Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Dziwne strzelanie przy ruszaniu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Dziwne strzelanie przy ruszaniu?
Autor Wiadomość
lgilowski9 




Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 31
Skąd: Szczyrk



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 00:00   [Freelander] Dziwne strzelanie przy ruszaniu?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam!Od ok.3tyg jestem właścicielem Landka Freelandera 2.0 DI 1999(model 2000).Moje pytanie brzmi co może być powodem pojedynczego trzasku przy ruszaniu z jedynki(nie zawsze) i ewentualnie podczas mocnego lub nagłego skrętu w lewo???
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 12, 2008 00:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:44   

Przyczyną może być sworzeń wahacza. Sprawdź zawieszenie w warsztacie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 10:20   

a może któryś przegub zaczyna strzelać wejdz pod auto zobacz czy gumy osłaniające przegub są całe może któraś z nich jest dzurawa i dostał się tam piach i to mogło by wykończyć przeguby, a jeśli chodzi o sworzeń to on raczej by skrzypiał .
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 21:32   

Obawiam się że to wina skrzyni redukcyjnej inaczej zwanej kątowej , zdemontuj wał pędny i wtedy zobacz czy strzela jeżeli to reduktor to trzasków nie będzie,
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 12:49   

a jeżeli to reduktor, to co? wymiana?

Pozdrawiam Artur

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 12:57 ]
a jeżeli to reduktor, to co? wymiana?

Pozdrawiam
Artur
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:32   

...albo regeneracja?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 11:12   

a oriętacyjny koszt regeneracji?

i kto to zrobi??..... :(
 
 
robert1969 



Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Maj 25, 2008 23:55   

Jak się regeneruje taką przekładnie znajdziesz na http://pl.youtube.com/wat...feature=related . Efekty takiej pracy są mizerne (wniosek z forów angielskich) , po nie wielkim przebiegu znów problem powraca. Wszędzie sugerują kupno używki najlepiej po roku 2001 (zmiana rozłożenia mocy między przednią a tylnią osią ) . Zestaw do regeneracji kosztuje około 300 Funtów .
Sprawdź koniecznie czy sprzęgło wiskotyczne działa jak powinno , podobno to ono jest pośrednio odpowiedzialne za zniszczenie IRD (reduktora) .
Scenariusz uszkodzenia wg. speców z Land Rovera wygląda następująco . Tylne i przednie koła kręcą się z różną prędkością . Różnicę powinno niwelować sprzęgło wiskotyczne . Niestety w rocznikach do 2001 przełożenia zostały tak dobrane że sprzęgło pracuje w niemal w sposób ciągły powodując jego przegrzanie a w efekcie niespełnianie funkcji . W ekstremalnym przypadku obciążenia w trakcie jazdy są przekazywane na reduktor co kończy szybko jego żywot http://www.thesysadmin.co...ixes/index.html .
Pierwszym objawem że coś jest nie tak z układem jest ząbkowanie opon (tak właśnie jest w moim przypadku ) :cry: .
 
 
gumin00 



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 51
Skąd: Bielawa



Wysłany: Pon Maj 26, 2008 01:31   

Witam
ząbkowanie opon wskazuje raczej na zużycie amorów lub za dużego ciśnienia w kołach.

Mam ściągniąty wał i zaczęły mi koła grać na tyle, ale miałem za dużo powietrza w kołach.

Co do pytania podstawowego z wątku, to miałem podobnie trzaski stuki walenia przy ruszaniu i podczas jazdy. Najpierw wymieniłem padniątą poduche przednią na dyfrze z tyłu i połowa stuków zniknęła, ale okazało się jeszcze że padł przegub chomokinetyczny na wale i po wymianie wszystko minęło. Ale wal ściągnąłem bo mniej pali.

Pozdrawiam
_________________
DODGE DURANGO V8 5,7 HEMI lpg
 
 
robert1969 



Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Maj 26, 2008 09:38   

Czy po ściągnięciu wału trzeba coś zaślepiać ?
P.S.
Amorki też wymieniłem na nówki . Może coś pomoże .
 
 
gumin00 



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 51
Skąd: Bielawa



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 04:03   

Nic nie trzeba zaślepiać . Odkręcasz wał od mostu, od skrzynki rozdzielczej ( przekładni kątowej ) i na koniec dwie podpory środkowe. Wał odkładasz na całe lato.

Po ściągnięciu:
- autko mniej pali ( ja odczułem że ok 1,5 do 2 l / 100), a jeżdzę prawie tylko w mieście,
- ale autko ma dendencje do poślizgu któregoś z kół przy ruszaniu ( pod górkę zawsze ) i CT bedzie się włączał nader często,
- nie można ostrzej ruszać bo któreś koło zawsze poślizgnie się i ostrzejszy start nic nie da,
- trzeba pamiętać że nie mamy dobrodziejstwa napędu 4x4 np w terenie lub luźnej nawieżchni.

Ponieważ konsekwencją częstych poślizgów kół przy ruszaniu będzie ich wieksze zużycie, to po założeniu wału zimą przy nierówno zużytych kołach spowoduje znaczny wzrost zużycia paliwa.

Co do ząbkowania opon, to w tym autku istnieje możliwość regulacji geomertii tylniego zawieszenia i dla pewności można to sprawdzić u " dobrego " mechanika.
Podkreślam dobrego, bo u dwu pierwszych co pojechałem to nawet nie wiedzieli że w tym autku można tył regulować, pomimo że w księżce do zestawu pomiarowego mieli odnotowane nastawy.

Autko jest skonstruowane jako permanentny 4x4 i każda usterka w tym układzie ( niesprawne przeguby, niesprawna wiskoza, brak wału, itp zmiany i odchyłki od konstrukcji fabrycznej ) będzie się objawiać anomaliami np w postaci ząbkowania opon.

Pozdrawiam
_________________
DODGE DURANGO V8 5,7 HEMI lpg
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 08:13   

Ząbkowanie opon we Freelanderach (oraz strzelanie najczęściej przy skrętach) do rocznika 2001 to wina tylko i wyłącznie skrzyni redukcyjnej , reduktory w początkowych rocznikach miały wadliwią konstrukcję mechanizmu róznicowego (zalecenia Land Rovera były takie by co przegląd zamieniać opony po przekątnej , a jeżeli właściciel mocno naciskał to miał wymieniony na nowy poprawiony) co do regenerowanych reduktorów to mozna takowe kupić w sieci Land Rovera i są one regenerowane przez producenta (co niektórzy sprzedają je jako nowe ponieważ tak wyglądają) i spisują się doskonale.Co do sprzęgła wiskotycznego to ono nie spełnia funkcji mechanizmu różnicowego tylko dokłada lub ujmuje napędu na oś tylną , często wymieniałem te reduktory bez wymiany sprzęgła wiskotycznego i nikt się jeszcze nie wrócił na tą samą usterkę. :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
robert1969 



Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Cze 01, 2008 13:33   

Spytam , Ashcrofta w Uk co oni na ten temat sądzą . Podzielę sie informacją .
Jak na razie mój Freelander ma napęd tylko na przód , szkoda mi nowych zamówionych już opon .

Odpowiedź od speców z UK : Zmień olej i używaj do woli .
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 09:43   

u mnie okazało się, że oberwało się mocowanie mostu do podłużnicy, uff :mrgreen:
zawsze to lepiej niż reduktor

Pozdrawiam
Artur
 
 
lgilowski9 




Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 31
Skąd: Szczyrk



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 00:12   

Arturze...miałem dokładnie to samo...przyspawali i teraz już gra,,oby(odpukać)juz sie to nie prztytrafiło.uf..
 
 
 
Artur___ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 09:18   

problem może pojawić się tylko w momencie kiedy trzeba będzie coś zrobić przy zawieszeniu :cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Puknięcie przy ruszaniu
bogus21 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Nie Paź 18, 2009 20:41
horbi
Brak nowych postów [Freelander] szarpie przy ruszaniu
stasiu1006 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Wto Kwi 21, 2015 15:37
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink