Forum Klubu ROVERki.pl :: [R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 22:15
[R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p

wolno tak?
Autor Wiadomość
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:53   

Tomi, Wiem,ale nie kazdy jezdzi nowym golfem na nowych oponach,po torze,tylko czasem starszym autem i do pracy czy gdzies.Z testu wynika ktora opona jest lepsza, nie jaki jest efekt jazdy po drogach na roznym biezniku.Zapomnialem jeszcze o amortyzatorach,chyba najwazniejsze one tez nie zuzywaja sie idealnie rowno.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:54   

se7en86 napisał/a:
memphisto napisał/a:


Co do prędkości 120 km/h - jeszcze tyle nie jechałem od kąd poruszam się samochodami jak to sie mówi jak dziadek śmigam :)) a po łuku to tyle nie pojadę nigdy w życiu. Nie przekraczam 3.000 obrotów co odpowiada ok 90-100 km/h dzięki temu w mieście pali mi nawet przy korkach 7/100 co uważam za dobry wynik :) czasem schodze do 6/100 jak nie ma korków :)


Szczerze aż się dziwie, że nie jechałeś jeszcze 120km/h :) Czasami tyle po mieście trzeba jechać ( oczywiście jak bezpiecznie jest i nie ma ruchu ). No a o trasie to już nie wspomnę - często średnia prędkość ;) Samochody poszły w górę i prędkość ;) Trzeba wykorzystywać, chociaż drogi nie wszędzie piękne, no ale tam gdzie jest ok można bezpiecznie latać pod 160 spokojnie.


Wiesz ja sie boje po prostu nie prędkości a samochodu, nie wiem czy nim wolno tyle, 1 samochód (renault19) kupiłem okazyjnie i szanowałem go i odpukać do dziś sobie śmiga bez nakladów finansowych nic mu nie ma poza sprawami takimi jak olej itp był to starszy samochód bo 93 rocznik i nie wiem czy moj roverek z 98 a wlasciwie z grudnia 99 (bo wtedy 1 rejestracja - stal w salonie rok) moze tyle smigac znajomi smigaja po 140 minimum i nie odczuwam strachu jednak szanuje moje auto bo nie przyszło łatwo - ile widze ludzi co mnie wymijają po 140 jada jak nie lepiej a po 3 min na światłąch itak stoimy razem ; DD i po co mi to? większe spalanie, stres bo przy tej prędkości to nigdy nie wiadomo.. większa ekspoatacja auta a itak na światlach stane 3m przed kims kto jechał 90 ;D wole smigac 90 skrzynka w bagazniku ladnie gra i ja jestem uchachany mi to tam wystarczy :D :D no i nie wiem czy rover moj moze tak szybko jezdzic zeby mu nic nie bylo

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 22:56 ]
Tomi napisał/a:


Jeśli opony same w sobie różnie się zachowują, to różne warunki dla obu kół na drodze, mogę jedynie te różnice spotęgować. W końcu drogi nie są tak kładzione, że jedną część pasa robi się z jednej mieszanki asfaltu, a drugą kładzie się po 10 latach w innej pogodzie, przez inną firmę i przy użyciu innego asfaltu.


ahahahaha to na śląsk zapraszam do bytomia co 3 lata inna firma inny asfalt a łat na drodze co 10 metrów
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:59   

keczu napisał/a:
Tomi, Wiem,ale nie kazdy jezdzi nowym golfem na nowych oponach,po torze,tylko czasem starszym autem i do pracy czy gdzies.Z testu wynika ktora opona jest lepsza, nie jaki jest efekt jazdy po drogach na roznym biezniku.Zapomnialem jeszcze o amortyzatorach,chyba najwazniejsze one tez nie zuzywaja sie idealnie rowno.

Jak rozumiem twierdzisz, że jeśli założe na przednią oś z jednej strony oponę kierunkową, a z drugiej asymetryczną, a na tył wrzucę z jednej letnią a drugiej zimową, to mogę normalnie, śmiało i bezpiecznie jeździć?

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 23:01 ]
keczu napisał/a:
Tomi, Z testu wynika ktora opona jest lepsza, nie jaki jest efekt jazdy po drogach na roznym biezniku.

Bo kto by robił tak absurdalne testy??
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:01   

jak coś to ja mam z przodu 2 kierunkowe z tyłu w asymetryczne :P
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:08   

Co do zimowej to nie polecam. :smile: A co do reszty to nie widze problemu,przeciez nie ma zalecen zeby montowac kierunkowe opony na tyl lub na przod bo gorzej hamuja od zwyklej czy asymetrycznej,jakby tak bylo to wszyscy montowali by te zekomo najlepsze i w ofercie nie byloby tych drugich.Codziennie widze na naprawde drogich autach mix oponowy i kiedys tez mnie to dziwilo ale jakos wypadkow z tego powodu nie ma a poza tym nawet ABS nie swiruje(no bo przeciez rozna przyczepnosc).
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:18   

keczu napisał/a:
Co do zimowej to nie polecam.


A czemu? Przecież nie ma różnicy.

keczu napisał/a:
A co do reszty to nie widze problemu,przeciez nie ma zalecen zeby montowac kierunkowe opony na tyl lub na przod bo gorzej hamuja od zwyklej czy asymetrycznej,


Nie odpowiedziałeś na pytanie.

Czy w sytuacji, gdy na przednim prawym jest kierunkowa, przednim lewym asymetryczna mogę śmiało i bezpiecznie jeździć?


keczu napisał/a:
ale jakos wypadkow z tego powodu nie ma a poza tym nawet ABS nie swiruje(no bo przeciez rozna przyczepnosc).


Jak romumiem masz wgląd w statystyki i zestawienia wypadków.

W Polsce również nie ma wypadków spowodowanych nieodśnieżonymi drogami, drogami o złej nawierzchni, złym oznakowaniu dróg, itd. U nas są tylko wypadki spowodowane niedostosowaniem prędkości do panujących warunków.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:22   

Tomi, ales sie uwzial :D :D co do ABS to mnie przekonuje kolega keczu, faktycznie nie świruje, oraz faktycznie nie ma powiedzenia która opona lepsza kierunkowa czy zwykła

A teraz pytanie do Ciebie Tomi, jezeli z przodu mam letnie nie przekraczam 100km/h co moze mnie spotkac? (w deszczu to 80 smigam :) )
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:22   

keczu napisał/a:
poza tym nawet ABS nie swiruje(no bo przeciez rozna przyczepnosc).


Bo on właśnie od tego jest...
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:31   

Tomi napisał/a:
A czemu? Przecież nie ma różnicy.

Jest,bo to konstrukcyjnie inna opona dostosowana do innych temperatur o duzo mniejszej sztywnosci bieznika.
Tomi napisał/a:
Nie odpowiedziałeś na pytanie.

Czy w sytuacji, gdy na przednim prawym jest kierunkowa, przednim lewym asymetryczna mogę śmiało i bezpiecznie jeździć?

Rzad Irlandii i Anglii i ci wszyscy jelenie co odpowiadaja za ruch drogowy w tych panstwach(pewnie znalazl by sie tam ktos madry)plus ci co szkolili mnie do pracy twierdza ze tak.Nie wyslali by obywateli na pewna smierc :wink:
Tomi napisał/a:
Jak romumiem masz wgląd w statystyki i zestawienia wypadków.

Nie mam,ale wszystkie z pewnoscia sa spowodowane zlym doborem opon.Mam wglad za monitor ktory robi test hamulcowy.Poza tym o czym tu pisac ja Cie nie przekonam tak jak ty mnie,a nikomu to nie potrzebne bo nie wolno mixowac opon w polsce.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:33   

memphisto napisał/a:
Tomi, ales sie uwzial :D :D co do ABS to mnie przekonuje kolega keczu, faktycznie nie świruje, oraz faktycznie nie ma powiedzenia która opona lepsza kierunkowa czy zwykła


ABS właśnie od tego jest, aby nie doprowadzić do zablokowania kół. Więc nie rozumiem argumentu. ABS może świrować, gdy założysz koła o innej średnicy a nie o innej rzęźbie bieżnika. Co ma piernik do wiatraka?

memphisto napisał/a:
A teraz pytanie do Ciebie Tomi, jezeli z przodu mam letnie nie przekraczam 100km/h co moze mnie spotkac? (w deszczu to 80 smigam :) )

N.p. to, że w deszczu jadąc ciemną drogą, wyjdzie Ci przed maskę ubrany na czarno pijak. Nawet z 80 km/h trzeba się jakoś zatrzymać. Wystarczy, że zejdziesz z toru jazdy na tyle, że złapiesz jednym kołem pobocze (błoto lub mokrą trawę).

Ja lubię jeździć, lubię to robić komfortowo, czasem szybko i bezpiecznie. Dlatego stosuję w samochodzie dobre części i płyny, nie oszczędzam na elementach układu hamulcowego (prawie zawsze ATE) i staram się mieć świeże i dobre opony.

Dzięki temu:
- podczas jazdy nic mi nie ściąga,
- podczas jazdy nic mi nie bije,
- podczas hamowania nic mi nie piszczy,
- hamulce nie gotują się tak szybko i są wydajniejsze,
- mogę śmiało wsiąść w auto pojechać na drugi koniec Polski.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:35   

Tomi napisał/a:
Ja lubię jeździć, lubię to robić komfortowo, czasem szybko i bezpiecznie. Dlatego stosuję w samochodzie dobre części i płyny, nie oszczędzam na elementach układu hamulcowego (prawie zawsze ATE) i staram się mieć świeże i dobre opony.

Dzięki temu:
- podczas jazdy nic mi nie ściąga,
- podczas jazdy nic mi nie bije,
- podczas hamowania nic mi nie piszczy,
- hamulce nie gotują się tak szybko i są wydajniejsze,
- mogę śmiało wsiąść w auto po pojechać na drugi koniec Polski.


w pełni popieram :) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:36   

i chyba Panowie wyjasnione wszystko Dzieki keczu, i dzieki Tomi, jak dla mnie wszystko wiem, pozdrawiam Panów i dziękuję za wypowiedzi :))
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 23:45   

Zapomniałem dodać jeszcze jedną rzecz.

Ostatnio (podczas zakupu auta) zrobiłem mały test. Rozpędziłem samochód do 180 km/h i zhamowałem do zera. Podczas gwałtownego hamowania ze 180 puściłem kierownicę, asekurując ją leciutko kciukami (tak na wrazie "W"). Samochód pojechał idalnie swoim torem, był bardzo stabilny i przewidywalny. Może to i lekkie ekstrumum, ale proponuję zrobić tak raz na jakiś czas.
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 19:38   

jak ktoś twierdzi że wszystkie opony mogą być różne -to proponuję mu mały eksperyment.... :roll:
niech założy jedą skarpetkę zieloną,drugą czerwoną,do tego niech obetnie jedną nogawkę w połowie długości,założy jeden mokasyn i jednego adidasa,do tego krótki rekawek i zimowa czapka-i niech wyjdzie tak na ulicę,przeciez nikt tego nie broni !! !powiem wiecej w Anglii tak chodzą!!! :mrgreen:
pozdrawiam
opony jak majtki-tylko nowe,ludzie którzy twierdzą że stare opony i do tego kazda inna są "dobre" nigdy nie jeździli na nowych dobrych oponach ! :mrgreen: -polecam kiedyś spróbować,a wulkanizatorowi który takie banialuki mówi proponuję się rozpedzić i porządnie tym swoim pustym łbem o mur przywalić-moze zmadądrzeje....... :mrgreen:
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Paź 10, 2008 20:51   

tetryk napisał/a:
a wulkanizatorowi który takie banialuki mówi proponuję się rozpedzić i porządnie tym swoim pustym łbem o mur przywalić-moze zmadądrzeje.......

Po co tak drastycznie. Jeśli powyższych argumentów mało, może wystarczy jeden logiczny.
Mowa o 2-ch nowych oponach letnich innych firm. Jeśli opona A świetnie trzyma się w zakrętach i jest na kole lewym tylnym, a opona B fatalna w zakrętach i jest na kole prawym tylnym, to przy ostro pokonywanym zakręcie w prawo, auto zachowa się przewidywalnie, a przy ostro pokonywanym zakręcie w lewo (przy tej samej prędkości) tył auta może "nadsterownie" uciec. Więc nasze prawo jest lepsze niż angielskie, mimo tego, że wg policji przyczyną wypadku i tak będzie niedostosowanie do... bla bla bla.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All] Opony
_papa_ Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Sro Kwi 13, 2011 23:39
marcin316
Brak nowych postów [Wszystkie] Opony.
Krzysi3k Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 160 Wto Paź 30, 2012 20:41
kangaroo69
Brak nowych postów [R all] Opony Yokohama
Jordan87 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pon Paź 12, 2009 15:13
Jordan87
Brak nowych postów [ALL] Miękkie opony ??
Nilbul Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 38 Wto Lut 10, 2009 21:28
Brt
Brak nowych postów [Wszystkie samochody] Opony Zimowe
Oznaczenie M+S co dokladnie oznacza?
tomi78 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Nie Sty 17, 2010 11:59
Kizashi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink