Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
Autor Wiadomość
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Mar 09, 2012 18:50   

Ale pomyślcie ile by miały gdyby nie ta zwężka.

W WRC nie przez przypadek jest ograniczenie mocy bo w latach 80tych auta B-grupowe osiągały moce po 500KM w nadwoziu wielkości rovera 25...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 09, 2012 18:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Mar 09, 2012 19:53   

najprawdopobniej najmocniejszym autem tamtych lat ( grupa B ) bylo audi quattro - szacowane na okolice 650 KM - i masz racje - jeszcze ze dwa lata i mialyby tysiaka te wszystkie fury, a klateczki wtedy byly liche, co zreszta poniekad przyczynilo sie do smierci niejednego zawodnika i samej grupy B
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
tomass 




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 09, 2012 21:33   

Markzo,Będę próbował zestroić z ecu.
Mam 2 kompy jeden od gazu ,drugi od benzyny,poprubuje najpierw z kompem od sekwencji gazu. Jeśli chodzi o komputer od bezyny mam problem z komunikacją, może ktoś podrzuci jakąś firmę lub osobę prywatną w Krakowie. :idea:
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 09, 2012 21:52   

Paweł Midowicz na Klinach ma dobrego elektryka w Krakowie - polecam. Też mi się kiedyś nie chciał zczytywać komputer przez OBD to mi szybciutko ogarnął.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 09, 2012 23:19   

flapjck1 w doładowanych taka zwężka ma swój cel, powoduje przyśpieszenie ładunku (czyli powietrza).
Taki układ nazywa się zwężką Venturiego i w wolno ssakach nie zadziała :wink:
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 09:34   

nie zadziala? to poszukaj sobie informacji jaka zwezka byla w atmosferycznych silnikach bolidow F1
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:37   

Panowie a czy wywalenie tej zwężki co jest w obudowie filtru potwietrza da coś czy pogorszy? Bo mierzyłem i ma taką samą średnicę jak przepustnica
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 13:44   

Jago napisał/a:
Panowie a czy wywalenie tej zwężki co jest w obudowie filtru potwietrza da coś czy pogorszy? Bo mierzyłem i ma taką samą średnicę jak przepustnica

Przez jakiś jeździłem bez tej zwężki i ogólnie to przyrostu mocy nie odczułem, tylko silnik przy wkręcaniu na obrotu wydawał większy "ryk" ,coś jak przy stożku. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 14:59   

Dźwięk jest inny to fakt ale nie wiem czy to złudzenie ale tak jakby lepiej chodził z dolnych obrotów :wink:
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 12:42   

flapjck1 w bolidach jest doładowanie dynamicznego z tego co wiem.

P.S.
Dopiero zauważyłem że coś odpisałeś d mojego postu :razz:

[ Dodano: Wto Maj 15, 2012 12:42 ]
http://otomoto.pl/mg-zr-b...-C13907806.html
Ale dolot :lol:
Szkoda że tego filtru w drugą stronę nie wywinął i do środka nie wcisną, było by bliżej i dodatkowe kuce gwarantowane :mrgreen:
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 13:57   

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale dolot :lol:
Szkoda że tego filtru w drugą stronę nie wywinął i do środka nie wcisną, było by bliżej i dodatkowe kuce gwarantowane :mrgreen:

Filtr za 20 zł, pogorszenie osiągów, ale jaki lans na wiosce. :lol:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 13:58   

I jaki hałas, od razu głośniej (jak by za ciche były...) :mrgreen:
Ale pomysłodawca na pewno poczuł duża różnicę na plus :wink:
 
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Pią Lip 13, 2012 21:27   

witam a ja mam stożka simota zamontownego pod akumulatorem i bardzo ładnie ciagnie zimne powierze polecam taki patent kwiestia rura x2 kolanko x2 :)oczywiscie filtr do 250koni:)
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sob Lip 28, 2012 20:14   

Wiele tutaj pisaliście, ale w sumie to kilka razy to samo, a prawie wszystko o zmianie przepustnicy na taką z Poloneza...

Kontynuując, ja właśnie mam Poloneza. Zobaczcie sobie pod maskę Poloneza, jak mała jest odległość między przepustnicą a filtrem powietrza. Mimo to fabryczne 1.4 robią na hamowni powtarzalne wyniki około 106-109KM.

Idąc dalej. Szukacie tutaj wszyscy Nm, bawiąc się przepustnicami i stożkami, przez które poprawiacie sobie reakcję na pedał gazu i sprawiacie, że silnik ryczy.

W swoim Polonezie mam już drugi silnik 1.4 16V, który powoli kończy żywot, ale nie o tym ten temat. Jakiś czas temu zakupiłem wałki rozrządu od 1.8 16V, o numerach LGC 106970 i włożyłem je na miejsce standartowych LGC 10201. Efekt? Nie wiem czy przybyło momentu obrotowego, tego moja dupohamownia nie potrafi stwierdzić, natomiast napewno ten moment przeniósł się na "dół". Przed zmianą silnik nie zbyt ochoczo jechał poniżej 2500obr, obecnie ma bardzo dobry "dół", wyprzedzając po trasie nie muszę schodzić do trójki, w większości wystarczy mi, że zredukuje na czwórkę. Jednakże nadal nie ma sensu kręcić go dalej niż 6500obr/min, bo nic się nie dzieje. Przed zmianą miałem również zauważalną "dziurę" w momencie obrotowym w przedziale 3000-3500obr/min, obecnie już tego nie ma. Ogólnie polecam każdemu taką inwestycję jeśli chcą coś poprawić u siebie, a niekoniecznie mają pieniądze na zwiększenie pojemności.



A teraz inny temat. Niebawem z 1.4 16V przechodzę na 1.6 16V. Póki co będzie to jeździć takie jakie jest, czyli zwykły seryjny 16K4F. Ale w niedalekiej przyszłości...

Napewno wezmę się za rozwiercenie kanałów ssących i wydechowych w głowicy, napewno popracuję nad kolektorem ssącym, może zainwestuję w kolektor od VVC... A może jest lepszy patent ?

Napewno będzie kolektor wydechowy rurowy, w miejsce żeliwnego badziewu fabrycznego. Dalej będzie coś z wydechem pomodzone.

Teraz kilka pytań do tych, którzy mają pojęcie o modyfikacjach głowic.

Głowice VVC mają większe zawory - czy głowice z MG TF 135 również ?

Czy do głowicy od 1.4/1.6 da radę wstawić większe zawory od VVC ?

Na ebay'u są kit'y do przeróbki VVC na sztywne wałki. Są jakieś tańsze patenty niż okolice 1000 funtów ?

Jakie wałki rozrządu polecilibyście zastosować do takiego pomodzonego 1.6 16V ?

Na koniec wypadałoby to jakoś zestroić, co w tym przypadku polecacie ?

Chciałbym osiągnąć jakieś 130-140KM, ale obawiam się, że będzie to kosztem momentu obrotowego, dobrze myślę ?
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lip 28, 2012 20:59   

Na szybko to:

Ad.1 - Tylko glowica z ZR 160 ma wieksze zawory.
Ad.2 - da sie - zawsze się da.
Ad.3 - Walek jak to ma na ulice byc 260tka. Wiecej to juz traktor i slaby dol. Poszukaj najlepiej 2ch wałków wydechowych z VVC.
Ad.4 - Strojenie - seria komp + ecumaster.

ps. Potrzebujesz jeszcze regulowane kolka rozrzadu. Kolektor jak najbardziej z vvc bedzie ok. Jest bardzo dobrze policzony i najlepszy z wszystkich roverkowych i nie jest taki mega "badziewny". Wydech nie przekraczałbym średnicy 55mm.

Jezeli nie widziales - warto sie zapoznac:

http://kengine.dvapower.com/
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sob Lip 28, 2012 21:10   

Bumelant napisał/a:
Ad.1 - Tylko glowica z ZR 160 ma wieksze zawory.
Ad.2 - da sie - zawsze się da.
Ad.3 - Walek jak to ma na ulice byc 260tka. Wiecej to juz traktor i slaby dol. Poszukaj najlepiej 2ch wałków wydechowych z VVC.

Hmm... "swap" zaworów zapewne niewykonalny w domowym zaciszu ? Jakie to mniej więcej koszta ?

Pisząc wałek 260tka, masz na myśli produkt Pipera ? O 2 wałkach wydechowych z VVC właśnie myślałem. Myślałem też poeksperymentować mieszając wałek z VVC z wałkiem od MG TF 135.

Bumelant napisał/a:
ps. Potrzebujesz jeszcze regulowane kolka rozrzadu.

Czyli włożenie tak poprostu wałków od VVC niewiele da, tak ?

Bumelant napisał/a:
Jezeli nie widziales - warto sie zapoznac:

http://kengine.dvapower.com/

Widziałem, ale z moim angielskim kiepsko, to też zacząłem pisać tutaj na forum.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 29, 2012 01:08   

kit do przerobki glowicy vvc na "sztywna" jest drogi bo zawiera walek specjalny do tej glowicy, sa inne srednice czopow na skrajach walkow

same zaslepki pewnie by wyrzezbil w pl bez problemu ale walek to klopot


jezeli chcesz osiagnac 130-140 KM z 1,6 to bedziesz musial zakrecic silnik ponad to co teraz mozesz, nie sadze zebys to osiagnal w seryjnym zakresie obrotow
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Nie Lip 29, 2012 10:14   

flapjck1 napisał/a:
kit do przerobki glowicy vvc na "sztywna" jest drogi bo zawiera walek specjalny do tej glowicy, sa inne srednice czopow na skrajach walkow

Może da się to obejść dorabiając jakieś panewki tym wałkom ?

No właśnie, teraz pytanie w którą stronę lepiej...

Czy przerabiać głowicę VVC na sztywne wałki, czy też przerabiać zwykłą głowicę, tak aby pomieściły się większe zawory ?

flapjck1 napisał/a:
jezeli chcesz osiagnac 130-140 KM z 1,6 to bedziesz musial zakrecic silnik ponad to co teraz mozesz, nie sadze zebys to osiagnal w seryjnym zakresie obrotow

O tym już gdzieś czytałem, że trzebaby mocniejsze sprężyny zaworowe wstawić. Bo seryjne to wiem, że nie dają rady powyżej 7500, bo jeden silnik mi kiedyś nie odciął na benzynie i zrobiło się jakieś 8500 i 12 zaworów podziękowało za współpracę.

No i na koniec tak jak tu ktoś pisał, wystroić ecumasterem. On pozwoli przenieść odcinkę ?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 29, 2012 12:52   

jakis programowany komp albo swinka pozwola ci podniesc zakres obrotow
w glupim kompie gazowym mozesz podniesc odcinke ;)

co do rozrzadu: oprocz sprezynek trzeba przerobic kasowanie luzow na mechaniczne, hydraulika wyrabia do okolo 7,5 tys rpm

panewki odpadaja do walkow rozrzadu, rzezby tyle ze lepiej ten kit od piper cams kupic :D , na pewno bedzie trwalsze

ps: dojscie do wymaganej przez ciebie mocy moze byc mozliwe po zastosowaniu ITB, czytalem kiedys o miniaku ktory z seryjna elektronika, seryjna mechanika po zastosowaniu dwoch weberow DCOE osiagnal okolo 125 KM z 1,4
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pon Sie 06, 2012 11:49   

OK, dzięki za podpowiedzi w kwestii zrobienia tego profesjonalnie.

A teraz pytanko bardziej przyziemne. Mam do wzięcia wałek wydechowy od VVC.

Jakiego efektu mogę się spodziewać jeśli ssący zostanie LGC106970 czyli seria z 1.8, a do tego wstawię wydechowy właśnie od VVC ?



Parę dni temu w swoim 1.4 z wałkami LGC 106970 zmieniłem wtryskiwacze z fabrycznych, o końcówce numeru 703, na takie z końcówką numeru 884. Są trochę wydajniejsze. Znów delikatnie poprawiła się dynamika, szczególnie lepiej się kręci pomiędzy 6 a 7 tys obr. Silnik ciągnie pod samą odcinkę, a i ogólnie mam wrażenie, że lepiej przyspiesza na poszczególnych biegach. Nie wiem jeszcze czy bardzo wzrosło spalanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R25 1.6 modyfikacje
walus Tuning mechaniczny 10 Pią Sie 31, 2007 15:53
piter34
Brak nowych postów [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 99 Pon Sty 02, 2012 21:39
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink