Forum Klubu ROVERki.pl :: Cena oleju napędowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Cena oleju napędowego
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 15:26   

No dokładnie na CNG można Diesla przerobić. A moim zdaniem to jeszcze takie drogie jest bo teraz będą te mistrzostwa europy sa oraz wakacje bede to paliwo jeszcze ruszy cenna do gory na 100% :evil:

Moim zdaniem brać teraz kredyt i kupować rope w zapasie tak z 10.000 litrow i spokój.

Nawet juz z Ukraini ropa podrożała i kosztuje teraz 3,70PLN :/ A jeszez tydzien temu mozna bylo kupic za 3,30 :beczy:

@maciej
Tak olej rośliny właśnie brudzi strasznie łopatki od turba i sie oklejają tym olejem nie spalonym i potem sie z nad wagi lamia :sad: Czytałem juz nad tym olejem roślinnymi pełno rzeczy i w końcu zrezygnowałem żeby go lać. Mamy za dobre autka :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 28, 2008 15:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 15:40   

@maciej
Tak olej rośliny właśnie brudzi strasznie łopatki od turba i sie oklejają tym olejem nie spalonym i potem sie z nad wagi lamia :sad: Czytałem juz nad tym olejem roślinnymi pełno rzeczy i w końcu zrezygnowałem żeby go lać. Mamy za dobre autka :mrgreen: [/quote]


coś mi tu nie pasuje po pierwsze jedyny olej który wpływa do Turbiny i ją smaruje to olej silnikowy... Jedyna styczność oleju(paliwa) to spaliny z jego spalenia które oczywiście mogą być bardziej lepkie tylko że przy prędkości z którą sie kreci oraz pędem w turbinie nie licząc już temperatur sięgających w dieslu 850C osadzanie sie oleju a tym bardziej łamaniem z nadwagi jakoś mi nie pasuje... bardziej stawiał by na awarie układu wtryskowego niż samych sprężarek.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 15:44   

dobryziom napisał/a:
coś mi tu nie pasuje po pierwsze jedyny olej który wpływa do Turbiny i ją smaruje to olej silnikowy...

Nieee... Wszystko się zgadza - jeśli palisz coś co daje jakieś ciężkie frakcje w spalinach, to mogą osadzać się na łopatkach turbiny napędzanej gazami wydechowymi.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 15:49   

wiesz nie mowie ze nie tylko jakoś tego nie widzę znając specyfikacje działania turbiny i warunki tam panujące to mało co ma okazje sie tam osadzić:p


PS łopatki łamią sie raczej z pudów mechanicznych uderzenia różnych dziwnych przedmiotów najczęściej trafiających z filtra...


PS 2 jak sie zachowa nawet bardzo klejąca substancja która najpierw przejedzie przez silnik a później jeszcze przez sprężarkę w temp. miedzy 600-850C ?? ?
_________________
Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Sro Maj 28, 2008 15:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 15:51   

To by trzeba potestować, ale to zależy jak "klejące" jest to co się wydostaje - np. na wydechu często zostaje sadza, która w sumie nie jest bardzo "klejąca"...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Raptile 




Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 17:51   

PS 2 jak sie zachowa nawet bardzo klejąca substancja która najpierw przejedzie przez silnik a później jeszcze przez sprężarkę w temp. miedzy 600-850C ?? ?Powstanie placek ? xD Jak wleci ci taki placek w turbinkę to nieźle może na broić :) ok ja juz nie pisze takich głupot :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ppawlow 



Dołączył: 24 Lip 2002
Posty: 20
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 20:13   

Witam,

Na stronie http://www.vegetableoildi...abase/index.php zarejestrowani są użytkownicy jeżdżący na OR. Jest tam kilka roverków bez instalacji do OR. Czytałem iż aby konsystencja oleju była odpowiednia do TDI i HDI to należy go podgrzać do 120C. Do starych układów wtryskowych wystarczy 80C. Dodatkowo w przypadku założenia instalacji są 2 układy paliwowe, przy czym ten drugi załącza się dopiero bo uzyskaniu odpowiedniej temp. Zalecane jest wyłączenie instalacji kilka minut przed wyłączeniem silnika. Do tego jeszcze leje się specjalne dodatki, które uszlachetniają OR i nie powodują osadzanie się sadzy na wtryskach. Bez tej instalacji jazda nie ma sensu.

Pozdrawiam

Paweł Rover 420Sdi, Ferdek TD4
 
 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 23:37   

pykalodaniel napisał/a:
maciej napisał/a:
Na CNG się da.



tylko gdzie ja bym tankował w Warszawie? . Poza tym koszty instalacji kosmos.

Jestem ciekaw ile jest stacji CNG w całej Polsce? 20-30?

jak to gdzie? w domu ! :)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
sogreg1 




Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 12:04   

:shock: :shock:
Tak sobie tylko zapytałem...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maryba 




Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 13:18   

Tankuje ktoś - po za mną na Auchanach , Carefourach i innych tego typu wynalazkach - tzn ja tylko na auchan (24 gr taniej niz neste) .


Od razu dodam że tankowalem tez na Neste (kilka tankowań pod rząd) i żadna rewelacja - tak samo jak na paliwie z Auchan (na Modlińskiej - Warszawa)
tankuje też Scorpio 2.3 - 98 PB i też nie ma żadnych anomali

A jednak kasy mniej idzie przy tankowaniu na FULL
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
argail 




Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 13:22   

Nie wiem ... może to z mojej strony głupie, ale boję się tankować na stacjach bezobsługowych ... jakoś nie mam zaufania do jakości paliwa ;/
Zazwyczaj tankuję na Statoilu i na Orlenie, ale przy aktualnych podwyżkach .... może zacznę - chociaż pełen bak + uszlachetniacz paliwa wyjdzie tyle samo co na Orlenie ;/ //
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sogreg1 




Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Pią Maj 30, 2008 13:57   

maryba napisał/a:
Tankuje ktoś - po za mną na Auchanach , Carefourach i innych tego typu wynalazkach - tzn ja tylko na auchan (24 gr taniej niz neste) .


Od razu dodam że tankowalem tez na Neste (kilka tankowań pod rząd) i żadna rewelacja - tak samo jak na paliwie z Auchan (na Modlińskiej - Warszawa)
tankuje też Scorpio 2.3 - 98 PB i też nie ma żadnych anomali

A jednak kasy mniej idzie przy tankowaniu na FULL



Dość często tankuję na Auchanie w Rzeszowie. Nie wiem jak w Warszawie, ale Rzeszów jest godny polecenia. :rotfl:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
michone 



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Maj 30, 2008 14:07   

w legnicy porazka... auto nie chce jechac :/ juz lepiej dac 10-15 gr wiecej i jezdzic na normalnym paliwie....
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 14:10   

w prasie co roku robią takie testy paliw na różnych stacjach i co roku wychodzi ze na marketach jest największy syf... ja od zawsze jeżdżę na 98 z samoobsługowej nestle i nigdy nie miałem problemów a jak wiadomo silniki z turbodoładowaniem benzynowe są wrażliwe na kiepskie paliwo.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
KuBaB 



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 113
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Sob Maj 31, 2008 15:31   

maryba napisał/a:

A jednak kasy mniej idzie przy tankowaniu na FULL


Ile razy w miesiącu tankujesz do FULL i jakiego rzędu jest to oszczędność?
_________________
Pozdrawiam
KuBaB
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 31, 2008 19:28   

Tankuję na Auchan, ale jakoś ostatnio mułowato się jeździ - muszę popróbować gdzie indziej...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
general_p 



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 71
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sob Maj 31, 2008 19:47   

ploomy napisał/a:
A ja słyszałem, że jednak wyprodukowanie litra ON jest nieco droższe niż benzynki. A różnica cenowa między tymi paliwami brała się ze sporo niższej akcyzy na olej napędowy. Ale wciąż rosnący popyt na to paliwo spowodował wzrost cen. No coż, demokracja... :wink:


Przy produkcji ON produktem ubocznym jest benzyna :mrgreen: . Im większy popyt na ON tym większa jego produkcja i więcej wyprodukowanej benzyny, na którą spada popyt (bo rośnie popyt na ON). :nook:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Sob Maj 31, 2008 20:06   

general p ma sporo racji ale do tego dodac trzeba jeszcze jeden czynnik. Na świecie jest jeszcze masa ropy tylko jest ona zasiarczona, do tego stopnia, ze durne przepisy UE nie pozwalają na zakup takowej, USA za to taką kupuje. Podczas rafinacji ropy w diesla produkuje się benzyne, nie jest ot jednak az tak proste, ze ot pyk i jest. Cały proces jest trochę bardziej skomplikowany. Czynnik do odsiarczania ropy powstaje przy destylacji benzyny, na ta niestety popyt spada więc się jej nie produkuje a jak sie jej produkuje mniej to i mniej jest czynnika do odsiarczania ropy, za to rosnie popyt na diesla, którego tez trzeba dodatkowo odsiarczać i stad cena leci w góre jak szalona. Gdzies po drodze mogłem sie nieco pogubic ale tak to m/w wyglada. Nie zmienią się przepisy to ceny będą rosły.
 
 
KuBaB 



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 113
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Sob Maj 31, 2008 21:12   

Niedawno była mowa, że przed wysoką ceną paliw (powyżej 5zł.) ratuje nas niski kurs dolara. W związku z tym mam pytanie jakie byłyby ceny gdyby dolar kosztował np. 2,60 albo 3,00zł.?
_________________
Pozdrawiam
KuBaB
 
 
 
kamil_luczak 




Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 01, 2008 00:07   

albo gdyby dolarstal tyle co 5-6 lat temu. Roznica w cenie na auchan a np orlen na litrze to jakies 20gr, smiesznejest to ze koszt ON na tej stacji jest mniejszy o 5gr niz koszt PB95, na oleju wychodzi przeszlo 30gr roznicy. Przy 50litrach ON wychodzi jakies 15zl roznicy, czyli 3 darmowe litry. Miesiecznie jesli ktos robi 500km tygodniowo, roznica wyjdzie 60zl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów cena paliwa PB 95
Lewis Offtopic 49 Pią Lip 29, 2011 14:26
kumilek23
Brak nowych postów [Rover 214 Si 16V] jak z cena czesci ??
eby1991 Offtopic 10 Czw Maj 12, 2011 18:09
michone
Brak nowych postów [Roewe750] Cena auta
jarek73 Offtopic 9 Sro Lut 11, 2009 10:21
piter34
Brak nowych postów Co to jest cena promocyjna?
Doleslaw Offtopic 20 Czw Kwi 19, 2007 00:20
zibi-gliwice
Brak nowych postów Skąd taka cena
krzychu.b Offtopic 4 Czw Paź 04, 2012 00:04
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink