Forum Klubu ROVERki.pl :: [all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)

Jak ktos to ma to prosze pokazac :)
Autor Wiadomość
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:03   

Najprostsze, to jak ja zrobilem wpiac sie w miejsce fabrycznej odmy LOL zmiesiclem tam separator ;)

Ale twoje wygodniejsze, tylko tzreba miec kawalek przewodu olejoodpornego o odpowiedniej srednicy O_o ktorego nie mialem i czasu brak na szukanie :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zet-iks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 55
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 14:11   

Odświeżę temat bo zamontowałem u siebie również filterek od paliwa na odmie podobnie jak kolega srbenda. Jednakże wystąpiła ciekawa przypadłość.

Otóż, jakieś dwa miesiące przed zamontowaniem tego filterka robiłem generalne porządki w kolektorze ssącym;) tzn. poczyściłem wszystkie czujniki, sam kolektor, silniczek krokowy i przepustnice z tej mgiełki olejowej. Po dwóch miesiącach zamontowałem filtr i nie czyściłem ponownie kolektora bo mówię sobie, że nie mógł zabrudzić się przez dwa miesiące.
Z nudów zabrałem się za to wczoraj i okazało się, że kolektor miał w sobie sporą ilość oleju a wszystkie czujniki były dość mocno zaolejone... Po ponownym wyczyszczeniu mam wrażenie, że autko chodzi trochę żywiej.

Wydaje mi się, że olej mógł dostać się do kolektora tą drugą "odmą" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) wchodzącą w przepustnice... czy tam też można założyć taki filterek? a może lekkie "przytkanie" tej pierwszej odmy spowodowało, że olej wywalany jest w większej ilości przez tą drugą do przepustnicy? Z góry dzięki za pomoc.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 14:30   

Filtry trochę do czegoś innego służą...

Stosuje się tzw. osuszacze powietrza montowane powszechnie w instalacjach pneumatycznych.
Osuszacz taki ma budowę podobną do tłumika, w jego wenętrz jest rurka pokryta na całej powierzchni mikroskopijnymi otworkami. Powietrze przechodząc przez tą rurkę musi przecisnąć się przez dziurki aby przejść dalej, w tym miejscu kropelki oleju z racji że są gęstsze i zazwyczaj większej średnicy niż siateczka osadzają się na niej i ściekają na dno zbiorniczka.

Czyli każdy może wykonać takie cudo, trzeba kupić siateczkę z drobnymi oczkami, zwinąć ją w rurkę i jeden jej koniec zaślepić także siateczką lub czymkolwiek innym (ewentualnie zwinąć w stożek a czubek zalutować).
Następnie bierzemy rurkę większej średnicy i jeden jej koniec zaślepiamy. Na tym zaślepionym końcu wykonujemy otwór i montujemy jakąś zatyczkę aby móc spuszczać nadmiar oleju co jakiś czas.
Rurkę z siatki montujemy w rurce z korkiem i do niej podłączamy przewód od głowicy.

Schemat wygląda mniej więcej tak (na szybko rysowany :razz: ):

1. Dolot powietrza do osuszenia
2. Siatka z drobnymi otworami
3. Wyjście osuszonego powietrza
4. Zaworek spustowy cieczy
5. Obudowa zewnętrzna osuszacza

Takie rzeczy używa się w przemyśle gdzie powietrze robocze musi być dobrze przygotowane więc i tutaj się sprawdzi.
 
 
 
zet-iks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 55
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 14:55   

ADI-Mistrzu dzięki za odpowiedź, ja zdaje sobie sprawę, że można to lepiej zrobić i filtr nie jest idealnym rozwiązaniem. Ale wydaje mi się, że daje radę bo widze w nim takie plamki oleju, więc coś wyłapał :razz: . Z tymże jak napisałem wydaje mi się, że olej zaczyna dostawać się do kolektora tą drugą odmą. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył mi do czego są tam dwie "odmy" czy też odpowietrzenia "klawiatury" i czy na obydwu mogę taki filterek zamontować.
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 298
Skąd: Kutno



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 19:47   

Witam !! ! Założyłem sobie oil catch tank (własnej roboty zdjęcie poniżej) wszystko do kupy wyniosło mi ok 45-50 zł .Problem mam tylko z wężami odpornymi na olej i temperaturę.Te co mam założone są do max 60 stopni a o odporności na olej nic nie wiadomo , czyli ich żywot nie będzie długi. Na allegro są jakieś silikonowe ale ceny z kosmosu odcinek 4m 150 zł .Może ktoś coś doradzi jakie węże by podeszły.
_________________
marek501
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 21, 2012 12:40   

marek501, zajedź do sklepu z częściami do ciężarówek, bez problemu dostałem wąż :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 298
Skąd: Kutno



Wysłany: Sro Mar 21, 2012 21:31   

Dzięki za podpowiedz- Krzysi3k- wstąpie przy okazji do AGROMY.

pozdr.
_________________
marek501
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 22, 2012 09:14   

U mnie tak wygląda separator oleju zrobiony z filtra do wody (niebieski widać przy zbiorniku wyrównawczym)


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

A co do węży to kupiłem węże olejowo ciśnieniowe w firmie TUBES (posiadają wszystkie węże jakie nam się zamarzą). Parametrów nie pamiętam ani ceny. Autka już nie mam.

Spełniało to swoje zdanie - a to jest najważniejsze.
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 11:12   

hej, mam pytanie... Remigiusz i maniaq użyli odmy od Lublina... też taką zakupiłem jakiś czas temu ale pomyślałem, że może w końcu się za to zabiorę... tylko pytanie praktyczne... u mnie odma jest zdecydowanie pod kątem umieszczona a na zdjęciach jakie widać u kolegów to wypada po wymianie w innym miejscu no i tak ładnie w pionie się znajduje... może być jakoś wciśnięta też pod kątem czy bawić się z wężami żeby było jakoś w pionie?
u mnie silniczek 20T2N... z góry dzięki za info ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 16:07   

piter-t, Moze byc skrecona tylko zeby przy odplywie byla grawiatacja zachowana :wink: Ja swoja wywalilem bo za duzo tych gratow mam :-|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Rafal420Di 




Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 31



Wysłany: Czw Lis 28, 2013 19:55   

Lublin miał jeden rodzaj odmy? Zamierzam wymienic i chciałbym zapytać czy to napewno ta? :)

http://allegro.pl/lublin-...3676926314.html
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 28, 2013 21:44   

Był jeden model :-)

Może chcesz moją z wezykami :-) napisz mi pw
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Rafal420Di 




Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 31



Wysłany: Nie Gru 08, 2013 20:09   

Kupiłem odme od Lublina, teraz pytanie. Na waszych zdjęciach widze, że poprostu odma z Lublina została wpięta do węża idącego od góry i potem normalnie do odmy seryjnej.
Jeśli wymontuje starą roverovską to coś się stanie? Wogóle to po co zostawiać starą?
 
 
Ricardus 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Grotniki

MG ZT-T

Wysłany: Nie Gru 08, 2013 20:56   

Czy można zastosować taki filtr CKD Odwadniacz F1000

http://allegro.pl/ckd-odw...3781208238.html

i zamontować go w ten sposób?

http://kv6.org/

Może dla bajeru z manometerem :grin:

http://allegro.pl/filtr-o...3773397837.html


Przeczytałem jeszcze coś co mnie zaniepokoiło: zamarznięty separator:

http://forum.octaviaclub....6a333eae59992c6

Co myślicie o takim problemie? Może się pojawić?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 09, 2013 10:43   

Możesz założyć co chcesz, ale przepływ powietrza powinien bbyć w obie strony
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rafal420Di 




Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 31



Wysłany: Pon Gru 09, 2013 11:56   

Powtarzam pytanie.
Na waszych zdjęciach widze, że poprostu odma z Lublina została wpięta do węża idącego od góry i potem normalnie do odmy seryjnej.
Jeśli wymontuje starą roverovską to coś się stanie? i poprostu ją podmienie na tą z lublina. Wogóle to po co zostawiać starą?
 
 
m35sie2 




Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 54



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 10:13   

Panowie - czy założenie Oil Catch Tank w R200 1.4, 16V ma jakiś sens? Ktoś to robił i może doradzić jak założyć (i czy)?

Peter
 
 
Zubek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 133
Skąd: Gdańsk-Kowale



Wysłany: Pią Sty 23, 2015 12:20   

Mam pytanko:
Czy separator oleju taki jak na zdjęciach powyżej należy zamontować zamiast fabrycznego zaworu odmy czy na wężu między klawiaturą a zaworem?
Ostatnio zmieniony przez Zubek Pią Sty 23, 2015 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 23, 2015 14:33   

jesli chodzi o ten z lublina to na węzu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Zubek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 133
Skąd: Gdańsk-Kowale



Wysłany: Pią Sty 23, 2015 15:38   

Tak, chodzi o ten z Lublina.
Dzięki bardzo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r ALL ] Oil Catch Tank ... co sadzicie .....
andrzejziom Tuning mechaniczny 12 Pią Lis 04, 2011 21:25
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series] Większy filtr oleju
Remigiusz Tuning mechaniczny 33 Czw Sie 15, 2013 21:52
Remigiusz
Brak nowych postów [K series] Adapter chłodniczki oleju
refleks Tuning mechaniczny 2 Wto Mar 19, 2013 22:28
brkzzz
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink