Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Civic] Brak reakcji na gaz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Civic] Brak reakcji na gaz
Autor Wiadomość
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 18:11   [Honda Civic] Brak reakcji na gaz
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,

Posiadam Hondę Civic Aerodeck 1999r. z silnikiem Rovera 2.0iTD. Silnik pracował równo, cicho i oszczędnie aż do czasu. Obecnie aby autem przyśpieszyć należy wdusic-puścic-wdusic-puścic pedał gazu i tak kilka razy zanim samochód przyspieszy. W warsztacie wymieniono mi potencjometr gazu ale po przejechaniu 500km problem powrócił. Obecnie żaden mechanik nie chce podając się naprawy tego auta (okolice Ostrowa Wielkopolskiego może ktoś kogoś poleci), są problemy z podpięciem tego auta pod komputer. Proszę o pomoc może to jest jakąś drobna usterka lub ktoś juz miał takie objawy w samochodzie i sobie poradził.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 21:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 04, 2008 18:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 18:44   

zanurkuj pod pedały i zobacz czy nie masz czasem wyłącznika przy pedale hamulca (ten sam co od swiateł stopu) z 4rema wyjściami. Prawdopodobnie on jest zepsuty a dokładnie jego część odpowiadająca za wysyłanie sygnału do komputera. Trzeba zewrzeć dwa kabelki z tego wyłacznika i auto zacznie normalnie jeździć. Czujnik tego tuypu moze być ciężko dostac.
W roverkach chyba sa to przewody czarny i czerwony. U Ciebie może byc inaczej, dlatego nalepiej zrobic tak:
1. Przekręcić stacyjkę
2. Nacisnać hamlec
3. Wypinac kolejno przewody
4. Te dwa po wypięciu których zgasną światłą stop zostawić w spokoju
5. pozostałe dwa zewrzeć ze sobą
6. pojechac na jazdę próbną ;)

powodzenia


PS. Jak masz nowa usterkę to otwórz nowy temat ;) łatwiej go później odnaleźć i nie ma bałaganu. Wydzielę ten watek ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 19:32   

Tak zrobie i poinformuje o efektach. Dzięki

[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 20:33 ]
Zlokalizowałem pod pedałem taki jakby mały amortyzator, czy to jest od tego czujnik. Ogólnie tam jest pełno przewodów ale większość wejść jest na 3 przewody. Jutro dobrze to porozkręcam, wszystkie osłony i będę szczegółowo patrzył. Moje pytanie jest o ten niby amortyzator który amortyzuje puszczanie pedału gazu a jednocześnie możliwe że daje sygnał do tego czujnika. czy to jest ten czujnik.

[ Dodano: Sob Lip 05, 2008 17:59 ]
Witam,

Po długich wizytach w praktycznie wszystkich warsztatach w Ostrowie u wszystkich "magików i czarodziei" od aut, nasłuchałem sie różnych teorii na temat co jest popsute: potencjometr, pompa, komputer inna elektryka, reszty nie pamietam. W jednym to nawet mi auto potłuczono, lampe zbito i nikt nie wie jak to sie stało (ale byli ubezpieczeni na szczęście). Dopiero ktoś z forum, kto widac zna problem i wie o co chodzi poradził mi i tak uczyniłem. Naprawa trwała 2 godziny z tego godzina na demontaż i montaż kostki (nie wiem kto tą kostkę tam projektował). Koledze który mi pomógł wielkie dziękuje :ok:

[ Dodano: Sob Lip 12, 2008 18:23 ]
Witam,

Czy ten czujnik muszę wymieniac czy może pozostac ten który jest obecnie a te zwarte kable od niego pozostawic tak jak są.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 22, 2008 13:37   

Bartosz18041982 napisał/a:
Czy ten czujnik muszę wymieniac czy może pozostac ten który jest obecnie a te zwarte kable od niego pozostawic tak jak są.

Odpowie ktoś koledze?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 15:08   

Możesz jeździć ze zwartymi, a jak Ci się uda kupić to :ok: Teoretycznie dzięki temu czujnikowi moze odrobinę zmniejszy sie spalanie (szybsze odciecie dopływu ropy do wtrysków) oraz poprawi hamowanie silnikiem. Podejrzewam, jednak, że jest to nie do wykrycia w normalnym użytkowaniu. ;)
Pozatym z tym czujnikiem odpada hamowanie lewą nogą :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 24, 2008 15:36   

Kolega wspomnial o problemach z podlaczeniem tego samochodu pod komputer. Orientuje sie ktos czym go mozna zdiagnozowac? Jaki komputer go odczyta zeby było wiadomo czego szukac. No chyba ze wiecie gdzie w Krakowie to zrobic.
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 22:16   Komputer

W sprawie komputera to ciężko. Ja mam Honde z silnikiem Rovera 2.0iTD i podobno te modele z drugiej połowy 1999r już łatwiej podłączyć pod standardowy komputer, ja niestety mam nietypowe wejście i ciężko coś z tym zrobić. Podłączanie pod zwykły komputer daje złe odczyty, sam tak miałem jak niektórzy "magicy-mechanicy" zaczeli mi opowiadać co jest źle, jakie błedy to samochód by mi zrujnowali (potencjometry, pompe, czujniki, itp) najlepiej pisać na forum tak jak ja to zrobiłem, w tych sprawach są tu szybkie i fachowe porady.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 22:23   

Bartosz18041982 napisał/a:
W sprawie komputera to ciężko. Ja mam Honde z silnikiem Rovera 2.0iTD i podobno te modele z drugiej połowy 1999r już łatwiej podłączyć pod standardowy komputer, ja niestety mam nietypowe wejście i ciężko coś z tym zrobić

powinieneś mieć standardowe 16 pinowe złącze OBD/OBD2 i każdy KTS go bez problemu sprawdzi... :cool: po '99 nic się w tej kwestii w silnikach L nie zmieniło :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 22:26   

Własnie, że tam nie ma tej 16 pinowej przyłączki. Jest wejście na 5 pinów i tutaj jest problem z tym, auto ciężko zdiagnozowac przynajmniej w Ostrowie Wielkopolskim.
 
 
gucwiz 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 114
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 19:59   

z tego co wiem uzadzenie o nazwie guttman diagnozuje honde niewiem czy to tak sie pisze i jesli dobrze pamietam do tego sa dolaczone przejscia z twojej wtyczki na obd i wtedy mozna zdiagnozowac
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 15:34   

sTERYD napisał/a:
powinieneś mieć standardowe 16 pinowe złącze OBD/OBD2 i każdy KTS go bez problemu sprawdzi... :cool:

Czy KTS bez problemu odczytuje system wtryskowy MEMS Diesel?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 23:02   

nie wiem czy dokładnie wszystko, ale kąt wtrysku, błędy i podstawowe dane (temp. obr. napięcia itp.) i wszystkie dane OBD czyta :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Civic 2.0iDT] Brak reakcji na gaz
Bartosz18041982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Sie 16, 2011 07:14
Bartosz18041982
Brak nowych postów [Honda Civic] Brak rozruchu 2.0 iTD
myszy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Paź 03, 2017 11:52
bad_gs
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] brak mocy, przepływomierz
klonu1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Cze 25, 2013 16:48
klonu1988
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Honda Civic] Brak przewodu przy czujniku
pitus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Maj 06, 2014 17:51
szoso
Brak nowych postów [Honda Civic] - złącze diagnostyczne lokalizacja i brak mocy
ukasz_ns Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Kwi 16, 2012 21:57
keczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink