Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 d '97] intercooler
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 d '97] intercooler

jaki ku[ic i co do tego
Autor Wiadomość
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



  Wysłany: Pon Paź 20, 2008 23:40   [220 d '97] intercooler

Witam
Szukałem na forum dokładnego opisu jaki intercooler kopić do mojego roverka żeby pasował ale nie mogę znaleźć.

Więc pytam może odpowie ktoś kto już zakładał taki do takiego roverka jak mój.
Nie mam intercoolera więc chcę założy ale nie wiem jak się za bardzo do tego zabrać to znaczy jakiego szukać, wiem że musi być chłodnica i że na pewno pokrywa silnika nie będzie pasować ale co jeszcze? Co kopić żeby był cały komplet. Jak się za to zabrac znalazłem mniej więcej ale może taki konkretny poradnik co dokładnie musi byc.


No i pytanie chyba bardzo głupie ale muszę się zapytac czy warto takie coś robić ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 20, 2008 23:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Paź 20, 2008 23:50   

matlacz na forum ktoś opisywał mniej wiecej co i jak zrobić, żeby dołożyć intercooler do wersji 220SD ;) a czy warto .... napewno :D chyba najłatwiej kupic graty z wersji SDi i dorzucić z małymi przeróbkami ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 00:08   

Tak znalazłem właśnie temat i wiem że chyba remi takie coś zrobił. Tylko nie wiem co muszę dokładnie kupić i czy da się samemu to zrobić. Chce coś zrobić w moim roverku żeby był troszkę "mocniejszy" :lol:
A to chyba na początek jest najszybszy i najprostszy sposób. Mam nadzieje że mi się uda i pomożecie :mrgreen:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 00:14   

Cytat:
A to chyba na początek jest najszybszy i najprostszy sposób.

W przypadku Twojego silnika tak :)
matlacz napisał/a:
Mam nadzieje że mi się uda
no ba :) :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 21, 2008 01:07   

Witam,
wiec napisalem tobie msg :mrgreen: Ja oraz pgrad z tego co wiem dokladalismy intercoolera. Ale on swojego sprzedaj z tego co wiem i kupil 400'tke :wink:

Chodz jest w tematach moich oraz pgrad opisane co trzeba :) w tej sprawie :ok: ja wszystko robiłem sam, chodz jak sie tobie nie chce moze tez mechanik to zrobić. Niestety jednej śruby od kolektora urwałem bo przyrdzewiała :mrgreen:

Ale sie nic nie dzieje :lol:

Trzeba tak z 220 SDi kupic: :lol:
• Intercooler
• węzę gumowe do intercoolera, chodz mozna to tez z zrobić jak ja, z rur od Hondy Accord bo są tanie oraz rury aluminium i kolanek 90° :mrgreen: (Tylko ze dużo roboty to podłączyć)
• kolektor ssaczy (przednia cześć gdzie gumowa rurę podłącza się oraz jest do silnika z gory mocowane i tylna cześć co się przykręca do silnika z tylu)
• Czarna rurę metalowa co idzie od turbiny
• rurke metalowa do EGR
• uszczelkę nowa pomiędzy kolektora ssaczego (Honda), sie jakoś tez uszczelka pod EGR nazywa.
• uszczelkę nowa pomiędzy kolektora ssaczego a silnik, jest ona metlowa ( mozna dostac w salonie Land Rover'a )
• Elementy mocujące do kolektora oraz intercoolera (samemu tez mozna dorobic :grin: )
• Pokrywę na silnik z SDI

koszty tego:
• Intercooler 115 zł
• LKJ100790 - Uszczelka kolektora dol/wyd 17 €
• IC - waz 2x z Hondy nowy 2x20 € = 40 €
• Ladeluftkühlerrohr Turbo-IC 65 zł
• EGR-rurka uzyw. + kol. ssaczy 135 zł
• uszczelka nowa 38 zł
• pokrywa silnika 114 zł
• opaski na rury gumowe 15 zł
• rury alu oraz kolanka dostałem za free od znajomego

Aha, i wazne jest przewiercenie nowej dziury na linke od gazu Ale o tym poszukaj bo sie nie da bez tego obejsc i moim zdaniem najlepiej to idzie wiertlem stożkowym :mrgreen:

[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 01:08 ]
Jeszcze dodam ze miałem na hamownie jechać :mrgreen: Ale jakoś na razie nie znalazłem na to czasu.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 07:04   

A ja mam takie pytanie: skoro juz doklada IC to nie lepiej dac go w inne miejsce? bo to co jest w seryjnych SDI to spelnia swoje zadanie tylko na poczatku jak IC jest zimny, ale jak sie nagrzeje to juz dupa zbita bo nie ma odpowiedniego chlodzenia. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest umiejscowienie go na środku.
czyli:



Jak juz robic to zrobic tak zeby bylo dobrze.



Tu jest dobry przyklad:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=246826
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=235445


A IC ponoc pasuje z megan 2
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 08:59   

funfel napisał/a:
A IC ponoc pasuje z megan 2

Naprawdę? Jeśli tak to spoko bo IC z megany 2 mogę mieć właściwie za darmo :)
Sprawdzę czy by pasowało zobaczymy jak nie to muszę kupić od SDi
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 21, 2008 09:29   

funfel, zgadza sie moza tak zrobic tak panowie z wyspy ale czy by mi sie to tak podobało :mrgreen: Ochydnie to wygląda taki IC wystający :shock:

A po drugie ci co tak maja, to nikt z nich klimy nie ma :mrgreen: I tutaj jest ten problem żeby to upchać i dociągnąć rury.

A z Meganki 2 pasuje tylko na montaz tak jak na zdjęciu. :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 14:06   

Remi: no faktycznie, nie dobrze z tą klimatyzacją :/ A widziales moze jakies fotki takiego IC z klimą? inne rozwiązanie to moze przewody od klimy jakos inaczej poprowadzic, jak sie da?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 21, 2008 19:46   

funfel napisał/a:
Remi: no faktycznie, nie dobrze z tą klimatyzacją :/ A widziales moze jakies fotki takiego IC z klimą? inne rozwiązanie to moze przewody od klimy jakos inaczej poprowadzic, jak sie da?


No nie znam nikogo lub nigdzie ani na forum .uk lub .de lub .pl (czyli tutaj) nie czytałem żeby ktoś miał takie coś z klima. Jest po prostu chłodnica z wentylatorem od klimy w miejscu i już nie upchnie większego IC pod błotnik przedni :cry:

Bez klimy się ma o wiele więcej miejsca, już nad tym tez myślałem. A drugie problem jaki jest jak by się nawet dało upchnąć, to ten ze będzie w tedy uklad chlodnic taki:
Intercoolera-Klimy-Silnika :mad:

I ciężko mi w tedy uwierzyć ze będzie dobrze ta chłodnice od silnika dobrze chłodziło na trasie.

Jak nie masz klimy montuj inny IC jak masz to sie nie da :/
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 21:51   

Witam
Mam pytanko do osob co dolozyly IC do R220 SD ..

O ile poprawily sie osiagi auta ? (ma ktos wyniki z hamowni przed i po zabiegu)


Zastanawiam sie nad dolozeniem IC do swojego roverka i chcialbym wiedziec ile zyskam przez to i o ile popeawia sie osiagi auta



Pozdrawiam
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:58   

xmen38 napisał,
Cytat:

O ile poprawily sie osiagi auta ? (ma ktos wyniki z hamowni przed i po zabiegu)


Zastanawiam sie nad dolozeniem IC do swojego roverka i chcialbym wiedziec ile zyskam przez to i o ile popeawia sie osiagi auta

Osobiście mam Oryginal SDI ale kiedyś czytałem na forum wypowiedzi osób które dokładały IC wykresów z hamowni nie było ale Mówiono że auto jest bardzej elastyczne lepiej przyśpiesza ogolnie :) ale zakładając IC do SD nie licz ze będziesz mógł rywalizować z SDI :) Pompa ci nie pozwoli SDI-ka dogonić :) Ale poprawę Odczujesz z IC :)
Pozatym lepiej dla silnika :) Chlodne powietrze mu nie zaszkodzi :) Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 15:01   

No ja u siebie dokładałem IC :mrgreen: Daje to przy wyprzedzaniu większego kopa, tak to reszta w sumie bez zmian jest. Jak dla mnie się opłacało bo się droga wyprzedzania teraz skraca :wink:

Na hamowni nie bylem jeszcze bo droga inwestycja :razz: Chcesz SDI dorównać wystarczy tylko śrubką przy pompie pokręcić oraz ciśnienie na 1.3bara podkręcić :lol:

Nie robiłem tego bo się jak wiadomo spalanie zwiększa, a mi chodziło o małe ulepszenie mocy przy małym spalaniu. Jest do tego Tuning Guide po angielsku z forums.mg-rover.org

Jak chcesz mogę to tobie wysłać, lub nawet na forum gdzie byl link do tego.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 21:59   

Remi55 Napisał,
Cytat:
hcesz SDI dorównać wystarczy tylko śrubką przy pompie pokręcić oraz ciśnienie na 1.3bara podkręcić :lol:

Pewnie że może sd jechać jak sdi po podkręceniu pompy i kreceniu turbawki ale sdi wkłada rezystor i sd juz nawet tylniej rejestracji nie zobaczy :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 22:06   

Remi55, My też możemy podkręcić przy turbince + rezystorek ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 22:17   

Firq napisał/a:
i sd juz nawet tylniej rejestracji nie zobaczy :)


hehe.. dobre :)

No SDI da się potem bardziej podkręcić niż SD, zgadza się :lol:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 22:17   

Raptile Napisał,
Cytat:
Remi55, My też możemy podkręcić przy turbince + rezystorek

I Nawet Turbo jak ci poda 1.5 Bara to i tak Sdi będzie niczym znikający punkt:) :twisted:

[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 22:22 ]
Oczywiście Remi55, Nie chce być złośliwy ale Fakty sa takie ze sdi mają wiekszy potencjał :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 20:16   

Dzieki za zainteresowanie tematem i wszystkie odpowiedzi

A co powiecie na takie cos Pompa Paliwa + Komputer od SDI.
Da rade to zamontowac w SD ?


Chodzi i mi oto aby moj roverek sie lepiej zbieral wtedy kiedy potrzeba.
Dlatego pytalem ile zyskam przez dolorzenie intercoolera.


Pozdro
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 20:50   

Firq napisał/a:
Oczywiście Remi55, Nie chce być złośliwy ale Fakty sa takie ze sdi mają wiekszy potencjał :)


Oczywiście ze ma większy potencjał, dzięki elektr. pompy :mrgreen: Nie twierdziłem inaczej, źle to zrozumieliście :mrgreen:

xmen38 napisał/a:
A co powiecie na takie cos Pompa Paliwa + Komputer od SDI.
Da rade to zamontowac w SD ?


Chodzi i mi oto aby moj roverek sie lepiej zbieral wtedy kiedy potrzeba.


Da rade zamontować, ale za dużo zachodu jest, bo trzeba do jakiegoś Testbooka jechać, żeby alarm i piloty od nowa nastroić. I jest dużo przeróbki nad elektryka, i w sumie nie warto zachodu. Dołożenie IC da lepsze zbieranie się, i jest najtańsza opcja oraz prosta.

Mi wystarcza IC i jestem happy tak jak mam teraz :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 20:55   

xmen38 Napisał,
Cytat:
A co powiecie na takie cos Pompa Paliwa + Komputer od SDI.
Da rade to zamontowac w SD

Lepiej sprzedaj SD i kup SDI Bo jak napisał Remi55, Szkoda zachodu!!
zresztą jak będziesz sprzedawał i klijent bedzie kumaty to spojrzy w dowód 86hp a popma od sdi-ka intercooler i sobie pomysli "przeszczep"...
Wiec nie Kombinuj za dużo wstaw cooler i już :)
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Intercooler 2.0 SDI
Kacpro Tuning mechaniczny 0 Pią Maj 29, 2015 21:06
Kacpro
Brak nowych postów [620SDI] intercooler x2
funfel Tuning mechaniczny 5 Nie Lip 13, 2008 12:19
dobryziom
Brak nowych postów [R 220 / 420 SD] Dorabianie wezy do Intercooler 'a
Remigiusz Tuning mechaniczny 2 Pon Lut 20, 2012 18:32
tuners
Brak nowych postów [R220SD 2.0D 1997] intercooler w SD?
golab Tuning mechaniczny 3 Sro Lut 24, 2010 18:38
golab
Brak nowych postów [R620ti]Jaki intercooler do ti i innych 20T4G
davidlive Tuning mechaniczny 21 Nie Kwi 15, 2012 21:36
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink