Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 21:39   

21matys napisał/a:
21matys
a masz juz program? ja dzis dostałem paczke z plyta ale programu tam nie ma a te z neta nie chcą mi ruszyć
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 21:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 08:14   

dawidd, nie,
mam cos mam dostac wraz z kablem jakiś INAP startowy. dodatkowo pobrałem z nety jakies programy ale bez kabla to nic nie zdziałam wiec póki co to czekam na kabel . potem bede sie z tym wszystkim bawił :)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 13:44   

udali mi sie ściągnąć jakis inap ktory działa ale jak w tym programie zrobić test wszystkich modułów? Nie da się? Trzeba wszystko na piechotę po kolei? Jak odpalam program zaznaczam E46 i tam próbuje sie łączyć - z webasto, światłami i imobilajzerem sie łączy ale z silnikiem ni jak nie chce. Wywala jakies błędy(chyba coś zle zaznaczam). Jak to przeskoczyć. Inspekcji tez nie dało rady skasować
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 14:55   

INPA nie jest pod R75
R75 nie jest klonem E46 ani E39
Część modułów jest z E46 część z E39, część całkowicie nowa
Komputer silnika też inny

INPA niegdy nie będzie tak funkcjonalna w R75 jak w autach BMW
Diagnostyka często jest błędna. Nie sprawdzisz wszystkiego.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 15:42   

czyli części mam sprawdzać wybierając E39 a cześć e46?
A z silnikiem sie nie połączę przez INPA?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 18:15   

MaReK napisał/a:
Nie prorgram PASoft działa tylko z interfejsem BMWSCANNER, który notabene jest zbudowany o ten sam układ co ELM327. Producent oprogramowania nie zarobiłby jednak na nim tyle ile weźmie za interfejs + oprogramowanie. Chyba, że napiszesz cracka do programu i spowodujesz, żeby nie sprawdzał nazwy inerfejesu ;)

MaReK napisał/a:
Z moich niewielkich bądź co bądź doświadczeń wynika, że póki co najbardziej uniwersalnym do połączeń z modułami w R75 jest interfejs BMW SCANNER z programem PASoft 1.4. Potrafi dostać się do: IKE, LSM, EWS, ABS, SRS, PDC (czujnik parkowania), Radio, Nawigacja, Szyberdach, fotele elektryczne, fotele elektryczne z pamięcią, telewizja, zmieniarka. Jakby potrafił obsługiwać BCU byłby niezwykle tanią alternatywą do T4 ;)


Czy ten BMWSCANNER działa tylko dla dieslów, czy jakiś cudem potrafi zdiagnozować ABSy itd. w benzynie? Sprawdzał już ktoś?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 20:42   

franki01 napisał/a:
Czy ten BMWSCANNER działa tylko dla dieslów, czy jakiś cudem potrafi zdiagnozować ABSy itd. w benzynie? Sprawdzał już ktoś?

Nie ma znaczenia wersja silnika, gdyż ten z silnikiem się nie łączy wcale.
Co do modułu ABS i SRS łączy się wybiórczo. U mnie z ABS się nie łączy w innym R75 tak.

Program nazywa się INPA.
Chciałem sobie zrobić dobrze, ściągnąłem INPA w wersji 5.0.2 zainstalowałem i ... dupsko.
Miałem problemy żeby połączyć się z silnikiem. Dodatkowo nadpisał mi pliki konfigruacyjne i DATy i nie mam angielskiej wersji, tylko jakąś niemiecką przetłumaczoną na Polski. W części modułów jest po polsku a w części po niemiecku.

Pamiętam tylko, że jak zainsatlowałem oprogramowanie od T4 zainstalował się EDIABAS w jakiejś wersji od T4. Na tym ediabas i starej INPIE łączyłem się z silnikiem DDE3.0 M47 bez problemów.
Pokazywał mi na bieżąco takie rzeczy jak wtryski, przepływki, itp. itd. Mierzył prędkość obrotów i chwytał się błędów, które u mnie akurat się pokrywały - odnośnie listwy CR i jakiegoś czujnika, ale mniemam, że to dlatego że mam niekontakt na wtyku, bo połamałem zdejmując i zakładając co chwilę BOX'a.

Jak już będzie instalować sterowniki do tego kabla VIAkenu dla BMW, to pamiętajcie aby zmienić odpowiednio ustawienia portu COM1, który będzie emulowany z USB.

Ta zabawa to jest straszna kombinowanka. Muszę się zebrać w końcu i zdobyć J2534 interfejs oraz odpalić scarkowanego przez vmatasa T4. Gdyby to się udało... możnaby mieć T4 w cenie 300 zł.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 21:03   

MaReK napisał/a:
to pamiętajcie aby zmienić odpowiednio ustawienia portu COM1, który będzie emulowany z USB.

no to mi to juz wszystko wyjasniło :roll: :shock: :cry:
coś czuje ze jak mi jutro ten kabel przyjdzie to go włoże do pudełka i koniec :(
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 22:10   

ja tez za bardzo nie czaje - zakupilem ten interface: http://allegro.pl/interfe...2661965369.html
Programem INPA nie mogę sie połączyć z silnikiem, ze światłami webasto i imobilajzerem dało rade - reszta nie. A w sumie najbardziej mi zależy na silniku i przepływomierzu i nie wiem jak ten problem przeskoczyć. Jaka wersja programu do R75 i tego kabla będzie najlepsza?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 22:22   

dawidd napisał/a:
zakupilem ten interface: http://allegro.pl/interfe...2661965369.html
hehe ten sam co ja ale ja go jszcze nie mam

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2012 22:22 ]
wszedłem sobie na allegro i wpisałem interfejs rover 75 wyskoczył mi ELM327 z programem SCAN TOOL NET niby ze do rovera czy ktos to sprawdzał?? bo w sumie ELM327 mam
ponizej link do stronki z allegro
http://allegro.pl/kabel-d...2674066674.html
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 22:34   

21matys, ściema :D mam taki sam i w sumie sam widziałeś jak byłeś u mnie i podłączaliśmy nic nie warte to jest
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 23:34   

ELM327 w CDT sie połączy pokaże jakieś tam kilka wartości ale błędów już nie odczyta...za to sprawdza sie w benzyniakach
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 23:36   

Która wersja INPY? Ja muszę w wolnej chwili odzyskać starą wersję i to ustawienie EDIABASu, które miałem po zainstalowaniu T4. W tej konfiguracji odczytywałem parametry silnika.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 06:20   

MaReK, jak ci sie juz uda poustawiać swój program to będę wdzięczny za opis co jak zrobić, aby zagadał INPA z silnikiem
PS na gogle sa filmiki z programem INPA który ma do wyboru poza modelami bmw tez MG rover, Land rover - może ktoś wie co to za wersja programu?
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 10:08   

Cytat:

21matys, ściema :D mam taki sam i w sumie sam widziałeś jak byłeś u mnie i podłączaliśmy nic nie warte to jest

własnie po programi jak go zainstalowałem to zauwazyłem ze kiedys gdzieś go widziałem ;p

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 10:08 ]
a ja mam jeszcze jedno pytanie czy na tym kablu pod INPA http://allegro.pl/interfe...2626579756.html
ruszy Pasoft 1.4 ?
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 14:40   

21matys napisał/a:
a ja mam jeszcze jedno pytanie czy na tym kablu pod INPA http://allegro.pl/interfe...2626579756.html
ruszy Pasoft 1.4 ?

Nie ruszy! Już piasłem, że tylko z BMW Scanner - mimo, że to ten sam układ obsługuje.

dawidd napisał/a:
MaReK, jak ci sie juz uda poustawiać swój program to będę wdzięczny za opis co jak zrobić, aby zagadał INPA z silnikiem
PS na gogle sa filmiki z programem INPA który ma do wyboru poza modelami bmw tez MG rover, Land rover - może ktoś wie co to za wersja programu?

Muszę odnaleźć czas, który kilka miesięcy temu zgubił mi się gdzieś :d
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 17:37   

MaReK napisał/a:
21matys napisał/a:
a ja mam jeszcze jedno pytanie czy na tym kablu pod INPA http://allegro.pl/interfe...2626579756.html
ruszy Pasoft 1.4 ?

Nie ruszy! Już piasłem, że tylko z BMW Scanner - mimo, że to ten sam układ obsługuje.

czyli zaczynam walczyc z INPA, właśnie odebrałem kabel

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 17:35 ]
kurde nie wiem co sie dzieje z żadnym modułem nie mog sie połączyc.. zainstalowałem INPA VERSION 10.0.2 wraz ze spolszczeniem. ale nic totalna klapa. co probuje sie polaczyc z jakims modułem to wywali mi taki błąd....
IFH-0018 : INITIALIZATION ERROR. Program will be stopped
jak poznac czy wogole czy program skomunikował sie z interfejsem i samochodem??

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 17:37 ]
dawidd, tobie tez taki błąd wywala??
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 18:00   

zależy z czym sie lacze- z webasto, światłami LSZ, imobilajzerem dało sie połączyć i odczytać/skasować błędy. Zdajsie z systemami audio tez ale ze u mnie nie ma nic z oryginalnego audio to w tym sie nie bawilem Z motorem nie. Próbowałem zaznaczając DDE 3.0 dla m47 w modelu E46 ale nic, klapa.
Próbowałem tez przez DDE 5.0 i chyba 6.0 ale tez nic. Robiłem to na kluczyku z pozycji 0, 1 i na odpalonym silniku

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 18:00 ]
PS może masz interfejs zle ustawiony - na płycie jest instrukcja jak go ustawić.

U mnie przy probie łączenia sie z silnikiem przez E46 DDE3.0 dla M47 wywala takie błędy:

Jak to przeskoczyć?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 00:40   

Zainstalowałem INPA od nowa, ale nie jest kurde tak jak wcześniej. Być może faktycznie konfiguracja EDIABAS lub jego wersja od T4 ma znaczenie - nie wiem. W każdym razie udało mi się pogadać trochę z silnikiem. Nieco inaczej się tam dostałem jak Wam to opisałem i nawet w nocnej scenerii nagrałem filmik telefonem. Jakość marna, ale jakaś tam demonstracja działania tego ustrojstwa jest.



Testowany samochód nie był mój, kolegi z forum.
Nie można go stawiać jako wzór, gdyż ma problemy z silnikiem.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 00:40 ]
A jeszcze akurat byłem w kibelku i mi się nudziło, to sobie zrobiłem tak jak chłopcy na filmie na youtube ;) To te takie kosmetyczne zabawy. Resztę muszę ogarnąć, jak postawie T4 jeszcze raz. Wydaje mi się, że on do katalogu ECU wrzuca jakiś plik, który ROVERa traktuje inaczej, ale może się mylę... pobadam jak znajdę więcej czasu ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 09:04   

21matys, jak bedziesz chcial sie pozbyc tego kabla to daj znac, jakos sie dogadamy :]
i moge podjechac na testy to sprawdzimy czy laczy sie z moim autem :)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Oil Service
BEAR_75 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Sie 15, 2008 18:29
Dobromir_2004
Brak nowych postów [R75] Oil service
robi0543 Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Lis 07, 2007 11:31
bys
Brak nowych postów [R75] Inspekcja olejowa - kasowanie
witia24 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Gru 07, 2009 21:08
staf
Brak nowych postów [R75] Kasowanie obsługi serisowo olejowej
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Wrz 16, 2018 21:05
tommasino
Brak nowych postów [R75]Kasowanie inspekcji oleju licznikiem
roverr Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Gru 28, 2015 14:44
MD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink