Forum Klubu ROVERki.pl :: [R118] Grzejacy sie silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R118] Grzejacy sie silnik
Autor Wiadomość
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 20:19   [R118] Grzejacy sie silnik
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam, od paru tyg mam dziwny problem, zaczal mi sie grzac silnik. Wentylator mam na przycisk i jak widze ze temp silnika dochodzi do polowy ( czyt. troche ponad 90st ) to go wlaczam. Oczywiscie jesli samochod jedzie powoli, albo stoje. Sprawa jest dosc dziwna, bo jak jade 50-60kmh to slnik wchodzi z temperatura powyzej 90 nawet jak jest minusowa temp na zewnatrz. Czego to moze byc wina? Dodam ze jak jade powyzej 80kmh to stemp utrzymuje sie ponizej 90, a jak jade jeszcze szybciej to temp schodzi do jakies 80stopni. Ostatnio zaobserwowalem smieszna rzecz. Dojezdzalem dosc nierowna droga wewnetrzna do miejsca docelowego i silnik wskoczyl powyzej 90st, no to wlaczylem wentylator, ale temp nie zaczela spadac tylko sie utrzymywala na tym samym pulapie. Jak sie zarzymalem i wylaczylem swiatla to temp spadla ponizej 90st :O

Wybaczcie za tak dlugi wywod, ale chcialem zobrazowac jak to wyglada
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 03, 2008 20:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 22:45   

ja to bym najpierw sprawdzic czy czujnik temp ma dobry styk ze wskaznikiem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 22:59   Re: [R118 VVC ] grzejacy sie silnik

Kamil Luczak napisał/a:
Witam, od paru tyg mam dziwny problem, zaczal mi sie grzac silnik. Wentylator mam na przycisk i jak widze ze temp silnika dochodzi do polowy ( czyt. troche ponad 90st ) to go wlaczam. Oczywiscie jesli samochod jedzie powoli, albo stoje. Sprawa jest dosc dziwna, bo jak jade 50-60kmh to slnik wchodzi z temperatura powyzej 90 nawet jak jest minusowa temp na zewnatrz. Czego to moze byc wina? Dodam ze jak jade powyzej 80kmh to stemp utrzymuje sie ponizej 90, a jak jade jeszcze szybciej to temp schodzi do jakies 80stopni. Ostatnio zaobserwowalem smieszna rzecz. Dojezdzalem dosc nierowna droga wewnetrzna do miejsca docelowego i silnik wskoczyl powyzej 90st, no to wlaczylem wentylator, ale temp nie zaczela spadac tylko sie utrzymywala na tym samym pulapie. Jak sie zarzymalem i wylaczylem swiatla to temp spadla ponizej 90st :O

Wybaczcie za tak dlugi wywod, ale chcialem zobrazowac jak to wyglada


A kto Ci powiedział, że połowa to 90 stopni? :shock: Przy ciepłym aucie wskaźnik w połowie lub te z troszke ponad połową to rzecz NORMALNA w serii 100. Wentylator (w modelach, w których działa normalnie :wink: ) załącza się właśnie powyżej połowy. Nie pytam kto Ci powiedział, ze to źle bo sie domyślam, ze poprzedni właściciel.
P.S. We wszystkich modelach jakie miałem (policzyć możesz niżej) wentylator włączał sie powyżej połowy.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 23:41   

w poldoroverach wskaznik ma naniesiona temp 90 stopni , wskazowka stoi wtedy pionowo i takie wskazanie utrzymuje sie przy normalnej pracy silnika, wiec calkiem mozliwe ze i w roverze delikatnie pod polowa odpowiada wlasnie tej temp. silnika
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 23:57   Re: [R118 VVC ] grzejacy sie silnik

Kamil Luczak napisał/a:
Witam, od paru tyg mam dziwny problem, zaczal mi sie grzac silnik. Wentylator mam na przycisk i jak widze ze temp silnika dochodzi do polowy ( czyt. troche ponad 90st ) to go wlaczam.


W PoldRoverku tez mialem wentylaor na przycisk, w Roverku jeszcze nie. Czy takie wlaczanie wentylatora wczesniej w R200 nie spowoduje jakichs bledow kompa czy cos ? Bo wiecie... ta elektronika ;-P.

Kamil Luczak napisał/a:
wlaczylem wentylator, ale temp nie zaczela spadac tylko sie utrzymywala na tym samym pulapie. Jak sie zarzymalem i wylaczylem swiatla to temp spadla ponizej 90st :O


Sprawdzales, czy jest duzy obieg ? Mialem tak samo jak nie otwieral sie duzy obieg. Przy wiekszych predkosciach OK, przy mniejszych i zatrzymywaniu sie, nawet na swiatlach, sie grzel. Mniemam, ze za wolno krazyl plyn w malym obiegu ;) .

Mariusz
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 04, 2008 08:16   

secio napisał/a:
Czy takie wlaczanie wentylatora wczesniej w R200 nie spowoduje jakichs bledow kompa czy cos ? Bo wiecie... ta elektronika


ee tam te kompy nie sa az takie madre :-)
oczywiscie trzeba to zrobic poprzez reczne wlacznie stykow przekaznika, np. przycisk zamyka obwod cewki przekaznika i wtedy zamyka sie obwod glowny ktory wlacza wentylator
o ile w R75 jest tej elektroniki wiecej to w naszych nie jest tak zle :-)

secio napisał/a:
Mniemam, ze za wolno krazyl plyn w malym obiegu


nawet gdyby krazyl 10 razy szybciej to to nic nie da, bo nie ma gdzie tego ciepla oddac
plyn krazy tak samo niezaleznie czy jest maly, czy duzy obieg, jesli faktycznie nie otwiera sie duzy obieg to plyn nie ma gdzie oddawac ciepla
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 15:13   

AndrewS napisał/a:

jesli faktycznie nie otwiera sie duzy obieg to plyn nie ma gdzie oddawac ciepla

Chyba, ze wlaczymy ogrzewanie ;) .

Mariusz
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 19:07   

Rozumiem ze duzy obieg znaczy ze wchodzi na chlodnice, tak ?

Tomi - to z ta temperatura akurat sam wywnioskowalem :P

A moze to byc wina tego ze np troche spod uszczelki glowicy cieknie, czy to raczej ma malo wspolnego?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 04, 2008 20:25   

Kamil Luczak napisał/a:
Rozumiem ze duzy obieg znaczy ze wchodzi na chlodnice, tak ?


zgadza sie

Kamil Luczak napisał/a:
A moze to byc wina tego ze np troche spod uszczelki glowicy cieknie, czy to raczej ma malo wspolnego?


raczej nie, chyba ze przez ta nieszczelnosc zapowietrza sie uklad chlodzenia
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 22:49   

plynu nie ubywa, chociaz nie ukrywam ze jak sie zrobila taka dosc mrozna pogoda ( czyt. temp spadla ponizej zera ) to poziom plynu w zbiorniczku spadl o jakis centymetr i dolalem go do jego polowy, ale od tamtego czasu nie ubywa

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 17:20 ]
Witam, dzis zrobilem mala przejzadzke, silnik sie troche nagrzewal na postojach a jak jechalem powoli to wchodzilo napewno wyzej niz 90stopni, wlaczalem wiatrak i temp spadala, ale baaaardzo powoli. jednak jedna rzecz mnie bardzo zaskoczyla, spod jednych swiatel zrobilem ostry sprint do jakis 140kmh, pozniej wyhamowalem i patrze na temp a ona spadla do dopolowy czyli jakies 40-45 stopni. Chyba zamowie termostat i przy okazji jak czujnik wlaczanai wiatraka, chyba ze ma on jakas bardziej profesjonalna nazwe :)

Jeszcze zapomnialem dodac, ze wydaje mi sie jakby termostat sie przycinal. No to tyle :P
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 11, 2008 11:47   

Kamil Luczak napisał/a:
jednak jedna rzecz mnie bardzo zaskoczyla, spod jednych swiatel zrobilem ostry sprint do jakis 140kmh, pozniej wyhamowalem i patrze na temp a ona spadla do dopolowy czyli jakies 40-45 stopni.

U mnie w R200 w serii K takie zachowanie było jak padł termostat
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R118] Nietypowy problem
Gość Rover serii 100 8 Sob Sty 09, 2010 18:11
kaaaziuu
Brak nowych postów [R118] Czujnik włącznika wentylatora chłodnicy
kamil_luczak Rover serii 100 2 Wto Sty 15, 2008 15:19
Mariusz418
Brak nowych postów [R118] Wymiana uszczelki pokrywy zaworow
kamil_luczak Rover serii 100 11 Nie Gru 23, 2007 12:45
Brt
Brak nowych postów [R111] Mulasty silnik
bualo Rover serii 100 8 Pon Lut 14, 2011 18:03
ver-ky
Brak nowych postów [R111] Szaleje silnik
zaloguj Rover serii 100 4 Czw Mar 12, 2009 09:29
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink