaką ).
pozdrawiam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 20:39   

asik napisał/a:
Sprawdziłem dzisiaj dokładnie ( na rozruszniku) na pompę idzie zasilanie 8,4 volt( zielony kabelek w kostce przy pompie),


jesli pompa wtedy byla odlaczona to jakos malo, do sprawdzenia cale okablowanie zasilajace pompe plus masa
fakte ze piszesz ze na rozruszniku a rozrusznik powoduje znaczny spadek napiecia aku

asik napisał/a:
Jeżeli podaje 12 v na wtyczkę od czujnika wstrząsowego to pompa lekko stuka- myslę , ze jest może zapieczona i nie chce ruszyć.


to po takim zabiegu na pompie juz powinno byc wieksze napiecie zblizone do napiecia aku
moze faktycznie sie podwiesila, moze jeszcze spróbuj przy podawaniu napiecia popukac w zbiornik
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
asik 



Dołączył: 04 Kwi 2002
Posty: 23
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 23:04   

Próbowałem pukać, ale nic to nie dało. To stukanie to tak jakby chciała ruszyc a nie mogła. Może wystarczy wyjąc i jakoś uruchomić. Nie wiem jak jest zbudowana ale może sie po prostu "zastała,zapiekła" czy cos takiego - na sucho. Fakt, że próbowałem kilka razy uruchomic auto na kompletnie suchym zbiorniku :oops:
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25]Pompa paliwa
kalitus84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Gru 16, 2010 23:05
kalitus84
Brak nowych postów [R25] Pompa paliwa
arni55 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Paź 09, 2012 19:46
arni55
Brak nowych postów [R200] Pompa paliwa 1.4 a 1.8
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 04, 2009 16:07
sTERYD
Brak nowych postów [R214]Pompa paliwa
Max0991 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Gru 17, 2014 17:13
Max0991
Brak nowych postów [214 Si] Problem z pompą paliwa
dardzik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lis 01, 2012 17:34
dardzik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink