Forum Klubu ROVERki.pl :: [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 11:54
[2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne
Autor Wiadomość
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 11, 2008 08:34   [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne

Witam.

Szybkie pytanka:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?
3. Jak wygląda koło zamachowe w serii T (wymiary zewnętrzne, mocowanie tarczy sprzęgła, miejsce na czujnik położenia wału, tryby wieńca pod rozrusznik) i jak się to ma do 1,8 serii K?

Może ma ktoś koło zamachowe do serii T coby mógł zmierzyć i obfotografować obie strony. Może też i skrzynię...

A w sprawie skrzyni to czy przy okazji mógłbym prosić o zmierzenie odległości między płaszczyzną przykręcenia skrzyni( do silnika serii T) a płaszczyzną rozpoławiania skrzyni.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 11, 2008 08:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Sty 14, 2008 20:34   

No dzięki panowie za info :mrgreen: .

Puki co znalazłem coś takiego:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=226921

Zobaczymy co tam da się dowiedzieć.

Pozdrawiam.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 15:00   

Bocian_s napisał/a:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?

W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...

Bocian_s napisał/a:
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?

R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 19:11   

piter34 napisał/a:
Bocian_s napisał/a:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?

W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...

Bocian_s napisał/a:
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?

R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T

Dzięki i za to

Udało mi sie ustalić że sprzęgło jest takie samo (ten sam numer katalogowy).

Przypuszczam że koło zamachowe w 2,0 jest kompatybilne z serią K.
liczę na to że da się zastosować zamach z 2,0 do silnika 1,8 uzbrojonego w elektronikę z poldrovera 1,4. Dlatego potrzebuję zdobyć zamach z dwoma brakującymi zębami znaczników.

Przez analogię z serią K prawdopodobnie takie koło jest w modelach do 95 roku. Potem już było 4 wycięcia.

Co do skrzyni PG1 to o ile mi wiadomo to jest też ona stosowana w silnikach diesla. Jeśli różnią się tylko przełożeniami to da się ją zastosować do moich celów :d .


PS. Wiem że to nie giełda ale może ktoś ma padniętą skrzynię PG1 i zamach do 20T4 z dwoma wycięciami ;)
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 20:55   

Kolejne efekty poszukiwań:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=132776

Jak ktoś zna angielski dobrze to ma całe kompedium wiedzy o silniku 2,0T.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 23:16   

piter34 napisał/a:

W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...

Bocian_s napisał/a:
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?

R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T


Piter, ale czy przed 95 rokiem tez byla PG1? Z tego co sie orientuje to kolo zamachowe ma identyczna liczbe zebow dla czujnika polozenia walu i "dziury" sa w tych samych miejscach jesli chodzi o stopnie dla np Vitesse z 92 roku i serii K w Poldoroverku.

Co do srednicy sprzegla to gdzies obilo mi sie o oczy ze tarcza ma 228mm (byc moze to bylo w Ti)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 23:55   

Skrzynię PG1 montowano od początku produkcji R600 do modeli z silnikami serii L i T (przy siniku serii T Była skrzynka z TorSen-em)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 08:39   

Marrkus napisał/a:
... (przy siniku serii T Była skrzynka z TorSen-em)


Co to jest .
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 08:41   

To jest cos w rodzaju szpery tylko przy przednim napedzie. Tak mi sie wydaje.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 09:22   

Dobrze ci się wydaje. Jest to mechanizm który przerzuca napęd na koło posiadające większą przyczepność. Np jak staniesz jednym kołem na lodzie a drugim na asfalcie to normalny napęd przekaże cały moment napędowy na koło stojące na lodzie a w przypadku Torsena będzie przekazywało również na te stojące na asfalcie
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 10:39   

i nie musi to być tylko dla przedniego napędu ;) Torsen to taki trochę bardziej rozbudowany mechanizm róznicowy.
Jedna z wersji jest narysowana tu:
http://www.torsen.com/products/T-2.htm
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:44   

Senn napisał/a:
Piter, ale czy przed 95 rokiem tez byla PG1?

No tak... np. w R820, czy w kanciakach 220/420
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 13:41   

Co nie zmienia postaci rzeczy że PG1 od silnika 2,0 raczej nie przepnę do silnika 1,8 bo o ile boczne mocowanai by pasowaly to górne są za wysoko...

Ale taki torsen by się przydal w tylnym moście o ile udalo by się to dopasować
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 13:49   

Zaintrygował mnie trochę ten torsen. Czy będzie pasował taki z 620ti do 420si? Da się go przełożyć?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 14:17   

GG napisał/a:
Da się go przełożyć?

Skrzynię można przełożyć.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 18:31   

Myślę nawet że w ostateczności sam dyferencjał da się przerzucić (ale nie jestem na 100% pewien). A skrzynia do 2.0 serii T powinna pasować do 1.8 bez większych problemów. Skrzynie te pomimo wielu odmian miały takie same obudowy (różnice wynikały z zamontowanego dyferencjału, przełożeń i przekładni głównej - dostosowane do konkretnych silników) wydaje mi sie że nawet istniała by możliwość zamontowania PG1 do silników serii K o pojemnościach mniejszych niż 1.8 kwestia zamontowania odpowiedniej płyty adaptacyjnej ( z silnika 1.8)

Kiedyś znałem chłopaka któremu mechanik wstawił silnik z renówki 1.6 do FSO 1500 kwestia dopasowania sprzęgła i odpowiedniej płyty-adaptera - fajnie to chodziło :D
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 23:01   

Tyle że w serii K nie ma płyty adaptacyjnej. Skrzynię przykręca się bezpośrednio do bloku. no chyba że przy skrzyni PG1 zastosowano coś takiego ale mi nic o tym nie wiadomo.
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 14:00   

piter34 napisał/a:
GG napisał/a:
Da się go przełożyć?

Skrzynię można przełożyć.

A sam mechanizm?
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 18:31   

Witam

Coby nie tworzyć dodatkowych tematów prosiłbym szacowne grono o schemat elektryczny silnika 20T4.

Druga sprawa to czy ktoś wie jaką wydajność mają wtryskiwacze w tym silniku.

Pozdro.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 18:35   

w RAVE dla silników T i K jest jeden schemat :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Lis 18, 2010 02:46
kasjopea
Brak nowych postów [All]Ladowanie akumulatora-kilka pytan
Pawkaz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 24 Sob Sty 28, 2012 20:38
Pawkaz
Brak nowych postów [ALL] Dane techniczne felgi
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Wto Kwi 14, 2009 15:49
TomC
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 09:09
Brt
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 10:46
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink