Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana tulei wahacza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana tulei wahacza

... i innych elementow zawieszenia
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 29, 2010 10:28   

Wahacz kosztuje 300zł. wiec nie ma tragedii. Nigdy nie masz pewności że po regeneracji sworzeń nie wyskoczy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 29, 2010 10:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Andrew75 




Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: Brzesko



Wysłany: Pon Mar 29, 2010 20:18   

To zależy.
Nierzadko się zdarza, że część regenerowana jest trwalsza niż zamiennik.
Wszystko zależy z jakim zamiennikiem mamy do czynienia i z jak profesjonalnym warsztatem....

A i tak większość części (nie mówię konkretnie że wahacz) sprzedawanych w ASO jest tak naprawdę po regeneracji. Kupowałem kiedyś pompę wodną i gość od razu powiedział, że jest po regeneracji. Na pewno tak samo jest z turbinami...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 29, 2010 23:38   

Andrew75 napisał/a:
A i tak większość części (nie mówię konkretnie że wahacz) sprzedawanych w ASO jest tak naprawdę po regeneracji.

Powiedz następnym razem niech zmieni lekarza. :grin:
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 11:11   

Witam, a ja tez sie przymierzam do wymiany tulei wahacza tylko nie jestem pewny na 100% czy to dokladnie ta czesc kwalifikuje sie do wymiany moze opisze mniej wiecej i pomozecie mi bo na 2 diagnostykach bylem i wyszlo wszystko dobrze a jednak cos mi stuka... mianowicie, jadac na 1 biegu i najezdzam na jakas nierownosc np. na prog zwalniajacy slysze takie pukniecie lekkie w prawym kole i ogolnie przy jezdzie po nierownych drogach puka, nie jest to metaliczne ''puk'' tylko jak by w taki twardy plastik uderzal tylko dziwi mnie to ze wlasnie przy jezdzie 5km\h tez slychac.
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 11:59   

Witajcie po długiej przerwie :grin:
Jeśli zna ktoś linka do instrukcji jak wymienić wahacz, tuleję i łożysko to byłbym wdzięczny.
Super byłoby gdyby ta instrukcja zawierała jakieś fotki, bo sam tekst i pomoce warsztatowe, to dla mnie troszeczkę za mało - nie jestem mechaniorem :beczy:
:rotfl:

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 11:59 ]
jarekb napisał/a:
Witam, a ja tez sie przymierzam do wymiany tulei wahacza tylko nie jestem pewny na 100% czy to dokladnie ta czesc kwalifikuje sie do wymiany moze opisze mniej wiecej i pomozecie mi bo na 2 diagnostykach bylem i wyszlo wszystko dobrze a jednak cos mi stuka... mianowicie, jadac na 1 biegu i najezdzam na jakas nierownosc np. na prog zwalniajacy slysze takie pukniecie lekkie w prawym kole i ogolnie przy jezdzie po nierownych drogach puka, nie jest to metaliczne ''puk'' tylko jak by w taki twardy plastik uderzal tylko dziwi mnie to ze wlasnie przy jezdzie 5km\h tez slychac.


Na moje oko to swożeń. U mnie było tak samo, z tym, że stuk był też przy skręcie kołem na postoju.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 14:03   

No fakt,że dość długo cię nie było.
Jestem o dwa kroki od wymiany obydwóch wahaczy.Od dłuższego czasu coś pukało z prawej strony,teraz z lewej,no i przy wymianie kół na letnie (z trudem)pochyliłem się nad tematem...i luz jak jasna cholera.Sądzę jednak,że mając sciągacz do sworzni dasz radę bez instrukcji.Robiłem to kilka razy,nie będąc fachowcem i nie miałem "deterki".
Dasz radę!
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 14:55   

Dzięki Dziadek. Pozdrawiam :rotfl:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 19:29   

sogreg1 http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=165753 jak za mało to napisz co jeszcze to odpisze :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Mar 31, 2010 15:42   

Gdzie mogę dostać sworzeń? Chodzi mi o ten mały na końcu, co do McPhersona od dołu jest przykręcany...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 15:51   

Dziś wymieniłem wahacz lewy - kupiony za 400zł nowy, jest super, ale musiałem jeszcze 100zl za tuleje zapłacić... a u mnie w Rzeszowie w firmie HPA TEST za 300zł jest oryginalny regenerowany wahacz razem z tuleją... nie opłaca się kupowac nowego :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 31, 2010 15:55   

Dlaczego nie opłaca się nowego?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 16:20   

wahacz + tuleja z przesyłka 520zł, regenrowany z tuleją 300zł... 400zł płaciłem za włośki, podobno dobry wahacz, ale mechanik powiedział, że duzo lepszy jest ten regenerowany...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 31, 2010 18:03   

http://alejasamochodowa.b...dolny-lewy.html
= tuleja Teknorot 50zł. Regenerowany nigdy nie będzie lepszy od nowego. Takie jest moje zdanie. :grin:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 18:08   

pytanie, czy lepsza jest podróbka z włoch/chin/turcji od rzemiosła polskich magików? ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 31, 2010 19:19   

Dlaczego podróbka? Wiele mało znanych firm wykonuje części dla dużych flot które je brandują swoim logo : np. LUK, SACHS, FEBI, DELPHI i wiele innych i trafiają na pierwszy montaż. Filtron też niektórzy piszą że szajs a idzie na pierwszy montaż. Osobiście mam założonego Teknorota Tureckiego i jest git, a mogłem zregenerować wahacz w Gdańsku.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 19:24   

Podróbka, bo sam wahacz (część ykonana z aluminium) nie zostaje oryginalny ;) tak sobie tylko luźno i głosno myśle ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 31, 2010 19:27   

Nie rozumiem :???: Pamiętać trzeba że jest to ingerencja w część nie rozbieralną - akurat w tym przypadku.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 19:29   

Przy regeneracji wymieniają 2 sworznie i tuleje prawda? a Kupując zamiennik dodatkowo ten element aluminiowy czyli de fakto sam wahacz zastępujemy podróbką tak? nie traktujmy tego serio, po prostu głośno myśle ;)

EDIT:
oglądałem dziś ten zregenerowany wahacz, jak zacznie pukać prawy, to założe i zobaczymy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Sro Mar 31, 2010 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 31, 2010 19:30   

Każdy robi jak uważa. Chińszczyzny i regenerowanego sworznia (wahacza), końcówki drążka i wszystkiego co jest montowane na systemie kulowym nie założę.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 19:31   

Ja narazie mam wahacz za te 4 stówy, jak odezwie sie prawy to wtedy się zastanowie ;) a tak btw, czy w VW i Audi przy tym drogi zawieszeniu wymiana/regeneracja polega na tym samym co w R75?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana tulei wahacza
sash997 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Cze 10, 2009 19:17
mimo66
Brak nowych postów [R75] Wymiana tulei wahacza - informacja dla oszczędnych
xieciun Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Lis 24, 2013 17:52
piotrek1000
Brak nowych postów [R75] Urwane gumy tulei wahacza
problem z zakupem części a raczej z ich jakością
jarema Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Gru 06, 2007 10:05
Marian_K
Brak nowych postów [r75] Wymiana kompletu tulei R75
n0name Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Sie 08, 2019 21:39
sknerko
Brak nowych postów [R75] Samodzielna wymiana wahacza
mimo66 Rover serii 75, MG ZT 34 Sob Wrz 07, 2019 21:02
adam_26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink