Forum Klubu ROVERki.pl :: [K seria] Składanie silnika z dwóch
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 23:13
[K seria] Składanie silnika z dwóch
Autor Wiadomość
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 09:47   [K seria] Składanie silnika z dwóch
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: wszystkie

Co da się złożyć z silnika 1.4 z kanciaka z 1995 i 1.4 z poloneza?? Nie ma tu uczciwych i porządnych mechaników więc cała nadzieja w Was.

Dziękuję i pozdrawiam!!
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pią Lis 19, 2010 23:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 26, 2008 09:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 26, 2008 09:53   

marekpodcz napisał/a:
Nie ma tu uczciwych i porządnych mechaników więc cała nadzieja w Was

Eee... Bez przesady... Tu (na forum) są. :D
Jeśli jesteś w stanie w celu remontu dojechać do Wawy, to może skontaktuj się z mariuszem418 z naszego forum.
Uratował już kilka klubowych roverków w podobnym stanie. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 10:03   

marekpodcz, - proba cisnieniowa moze wykazac zarowno nieszczelnosc od strony pierscieni jak i od strony zaworow

jak juz bedziesz rzezbil w tym to faktycznie mozesz sie zastanowic ktory blok+tłoki jest lepszy (po zwaleniu glowicy zalac cylindry nafta i poczekac i sprawdzic czy leje do miski przez tłoki) i w ten sposob mozesz wybrac lepszy blok, a co do głowicy to nie wazne jaka wezmiesz to nalezy wymienic wszystkie uszczelniacze itp. dotrzec/wymienic zawory itp.....

ale jak zaczal brac oleum po robocie to mi wyglada na to ze koles spapral glowice i nalezy ja zdjac i zrobic dobrze, porzadnie zalozyc i bedzie okej, no w miedzyczasie mozna sprawdzic tloki nafta i sie okaze jak sie czuja
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 10:50   

Maciej - niestety wyprawa do wawy odpada - przede wszystkim liczą się niestety koszta.

paff - czyli jest szansa aby cały "dół" złożyć z tego co jest, ewentualnie wymieniając tylko pierścienie na nowe? na czym polega dotarcie gniazd zaworowych? da sie to zrobic w domowym zaciszu np jakims papierem sciernym czy tokarz?
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 11:24   

mozna wymienic oczywiscie same pierscienie (koszt zestawu na tłoki okolo 250pln) no i warto wtedy panewki tłokowe

Natomiast sama głowice lepiej dac w łapki profesjonalistom, ocenia szczelnosc splanuja, wymienia/dotra zawory, ocenia szklanki, regulatory ....slowem wszystko

pamietaj o kupnie uszczelki nowego typu pod glowice i jak juz mowilem kompletu uszczelniaczy zaworow, walkow itp.....

tak zrobiony silnik pojezdzi dłuuugo
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 11:32   

marekpodcz napisał/a:

paff - czyli jest szansa aby cały "dół" złożyć z tego co jest, ewentualnie wymieniając tylko pierścienie na nowe? na czym polega dotarcie gniazd zaworowych? da sie to zrobic w domowym zaciszu np jakims papierem sciernym czy tokarz?


Ja stawiam że silnik bierze olej przez uszczelniacze zaworów. Mając zdjętą głowicę po prostu je wymień. Sama wymiana pierścieni moim zdaniem nie pomoże, a nawet spowoduje zwiększenie zużycia oleju. Zespół tłok, pierścienie, tuleja cylindra nie zużywają się równomiernie na całym obwodzie. Krótko mówiąc nowe okrągłe pierścienie będą pracowały w "owalnej" tulei.
Wymień uszczelniacze zaworów.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 11:36   

Wojtek, - trzeba przyznac ze sama wymiana pierscieni bez robienia glozicy nie ma sensu, robienie glowicy i pierscieni bez szlifu cylindrow zazwyczaj przynosi dobry skutek

oczywiscie zeby silnik byl doslownie jak nowy trzeba sie brac za cylindry ale to juz nie ma ekonomicznie sensu;-)

w dalszym ciagu racja jest ze dobrze zrobiona glowica to podstawa
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 11:59   

gdzies czytalem ze uszczelniacze da sie wymienic bez zdejmowania glowicy - jezeli to prawda to moze faktycznie watro sprobowac. jakie koszta bym musial wtedy poniesc? uszczelniaczy i uszczelki pokrywy zaworow? dzisiaj ewentualnie jutro powinien przyjsc manometr, jezeli juz tak fajnie radzicie to opiszcie jeszcze prosze jak sprawdzic nim czy to napewno zawory. dzieki jeszcze raz.
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 12:00   

paff napisał/a:
Wojtek, - trzeba przyznac ze sama wymiana pierscieni bez robienia glozicy nie ma sensu, robienie glowicy i pierscieni bez szlifu cylindrow zazwyczaj przynosi dobry skutek

oczywiscie zeby silnik byl doslownie jak nowy trzeba sie brac za cylindry ale to juz nie ma ekonomicznie sensu;-)

w dalszym ciagu racja jest ze dobrze zrobiona glowica to podstawa


Stawiam diamenty przeciw orzechom że zrobienie głowicy zakończy problemy.
W moim przypadku wymiana pierścieni nie dała absolutnie nic, więc to co piszesz troszkę sie mija z rzeczywistością. Poza tym silnik ten pewnie już swoje najlepsze lata ma za sobą i nie ma sensu ekonomicznego bebeszenie dołu.
Zresztą silnik musi coś palić. Jak nie benzynę to olej :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 26, 2008 13:11   

marekpodcz napisał/a:
gdzies czytalem ze uszczelniacze da sie wymienic bez zdejmowania glowicy - jezeli to prawda to może faktycznie watro sprobowac. jakie koszta bym musial wtedy poniesc? uszczelniaczy i uszczelki pokrywy zaworow? dzisiaj ewentualnie jutro powinien przyjsc manometr, jezeli juz tak fajnie radzicie to opiszcie jeszcze prosze jak sprawdzic nim czy to napewno zawory. dzieki jeszcze raz.


Teoretycznie jest to możliwe, ale więcej z tym roboty niż przy zdejmowaniu głowicy. Trzeba podeprzeć zawory wpuszczając w otwór świecy łańcuszek albo sznur i docisnąć tłokiem. Niektórzy stosują też specjalnie przerobioną świecę zapłonową podłączoną do sprężarki - wtedy powietrze trzyma zawory po wyjęciu sprężyn. Tyle teoria. Ale w praktyce nie znam nikogo osobiście, kto coś takiego wykonał. Poza tym może się okazać, ze masz do wymiany również prowadnice zaworów, tego już bez zdejmowania głowicy nie zrobisz.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 14:21   

Kolega PTE ma rację. Nie przesadzajmy z oszczędzaniem. Lepiej zdjąć głowicę i zobaczyć co w środku"piszczy". Oczyścić głowicę z nagaru, sprawdzić czy zawory nie popalone. Robić pół silnika ale nie półśrodkami.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 15:19   

no dobrze, a powiedźcie mi jeszcze proszę jak dokładnie "zbadać" silnik manometrem do mierzenia ciśnienia na cylindrach. robić to na zimnym czy ciepłym silniku? wykręcić wszystkie świece i kręcić rozrusznikiem czy pojedynczą i odpalić normalnie na trzech garach? ile oleju wlać do cylindra? dzięki!!
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 15:27   

http://www.dziennik.pl/au..._z_wydechu.html

google to potęga
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 21:12   

w zasadzie nei musisz wykręcać wszystkich świecna raz, ale musisz odłączyć je wszystkie (albo przewód od cewki w silniku z kopułką) żeby Ci silnik nie zaskoczył podczas pomiaru, bo zastrzeli Cię manometrem :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 21:32   

sTERYD napisał/a:
w zasadzie nei musisz wykręcać wszystkich świecna raz, ale musisz odłączyć je wszystkie (albo przewód od cewki w silniku z kopułką) żeby Ci silnik nie zaskoczył podczas pomiaru, bo zastrzeli Cię manometrem :(


Świece wykręcić wszystkie by silnikowi było łatwiej kręcić :twisted: . Pomiar robimy na wszystkich cylindrach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 21:37   

niby tak, ale na pomiar to nie powinno mieć jakiegoś strasznego wpływu, zwłaszcza przy zwykłym manometrze, nie zapisującym ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 22:30   

sTERYD napisał/a:
niby tak, ale na pomiar to nie powinno mieć jakiegoś strasznego wpływu, zwłaszcza przy zwykłym manometrze, nie zapisującym ;)


Aku siada, w szczególności jeśli nie jest już pierwszej młodości i może to zafałszować wynik pomiaru.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 22:32   

no jeśli aku siądzie to fakt :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 27, 2008 20:40   

PTE napisał/a:
Tyle teoria. Ale w praktyce nie znam nikogo osobiście, kto coś takiego wykonał.


ale ja znam :-)
wypowiada sie nawet czasem tu na forum :-)

bocian_s
gdzies na forum FSO byl na ten temat artek, jak go znajde to wkleje tu

a co do watku, to moze uszkodzil sie oring tulei cylindra ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Lodzia 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: Czarnków



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 20:54   

Ja sam wymieniałem uszczelniacze na zaworach bez wyciągania głowicy, tyle że w VW. Cała czynność zajęła mi 3 godziny. Wystarczy mieć sprzęt do ściskania sprężyny zaworowej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [T-Seria] Wymiana alternatora na inny
Kozik Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pon Wrz 21, 2015 23:17
Kozik
Brak nowych postów [R416 Tourer] k-seria - dławi go.
gierczol Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Pon Cze 18, 2012 23:27
sknerko
Brak nowych postów [seria K i T, 200, 220 coupe] Jakie części z R216Si
pasują do R220 coupe turbo?
mpg Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Pią Lis 07, 2008 23:57
AndrewS
Brak nowych postów [k-seria] Falują obroty po wymianie czujnika temp.
fsomr88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Nie Lis 09, 2014 20:23
fsomr88
Brak nowych postów [214 Si '94r.] SWAP silnika
Konrad Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sro Maj 25, 2011 14:38
adasqp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink