Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zmienne fazy dolotu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zmienne fazy dolotu
Autor Wiadomość
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 10:03   [R75] Zmienne fazy dolotu
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

juz kiedys zadawalem to pytanie, niestety nikt sie nie wypowiedzial

Zabralem sie w koncu za moje padniete VISy i udalo mi sie znalezc na allegro wymontowane z innego i podobno dzialajace. Czlowiek, ktory je sprzedaje jest uczciwy i powiedzial, ze udziela ma na nie gwarancji.

Pytanie tylko jak, w garazowych warunkach, sprawdzic, czy dzialaja?
znacie jaki magiczny sposob?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 06, 2010 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 28, 2008 10:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 29, 2008 15:30   

HdM, obawiam się, że sprawdzenie nie będzie takie łatwe.
ZTCP tam są 2 silniki. Jeden operuje zaworami mocy, a drugi zaworem równoważącym. One z kolei otwierają przy zadanych prędkościach obrotowych silnika. Musiałbyś jakoś zasymulować sygnał prędkości obrotowej i podłączyć do odpowiedniego styku w gnieździe silniczka...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 15:35   

ok, to co powiesz na taki pomysl:

te stare i tak nie dzialaja wiec moge wypiac kabelki z nich i podlaczyc "na sucho" nowe, dodac gazu i zobaczyc, czy sie ruszaja...

jak myslisz?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 29, 2008 16:21   

Jeżeli stare zostaną na miejscu, to można tak zrobić i chyba powinno być OK :lol:
Opis działania VIS (kiedy jaki silnik co robi) jest oczywiście na stronie klubowej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 16:22   

wiem, wiem! zaczalem zabawe z tymi silnikami od lektury tego co na stronie ;)

dzieki (dam znac jak sie uda)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 00:09   

Mam pytanko, czym charakteryzuje się awaria systemu VIS i jak to zdiagnozować?
 
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 00:22   

http://roverki.pl/modules...ies=Technika#83

to powinno rozwiac wszelkie watpliwosci

a jesli chodzi o diagmostyke to najlepiej podpiac sie pod kompa... przy okazji moze dowiesz sie innych ciekawych rzeczy o swoim R
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 00:59   

Dzieki za linka :)

HdM napisał/a:
a jesli chodzi o diagmostyke to najlepiej podpiac sie pod kompa... przy okazji moze dowiesz sie innych ciekawych rzeczy o swoim R


jeśli chodzi o podpięcie do kompa, to już od dawna o tym myślałem, ale czy mógłby ktoś polecić jakiś zaufany zakład w pobliżu Łodzi? Patrzyłem ostatnio na allegro i wyczaiłem coś takiego: http://allegro.pl/item368...ratis_lodz.html , ale nie wiem czy się nadaje :)
 
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 01:09   

a szukales w bazie? np: http://www.roverki.pl/gar...iewslink&sid=31
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 12:11   

Szukałem, ale tam większość firm z łódzkiego jest dopisana w 2003r i już nie robi Rovera, albo ma średnią komentarzy w okolicach 2 :( . Wolałbym kogoś zaufanego, kto zna się na rzeczy i odrazu doradzi coś jak będzie jakaś usterka.
 
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 12:17   

jak bedziesz w Wawie to moge Ci cos polecic, a w Twoich okolicach musze sie wypowiedziec koledzy z tych okolic

Panie, Panowie - zna ktos takie magiczne miejsce w okolicach Łodzi?

[ Dodano: Wto Cze 03, 2008 12:21 ]
kRisj napisał/a:
Patrzyłem ostatnio na allegro i wyczaiłem coś takiego: http://allegro.pl/item368...ratis_lodz.html , ale nie wiem czy się nadaje :)


podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz

ceny ksztaltuja sie roznie od 150pln w bylym ASO w Kobylce do 20zl w warsztacie w Wawie (mieli kompa, ale nie czytal pelnej diagnostyki i wzieli malo kasy za to ;) - ale to, ze VIS nie dziala pokazalo od razu)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 14:40   

HdM napisał/a:
podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz

no chyba tak zrobie jak będę miał chwilę. Kosztuje to wg. aukcji na allegro 50zł, więc nie tak drogo.
Tak patrząc na przebieg momentu obrotowego z sytemem VIS, to stawiam, że mam cały czas otwarty BALLANCED VALVE :) , bo mi coś słabo przyspiesza przy niskich obrotach, ale okaże po diagnozie.
HdM GIGAdzieki za pomoc.
pozdro
_________________
pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów :D
 
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 14:44   

polecam sie :)

a ja czekam na dostawe tych moim zamowionych silniczkow i zdam relacje z testow i montazu

P.S. pozdrow ode mnie Łodz - uwielbiam to miasto ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Czw Paź 22, 2009 21:49   

Witam.
Może ktoś pomorze. Podpiąłem roverka pod kompa i wyskoczył błąd P1475 po skasowaniu go zaraz się z powrotem pojawił tylko po przekręceniu kluczyka. Co może być przyczyną? dodam że obydwa silniczki vis zostały wyczyszczone i powinny działać
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Paź 22, 2009 23:25   

kRisj napisał/a:
HdM napisał/a:
podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz

no chyba tak zrobie jak będę miał chwilę. Kosztuje to wg. aukcji na allegro 50zł, więc nie tak drogo.
Tak patrząc na przebieg momentu obrotowego z sytemem VIS, to stawiam, że mam cały czas otwarty BALLANCED VALVE :) , bo mi coś słabo przyspiesza przy niskich obrotach, ale okaże po diagnozie.
HdM GIGAdzieki za pomoc.
pozdro


System VIS mają tylko benzynowe silniki V6 :P
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 12:59   

Gonia napisał/a:

System VIS mają tylko benzynowe silniki V6 :P

...ale o co chodzi? :razz:
Ja nie zauważyłem nic o dieslu.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Paź 23, 2009 14:04   

Autor cytowanego tekstu jeździ: "75 2.0CDT"
Jak rozumiem o to chodzi.
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Paź 23, 2009 22:14   Re: [R752.0V6'00] zmienne fazy dolotu

HdM napisał/a:

Pytanie tylko jak, w garazowych warunkach, sprawdzic, czy dzialaja?
znacie jaki magiczny sposob?


http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=45640

Jeśli chodzi o silniczek - balance valve (z boku silnika) to podpinasz napięcie 12V "+" pod styk 4, "-" pod styk 3 - a potem zwierasz 1 z 3 żeby nastąpiło przełączenie. (jak rozewrzesz to się przekręci spowrotem)

Power valve - ten umieszczony od góry, "+" pod styk 3, "-" pod styk 2, a potem zwierasz 1 z 2 żeby nastąpiło przełączenie.

Opis styków http://tr-dk.dk/documents...r%20diagram.pdf
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 23:24   

Tomi napisał/a:
Autor cytowanego tekstu jeździ: "75 2.0CDT"
Jak rozumiem o to chodzi.

:ok:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] rura dolotu?
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 17 Pon Lip 13, 2020 20:45
R75
Brak nowych postów [MG ZT 190] średnica dolotu
Micros Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Paź 26, 2014 17:26
zedziczek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Zaworek zmiennej długości dolotu
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 29, 2010 15:39
tomimacko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink