Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej silnikowy - jaki olej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej silnikowy - jaki olej
Autor Wiadomość
gothead 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 12
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:17   [R75] Olej silnikowy - jaki olej
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam! Nie wiem co zalać silnikowi mojego R75 CDT rocznik 2000. Na kartce z ostatnią wymianą podane jest że zalany jest olej 0W30 i reszta to jakieś "dojcze szprachy" niewyraźne z których rozumiem jedynie "ja" przy rubryce czy był także wymieniany filter.
Jak rozumiem zalany olej to syntetyk, ale czy przy przebiegu 160.000 km warto lać dalej to, czy przejść na półsyntetyk i czy koniecznie o takiej charakterystyce jaka podana jest na forum czyli 10W40 lub 15W40?
A wiec co radzicie: jakie oleje? Jakiej firmy?
Do wymiany mam niecałe 5.000 km, a wiec 2, 3 miechy jakieś, ale niewykluczone, że szarpnę się przed zimą, bo auto kupione 3 miesiące temu i lepiej dmuchać na zimne (czytaj: silnik)
Dzięki z góry za porady!
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lip 17, 2011 20:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:33   

Proponuję półsyntetyk jakiś w miarę dobry, Mobil, Castrol czy shella :) No ale na syntetyk to już za późno.
 
 
 
gothead 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 12
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:37   

se7en86, Ale tam jest syntetyk raczej - 0W30 wiec dalej to ciągnąć?
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:41   

Moim zdaniem na syntetyk to już za dużo przejechanych kilometrów. Ja w swoim roverku 190k mam półsyntetyk. Jeździ super. Tobie też to proponuje, no ale poczekaj aż się inni wypowiedzą.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:50   

Ja mam syntetyk Castrola 15W40 jakiegoś EDGE(74zł za litr) czy coś w tym stylu, ale ja mam 85 tyś przebiegu...
 
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:07   

Rowan napisał/a:
Ja mam syntetyk Castrola 15W40

to nie jest syntetyk, tylko olej mineralny :!:
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:12   

Jutro znajdę pudełko po nim to spisze dokładną nazwę, napewno nie jest to mineralny, ja nigdy do samochodu półsyntetyka nie lałem, nawet do MF-a do silnika mam półsyntetyk Fusch. No to mineralny to już w ogóle.... :mrgreen:

Jutro znajdę to i napiszę.
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:15   

Ja do swojego zaraz po zakupie - nie wiedząc co było wcześniej - wlałem syntetyk (bo miałem taki kaprys :razz: ). Teraz zalałem półsyntetykiem i jakie wnioski: wydaje mi się, że silnik pracuje trochę ciszej. Może to tylko wrażenie, ale to jedyna różnica jaką zauważyłem.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:16   Re: [R75 2.0CDT '00] Jaki olej silnikowy?

gothead napisał/a:
....... Jakiej firmy?


wiele osob z tego forum w tym i ja jezdzi na VALVOLINE
>>>POCZYTAJ<<< <-- .PDF
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:16   

Mam:
Castrol 0W30 EDGE
SAE 0W-30; API SL/CF; ACEA A3/B3/B4; BW Longlife-01
Castrol's Best Performance. Fully Synthetic.


:oops: Rzeczywiście pomyłka, pomyłka, bo mój kumpel wymieniał ostatnio w swoim CDT olej i jakoś mi tak wpadło, to co wlał do siebie. Podobno machanik mu poradził 15W40 Lotosa.
Ostatnio zmieniony przez Rowan Wto Paź 07, 2008 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:16   

gothead napisał/a:
Ale tam jest syntetyk raczej - 0W30 wiec dalej to ciągnąć?


Ja uważam, że najlepiej stosować oleje polecane prze producenta, a mianowicie:

1. mineralny 15W/40 lub
2. półsyntetyczny 10W/40 klasy A3/B3

Stosowanie syntetyków, które posiadają dużo niższą lepkość, zwłaszcza w zimie, jest zbędne, a może nawet i szkodliwe. Zapewne niejeden z Was powie, że warto lać olej "rzadszy", bo w zimie lżej się kręci silnikiem przy zapalaniu oraz szybciej zimny olej dociera do głowicy. Ale jak ten olej zachowuje się w normalnej temperaturze pracy silnika ?

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 21:19 ]
Marian_K napisał/a:
silnik pracuje trochę ciszej

dokładnie tak się będzie działo i im rzadszy tym głośniejszy w normalnych temp. pracy

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 21:20 ]
Rowan napisał/a:
Castrol 0W30


A widzisz ! Zalałeś silnik pełnym syntetykiem
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:23   

miałem to samo napisać! dotychczas jeździłem na motul , ale po przeczytaniu tamtego testu pare miesięcy temu zmieniłem na Valvoline maxlife 10W40. Mogę go naprawdę polecić, narazie przejechałem 5tyś. km na nim i nadal jest klarowny i czuć lepkość w palcach. W intercarsie bańka 5l kosztuje 116zł.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:26   

se7en86 napisał/a:
Proponuję półsyntetyk jakiś w miarę dobry, Mobil, Castrol czy shella :) No ale na syntetyk to już za późno.

Poponowałbym zostać przy tym, co zaleca producent (0W30). Półsentetyk, możesz lać do starego motoru, który ma już przedmuchy, a nie do silnika z turbiną o zmiennej geometrii.

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 21:28 ]
blue827 napisał/a:
miałem to samo napisać! dotychczas jeździłem na motul , ale po przeczytaniu tamtego testu pare miesięcy temu zmieniłem na Valvoline maxlife 10W40. Mogę go naprawdę polecić, narazie przejechałem 5tyś. km na nim i nadal jest klarowny i czuć lepkość w palcach. W intercarsie bańka 5l kosztuje 116zł.


A czy fakt, że jest klarowny nie sugeruje tego, że słabo oczyszcza silnik? Skoro olej jest czysty, to brud zostaje w silniku.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:38   

edward25 napisał/a:
Ale jak ten olej zachowuje się w normalnej temperaturze pracy silnika ?

Syntetyk zachowujesie lepiej niz pol syntetyk i mineral(patrz karty produktu).Jak nie cieknie i nie ma problemow to jak naj dluzej zostac przy jak najlepszym oleju.
blue827 napisał/a:
5tyś. km na nim i nadal jest klarowny

Przy dieslu dlugo nie bedzie klarowny :wink: Poza tym jak olej jest lekko ciemny po 5tys.to znaczy ze dobrze zbiera syf z silnika i taka min jego rola.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:09   

Tomi napisał/a:

A czy fakt, że jest klarowny nie sugeruje tego, że słabo oczyszcza silnik? Skoro olej jest czysty, to brud zostaje w silniku.

Faktycznie , trochę źle napisałem. U mnie jest klarowny, ale raczej dlatego że mam bardzo dobrze przepłukany silnik, m.in. ATFem i olejem napędowym, w sumie w ciągu 1 roku wymieniałem olej cztery razy. Ponadto jeżdzę na lpg więc to też się przyczynia do nie brudzenia się oleju.
Ale poza tym w dotyku czuć różnicę pomiędzy tamtym poprzednim motulem z allegro co miałem a valvoline maxlife.
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:11   

Rowan napisał/a:
Castrol 0W30


A widzisz ! Zalałeś silnik pełnym syntetykiem
Tomi napisał/a:
Poponowałbym zostać przy tym, co zaleca producent (0W30)


Producent zaleca tak jak na poniższym (pobrano z instrukcji obsługi)
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:11   

blue827 napisał/a:

Faktycznie , trochę źle napisałem. U mnie jest klarowny, ale raczej dlatego że mam bardzo dobrze przepłukany silnik, m.in. ATFem i olejem napędowym, w sumie w ciągu 1 roku wymieniałem olej cztery razy. Ponadto jeżdzę na lpg więc to też się przyczynia do nie brudzenia się oleju.
Ale poza tym w dotyku czuć różnicę pomiędzy tamtym poprzednim motulem z allegro co miałem a valvoline maxlife.


Oleju w benzynie z lpg a olej w dieslu nie ma co porównywać. Benzyna prawie zawsze jest czyściutka. Diesel zawsze czarny.
 
 
 
gothead 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 12
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:20   

Hej! Dzieki za porady ale widze ze sie spora dyskusja wywiązała...
I jeszcze bardziej mam namotane.
Tak delikatnie mówiąc: nie mam jaj żeby ze syntetyka - 0w30 przejsc od razu na 15W40 mineral... Silnik chyba też...
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Paź 08, 2008 13:30   

Pozostań przy syntetyku 0W30
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Paź 08, 2008 19:15   

Całe te "zalecenia producenta" to pic na wodę.Posłuchajcie starego praktyka,który niejedną furą jeździł i nie zarżnął.Peugeot zalecał np.Total,który był totalnie drogi i nic nie warty,a zalecany był,bo szefowie firmy się dogadali i...rąsia rąsię myje!Znajomy szef serwisu,który szkolił się u źródła,czyli u peugeota we Francji powiedział mi w zaufaniu,żeby nie czekając na koniec gwarancji przejść na półsyntetyk Shella,a po 100 tys.na mineralny.Silnik po 100-150tys.wolą oleje mineralne.Wynika to z wielu powodów,w które nie chcę się wgłębiać,bo mi się kurna nie chce.Ja kupiłem moją błyskawicę z przebiegiem 142 tys.(później okazało się,że 200) i od razu zalałem go półsyntetycznym Shellem.Pojeżdżę jeszcze z rok i przejdę na żółty,czyli mineralny,bo lepiej uszczelnia.Niestety nie mam takiego CUDU NAD WISŁĄ JAK ROWAN(ten sam rocznik co mój i ma 85tys.?).
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 23:09
rambo1111
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Olej silnikowy - jaki
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sie 14, 2012 10:36
apples
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy
menior Rover serii 75, MG ZT 12 Nie Mar 21, 2010 22:23
keczu
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Aragorn Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Sty 11, 2010 12:15
praktis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink