MaReK, jak zrobiłeś ze masz roverki i cdt ? Pozmieniałeś tylko nazwy w plikach czy coś doinstalowałeś do INPA?
I z ECU łączy sie przez DDE 4.0? Wszędzie czytałem ze przez 3.0
Czyli który model BMW wybrać?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 14:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak jak pisalem to zmiana kosmetyczna, polegajaca na dodaniu kilku wpisow do plikow konfiguracyjnych.
Reszta lezy w plikach bin lub prg oraz ecu w ediabas. Dlatego istotne jest aby zainstalowac ediabas w nizszej wersji z
oprogramowania T4
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
było by super - muszę czym prędzej połączyć sie z motorem bo dziś mi na drodze zgasł bez podanie przyczyny
[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 06:22 ] MaReK, udało sie coś z tym ediabas z T4
[ Dodano: Pią Paź 05, 2012 06:20 ]
Wczoraj znów próbowałem sie łączyć na rożne sposoby wybierając DDE 3.0. 4.0 5.0 i 6.0 i dla m47, m47TU i m47 nowy i nic. Zawsze bald i "program stoped" Program sie nie zatrzymywał tylko na wybranym modelu E46 DDE 3.0 ale i tak jakieś błędy wywalało i pytał czy kontynuować i jak dawałem yes to przechodził okno dalej, ale bez podanych parametrów silnika.
Nie wiem co jeszcze by zmienić, aby dostać sie do silnika
[ Dodano: Pią Paź 05, 2012 09:58 ]
Zainstalowałem j wersje 3.01 INPA - dalej nic, na tym programie nie łączy mi sie z niczym, na 5.01 połączenie jest, co prawda nie z silnikiem ale innymi modułami. Co jeszcze zrobić ?
Witam po dłuższej nieobecności
Chciałem poczekać na wiosnę, ale ta się wypięła i nawet ona nie chce do kraju wrócić
Generalnie zasada jest taka - instalacja inpy w wersji starej i ediabas w wersji starej.
Gada z wieloma modułami w tym silnik CDT/CDTi M47R. Czasami skrypt API się wysypie, ale nie przeszkadza to w funkcjonowaniu. Na angielskim forum, naszych brytyjskich kolegów - właścicieli ROVER/MG - jest człowiek, który ogarnia INPE jak Messi piłkę W swoim czasie ów człowiek udostępnił na testy pliki IPO i PRG, które na potrzeby R75 zrobił. Później je ukrył i więcej się nie podzielił. W sumie to się mu nie dziwię, bo przy zrobieniu tego należało włożyć w to masę pracy Gdyby pozostawił te rzeczy otwarte, zaraz 3/4 warsztatów miałoby diagnostykę auta za 59 zł + VAT Na youtubie jest jego film, który z pakietu R40 zrobił sobie poszczególne moduły. Niestety na filmie nie pokazuje czy łączy się z GM6 - BCU. Niby ma to na liście, ale... ja też wiele rzeczy mogę tam mieć Różnica jednak między nim a mną jest taka, że gość wymiata w temacie i nazywają go "guru". Coś jak nasz polski nerwus z BMW.
Gdyby udało się zdekodować pliki IPO i PRG możnabyłoby spróbować podziałać we własnym zakresie, ale... potem trzeba je zakodować. Dużo przy tym roboty. Nerwus napisał nawet decrypter i encrypter plików ale zaznaczył, że publicznie się nimi nie podzieli. Też się nie dziwie.
Postaram się do przyszłego tygodnia okroić INPE aby grała z R75 i wystawię ją gdzieś w linku.
Każdy posiadający interfejs VIAKEN KKL 409.1 będzie sobie mógł pobawić się w testy
Należy jeszcze uważać, bo przy nieodpowiednich działaniach, można sobie w ECU namieszać. Nie da się potem tą INPA naprawić tego i trzeba pojechać na T4 aby przywrócił nam odpowiednie pliki
Pozdro,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
mam pytanie, czy spotkał się już ktoś z was, że przekroczeniu terminu oleju i inspekcji unieruchomiło R 75 bo ostatnio ściągałem z drogi kolegę co przekroczył w VW Passacie B6 1.9 tdi przegląd o 500km i nie odpalił auta
mam jeszcze 1550 km do inspekcji, chciałem dzisiaj to ustrojstwo wykasować i nic, 30min. zabawy wg. opisu na forum i zero efektu kluczyk w poz.2 kontrolki się zaświecają, wkładam drucik w pin 1 i 5(od lewej dolny rząd) trzymam 30 sec. wyciągam drucik wyłączam zapłon, sprawdzam i dalej jest 1550km.
co robię nie tak
a może kluczową rolę w moim przypadku odgrywają kilometry
MaReK, podpowiedz mi czy ten kabel Viaken KKL 409.1 to to samo co Vag KKL do VW SEAT AUDI SKODA? Kupiłem kolejny kabel własnie ten VAG KKL VW, ale na płycie jest napisane KL a nie KKL - nie wiem czy jest tu jakaś różnica? Kablem próbowałem połączyć sie przez program INPA 5 - nic nie zagadało. Z kolei INPA z kablem od BMW cos tam gada - mało bo mało ale gada
W kilka osób pracujemy nad INPĄ roverkową, która ma obsługiwać wszystko.
Próbujemy sami pisać skrypty bazując na oprogramowaniu T4.
Do VAGa powinna być aplikacja, która przestawia te systemy komunikacji, ale generalnie najlepiej jak kabel będzie VIAKEN 409.1 KKL PL polski, a nie chiński lub jakaś inna pochodna DS'a.
Polecam jednak VIAKENA KKLa, bo z nim współpracuje nasza trójka póki co
Próbuj INPA 4.4.3, ale kabelek zmień.
Pozdrawiam,
Ps.
Nie potwierdzone to mam jeszcze, ale INPA powoduje błędy w modułach, które odczytuje na sesji T4. Niegroźne są, ale należy ogólnie uważać. Można sobie unieruchomić auto
Pozdro,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, A kiedy będzie można się spodziewać udostępnienia całości dla ogółu ? Czy raczej to nie wchodzi w grę ?
Albo chociaż namiastki waszych prac ?
Mam Viaken KKL polski, ale niestety moje wersje INPY potrafią się połączyć tylko z PDC, EWS, Radio, i moduł świateł. O silniku nawet nie marze, ale chciałbym spróbować przynajmniej przez lato zdiagnozować Webasto, ale za cholerę nie mogę się połączyć.
Jakiej dokładnie wersji INPY oraz EDIABAS'a używacie do swoich prac ?
EDIT :
MaReK, gdzieś pisałeś że interface Viaken KKL jest tożsamy z interface od BMWScaner a jedynym problemem to sprawdzanie przez program czy korzystamy z oryginalnego. Czy to potwierdzona informacja czy tylko przypuszczenia ( chodzi o stronę hardware) ?
MaReK, A kiedy będzie można się spodziewać udostępnienia całości dla ogółu ? Czy raczej to nie wchodzi w grę ?
Całości ? Nie wiem, to żmudna robota i potrzeba czasu, testowania, czasu, podłączania, odłączania, rozłączania, rozładowywania aku, psucia konfiguracji auta, czasem nieodwracalnie No nie wiem czy to fair w stosunku do samego siebie i innych co pomagają to tworzyć, żeby od tak wywalić linka na chomika i niech sobie z naszej pracy korzystają serwisy kasując za to klienta po kilka stówek Alternatywa dla T4 za 50 zł ale myślę, że na początek dobrze byłoby to wytestować w gronie węższym a potem, ew. udostępnić Klubowiczom.
Z drugiej strony im więcej osób będzie sobie samemu diagnozować auta, tym mniej serwisy zarobią. INPA nigdy nie będzie miała funkcjonalności T4 Zatem właściciele T4 mogą spać spokojnie. Chociaż pojawił się pomysł zrobienia emulatora kabla i wysadzenia w powietrze T4, jednak myślę, że byłby to zły pomysł.
marcin.misek napisał/a:
MaReK, gdzieś pisałeś że interface Viaken KKL jest tożsamy z interface od BMWScaner a jedynym problemem to sprawdzanie przez program czy korzystamy z oryginalnego.
Budowa ich fizyczna jest b. podobna. To ten sam układ tylko że BMWScanner chcąc zarobić zrobił sprawdzanie interfejsu. Chinczycy już podrobili, dlatego BMWScanner 1.4.0 kosztuje już od 119 zł On jest fajny jak się wie co się robi W rękach kogoś kto z trudem radzi sobie z obsługą windows, jest bezużyteczny albo nawet zagraża zdrowiu auta Z silnikiem ani benzynowym ani dieselem nie połączy się.
Jednak nie wiem czy jego rozwiązania są bliskie DSowi, bo Ediabas nie widzi tego interefejsu.
marcin.misek napisał/a:
Czy to potwierdzona informacja czy tylko przypuszczenia ( chodzi o stronę hardware) ?
Żeby mieć pewność w 100% trzeba by mieć dokumentację do obydwu interefejsów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, i rozumiem ze tym kablem łączysz sie w dieslu z motorem? Bo o to mi głownie chodzi
Ten kabel spokojnie może emulować T4 T4 używa tego samego protokołu i tego samego rozwiązania co INPA. W/g znawcy tematu, jest on jednak w przypadku T4 używany tylko do kodowania auta, a nie do diagnostyki. Do diagnostyki Omitec napisał własne oprogramowanie. Nie przeszkadza to jednak, aby INPA też była diagnostyką dla naszych AUT - bo może. Kwestia napisania skryptów, które to ogarną.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum