Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Swap do 1.8 16v
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Swap do 1.8 16v
Autor Wiadomość
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 05, 2008 15:49   [R200] Swap do 1.8 16v

Witam, mam do kupienia za bezcen silnik 1,8 16v czy to jest realne żebym "zainstalował" w mojej 1,4 8v ??pilnie proszę o odpowiedź muszę się zdecydować. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 05, 2008 15:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Maj 05, 2008 18:33   

Da rade. Byli tu ludzie którzy wkładali silnik 2.0 turbo serii T a u ciebie to tylko z serii K na serię K tyle że nieco pojemniejszą. Ewentualnie do wymiany będą hamulce bo z tego co mi wiadomo to do 200 v8 montowano najsłabszy zestaw hamulców jaki mieli na półce z przodu tarcze bez wentylacji z tyłu bębny - a tego potworka trzeba będzie jakoś zatrzymać i układ paliwowy (pompka -nie wiem czy podoła potrzebom większego silnika).

Niech się jeszcze lepsi specjaliści wypowiedzą ale ja bym się decydował...
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 05, 2008 18:46   

Nie bedzie problemu zeby zrobic takiego swapa. Generalnie pojdzie bardzo sporo do wymiany: silnik, skrzynia, komp, półośki, hamulce(jak juz Marrkus wczesniej napisal). Ale dać się da. :D
A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr? :>
 
 
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 05, 2008 20:04   

xROnx napisał/a:
A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr? :>


vvc :P i to za grosze jak już mówiłem (700 zł :O)

xROnx, a znasz ludzi z lubuskiego którzy coś takiego mi zrobią ?
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 23:37   

Jeśli od pana z okolic rzeszowa, to odpuść sobie. Głowica po oberwaniu kółka rozrządu. Raczej mielonka droga w naprawie (Zaznaczam, że moja opinia opiera się na tym co mówił właściciel)
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 00:53   

jasiu87, silnik z vvc, musi byc dobry, zeby sie oplacalo montowac. Bo czesci sa drogie niestety. Ale jak masz pewne zrodlo i bdb stan to swapuj :D
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 07, 2008 08:18   

Cytat:
Jeśli od pana z okolic rzeszowa, to odpuść sobie. Głowica po oberwaniu kółka rozrządu. Raczej mielonka droga w naprawie (Zaznaczam, że moja opinia opiera się na tym co mówił właściciel)


Nie od pana z Rzeszowa :) tylko od pana znajomego mechanika z Drezdenka :) ale potrzebuje kogoś kto się na tym naprawdę zna. Lubuskie ew. Zachodnio Pomorskie

HaDeSsS, Jest jak nowy :) ma przejechane 50 tys.
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 09:00   

jasiu87 napisał/a:
...Jest jak nowy :) ma przejechane 50 tys.

i tak chętnie oddaje taki silnik za grosze????????
musi być chyba naprawdę dobrym znajomym skoro za taki silnik mógłby policzyć jakieś 5-6k (w dodatki z takim przebiegiem - jeśli rzeczywiście ma tylko 50k przejechane)
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 07, 2008 10:28   

Tempest, A i owszem jest, jak jest problem z Autami w rodzinie to tylko On nam robi. Już dobre 15 lat od kiedy pamiętam ojciec jeździ do tego faceta . Pozdrawiam
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 07, 2008 10:53   

xROnx napisał/a:
Nie bedzie problemu zeby zrobic takiego swapa. Generalnie pojdzie bardzo sporo do wymiany: silnik, skrzynia, komp, półośki, hamulce(jak juz Marrkus wczesniej napisal). Ale dać się da. :D
A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr? :>

A w ZR były inne 1.8 niż z VVC?? Ponadto w R214i mogą być fabrycznie takie same hamulce jak w 220 turbo (to nie zależy od wersji silnikowej). Jedyną wersją, która miała wyraźnie lepsze hamulce (bardziej odporne na przegrzanie) jest MG ZR 160.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 11:49   

Jasiu bier ten silnik nie zastanawiaj sie jak w takim stanie :) tylko nie bardzo rozumiem czemu szukasz kogoś kto go przełoży jak ten twój dobry znajomy mechanik reperuje samochody to swapa nie może zrobić?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 07, 2008 12:04   

dobryziom napisał/a:
Jasiu bier ten silnik nie zastanawiaj sie jak w takim stanie :) tylko nie bardzo rozumiem czemu szukasz kogoś kto go przełoży jak ten twój dobry znajomy mechanik reperuje samochody to swapa nie może zrobić?


Gdyby mógł to by mi to zrobił... boi sie po prostu, nigdy nie miał do czynienia z ROVERKAMI, podstawy to co w każdym silniku się zrobi to tak. to że silnik ma to nie znaczy że jest specem od R. A motor ma bo ktoś mu nim zapłacił za usługę :P
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 12:17   

Tomi napisał/a:
A w ZR były inne 1.8 niż z VVC??

no wiesz co Tomi - teraz to żeś poleciał :wink:
kto jak kto, ale ty chyba powinieneś wiedzieć, że był 1.8 bez VVC 120KM
jak szukałem swojego to był wystawiony "żółtek" właśnie z 1.8 bez VVC

jasiu87 napisał/a:
A motor ma bo ktoś mu nim zapłacił za usługę :P

i nie zapaliła ci się "lampka ostrzegawcza"?
jak zapłacił za usługę - która najprawdopodobniej była warta nie więcej jak te 700pln - silnikiem wartym te 5-6k to ja bym się zaczął zastanawiać czy na pewno jest z nim wszystko oki
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 12:57   

Tempest ma racje warto dobrze sprawdzić ten silnik co i jak bo to podejrzana sprawa. Co do swapu silnik to silnik jak koleś sie zna na samochodach to zrobi to w oplu i zrobi w roverku :) jak to mówi mój kolega zgred "to tylko śrubki żadna filozofia"
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 07, 2008 13:51   

Tempest napisał/a:
nie zapaliła ci się "lampka ostrzegawcza"?
jak zapłacił za usługę - która najprawdopodobniej była warta nie więcej jak te 700pln - silnikiem wartym te 5-6k to ja bym się zaczął zastanawiać czy na pewno jest z nim wszystko oki


Jestem pewien na 99,9 % motor jest sprawny (nigdy nie możnabyć w 100%)
dobryziom napisał/a:
jak to mówi mój kolega zgred "to tylko śrubki żadna filozofia"


Pozdrów kolegę bardzo mądra sugestia

W takim razie jak najlepiej to sprawdzić żeby mieć święty spokój i czyste sumienie ? I być na 99,99999% pewien.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 14:41   

Pozdrowie :) ma najszybsza nubire turbo w Polsce którą sam od początku do końca tuningował własnymi rekami. Internet garaż i dużo pracy i zrobisz wszystko:)


PS żeby być pewnym na 99% wystarczy rozkręcić silnik :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 22:12   

Tomi napisał/a:
A w ZR były inne 1.8 niż z VVC??

hmmm w mg zr nie ma motorka ze zmiennymi fazami? to vvc mial zmienne fazy? bo ja juz z biegiem czasu glupieje... moge sie mylic.... :)
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 22:53   

xROnx napisał/a:
Tomi napisał/a:
A w ZR były inne 1.8 niż z VVC??

hmmm w mg zr nie ma motorka ze zmiennymi fazami? to vvc mial zmienne fazy? bo ja juz z biegiem czasu glupieje... moge sie mylic.... :)

VVC to właśnie zmienne fazy
i w ZR-ce z silnikiem 1.8 były dwie wersje - VVC 160KM i bez VVC 120KM
wyjątkiem w mocy o tej samej pojemności i posiadającym VVC był/jest MG F/TF mający 145 i 160KM
niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 22:56   

Tempest napisał/a:
VVC to właśnie zmienne fazy
i w ZR-ce z silnikiem 1.8 były dwie wersje - VVC 160KM i bez VVC 120KM
wyjątkiem w mocy o tej samej pojemności i posiadającym VVC był/jest MG F/TF mający 145 i 160KM
niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC

:D ok dziekuje za wyjasnienie. teraz juz wszystko wiem :D
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 06, 2008 12:43   

Tempest napisał/a:
niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC

Dorzucę od siebie, że wersja 135KM miała inną głowicę (tzw. VHPD).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200]swap na 1.8
rudealis Tuning mechaniczny 3 Wto Lut 19, 2013 19:33
Adrian
Brak nowych postów [R200/ZR] Swap na K20A2
Khonju Tuning mechaniczny 19 Pią Kwi 11, 2014 18:45
greg-si
Brak nowych postów swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
jerzu Tuning mechaniczny 63 Pon Sie 22, 2011 17:54
Kozik
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 12:59
Konix
Brak nowych postów [r200 97r] swap na 2.0T co potrzeba?
donmulanka Tuning mechaniczny 19 Pią Paź 17, 2008 11:41
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink