Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 02:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 10:22   

iktorn73 napisał/a:
Podobno na te nowego typu są reklamacje

ZTCW, to najczęściej puszcza po lewej stronie silnika (leci płyn z łączenia głowicy z blokiem)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 10:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
iktorn73 




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 11:59   

Czyli co? Stosować starą wzmacnianą czy nową? Mam HGF i nie wiem co robić :/

[ Dodano: Czw Maj 14, 2009 11:15 ]
zakładam tę wzmocnioną starego typu,tak jak radził Toma,zobaczymy co będzie :) . Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Maj 29, 2009 10:34 ]
Remoncik zrobiony,założona uszczelka starego typu,wzmocniona FAI,głowica po remoncie i planowaniu,wszystkie uszczelki i uszczelniacze nowe,wymieniony rozrząd i śruby głowicy. Póki co super,zrobiłem około 1000 km i ok. Pozdrawiam
 
 
vicky_90
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 21, 2009 20:47   Rover 75,

Czy ktos wie ile kosztuje wymiana Uszczelki pod glowic?????? dalam do wymiany, i mam do zaplaty 1500-2000,,Niemam doswiadczenia i musze sie dowiedzic czy zrobilam dobrze... :?:
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 22:51   

1500 - 2000 złotych czy funtów ;) ... jeśli okolice 1500 PLN to do przyjęcia w Polsce ... dobrze by było jeszcze wiedzieć dokładniej co tam oni wymienią (czy rozrząd przy okazji, pompę wody itp.)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
yoonior 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 10:43   

iktorn73 napisał/a:
Toma Team zaleca uszczelki starego typu,wzmacniane. Podobno na te nowego typu są reklamacje.


Nie tyle 'reklamacje', co po prostu metalowe uszczelki też padają.

Moje R400 właśnie odjechało do warsztatu, miał nie do końca typowe objawy (palenie na 3 cylindry i ubytki płynu chłodniczego). Diagnoza - HGF :(

To moja druga uszczelka, poprzednią starego typu zmieniłem na metalową. Niestety metalowa wytrzymała tylko 33.000km. W tej chwili będę zakładał uszczelkę starego typu, wzmacnianą.

Ostrzeżeniedla innych - w rozmowie z p. Midowiczem z serwisu okazało się, że praktycznie wszyscy jego klienci, którzy zmienili uszczelkę na metalową, wrócili z HGF. Chyba powinniśmy przestać polecać metalową uszczelkę...
 
 
PTE 




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 11:22   

yoonior napisał/a:
Chyba powinniśmy przestać polecać metalową uszczelkę...


A może trzeba stosować się do zaleceń producenta i montować nowy typ uszczelki łącznie ze zmodernizowaną magistralą olejową?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
PHJOWI 



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 12:22   

oto chodzi że te reklamacje to z winy starych magistral.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kqba 




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 18:09   

yoonior napisał/a:
Moje R400 właśnie odjechało do warsztatu, miał nie do końca typowe objawy (palenie na 3 cylindry i ubytki płynu chłodniczego). Diagnoza - HGF :(

To moja druga uszczelka, poprzednią starego typu zmieniłem na metalową. Niestety metalowa wytrzymała tylko 33.000km. W tej chwili będę zakładał uszczelkę starego typu, wzmacnianą.

Ostrzeżeniedla innych - w rozmowie z p. Midowiczem z serwisu okazało się, że praktycznie wszyscy jego klienci, którzy zmienili uszczelkę na metalową, wrócili z HGF. Chyba powinniśmy przestać polecać metalową uszczelkę...


Mam to samo chyba. Rano zauważyłem że po odpaleniu silnik nie chodzi równo (tak jakby na 3 gary) dopiero po ok 1 min się to normuje. Zaczęło mi też ostatnio ubywać płynu. Dzisiaj po odpaleniu popatrzyłem z tyłu auta a tam siwy dym. Po przegazowaniu poleciała woda (nie padało). Po nagrzaniu silnika objawy ustępują.

Uszczelkę na nową (metalową podwójną Rainz) zmieniałem ok 20 tys km temu. Do tego zmieniałem wszystkie uszczelki i szpilki głowicy (też Rainz).
Jak sadzicie, jeżeli będę musiał znowu zmieniać uszczelkę, to szpilki będą się nadawać?

Zauważyłem też że podczas upałów przy postoju na klimatyzacji często włączał się wentylator na max. Czy może to być objaw słabego obiegu płynu? Podejrzewam że chłodnica może być przytkana. Pompe wody na SKF zmieniłem 30 tys km temu.
 
 
oprawca_1978 




Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 19:17   

Ja po naprawieniu sobie HGF'a przejechałem do dziś dnia (zaraz będzie trzy lata) jakieś 64 tysiące km i silnik nie przejawia nawet najmniejszych chęci do ponownego defektu.
Boryga nie ubywa, oleju poziom nie wzrasta, silnik nie opluwa się olejem na zewnątrz, moc jest, dynamika jak trzeba, złego słowa nie powiem. Nawet oleju nie konsumuje, choć od czerwca br. zalałem go Lotosem półsyntetykiem 10W40. Silnik daje się odpalić tylko z gazu (jest to czasami problem) choć przywróciłem mu działanie pompy paliwa (padła w październiku 2008). Pracuje jak trzeba.
Przy robieniu tego przykrego defektu nie wymieniałem ni śrub, ni magistrali, tylko samą uszczelkę.
Często się zastanawiam - dla czego dużej części ludzi naprawa HGF'a starcza na zaledwie kilka, czy kilkanaście tysięcy km przebiegu samochodu? Ale jakby nie patrzeć - czy to jest Rover, czy Su-27 - najczęściej wina leży po stronie pilota.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
yoonior 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 20:59   

oprawca_1978 napisał/a:
Ale jakby nie patrzeć - czy to jest Rover, czy Su-27 - najczęściej wina leży po stronie pilota.


Ja się nie poczuwam i nie mam sobie nic do zarzucenia :D

Po dwóch uszczelkach i kilku awariach nie wynikających z zaniedbań ale wadliwego/źle zaprojektowanego osprzętu w moim R z silnikiem K, jestem przekonany że następnym autem będzie coś mnie awaryjnego - i nie będzie to niemieckie 'auto dla ludu' ;)
 
 
kqba 




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 15:09   

piter34 napisał/a:
najczęściej puszcza po lewej stronie silnika (leci płyn z łączenia głowicy z blokiem)

U mnie właśnie tak się stało. Teraz zakładam uszczelkę starego typu wzmocnioną FAI.
Ostatnio zmieniony przez kqba Nie Wrz 13, 2009 01:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 23:35   

oprawca_1978 napisał/a:
Ja po naprawieniu sobie HGF'a przejechałem do dziś dnia (zaraz będzie trzy lata) jakieś 64 tysiące km i silnik nie przejawia nawet najmniejszych chęci do ponownego defektu.


tylko Ty rozbierales ten silnik jako pierwszy, a koledzy np. po raz trzeci, z czego poprzednie dwa razy byly dokrecane na oko albo momentem "poldkowym"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
iktorn73 




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 15:35   

A u mnie jak na razie bez zarzutu :) . Niestety sprzedaję ZR-a :( więc się nim nie nacieszę :(
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 13:01   

To nie sprzedawaj to sie nacieszysz :D

A pytanie z innej beczki - czy zamontowanie nowego typu uszczeli wraz z nową magistralą olejową (widziałem na tomateam chyba za 599 zestaw) daje jakąś pewność że HGF nie wróci?
Bo jeżeli tak to chyba warto dodać te kilkaset złotych i cieszyć sie bezawaryjnym autem.
Sama magistrala jest za 200 z czymś.

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1115
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1014

A jakoś nie widziałem by ktoś tak zrobił...
gdzie jest haczyk/moje niedopatrzenie :D ?

PS a co z tą aluminiową miską? w których roverkach jest i ile kosztuje wymiana?

No chyba że wzmacniana FAI jest tak dobra ze nie warto.
 
 
secio 




Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 20:31   

sobrus napisał/a:

A pytanie z innej beczki - czy zamontowanie nowego typu uszczeli wraz z nową magistralą olejową (widziałem na tomateam chyba za 599 zestaw) daje jakąś pewność że HGF nie wróci?
(...)
A jakoś nie widziałem by ktoś tak zrobił...
gdzie jest haczyk/moje niedopatrzenie :D ?
(...)


Ja tak wlasnie zrobilem. Pierwsze 10kkm jest OK, dam znac za nastepne 40kkm ;) .
 
 
 
ReVoR 




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 19:33   

ja wymienilem na tą uszczelke nowego typu i LIPA! mechanol zalal olejem do max na bagnecie i po przejechaniu 100km pól litra przepalilo(kopcenie z rurki).Jezdze tera z olejem do polowy bo szkoda dolewac co 100km skoro go przepala...chyba bede musial zmienic na tę magistrale nowego typu :sad: :roll:
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 07:48   

Nawet na magistrali starego typu takich objawów być nie powinno...
tylko po 30kkm będzie HGF.
_________________
:)
 
 
Primo 




Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 122
Skąd: Radoszyce/Zambrów



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 13:55   

Witam
Ja swoja przygodę z HGF zacząłem przy przebiegu 130 kkm wymiana na nowy typ i po przejechaniu kolejnych 45kkm znowu to samo na razie ubywa płynu w jednym miejscu ale na razie przejadę jeszcze z 10kkm (kontroluje i dolewam płyn :( ) i zabiorę się od razu za wymianę paska rozrządu w końcu to rozrząd trzeba rozbierać wiec robocizna ta sama kasy można zaoszczędzić na robociźnie i samochód spędzi mniej czasu u mechanika. Na razie zastanawiam się tylko jaki typ uszczelki zastosować tym razem??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 10:22   

Mnie też czeka pewnie HGF (olej dostaje sie troche do płynu, odwrotnie nie).
Ale jeżeli sie da to odłoże to na następny rok, bo w tym juz i tak sporo mnie kosztował (same opony ponad 1000zł do tego rozrząd i drobne naprawy).

Przejeździłem 2tys km i objawy odpukać na razie sie nie nasilają.
Ja zastosuje chyba wzmocnioną FAI, bo wszyscy ją tu chwalą.
Zastanawiam sie nad Elring, ale co bym nie kupił musi być wzmocniona-super-hiper-pancerna. Zwykła wiadomo że pada (nie wiadomo tylko kiedy). Koszt samej uszczelki jest relatywnie niewielki to nie będę oszczędzać.
Części chyba kupie sam na TomaTeam, żeby mnie na nich nie przycieli. W Lubinie drożyzna.

Nową magistralę sobie daruje, dużo nie jeźdze - do 10kkm rocznie maks - a autko 12 letnie. Więcej niż 5 lat pewnie nie posłuży to 100kkm nabić nie dam rady ;)
Z reszta za 100kkm będę miał przebiegu prawie 300tys to silnik i tak będzie ledwo żył.
 
 
malczaki 




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 40
Skąd: łódzkie



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 12:18   

WITAM

Czyli jaką mam kupić uszczelkę. :?: U mnie płyn spływał pod uszczelką ,pośrodku po bloku.Po zdjęciu zauważyłem na metalowej uszczelce z silikonowym nadrukiem że właśnie po środku jest małe wyszczerbienie silikonowej ścieżki.
Powiedzcie mi bo się naczytałem postów już dużo jaką konkretnie mam kupić Metalową trzy warstwową czy taką samą jak miałem,,białą" z silikonem.
Bo już mam mętlik :bezradny:
_________________
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 12:49
sobrus
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink