Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 1996r] Duże ubytki oleju, kopcenie z rury. Remont?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si 1996r] Duże ubytki oleju, kopcenie z rury. Remont?
Autor Wiadomość
PlaNetka 




Dołączyła: 10 Cze 2008
Posty: 9
Skąd: Toruń

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 12:11   [R214Si 1996r] Duże ubytki oleju, kopcenie z rury. Remont?

Mam pewne zmartwienie a mianowicie chodzi o silnik mojego roverka. Niewiem dokladnie co jest w nim uszkodzone ale bierze strasznie duzo oleju. 5 litrow spala w niecaly miesiac..:/ W sobote czyscilam swiece i wlalam ponad 1,5 litra oleju dzis mamy wtorek swiece trzeba bylo znow wyczyscic a oleju juz nie ma. Zastanawiam sie nad kupnem nowego tzn uzywanego silnika tylko kompletnie niewiem gdzie go szukac i czy wogole jest jakas szansa ze go znajde..myslalam tez o remoncie silnika ale powiedziano mi ze remont sie nie oplaca i ze lepiej jest kupic "nowy" silnik, ale jaka mam gwarancje ze ten "nowy" nie bedzie tak samo zuzyty? Prosze o jakas porade bo moj roverek powoli zaczyna wykanczac mnie finansowo, ale niechce go sprzedawac bo jest to moj pierwszy samochod mam go od stycznia i jestem do niego przywiazana, w koncu to Roverek:)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 10, 2008 12:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 13:03   

Witaj PlaNetka,
Czy z silnika nie ma wycieków oleju?
Zużycie oleju jest masakryczne. Czy przypadkiem auto nie kopci z wydechu?

Co do dylematu remont/używany silnik, to tańszym rozwiązaniem jest oczywiście kupno używki i przekładka, ale jak sama zauważyłaś nie wiadomo w jakim stanie będzie kupowany silnik. Mimo wszystko jednak raczej szedłbym w tę opcję.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PlaNetka 




Dołączyła: 10 Cze 2008
Posty: 9
Skąd: Toruń

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 13:16   

Wydaje mi sie ze wyciekow raczej nie ma gdy polozylam pod silnik tekture aby zobaczyc czy sa mocne wycieki to bylo tylko pare kropli no a dym z rury wydechowej jest zwlaszcza przy mocniejszym nacisku na pedal gazu. Zauwazylam tez ze olej zbiera sie w kolektorze ssacym wiec zastanawiam sie czy moze poprostu nie wystarczylaby wymiana jakichs uszczelek..
Ostatnio zmieniony przez PlaNetka Wto Cze 10, 2008 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 13:22   

Jaki jest przebieg tego silnika?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PlaNetka 




Dołączyła: 10 Cze 2008
Posty: 9
Skąd: Toruń

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 13:26   

Samochod kupowalam w styczniu a przebieg wynosił wtedy 148 tys km teraz jest jakies 152 tys km
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 23:50   

nawet jeśli przebieg jest prawdziwy, to auto mogło długo stać, i zestarzały się uszczelniacze zaworów, a mogły nawet trzonki skorodować...
to kapanie to też nie jest takie niewinne, skoro widać krople.
pewnie do wymiany uszczelka pod miską i uszczelniacze wału korbowego (oby tylko ten od strony rozrządu) i wałków rozrządu.
od tego bym zaczął... przy okazji wymiana paska rozrządu...
ale skoro na dodatek kopci to jeszcze regeneracja głowicy głównie wymiana zaworów i uszczelniaczy, reszta przy okazji (no chyba, żeby pierścienie sie zapiekły, ale to już byłby hardkor :( ), jak się to zrobi za jednym zamachem to będzie wszystko jedna robota ;)
całość powinna wynieść porównywalnie do używanego silnika w dobrym stanie, chyba, że trafisz na ździercę nie mechanika :(
dzień roboty i silnik będzie jak nowy :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 13:30   

Ja mam za sobą wymianę silnika i powiem Ci jakie mam doświadczenia.
Po pierwsze warto wymienić na silnik od R25, R45 - będziesz miała znacznie młodszy, a co za tym idzie najczęściej też mniejszy przebieg. Z wymianą problemów za dużych nie ma (poszukaj postów o wymianie na forum, jest opisane które części trzeba zostawić ze starego).
Po drugie ciężko znaleźć dobry silnik. Mi się wydawało, że ten co mi montowali jest oki - przynajmniej firma go sprzedająca i montująca (BTW reklamująca się często gęsto na forum) uparcie zapewniała, że jest w 100% sprawny.
Ale sprawny do końca nie był. Już po montażu wyszło, że nie miał zamontowanego termostatu, a chwilę później wysypała się uszczelka.

Dlatego też ja jestem zdania, że jak już wymieniasz silnik to od razu niech zakładają nową uszczelkę pod głowicę, żeby nie pakować się podwójnie w koszty.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 16, 2008 00:25   

silnik moze miec przedmuchy do skrzyni korbowej przez pierscienie, wtedy olej moze dostawac sie "na gore" przez odme, wtedy praktycznie caly czas kopci na niebiesko, no i jest slaby, bo ma slabe cisnienie sprezania, dla potwierdzenia mozna cisnienie zmierzyc
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 13:41   

PlaNetka napisał/a:
czy moze poprostu nie wystarczylaby wymiana jakichs uszczelek..


Najpierw zacznij od wymiany uszczelniaczy trzonków zaworowych w głowicy :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 115] kopcenie i duze spalanie
wloditzki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Paź 03, 2014 11:32
bociannielot
Brak nowych postów [R214Si 99r] ubytki płynu chłodniczego, dymienie
Ricko12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Maj 12, 2018 21:43
Ricko12
Brak nowych postów [R214Si 1.4 16V 97r] Kopcenie przy rozruchu
Dziarka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Maj 03, 2010 19:14
Dziarka
Brak nowych postów [R214i 8V 97r] Po wymianie HGF nadal ubytki oleju i plamy
dziadekc1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lis 17, 2009 17:59
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 214 si 98rok] ubytki oleju i płynu chłodniczego
misio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Kwi 11, 2008 20:55
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink