Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Za wysokie wolne obroty w upał
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Za wysokie wolne obroty w upał
Autor Wiadomość
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Kwi 20, 2008 11:56   [R420] Za wysokie wolne obroty w upał
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Gdy jest dosyć ciepło wolne obroty zaczynają mi iść w górę (oczywiście silnik jest rozgrzany do optymalnej temperatury). Ostatnio będąc w Warszawie w korku obroty od 850 zaczęły mi się podnosić do około 1200 i tak im zostało. Potem gdy jechałem do Krakowa kilka razy zrzuciłem auto na luz, ale obroty ani nie drgnęły, cały czas 1200. Raz nawet się zatrzymałem i z ciekawości wyciągnąłem wtyczkę tą przy przepustnicy. Obroty wtedy spadły do 1000 (czyli 200 mniej ale i tak o 150 za dużo). Po założeniu wtyczki obroty wzrosły spowrotem do 1200. Dopiero jak dojeżdżałem do Krakowa i znowu wrzuciłem na luz obroty były nominalne (850). Zgodnie z poradami z forum wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy. Także zresetowałem nastawy silnika krokowego. I teraz pozostaje mi czekać na ciepłe dni. Możecie mi coś jeszcze zasugerować oprócz czyszczenia?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 20, 2008 11:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 16:06   

Czy sytuacja się poprawiła?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Kwi 27, 2008 18:39   

piter34 napisał/a:
zy sytuacja się poprawiła?

Narazie jest oki, muszę jeszcze poczekać na jakieś cieplejsze (słoneczne) dni.
A co z tą wtyczką, którą odpinałem? Skąd ten efekt, że obroty spadły? Czy jakby mi się znowu działo coś takiego to mogę z odpiętą jeździć?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 10:38   

Cytat:
A co z tą wtyczką, którą odpinałem? Skąd ten efekt, że obroty spadły?

Silnik krokowy przestał "regulować" i pewnie ustawił się w defaultową pozycję.

GG napisał/a:
Czy jakby mi się znowu działo coś takiego to mogę z odpiętą jeździć?

To zależy, czy się będzie dało... :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 14:06   

piter34 napisał/a:
Cytat:
A co z tą wtyczką, którą odpinałem? Skąd ten efekt, że obroty spadły?

Silnik krokowy przestał "regulować" i pewnie ustawił się w defaultową pozycję.

Tyle, że na tej "defaultowej" pozycji miałem 1000 obr/min zamiast 850. Coś jeszcze może mi zwiększać obroty? Może niedomykająca się przepustnica to powodowac?

piter34 napisał/a:
GG napisał/a:
Czy jakby mi się znowu działo coś takiego to mogę z odpiętą jeździć?

To zależy, czy się będzie dało... :roll:

Sprawdzę :wink:
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 14:24   

a czy w silnikach serii T jest "śruba regulacyjna kanału obejściowego" tak jak w serii K?
tak jak to jest w tym temacie: http://www.roverki.pl/article.php?sid=334 i jest oznaczona na 2zdjęciu nr 5
a tutaj zdjęcie z mojego auta:



i czy kręcąc nią można podwyższyć lub obniżyć obroty na biegu jałowym?
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 15:26   

arczi83 napisał/a:
i czy kręcąc nią można podwyższyć lub obniżyć obroty na biegu jałowym?

Ale kręcenie tym mi nic nie da bo przez 99% czasu obroty mam normalne. Tylko przez ten 1 % czasu obroty mi głupieją.

offtop: arczi83 nie śmigałeś dzisiaj po 7.30 przez al. Powstańców Warszawskich do mogilskiego? Bo widziałem identyczny samochód jak mój, a z twojego avatara wnioskuje, że twój jest identyczny jak mój :mrgreen:
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 16:03   

GG napisał/a:
Tylko przez ten 1 % czasu obroty mi głupieją


właśnie mam podobnie i próbuje tym właśnie je regulować. na jałowym mam około 950-1000 wiec za dużo, czasami spada do 900, dzisiaj ją troche wkręciłem i zobaczę co się będzie działo.

GG napisał/a:
offtop: arczi83 nie śmigałeś dzisiaj po 7.30 przez al. Powstańców Warszawskich do mogilskiego? Bo widziałem identyczny samochód jak mój, a z twojego avatara wnioskuje, że twój jest identyczny jak mój

to nie byłem ja, ale widziałem w krk już 2(prócz mojego:P) zielone sedany więc pewnie jednym z nich musisz jeździć ty, drugim ja a tym trzecim??
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 18:13   

Cytat:
właśnie mam podobnie i próbuje tym właśnie je regulować. na jałowym mam około 950-1000 wiec za dużo, czasami spada do 900, dzisiaj ją troche wkręciłem i zobaczę co się będzie działo.

To znaczy też w upał ci tak szaleją czy cały czas?
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 09:54   

GG napisał/a:
To znaczy też w upał ci tak szaleją czy cały czas?


niedawno czyściłem przepustnice, a przez cały ten okres po jej czyszczeniu było w miarę ciepło, więc nie wiem czy to ma znaczenie, ale mam tak, że obroty spadają mi trochę wolno jak go wyrzucę na luz, tzn trzymają sie jakieś 5 sekund na 1200 i powoli spadają, aż osiągną te 950 czy 1000. Dopiero po stanięciu np na światłach spadają do 850-900
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 22:17   

arczi83 napisał/a:
GG napisał/a:
To znaczy też w upał ci tak szaleją czy cały czas?


niedawno czyściłem przepustnice, a przez cały ten okres po jej czyszczeniu było w miarę ciepło, więc nie wiem czy to ma znaczenie, ale mam tak, że obroty spadają mi trochę wolno jak go wyrzucę na luz, tzn trzymają sie jakieś 5 sekund na 1200 i powoli spadają, aż osiągną te 950 czy 1000. Dopiero po stanięciu np na światłach spadają do 850-900


arczi83 sprawdź może jak będziesz miał z obrotami po odpięciu silnika krokowego. Dzisiaj wystawiłem auto na słońce, nagrzałem go tak, że cały czas chodził wentylator na chłodnicy. Po dodaniu gazu i odpuszczeniu obroty spadały mi do 1200, kilka sekund na nich wisiał i potem od niechcenia spadał na 1000 i po następnych kilku sekundach do 900 obr i tak zostawał. Przy spadaniu obrotów troszkę nimi falował. Jak odpiąłem silnik krokowy to jak ręką odjął. Obroty spadały do 1200 i potem do 850. Czyli tak jak powinno być. Po przeciwnej stronie silnika krokowego jest chyba czujnik położenia przepustnicy (wygląda jak potencjometr). Jak go odpiąłem to obroty zostawały mi na 1200 i żadną siłą nie chciały spaść niżej.
Czy wie ktoś jakie parametry powinien mieć ten potencjometr i jak je zmierzyć?
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 02, 2008 14:28   

GG napisał/a:
Jak odpiąłem silnik krokowy to jak ręką odjął.


to trochę dziwnie bo u mnie jak go odpiąłem to wzrosły do 1200 a nawet przez chwile do 1500.

GG. ja swojego juz wyregulowałem, chodzi dobrze, na jałowym ma 850 a na "ssaniu" 1100. okazało się że mam wysokie obroty dlatego że ktoś kiedyś pewnie wymieniał linkę gazu i za mocno ją naciągnął. No i też przepustnica nie odbijała do końca, wystarczyło wkręcić trochę śrubkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 Di] Wysokie obroty podczas jazdy
VOYTAZ89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lut 20, 2014 16:41
VOYTAZ89
Brak nowych postów [R416] Za duże wolne obroty
lamtrop Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Lis 17, 2010 09:23
Grzem
Brak nowych postów [R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sob Gru 11, 2010 12:10
ccycekk
Brak nowych postów [R45] Wolne obroty, auto gaśnie lub nie ma mocy
reed Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Czw Paź 23, 2008 18:37
Hablo
Brak nowych postów [R416 Si] Problem - falują wolne obroty
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Nie Paź 10, 2010 03:02
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink