Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą
Autor Wiadomość
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lut 10, 2008 16:08   [R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Zabieram się do wymiany uszczelki pod pokrywą przedniego wałka rozrządu.
Rozumiem, że:
1. Odkręcam 12 śrub, które zaznaczyłem na obrazku
2. Zdejmuję pokrywę
3. Czyszczę/usuwam starą uszczelkę
4. Czyszczę rowki którymi przepływa olej (przeczytałem o tym na http://forums.mg-rover.org)
4. Zakładam nową uszczelkę bez stosowania past i silikonów
5. Dokręcam śruby

Pytanie, w jakiej kolejności i z jakim momentem je dokręcić? Boję się, że zrobie to za słabo lub co gorsze, pourywam śruby lub zerwę gwint jak przesadzę.

Silnik to 20T4H.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 10, 2008 16:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 11, 2008 14:16   

Patrz do załącznika.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 11, 2008 22:05   

Fajnie by było gdybyś zrobił zdjęcia tych uszczelek, wręcz jakiś skan jak uszczelka wygląda. i przy okazji małe foto story z opisem. Przeciekające pokrywy zaworów to nie tylko two problem - niestety ten model tak ma.

A skany to po to by wyciąć takie podkładki na ploterze z jakiegoś ciekawego materiału, tak na przyszłość. InterCars nie ma tych uszczelek na stanie coś widziałem w FOCIE ale do końca nie wiem czy na pewno to. Daj znać gdzie kupiłeś i za ile

Co tu gadać - jak będziesz miał jakiekolwiek informacje pisz śmiało - np w tym temacie by nie zaśmiecać forum.
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Lut 21, 2008 18:16   

Nie bardzo rozumiem punktow 5 i 6.

Najpierw mam dokrecic wszystkie sruby momentem 8Nm, a nastepnie jeszzce raz 6Nm?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 21, 2008 22:17   

piter pewnie przetlumaczy :-)

nie da sie po momencie 8Nm ciagnac jeszcze 6 bo przeciez dynamometr bedzie "przeskakiwal"
chyba ze do 8 dodac 6, z drugiej strony wtedy napisaliby odrazu 14 Nm
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lut 21, 2008 22:22   

to chyba chodzi o to, żeby śruby pokrywy dociągnąć 8Nm, a potem śruby osłony tylnej wałka rozrządu 6Nm (jest tam taka przy kopułce) ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 08:12   

piter34 - pomożesz? :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 14, 2008 09:33   

sTERYD napisał/a:
to chyba chodzi o to, żeby śruby pokrywy dociągnąć 8Nm, a potem śruby osłony tylnej wałka rozrządu 6Nm (jest tam taka przy kopułce) ;)

Dokładnie o to mwg mnie chodzi.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 14:31   

Ja nie mam kopułki. Też mam te śruby?

Jedyne dodatkowe to te, które trzymają kolektor dolotowy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 14, 2008 15:07   

js napisał/a:
Ja nie mam kopułki.

Jak to nie masz? Każdy silnik serii T ma zapłon rozdzielaczowy (z kopułką i palcem) ;-)

Poza tym sTERYD pisał o "osłonie tylnej wałka rozrządu" (timing cover backplate)
Czy ona przypadkiem nie jest od strony rozrządu, a nie od "strony zapłonu"?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 15:11   

piter34 napisał/a:
Czy ona przypadkiem nie jest od strony rozrządu, a nie od "strony zapłonu"?

yyy przecież od strony rozrządu oba wałki wychodzą z korpusu :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 14, 2008 15:46   

sTERYD napisał/a:
yyy przecież od strony rozrządu oba wałki wychodzą z korpusu :???:

Tak, w międzyczasie się połapałem. :P
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 14, 2008 16:32   

piter34 napisał/a:
Jak to nie masz? Każdy silnik serii T ma zapłon rozdzielaczowy (z kopułką i palcem) ;-)


oo kolego, widze powazne braki w Twojej wiedzy :mrgreen:
w takim razie jak wytlumaczysz to ??




to sa fotki nowego nabytku Senn'a
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 18:00   

Zawsze mówiliście, ze rok 99 i 2000 ma zapłon elektroniczny. Ja tam widzę tylko cewkę i przewody...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 19:02   

W zasadzie po "fejsliftingu" R600 na przełomie 96'/97' kopułka zniknęła z silnika serii T - i to chyba nie tylko z R600 ale również i w R400 i w R800. Szczerze powiem że nie widziałem jeszcze R400 (w nowszej budzie a'la civic) z 2.0 serii T posiadającego kopułkę.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 18, 2008 13:39   

AndrewS napisał/a:
oo kolego, widze powazne braki w Twojej wiedzy :mrgreen:

Hehe, poważne, poważne. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] pokrywa zaworów- wymina uszczelki i śrub
borsuk88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Paź 25, 2015 18:09
borsuk88
Brak nowych postów [R420] Jaki typ uszczelki do głowicy?
slaw80gogo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Sty 31, 2008 09:32
giewu
Brak nowych postów [R420] Nieszczelnosc klimy - uszczelki
piotreq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Kwi 25, 2008 23:25
Skiba
Brak nowych postów [R45] Wymiana uszczelki pod głowicą
alien52 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Cze 14, 2011 13:09
sadis416si
Brak nowych postów [R45] Wymiana uszczelki pod glowicą
pikok1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 20, 2013 15:10
pikok1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink