Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 02:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Paź 04, 2008 18:27   

to logiczne, przecież przy małym momencie dokręcania tarcie na gwincie i na łebkach będzie miało duży wpływ na moment...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 04, 2008 18:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kqba 




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Nie Paź 05, 2008 20:25   

PHJOWI napisał/a:

a i dodam to , bo nie wiem czy już na roverkach ta informacja jest


Było, bo ja przed wymianą to czytałem.

Ja nie zmieniałem magistrali - jedynie śruby. Wszystko jest ok.
 
 
yoonior 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 11:36   Wadliwe uszczelniacze/met. uszcz. od Land Rovera

Witam,
Mnie HGF dopadł na wiosnę tego roku, wymieniłem uszczelkę na nowy typ (metalowa, komplet oryginalny do Land Rovera). Niestety ostatnio spotkała mnie niemiła niespodzianka - duży wyciek oleju (dobrze, że auto zawiozłem do serwisu akurat na zmianę klocków).

Co się okazało - wg. pana Pawła Midowicza wszystkiemu winne są uszczelniacze, które były w komplecie z metalową uszczelką. Podobno te stare uszczelniacze są "kierunkowe", tzn jakoś wyprofilowane lewo-prawo, nowe nie. Wg. p. Pawła właśnie to spowodowało rozszczelnienie. Zamontowane na nowo uszczelniacze (kupione luzem) miały już inne profilowanie.

Czy ktoś z Was spotkał się z tym problemem? Może to potwierdzić? Może warto uprzedzić innych jeżeli rzeczywiście jest problem z tymi w kompleci z oryginalną uszczelką metalową LR?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 16:34   

a moze te nowe zostaly zle zalozone, przy braku oznaczen mozna na upartego dojsc, polega to na analizowaniu w ktora strone obraca sie walek
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 16:48   

yoonior napisał/a:
Co się okazało - wg. pana Pawła Midowicza wszystkiemu winne są uszczelniacze, które były w komplecie z metalową uszczelką.

Od kiedy w komplecie z uszczelką są jakiekolwiek uszczelniacze?

yoonior napisał/a:
duży wyciek oleju

Rozumiem, że wyciek nie był spod głowicy, tylko z uszczelniaczy wałków rozrządu, tak?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
oprawca_1978 




Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 10:52   Re: Wadliwe uszczelniacze/met. uszcz. od Land Rovera

yoonior napisał/a:
Witam,
Mnie HGF dopadł na wiosnę tego roku, wymieniłem uszczelkę na nowy typ (metalowa, komplet oryginalny do Land Rovera). Niestety ostatnio spotkała mnie niemiła niespodzianka - duży wyciek oleju (dobrze, że auto zawiozłem do serwisu akurat na zmianę klocków).

Co się okazało - wg. pana Pawła Midowicza wszystkiemu winne są uszczelniacze, które były w komplecie z metalową uszczelką. Podobno te stare uszczelniacze są "kierunkowe", tzn jakoś wyprofilowane lewo-prawo, nowe nie. Wg. p. Pawła właśnie to spowodowało rozszczelnienie. Zamontowane na nowo uszczelniacze (kupione luzem) miały już inne profilowanie.

Czy ktoś z Was spotkał się z tym problemem? Może to potwierdzić? Może warto uprzedzić innych jeżeli rzeczywiście jest problem z tymi w kompleci z oryginalną uszczelką metalową LR?


Simmeringi są PODOBO (?) kierunkowe. Lewe, zdaje się, maja inny kolor.
Gdy doszczelniałem sobie górę rozrządu w silniku mojego samochodzika (1.4 MPI Rovera z 1996 r.) to pozamieniałem je przód - tył. I nie zauważam, żeby coś się z tym działo.
Silnik 150 kkm, do 70 kkm na półsyntetyku, po 70 kkm na pełnym (Lotos).
Ale kiedyś na pewno się wyszurają i będzie ciekło.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 10:55   

Są wersje kierunkowe a są i uniwersalne które działają niezależnie od kierunku obrotów.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
trollbee 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 18:06   

Są zestawy do HGF, ja uszczelniacze kupiłem osobno zresztą doradził mi to Tomi jeżeli dobrze pamiętam. Jak na razie jest OK
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
yoonior 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 10:27   

piter34 napisał/a:
Rozumiem, że wyciek nie był spod głowicy, tylko z uszczelniaczy wałków rozrządu, tak?


Tak to zrozumiałem. Głowica na pewno nie była demontowana, uszczelka jest cała, HGF nie ma.

Nie jestem osobą zbyt "techniczną" więc moja wiedza opiera się na tym co powie mi mechanik. Napisałem tego posta z myślą o innych, którzy naprawiając silnik po HGF użyją "niekierunkowych" uszczelniaczy czy też simmeringów (niech ktoś mnie poprawi jeśli jakieś herezje tu piszę :)) lub kompletu uszczelek wraz z nimi. Może oszczędzi to komuś problemów. A mój problem pojawił się po wymianie na nowy typ uszczelki - oryginalnej Landorverowskiej.
 
 
imperator 




Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Aleksandrów Kujawski

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 16, 2008 21:35   Re: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

Witam serdecznie. Mam pytanie o dolna magistrale olejowa.Posiadam rovera 75 z 1999 r 1,8 benz.Prosze mi podpowiedziec ktora magistrala olejowa pasuje do mojego silnika.Jakis symbol??Oznaczenie,przebywam za granica i musze jakos zamowic w/w czesc a W Irlandi jest klopot z wytlumaczeniem.Moze pasuje jeszcze od jakiegos innego modelu-silnika.Dziekuje i pozdrawiam
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 17, 2008 19:45   

nowa magistrala ma swoj numer, calkiem mozliwe ze ten numer jest w tym temacie, czytales caly watek ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
imperator 




Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Aleksandrów Kujawski

Rover 75

  Wysłany: Nie Paź 19, 2008 23:37   

AndrewS napisał/a:
nowa magistrala ma swoj numer, calkiem mozliwe ze ten numer jest w tym temacie, czytales caly watek ??


Znalazlem odpowiednia magistrale,ale po zmontowaniu glowicy auto nie odpala!!!!

Powód,brak kompresji jestem juz załamany tym samochodem.Jesli ktos moze podac symbol tej nowej uszczelki pod głowice z odpowiedzia czy paduje do mojego auta bede wdzieczny.


rover 75 1999r 1,8 benz.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 20, 2008 09:59   

co znaczy brak kompresji ??
na wszystkich cylindrach ??
rozrzad dobrze zlozony ??
kto to robi ??

cus mi sie wydaje ze trzeba bedzie watek wydzielic :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
imperator 




Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Aleksandrów Kujawski

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 20, 2008 16:59   

AndrewS napisał/a:
co znaczy brak kompresji ??
na wszystkich cylindrach ??
rozrzad dobrze zlozony ??
kto to robi ??

cus mi sie wydaje ze trzeba bedzie watek wydzielic :mrgreen:


Zaprowadzilem do mechanika,nie do dentysty i nie pytalem go o dane z dowodu. Jestem w Irlandii wiec wybor mechaników jest niewielki.Porazka ten samochod i tyle.
Co do cisnienia to nie wiem czy na wszystkich tlokach tylko wiem ze jest zle.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 20, 2008 19:57   

imperator napisał/a:
Porazka ten samochod i tyle.


porazka to raczej mechanik
skoro wczesniej silnik pracowal a teraz nawet nie zapala
zeby Ci cos poradzic to musimy wiedziec wiecej
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
przemo285 




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Paź 31, 2008 22:29   

W oryginalnym komplecie uszczelki pod głowicę Land Rovera nr.LVB500190 znajduje się uszczelka składająca się z dwóch części oraz dwie tulejki metalowe prowadzące , nie ma uszczelniaczy itp. Bardzo często się zdarza że machanicy idąc na łatwiznę nie montują metalowych tulejek ponieważ są ciasne i jest trudniej zamontować głowicę i zostawiaja stare plastikowe a to jest bardzo duży błąd :!:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
PHJOWI 



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Lis 01, 2008 12:10   

Popieram przemo , potem się robią różne jaja , co do uszczelki widzę że w focie są dostępne nowego typu uszczelki ale cena lekko zaporowa symbol EL 489.860
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
greg_szczytno 




Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 02, 2008 22:38   

przemo285 napisał/a:
tulejek ponieważ są ciasne i jest trudniej zamontować głowicę i zostawiaja stare plastikowe a to jest bardzo duży błąd


Popieram na całej linii - tulejki metalowe ciężko wsunąć ale plastiki mogą być przyczyną HGF a raczej rozszczelnienia układu (u mnie tak było deformacja plastiku).
Tak więc jak już się wymienia to koniecznie na metalowe !!
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 02, 2008 22:03   

PHJOWI napisał/a:
Popieram przemo , potem się robią różne jaja , co do uszczelki widzę że w focie są dostępne nowego typu uszczelki ale cena lekko zaporowa symbol EL 489.860


Ostatnio dostałem zamiennik LVB500190 w opakowaniu LAND ROVER. W cenie 174,81 (detal, brutto) :)
 
 
iktorn73 




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 10:13   

Dołączę się do tematu. Toma Team zaleca uszczelki starego typu,wzmacniane. Podobno na te nowego typu są reklamacje. W servisie w Babicach zalecają uszczelkę starego tupu przy głowicy w gorszym stanie a nowego typu w przypadku dobrego stanu głowicy.Więc ja już nic nie wiem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 12:49
sobrus
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink