Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 sdi] kreci do 4k
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:15
[R220 sdi] kreci do 4k
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



  Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 19:29   [R220 sdi] kreci do 4k

Witam mam takie pytanko (a raczej chyba problem ) bowiem pod obciazeniem (na 5 biegu silnik krecic mi tylko do 4,5k ) czy to normalne dla tych silników bo wg mnie cos malo >Ale zapytam bardziej obeznanych. (zaznacze ze na biegu jałowym silnik kreci prawie 5,5k)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Sob Paź 04, 2008 12:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 19:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 19:36   

Przecież przy 4,5k na 5 biegu masz 200km/h na liczniku, wiec gdzie widzisz problem :mrg: powyżej 4k moment leci "na pysk" i po prostu może nie mieć na tyle mocy, zeby się dalej rozpędzać ;) W sprzyjających warunkach poleci jeszcze z 10 - 15km/h szybciej, ale czasem wystarczy minimalne wzniesienie, mocniejszy wiatr, nizsze cisnienie, większa wysokość npm i się ta granica przesunie o kilka km w tą czy w tą stronę ;) Moim zdaniem nie masz problemu, tylko powinienes się cieszyc, że Twoje auto wyciąga V-max producenta ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 19:45   

ale licznikowo pokazuje mi 180 i kuniec czyzby przyczyna była w kołach '15 ,ale mam na alu wiec chyba oryginalnie takie powinny byc przeciez hmm

http://www.opony.com.pl/o...r,220%20SD.html
tu pisze ze powinny byc 14stki :/
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 20:32   

nie to nie wina kół ;) prędkośc licznikowa zależy od przełożeń skrzyni biegów a rzeczywista jeszcze od wielkości kół. Ale jesli zmienisz koła, to prędkośc licznikowa będzie taka sama, a zmieni sie predkosć rzeczywista. Czy Ty masz SD czy SDi ?? U mnie wygląda to tak jak poniżej:

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 20:35 ]
aaa 15 też były w serii 185/55 R15 - taki jest fabryczny rozmiar alu do R200.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:05   

a to dziwne... u mnie przy 4,5k RPM jest mniej niz 180...
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:17   

Brt napisał/a:
nie to nie wina kół ;) prędkośc licznikowa zależy od przełożeń skrzyni biegów a rzeczywista jeszcze od wielkości kół. Ale jesli zmienisz koła, to prędkośc licznikowa będzie taka sama, a zmieni sie predkosć rzeczywista. Czy Ty masz SD czy SDi ?? U mnie wygląda to tak jak poniżej:

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 20:35 ]
aaa 15 też były w serii 185/55 R15 - taki jest fabryczny rozmiar alu do R200.


Brt no rzeczywiscie masz racje (tak wiec koła raczej nie maja nic wspólnego)
a mój jest niby SDI a predkosc max 180 (tyle mi pokazuje ) obroty są takie jak na fotce
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:23   

U mnie max licznikowy byl 185km/h przy oponach jakie wtedy mialem czyli 185/65R15.
Tu mozecie conieco ogladnac, ale widac ze przy 4500RPM bylo okolo 170km/h:

http://www.youtube.com/watch?v=kIXqIQ8-Drg

Filmik kiepski, bo nagrywany 2 lata temu starym telefonem ;) Od tego momentu nie udalo mi sie szybciej jechac. Na nowych oponach 205/60R15 max mialem 160km/h, ale wtedy rozwalilo rure od IC i nie mialem okazji na nowe testy.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:27   

U mnie podobnie na 180 sie kończy :neutral:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:37   

Zawsze mnie dziwi to ubolewanie, że niby coś na granicy możliwości auta jest nie halo. Gdzie Wy to testujecie? Weźcie jeszcze pod uwagę, że liczniki samochodowe zawsze są kalibrowane "z tolerancją w dół". A dla zrozpaczonych, którym nie udało się rozpędzić do większych prędkości dane techniczne:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:39   

nie chodzi o dane techniczne czy inne pierdy, tylko o zdjecie, ktore wrzucil Brt kilka postow wyzej

musze sie jutro wybrac na a4 a gpsem i zobaczyc jaka jest faktyczna predkosc a nie ta z licznika
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:42   

no tak ale aż taka różnica Thef (po za tym fotka mnie ciekawi skoro mój przy tych obrotach ma aż taką niby zaniżke ) :roll:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:47   

xtek napisał/a:
nie chodzi o dane techniczne czy inne pierdy, tylko o zdjecie, ktore wrzucil Brt kilka postow wyzej
Zanim Brt wkleił fotkę, Ty zapytałeś o obroty na 5tym biegu. To jest końcówka skali możliwości, lekkie wzniesienie, inne nieco warunki i skalowanie prędkościomierza może mieć duży wpływ. I tak z taką prędkością się nie jeździ po polskich drogach. Jeżeli nie masz zastrzeżeń do pracy silnika w "normalnym" przedziale, to nie ma co się martwic i szarpać ;) .
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:50   

ja to nie moge pojąć dlaczego przy tych obrotach (4,5k) jest taka predkosc ,a na filmiku Xteka widac ze silnik kreci prawie 5k a predkosc cos ponad 180 :???:
Po za tym zapewne jesli np byłaby jakas górka czy wieksze opory wiatru to raczej obroty rówwniez pownny spadac (no chyba ze slizga sie sprzegło) :wink:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 22:09   

A czy to odbiega tak strasznie od danych technicznych? Poza tym, na tym filmiku ewidentnie widać, że jest z górki ;) . To są naprawdę drobiazgowe sprawy. Lepiej zmierz przyspieszenie do 100ki na płaskim i wtedy ewentualnie się zastanawiaj.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 22:27   

hmm moze mam za pózny zapłon (w ZS to raczej kąt wtrysku)(bo nie wiem jak bym jechał to wskaznik od temp zawsze jest na połowie (przeważnie) :roll:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 23:04   

kadzaf napisał/a:
hmm moze mam za pózny zapłon (w ZS to raczej kąt wtrysku)(bo nie wiem jak bym jechał to wskaznik od temp zawsze jest na połowie (przeważnie) :roll:



to chyba dobrze .......

Co do różnicy to waszych "osiągnięć" jest to spowodowane między innymi

1. Liczniki są wyskalowane na -/+ 5 %
2. Warunki atmosferyczne
3. Ciśnienie w oponach.
4. Jaki rozmiar opon
5.Czy łożyska sprawne ;]
6. A TAK WOGÓLE JEŹDZICIE ZA SZYBKO ŁOBUZY !!
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 23:10   

no tak ale dobrze wiedziec czy licznik pokazuje w miare dobrze niz oszukuje :mrgreen:
po za tym wróce do kół znaczenie tez bedzie w końcu na wiekszych licznik bedzie inaczej bo wkońcu na wiekszych moze są mniejsze opory toczenia ale znów osłabiają :wink: (chyba()

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 23:12 ]
po za tym troche mi schodzi jak doganiam np jakies mondeo bądz focusa (tdci) mam na mysli te słabsze :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 23:17   

xtek napisał/a:
ja to nie moge pojąć dlaczego przy tych obrotach (4,5k) jest taka predkosc ,a na filmiku Xteka widac ze silnik kreci prawie 5k a predkosc cos ponad 180


no dziwne to trochę :roll; tak jakby przeożenia skrzyni były inne. W krówce violki jest dokładnie jak u mnie. I tez jest gdzieś fotka na forum jak lecą 210km/h :hmm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 23:29   

hmm to przełożenia skrzyni byłby inne ? :> w końcu troche dziwne to :wink:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 23:42   

no dziwne, ale innego rozwiązania nie widzę :| :hmm: Ciekawe jak wyglądają przełożenia skrzyni w SD :roll: moze ktos w R220SD (nie SDi !! ) nagrać lub zrobić fotkę zegarów na 5 biegu przy np 100 lub jakiejkolwiek innej wyższej prędkości ;) Będzie co porównac ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDi] Kręci tylko do 3.500 tyś
xel22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Pią Mar 27, 2009 12:15
szoso
Brak nowych postów [214si] słabo kreci, dziwnie kreci i ciezko rusza!
mi-lu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Wrz 10, 2013 20:51
sTERYD
Brak nowych postów [R200 1.6]Kręci kręci i nic
TheArt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Czw Wrz 30, 2010 14:54
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r220]jak wymienic wskaznik w liczniku rover r220
seba1x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lip 18, 2013 17:34
seba1x
Brak nowych postów [R220]Zasada działania sprzęgła w R220
predatoraf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Wrz 16, 2012 19:02
kangaroo69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink