Forum Klubu ROVERki.pl :: Troche na temat 1.8VVC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Troche na temat 1.8VVC
Autor Wiadomość
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 22:06   Troche na temat 1.8VVC

Witam, jednak chyba Rover zostanie w rodzinie, wczoraj do niego wsiadlem, zaciagnalem sie ( jego zapachem:P ), przetoczylem sie troche po grojeckiej i doszedlem do wniosku ze chyba jednak zostanie :) No ale do rzeczy.

Ma ktos pojecie ile moga wytrzymac seryjne graty w tym silniku? Co zrobic najpierw zeby mu podniesc troche moc ( nie piszcie tylko o przepustnicy bo bede bil :] ). Pracujacy dla Janspeeda Sachar ;) napisze mi zaraz zebym kupil od nich kolektor, nie glupia mysl, ale jak cos sprowadzac to juz w wiekszej liczbie, zeby nie placic taczki hajsu za przesylke jednego przedmiotu, wiec moze jakies graty do silnika. Doradzcie ewentualnie co i jak jesli potraficie. I jesli juz zamawiac to skad i jak wyglada ten caly proceder zamow/plac/przeslij itd. Za odpowiedzi z gory dziekuje :)

P.S jesli bede mial cos kupowac to pewnie dopiero w przyszlym orku jakos na poczatku, bo trzeba hajs skumulowac, ale wiedze dobrze juz teraz zebrac:)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 22:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 23:18   

Myślę, że na serii wytrzyma 190 - 200 kucy. Ostatnio rozmawiałem z kolesiem który robi rajdowego mgf-a (sic!) i miał wyplute 260 kucy bez vvc - na wałkach Pipera. Ale to już była gruba rzeźba - kute tłoki, korby i bóg wie co jeszcze. I z tego co mówił jeden tłok z korbą to 3,5 koła :)
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 23:33   Re: Troche na temat 1.8VVC

Kamil Luczak napisał/a:
Ma ktos pojecie ile moga wytrzymac seryjne graty w tym silniku?

Dość sporo poczytałem na ten temat na forum mg-rover.org. - Angole tego mają dużo. Ogólnie ten silnik nie jest wdzięcznym do modowania niestety... :( max przy rozsądnych wydatkach to 20-30km. Ja odpuściłem temat całkowicie - głównie chodzi o skrócenie żywotności silnika. Podjąłem decyzję że dwa - trzy lata jezdy na serii, poźniej przejście w coś mocniejszego. A w tym czasie chce utrzymywać autko w idealnym stanie, aby sie nowy właściciel (Tata się już przymierza ;) ) też nim nacieszył
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 15:23   

Cudow nie ma - bez odprezania, jak planujesz dmuchnac w ten silnik jakies doladowanie to rozleci sie on predzej czy pozniej bo nie nalezy on do konstrukcji pancernych. Rozleci Ci sie rowniez PG1, sprzeglo i polowa rzeczy zwiazana z przeniesieniem napedu. Dodatkowo bez szperowania to wogole kompletnie nie ma sensu wiec koszty raczej szykuj sie na spore aczkolwiek jest to mozliwe do wykonania.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 16:47   

tyle ze turbo z VVC podobno ciezko pogodzic. Nie ukrywam e takie 20-30KM zadowoliloby mnie, bo przy wadze 800kg stosunek zmienia sie z 5.7 na 4.7, a to juz podobny do tych co uzyskuja doladowane CTRy u nas w Wawie.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 17:35   

Kamil Luczak napisał/a:
tyle ze turbo z VVC podobno ciezko pogodzic. Nie ukrywam e takie 20-30KM zadowoliloby mnie, bo przy wadze 800kg stosunek zmienia sie z 5.7 na 4.7, a to juz podobny do tych co uzyskuja doladowane CTRy u nas w Wawie.

a podtlenku zamierzasz zrezygnowac?? jesli tak to jaka cena :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 18:45   

No przy tej masie Twojego autka bedzie wesolo ;) Moze idz narazie w n/a faktycznie a potem jak bedzie malo to mozesz doladowac na koniec - ja mam jeszcze taka wizje-pomysl, ze moze by warto jakies smt6 lub ecumaster i probowac to stroic po walkach albo regulowane kolka jakies obczaic - ciekawe czy jest mozliwosc obnizenia np wlaczenia vvc - w hondzie to sie stosuje i daje rade -500 rpm daje ponoc fajny boost juz.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 21:27   

Narazie jeden zgred mnie w turbo chce wciagnac, zobaczymy co z tego wyjdzie. Boje sie tylko zeby silnik sie nie wysral, tak samo skrzynia biegow.
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 10:21   

Jezeli faktycznie juz Twoje autko nie daje Ci banana i sie przyzwyczailes do jego osiagow i chcesz miec znaczny krok do przodu to nie czarujmy sie - swapowac na fabrycznie uturbione 2.0 i go krecic. Sadze, ze przeszczep bedzie o wiele prostszy, tanszy i masz gwarancje, ze to chodzi bo inzynierowie w fabryce to przeliczyli bardzo dokladnie i sprzedali swoje rozwiazanie w tysiacach egzemplarzy aut. Takie partyzanckie uturbianie vvc moim zdaniem skonczy sie niepowodzeniem - zakopiesz sie na wiele miesiecy i bedzie padac po kolei wszystko co zostanie ze slabego silnika w serii.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 10:51   

Wstawienie tego silnika do R100 to jest rzezba rzezba i jeszcze raz rzezba. To jest ciecie podluznic, spawanie lap, ciecie grodzi silnikkabina, w cholere roboty. Silnik jak kupie powiedzmy za 1500zl to mysle ze spokojnie 3-4 razy wiecej bede musial dolozyc jeszcze za przeszczep. Wez tez pod uwage ze do tego trzeba dopasowac PG1, a PG1 samo z siebie tez nie wchodzi do R100, trzeba dorabiac pol osie i wszytskie wiwajsy od zmiany biegow.
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 10:55   

Uuuuuuuuuuuull to faktycznie nie ma to sensu - ale byl jeszcze chyba jakis silnik 1.8 turbo ROVERA - moze to wejdzie z mniejszymi problemami. Nie wiem czy sie nie myle ale widzialem gdzies grzebiac 1.8 turbo 160 koni i 200 niutkow. Mysle, ze to by sie dalo latwo podkrecic na tyle ile chcesz mniej wiecej. O ile sie myle niech mnie koledzy poprawia. No i to by trzebabylo tak jak wspominasz w calym komplecie wymenic wszystko.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 11:10   

Sachar mi kiedys wspominal ze to jest ten samsilnik tylko bez VVC ale z dolozonym Turbo ;) W serii ma 140KM ;)
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 11:14   

No to jak ten sam to sadze bez trudu bedzie sie dal zaadaptowac. Trzeba szukac opcji. Moze jakis rozbitek z Uk dla samego silnika czy cos... Ja napewno trafilem na slad takiego silnika i byl on pakowany chyba do 75.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 11:48   

ale to jest ten sam silnik wiec nie ma sensu za bardzo go tam pakowac, jak jest vvc :) Bede walczyl z tym co jest zobaczymy co wyjdzie:)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 12:44   

Zgred ci dobrze radzi dmuchaj ten silnik a nie pytasz o dobre rady ktorych i tak nie otrzymasz bo niby skąd :p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 23:15   

Turbo to chyba z jakiegos fiata Pandy wyjme, zeby za duze nie bylo :P
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 23:33   

Z pandy to niekoniecznie, ale z punto 1,4 GT to byłoby OK. Sporo ludzi w różnych przróbkach je wykorzystuje
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 23:36   

Sachar ja oczywiscie zartuje z ta Panda, myslalem nawet o tym o czym kiedys gadalismy, czy by nie przelozyc calego zestawu z 1.8T, nie trzeba byloby wtedy rzezbic. Napisalem tez do Bartka z Zastecow co on sadzi o podniesieniu mocy w tym silniku i czy wedlug niego NA czy Turbo byloby lepsze. W NA napewno bedzie mniejszy niuton, co bardziej mi sie pododba.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 09:06   

może sie to wydawać dziwne co powiem ale powinieneś włożyć tam dużą sprężarkę i nie na pewno od punto gt... ponieważ teraz masz już kłopoty z trakcja a co będzie jak włożysz sprężarkę która wstaje już od 1800 i zaczyna porządnie pompować na poziomie 2200-2500 !! !
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 09:49   

Kamil Luczak napisał/a:
Sachar mi kiedys wspominal ze to jest ten samsilnik tylko bez VVC ale z dolozonym Turbo ;) W serii ma 140KM ;)

W serii ma 150KM albo 160KM i różni się od serii K z VVC. Szczegółów nie podam, bo nie znam, ale może o tym świadczyć choćby niższy stopień sprężania "na wejście".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] swap z 1.8vvc na 2.0t
scorpion Tuning mechaniczny 34 Pią Kwi 12, 2013 17:12
scorpion
Brak nowych postów Zamiana 1.8i na 1.8VVC
Zamiana 1.8i na 1.8VVC czy to jest mozliwe??
piotrek1987 Tuning mechaniczny 33 Czw Lip 12, 2007 21:09
freestyler
Brak nowych postów [1.8VVC] dolozenie Turbo
kamil_luczak Tuning mechaniczny 33 Nie Paź 04, 2009 11:12
TomC
Brak nowych postów Nitro w 1.8VVC ZALOZONE I DZIALA
kamil_luczak Tuning mechaniczny 48 Pią Kwi 18, 2008 09:35
kamil_luczak
Brak nowych postów [K16 1.8 1.8VVC] Test wplywu katalizatora na osiagi - tekst.
Wycinac czy nie wycinac zeby zyskac KM nie tylko mentalnie ;).
secio Tuning mechaniczny 10 Pon Maj 19, 2008 12:32
michone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink