Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Plany tuningu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Plany tuningu
Autor Wiadomość
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 22:41   

podgrzewam temat.

po małym odskoku od roverków na stronę forda focusa wracam do tej marki na grubo.

W garażu stoi jasnoniebieskie 620 ti Vitesse .

Blacharka mocno do poprawek ale najważniejsze że skrzynia i silnik sa super stan.

Obecnie rozbieram autko i zabieram się za spisywanie listy rzeczy do wymiany .

- pasek wieloklinowi
- rozrząd
- uszczelki pod pokrywę zaworów
- łożysko oporowe( sprzęgło leci do "Radzikowskiego")
- filtr paliwa , oleju (ZAKŁADAM STOŻEK)
- płyn chłodniczy
- oleje w silniku i skrzyni
- uszczelka pod kolektor wydechowy
- i jakieś inne pierdoły


po tych wymianach zrobieniu przeglądu zobacze co jeszcze wyjdzie.


Następnie zaczyn od modyfikacji hamulców zobaczymy jakie znajdę największe dostępne w tym rozmiarze dojdą adaptery i wzmacniacz siły hamowania.

Potem pora na spiny minimum nius 30 mm

Dalej dam wydech przelotowy z mugenem na końcu , i dalej te łożyska panowie prosze o podpowiedz czy to śa te na półosiach czy sa jakieś inne ?? ?

I gdzie je kupić,bo jak będę robił sprzęgło to mam skrzynie na wierzchu to sobie je wymienię od razu.

I teraz ten ogranicznik momentu obrotowego , czy to jest jakiś moduł czy ogranicznik ten znajduje sie w ecu silnika.

Jak go wywalić.

W najbliższym czasie będę opisywał co robię i jakie mam na dane plany pomysły .





Bardzo prosze o pomoc bo lubię sam coś robić ale chciałbym to auto skończyć do wiosny a nie siedzieć przy nim dwa lata .

pozdrawiam
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 22:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 19:03   

Zamiast stożka wkładka K&N - poradzi se równie dobrze.

Dla czego chcesz auto krzywdzić mugenem? - całkowicie nie pasuje do charakteru auta a na na przyrost mocy dzięki temu tłumikowi nie ma co liczyć.

Gdzieś jest temat o łożyskach w skrzyni biegów - warto poczytać...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 19:43   

davidlive napisał/a:

I teraz ten ogranicznik momentu obrotowego , czy to jest jakiś moduł czy ogranicznik ten znajduje sie w ecu silnika.


nie ma takiego czegoś... na angielskich forach krążył taki mit że PG1 powyżej 240Nm się rozpadnie co jest wierutną bzdurą u mnie prawie 2 lata 330Nm a skrzynia chodzi bez zarzutów.

o PG1 i łożyskach

http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=pg1
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 23:22   

co do mugena to po prostu mi sie podoba i chce mieć ta wkładkę na długie trasy żeby po uszach nie waliło.

Czyli nie ma ogranicznika tak??

jutro porobię sporo fotek i odpowiecie mi co i gdzie i jak

co do wkładki to wole stożek ze względu na dźwięk , miałem wkładkę w probe i żałowałem .

i wracając do tego momentu obrotowego

skoro nie ma ogranicznika to jaki cudem wykres momentu z galerii jest w zasadzie idealnie płaski ?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 21:03   

davidlive napisał/a:
co do mugena to po prostu mi sie podoba i chce mieć ta wkładkę na długie trasy żeby po uszach nie waliło.


"mugen" style bo raczej o oryginalnym nie mówimy... to nie jest dobry pomysł to są zwykłe często nawet nie kwasowe puszki bez żadnego wygłuszenia a ten slicer tak na prawdę nic nie daje ostatnio w "uwaga pirat" robili pomiar i różnica była raptem 2 dB i ogółem głośność była sporo poza normami... wiec nie wiem czy warto dla samego wyglądu który na mój gust nijak się komponuje do dużej 620 Ti :)

davidlive napisał/a:

Czyli nie ma ogranicznika tak??


ograniczeniem jest jedynie seryjne EBC obcinające doładowanie...

davidlive napisał/a:

co do wkładki to wole stożek ze względu na dźwięk , miałem wkładkę w probe i żałowałem .


jeżeli nie odizolujesz stożka od silnika żeby nie łapał ciepłego powietrza to jest to słaby pomysł gdyż więcej stracisz niż zyskasz... a żeby to zrobić musisz mięć miejsce czyli przerzucić akumulator do bagażnika.

davidlive napisał/a:
i wracając do tego momentu obrotowego
skoro nie ma ogranicznika to jaki cudem wykres momentu z galerii jest w zasadzie idealnie płaski ?


jakiej galerii?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 23:36   

w galerii na głównej stronie forum
.

a stożek oddzielę od silnika i aku do bagażnika.

Teraz utknąłem na rozrządzie bo nie wiem gdzie wkłada sie blokadę na wieniec , muszę u kolegi w autodacie sprawdzić jak i gdzie.

i jeszcze jedno pytanko dziś za uwarzyłem że półosie majo spory luz góra dół czy to normalne??

myślę że ok 3 4 mm się ruszają oczywiście nie całe w łożysku tylko trzymając za półosie .

i jakie tłumiki polecacie ??

ma ktoś foto z nimi jak się prezentują rożne rodzaje?


jutro może skończę ze składaniem dolotu na razie w oryginale.


dobrze że buda w miare zdrowa .
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 01:06   

dobryziom napisał/a:
robili pomiar i różnica była raptem 2 dB i ogółem głośność była sporo poza normami

na rf.pl pisali, że 3 dB to prawie 2 razy głośniej dla człowieka... w temacie o starfire'ce sx normcar'u :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 21:10   

Kolega do calibry założy 2x tłumik a'la mugen (by WM cośtam ) - głośno było - założył wkładki i było ciszej (tak mówił ale my nie słyszeliśmy różnicy) najciekawsze ze chłopak nie zauważył ze mu te wkładki powypadały... :mrgreen:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 21:56   

równie dobrze można założyć końcówki z rury PCV... :D mugen nie pasuje do Rovera... jakieś 2 delikatne okrągłe rurki może coś z ultera?
_________________
75 Red Edition
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 23:36   

dobra dobra spoko juz mi mugen przeszedł , wiochy nie chce robić.

dzis naszło mnie na spoiler od mg zs 180 , wiem wiem jednak wiocha ale sam w sobie jest ładny.

;p ;p;p

potrzebuje namiaru na kogos ko ma całego roverka na części potrzebuje uszczlek do drzwi, klamki, litwy chromowanej lusterek i paru innych pierdół
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 21:11   

NEOSSS kiedyś rozbierał rovery - kupowałem od niego części i nie narzekałem - tanio i solidnie
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 19:14   

Dwa dni temu wyjąłem skrzynie , okazało sie że przez zacięty silnik krokowy który trzymał 3000 obrotów pomieliło sprzęgło w drobny mak. Dziś już mam nówkę sztukę valeo .

Jest nieco inne od oryginału bo ma pare większych i pare mniejszych sprężynek , i w każdej jest jeszcze jedna mniejsza .

Oczywiście leci cały nowy komplet.

Miałem toczyc koło zamachowe ale za dużo zachodu i nie wiem czy gra warta świeczki .

Zamówiłem tez reperatórkę wysprzęglika .

Do tego leci BOV SSQV , i stożkowy filktr K&N .

Do skrzyni idzie lej valvoline 75w80 special.

w przyszłym tygodniu chce maszynę uruchomić i od razu leci do lakiernika .

Poleci dokłądka od laguny I , lusterka częściowo w kolorze , listwy w kolor i klamki .

Na tył ulter , wywalę kata i założę przelotowy tłumik
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 09:25   

Daj znać czy samo wywalenie kata coś Ci dało :) Planuje zrobić to na poczatek :)
Fajny temat założyłeś :)
_________________
Jestem bo mnie nie ma...
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 21:26   

Dzieki.

obecnie czkam na namiary od goscia co mi skrzynie serwisuje , zobaczymy czy łożyska to oryginały , czy torsen cały.

Jutro będę miał nr łożysk i oczywiście założę nowe .

wie ktos może od jakiego autka będzie pasował słupek na dodatkowe zegary .

pozdro
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 21:35   

davidlive, a patrzyłeś test filtrów? Nie tak dawno kolega z forum zrobił takowy obalając mity na temat filtrów stożkowych, większych przepustnic itd. :wink:
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 07:28   

no tak zgadza sie tyle że ja stożek zakładam nie dla mocy tylko dla dźwięku ;p
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 09:03   

ADI-mistrzu napisał/a:
Nie tak dawno kolega z forum zrobił takowy obalając mity na temat filtrów stożkowych, większych przepustnic itd. :wink:
A gdzie go można zobaczyć??
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 09:31   

ADI-mistrzu napisał/a:
davidlive, a patrzyłeś test filtrów? Nie tak dawno kolega z forum zrobił takowy obalając mity na temat filtrów stożkowych, większych przepustnic itd. :wink:


a testy dotyczyły NA czy turbo?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 13:48   

dobryziom napisał/a:
a testy dotyczyły NA czy turbo?


bez turbo, stożek bydle jaki i wkładka K&N w oryginalnej puszce

[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 13:48 ]
chociaż kolega testował stożek simota ponoć dedykowany i wkładkę K&N w oryginalnym dolocie to aż takiej różnicy nie było ale była jednak na korzyść wkładki
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 11, 2011 15:56   

Panowie to jest silnik turbo więc dobry - suchy stożek przy dużym dmuchaniu będzie tutaj miał już sens.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R75 CDT po tuningu vs Vectra 2.5 V6
Dam-Kam Tuning mechaniczny 103 Pon Sty 26, 2009 14:14
maniek35
Brak nowych postów Naprawa silnika 1.8 po uprzednim tuningu
Polon Tuning mechaniczny 20 Wto Paź 01, 2019 08:45
flapjck1
Brak nowych postów bardzo duzo czesci do Tuningu R...
Gość Tuning mechaniczny 8 Pią Lut 13, 2009 16:40
pgrad
Brak nowych postów [R620Ti] max power
edi06 Tuning mechaniczny 15 Wto Mar 13, 2012 17:37
edi06
Brak nowych postów [R620Ti] blow-off
edi06 Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 02, 2012 01:31
roiven



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink