Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200/ZR] Swap na K20A2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200/ZR] Swap na K20A2
Autor Wiadomość
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 08:52   [R200/ZR] Swap na K20A2

Witam!

Szukałem o tym sporo i nic na ten temat nie znalazłem. Ciekawi mnie to, gdyż oba silniki są serii K, a na chłopski rozum skoro oba kręcą się w prawo to powinno się go dać wszczepić bez większych problemów. Do MG TF włożyli taki silnik.

Panowie i Panie jak to się ma sprawa. Czy ktoś wie?

Cenę silnika wraz z osprzętem przemilczę, bo jest znana zainteresowanym.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 08:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 10:33   

Da sie zrobic wszystko , pytanie za jaką kase . Bo przy takiej mocy ani to nie bedzie jezdzic ani sie prowadzic.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 11:15   

Raptile napisał/a:
Bo przy takiej mocy ani to nie bedzie jezdzic ani sie prowadzic.
Jak zwykle bajki piszesz. :> Skoro w R200 czy też MG ZR jeżdżą i się prowadzą z 2.0T o tej samej mocy, więc dlaczego w tym przypadku miałoby być inaczej ?? Możesz uzasadnić ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 12:07   

Ile taki silnik, to tylko 200KM ma wiec szalu nie ma w tej budzie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 12:33   

tronsek, masz rację, ale ja nie o tym, skoro można łatwo zrobic swap 2.0 T i jest to sprawdzone więc w razie czego jest kogo się zapytac o droge przy takim projekcie, to po co kombinowac :?: Na dodatkowy + należy zwrócic jeszcze uwagę, turbo silnik będzie mniej pił pb niż wysoko kręcąca się wyżyłowana jednostka N/A, kolejnym plusem będzie elastycznośc jednostki z turbo :ok: . I naparawdę nie widzę przewagi jednostki N/A, jesli bedziesz chcial więcej mocy rónież łatwiej będzie ją uzyskac z doładowanego silnika.
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 14:54   

Ja w kwestii turbo całkowicie się nie zgodzę. Zauważ, że istnieje coś takiego jak turbo dziura gdzie auto nie jedzie. Silnik bez turbo nie wymaga aż tak wnikliwej obsługi jak turbo. Nie masz IC - nie sztukujesz żeby go wpasować. Pamiętaj też, że to VTEC. Od 5500 silnik łapie drugi oddech i ciągnie do odcinki. Turbo jak ci zdechnie to robi się już nieciekawie. Tu masz 200 bez turbo i nawet gdyby zaczęło ci brakować mocy to masz możliwości podniesienia tej mocy dużo bardziej niż 2 litrówka z Rovera.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 15:04   

Khonju napisał/a:
Tu masz 200 bez turbo i nawet gdyby zaczęło ci brakować mocy to masz możliwości podniesienia tej mocy dużo bardziej niż 2 litrówka z Rovera.
niby jak? dodając turbo? jakim kosztem?

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2014 15:04 ]
Khonju napisał/a:
Zauważ, że istnieje coś takiego jak turbo dziura gdzie auto nie jedzie.
Khonju napisał/a:
Pamiętaj też, że to VTEC. Od 5500 silnik łapie drugi oddech i ciągnie do odcinki.
Ty do tych 5500 będziesz miał taką jakby turbo dziurę :ok: .
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 15:59   

Turbo dziura na obrotach nie jest odczuwalna, watpie zeby k20a2 na 2tys rpm rwal kapora jak szalony wiertartka potrzebuje obrotow a do 5,5 tys rpm to za dlugo czekania na buta hehehe
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 16:28   

To efekt myślenia właśnie że Vtec jest boski potem zdziwieni że diesel ich dojechał
Mówią że benzyna zaczyna tam gdzie diesel kończy
kwestia tego że jak diesel kończy to zmienia bieg i ciągnie dalej a benzyna dopiero zaczyna ciągnąć w ogóle mając już ładną stratę do nadrobienia

to co łączy w tym przypadku silnik diesla z roverkowską 2.0ti jest turbina a w silniku benzynowym z turbiną jest ten plus że zaczyna trochę wyżej od diesla i sporo szybciej od vteca a kończy już o wiele dalej niż diesel

chociaż kumpel ma 2.0 w s2000 i dość fajnie chodzi ta szlifierka :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 16:32   

Khonju napisał/a:
Ciekawi mnie to, gdyż oba silniki są serii K

K-seria rovera a hondy to zupełnie inne silniki.
Oblukaj chociażby zdjęcia.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 16:37   

2,0t ma 0,5b przy 2000obr/min, full boost koło 2500 obr/min ;) zabawa konczy sie kolo 7000obr/min.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 17:30   

Dokladnie Marku, tyle w temacie.
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 17:58   

:) ludzie na temat pisac :P chłopak pyta o co innego a ja powiem tak skoro do civica sie miesci taki silniczek to i do 200 sie zmiesci bo przeciez to niby bracia :) tylko lukni sobie co z mocowaniem silnika i skrzyni czy to nie bedzie zupełny custom jak z wybierakiem czyli jak w hance jest połaczona skrzynia z dzwignia zmiany biegów i wiele innych spraw ale jest to jak najbardzeij mozliwe widziałem taki filmik na yt w mgzr siedział v tec to była jakaś rajdówka :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 10, 2014 01:16   

skorpion napisał/a:
to i do 200 sie zmiesci bo przeciez to niby bracia

coś nie bardzo, civic nie ma prawie nic wspólnego z 200 :)

skorpion napisał/a:
ludzie na temat pisac

odpowiedzi są jak najbardziej na temat, bo pchać ten motor do 200 to lekko poroniony pomysł. Lepiej kupić honde i dobrac graty tak, żeby to miało prawo działać. A nie przerabiać wszystko od a do z a i tak wynik będzie mocno średni, patrząc na to tak jak slusznie Bociek zauwazyl - bo jest 2,0t.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Czw Kwi 10, 2014 20:29   

przynajmniej jakiś inny odwazny projekt skoro do golfa 2 włozyli v teca to czemu nie po za tym 200 ma wspole z civiciem
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 10, 2014 22:20   

skorpion napisał/a:
przynajmniej jakiś inny odwazny projekt skoro do golfa 2 włozyli v teca to czemu nie

wszystko sie da, nawet v8 w lupo, tylko kwestia po co i za ile

skorpion napisał/a:
po za tym 200 ma wspole z civiciem

a co ma z nim wspolnego?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Kwi 10, 2014 23:15   

piasty kol :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Pią Kwi 11, 2014 14:48   

Ten pomysł to przerost formy nad treścią, jak piszeMarkzo, wszystko się da ale po co :) Zakup samego motoru to już spory wydatek, nie mówiąc o łapach, półosiach itd. Chyba że masz tyle ambicji, kasy i chęci żeby zrobić takiego swapa jako pierwszy w Polszy :)
Fakt jest taki że to świetny motor z ogromnym potencjałem :cool:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Kwi 11, 2014 16:23   

taki swap to ma sens do lotusa elise ale nie do r200 :) no offence
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 11, 2014 18:45   

flapjck1 napisał/a:
taki swap to ma sens do lotusa elise ale nie do r200 :) no offence

O to to :)
Ewentualnie MGF/TF :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Swap do 1.8 16v
Gość Tuning mechaniczny 40 Czw Cze 12, 2008 11:20
michone
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200]swap na 1.8
rudealis Tuning mechaniczny 3 Wto Lut 19, 2013 19:33
Adrian
Brak nowych postów [r200 97r] swap na 2.0T co potrzeba?
donmulanka Tuning mechaniczny 19 Pią Paź 17, 2008 11:41
dobryziom
Brak nowych postów Swap 2.0 z 25 do mojego R200 też 2.0 sdi
krzdry Tuning mechaniczny 32 Nie Sie 19, 2012 14:56
PawelLuc
Brak nowych postów swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
jerzu Tuning mechaniczny 63 Pon Sie 22, 2011 17:54
Kozik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink