Forum Klubu ROVERki.pl :: D-Chip Rover 600
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
D-Chip Rover 600

Pytanie
Autor Wiadomość
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



  Wysłany: Sob Lis 17, 2007 08:15   D-Chip Rover 600

http://www.allegro.pl/ite...4r_do_99r_.html
Witam,
czy to wyżej w linku jest warte kupienia mając ? Moglibyście conieco na ten temat powiedzieć? Tzn w spalanie to ja nie wierze bo jak ma mieć większą moc = większe spalanie, to normalne :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 17, 2007 08:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 11:22   

Wieksza moc = lepszy moment =mniejsze obroty przy tej samej predkosci = mniejsze spalanie

NA tej zasadzie kolego.
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 21:09   

Co prawda zakończona aukcja, ale podane parametry trochę się jednak różnią od urządzeń sprzedawanych przez profesjonalne firmy. Np V-tech sprzedaje dwa rodzaje box'ów: eco i power.
Eco: mniejsze spalanie i lekko większa moc i moment, power: większa moc i moment, a spalanie bez zmian lub większe. Tu się komuś udało zrobić 2 w 1, i w dodatku zwiększyć Vmax tak dużo? Dla takich parametrów to warto by było lepsze opakowanie.
Micen, - w ramach montażu boxa nie przewiduje się wymiany skrzyni biegów i przełożeń: przy tej samej prędkości = te same obroty, cudów nie ma (chyba, że z górki na luzie). I stąd moje zdziwienie tak dużym deklarowanym w ogłoszeniu wzroście Vmax.
Większy moment i moc uzyskuje się przy mniejszym dociśnięciu gazu - i to może być powód (trochę) mniejszego spalania.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 21:26   

Drogi Henryku

Śmiem iść w zaparte w mojej teorii - obroty są niższe przy tej samej prędkości i przełożeniu po założeniu chipa.
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 21:52   

Możesz to jakoś wyjaśnić, a konkretnie co box zmienia w sztywnym układzie:
obroty silnika poprzez skrzynię biegów przekłądają się na koła i ich prędkość obrotowa (dla samochodu liniowa) jest sztywno związana z obrotami silnika. Przy tej samej prędkości obrotowej silnika i tej samej skrzyni biegów musisz mieć tą samą prędkość samochodu. Box wprowadza tu inny element: przy tej samej prędkości obrotowej silnika masz na kołach większy moment obrotowy i moc - ale, upieram się prędkości samochodu dla danej wielkości obrotów silnika box nie zmieni.
Może ktoś nas rozsądzi.
P.S. Zwróć uwagę, że firmy tuningowe podają jako podstawowe parametry wzrost mocy i momentu obrotowego. Vmax jak się zwiększa to śladowo. Mam na myśli tuning podstawowy - korekta map lub box.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 22:10   

Bazuje na swoim doswiadczeniu z 3 aut.

Vmax rzeczywiscie sie nie rusza, lub nie zauwazylem.
Sam już zwatpilem teraz ale mam wrazenie ze przy 80-100 km/h mam mniejsze obroty niz przed chipem.

A to spalanie mniejsze jest minimalnie :cool:
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 22:23   

Micen napisał/a:
mam wrazenie ze przy 80-100 km/h mam mniejsze obroty niz przed chipem
- za moc i moment zapłacisz kartą (...), wrażenia - bezcenne... :grin:
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 00:42   

zaś się nie dowiedziałem czy to dobra inwestycja :D
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 01:43   

Ja bym nie brał: parametry opisane w zasadzie nie są do uzyskania samym boxem - przede wszystkim Vmax.
Jeżeli coś się nie zgadza, to wiarygodność całego opisu spada.
Akurat podane w ogłoszeniu spalanie dla tych urządzeń może wiarygodne - i tak najbardziej zależy od stylu jazdy.
Urządzenie wygląda dosyć amatorsko - ale to nie musi świadczyć o jego wartości.
Moja ocena jest całkowicie subiektywna. Jakość tego urządzenia można ocenić wyłącznie po zamontowaniu i przetestowaniu.
Pojawiają się boxy składające się wyłącznie z opornika, który powoduje podawanie do układu sterującego temperaturę zewnętrzną np. -30C, co znacznie zwiększa dawkę paliwa i subiektywne odczucie "wzrostu mocy". Pozytywne wrażenia jednak mijają po pierwszym tankowaniu.
To są po prostu zdjęcia i na ich podstawie trudno coś powiedzieć.
Wolałbym wydać więcej i kupić urządzenie bardziej wiarygodnego producenta, choćby używane.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 13:03   

daruj sobiie wszelkiego rodzaju boxy powerboxy itd. a najbardziej sie usmialem z predkosci maksymalnej i z tego
Micen napisał/a:
Śmiem iść w zaparte w mojej teorii - obroty są niższe przy tej samej prędkości i przełożeniu po założeniu chipa.

widac nie wiesz co to jest chip, czy lepsze okreslenie tego to program
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 13:52   

orzech napisał/a:
Śmiem iść w zaparte w mojej teorii - obroty są niższe przy tej samej prędkości i przełożeniu po założeniu chipa.

Ale głowy ani ręki lepiej nie dawaj sobie uciać za tą teorię ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 14:09   

Czasem coś się napisze z rozpędu :oops:

Spokój, wracamy do tematu.
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 15:04   

orzech napisał/a:
daruj sobiie wszelkiego rodzaju boxy powerboxy itd. a najbardziej sie usmialem z predkosci maksymalnej i z tego
Micen napisał/a:
Śmiem iść w zaparte w mojej teorii - obroty są niższe przy tej samej prędkości i przełożeniu po założeniu chipa.

widac nie wiesz co to jest chip, czy lepsze okreslenie tego to program


czyli nie daje to ani przyspieszenia lepszego, ani wiekszej mocy samochodu w PS, ani vmax (na tym mi akurat nie zalezy :D , raczej chodzi o to zeby te krowe ciągnęło, a czy bedzie to 180 czy 195 to nie wazne, gdyz ja tych predkosci nie przekraczam bo nie ma jak tą beczką :) ) ?
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 16:29   

orzech napisał/a:
daruj sobiie wszelkiego rodzaju boxy powerboxy
- są długo działające i wiarygodne firmy tuningowe robiące zarówno chipa jak i montujące boxy. Ważne, żeby kupujący wiedział co robi i czego może się spodziewać.
orzech napisał/a:
(..) co to jest chip, czy lepsze okreslenie tego to program
- a jeszcze dokładniej: zmiana parametrów fabrycznego programu.
danterape napisał/a:
czyli nie daje to ani przyspieszenia lepszego, ani wiekszej mocy samochodu w PS
- jedno i drugie zrobione dobrze daje lepsze przyspieszenie i większą moc. Przy czym modyfikacja programu jest obiektywnie lepszą metodą, zmieniającą poza dawką paliwa jeszcze inne parametry (np. ciśnienie doładowania). Box (chyba) jest w stanie regulować tylko dawkę paliwa.
Z Forumowiczów Dam-Kam zrobił chip - poszukaj.
Natomiast trudno na podstawie zdjęć pudełka z przewodami określić co ono daje.
Na rynku zrobisz chip (kupisz box) z pomiarami na hamowni przed i po - opcja za dopłatą. Będziesz wtedy dokładnie wiedział za co zapłaciłeś.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 18, 2007 21:48   

polecam poszperanie na forum tdi i np. seat racing, leonclubu , bo w leosiach sporo osob grzebalo i to w roznym stopniu ingerencji > od samego chipa, po zmiane turbiny, ic oprogramowania itd itp.

pytaj wujka google-a ;)

ja osobiscie mysle o chipie, zeby lepiej wyprofilowac przebieg i moze minimalnie zwiekszyc moc i moment w okreslonych zakresach . jezeli lepiej sie dostroi auto do potrzeb i stylu jazdy to i mniej bedzie spalac :)

generalnie wiekszosc osob odradza wszelkeigo typu boxy, jezeli juz to programowanie komputera tzw chip. najczesciej polega to na wgraniu innych parametrow sterowania silnika i osprzetu -odwracalna po ponownym przeprogramowaniu. box podpinasz i odpinasz jedyna jego zaleta :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 14:46   

to tak
wujek google nie wie nic na ten temat, chip lezy u mnie w domu
gosc mowil ze ten od ktorego kupil byl w warsztacie i u niego przerobili mu jakas wtyczke do komputera ktora wychodzila dzieki czemu mogl sobie to podlaczac przed jazda kiedy chce i gdzie chce, moge to odeslac bo mam gwarancje rozruchową ;]
macie pojecie gdzie to moge zrobic?
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 18:20   

danterape napisał/a:
macie pojecie gdzie to moge zrobic?

co zrobic bo twoj post jest strasznie zamotany
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów Rover 220 SDi chip
Raptile Tuning mechaniczny 10 Nie Lip 27, 2008 22:57
kaczmarres
Brak nowych postów Rover 620 TI chip lub turbo
Smoke Tuning mechaniczny 24 Czw Cze 17, 2010 09:37
dobryziom
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi rover 25 Chip Tuning Box
simon88 Tuning mechaniczny 1 Sob Kwi 07, 2012 08:22
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ i ] czy w rover 414i jest chip?
funio555 Tuning mechaniczny 4 Pon Lip 29, 2013 08:24
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink