Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] stukanie przez pierwsze 3 minuty pracy silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] stukanie przez pierwsze 3 minuty pracy silnika
Autor Wiadomość
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 12:36   [R214] stukanie przez pierwsze 3 minuty pracy silnika

Co mi tak stuka jak silnik zimny ? stukanie dochodzi tak jak by z klawiatury . Jak silnik dwie trzy minuty popracuje to stukanie ustaje. Stukanie nie jest to głośne , nie ma wpływu na prace silnika, częstotliwość rośnie wraz z obrotami. Co to może być i dlaczego ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 18, 2008 12:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 12:47   

Popychacze zaworów się odzywają .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 12:48   

Jary napisał/a:
Popychacze zaworów się odzywają .

... bądź opisany w technicznym FAQ "piston rattle" ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 12:55   

Jary napisał/a:
Popychacze zaworów się odzywają .



czy to bardzo źle ?
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 12:57   

drlubicz napisał/a:
czy to bardzo źle ?


No tragedii nie ma, ale możesz zacząć myśleć o ich wymianie .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 13:00   

Beda pukaly coraz dluzej az w koncu nie przestana pukac i wtedy wymiana.Wymiena sie wszystkie bo z reguly nie mozna dojsc ktory puka. Cenowo same popychacze nie wychodza drogo, wiecej wezmie pewnie mechanik.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 14:58   

Zukowaty napisał/a:
... Wymiena sie wszystkie ... Cenowo same popychacze nie wychodza drogo ...

około 45-50 zł. za sztukę (potrzeba ich 16) to Twoim zdaniem niedrogo ? :rotfl:
to co dla Ciebie jest drogie ? :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
ploomy 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 157
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 15:11   

Jak ktoś ma 2,5 V6 to może rzeczywiście dla niego to okazja cenowa :lol:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 15:14   

Jary napisał/a:
Popychacze zaworów się odzywają .

Wg mnie to raczej luz tłok-tuleja opisany w biuletynie serwisowym MG ROVER.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 15:33   

ploomy nie sadzilem ze az tyle bo do Audi 1.8 np. cenia sie 22zl za szt :/ No to rzeczywiscie podnosi koszta :roll: Jesli Cie to pocieszy to ja musial bym w takim przypadku wymienic 24 szt a nie 16 :wink:

[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 15:35 ]
piter34 zalozylem ze kolega drlubicz nie mial tego wczesniej, pojawilo sie ostatnio.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
ploomy 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 157
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 15:50   

Spoko, to Giewu wyskoczył z tą ceną, ja tylko szybko sobie policzyłem :grin: Rzeczywiście jakaś duża różnica :shock:
Co do problemu drlubicza to masz rację, nie wiemy czy tak się dzieje od dawna czy też pojawiło się nagle?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 16:21   

Zukowaty napisał/a:
piter34 zalozylem ze kolega drlubicz nie mial tego wczesniej, pojawilo sie ostatnio.

Nie szkodzi. Piston rattle nie występuje od wyjazdu z fabryki. :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 16:30   

piter34 napisał/a:
Zukowaty napisał/a:
piter34 zalozylem ze kolega drlubicz nie mial tego wczesniej, pojawilo sie ostatnio.

Nie szkodzi. Piston rattle nie występuje od wyjazdu z fabryki. :ok:

To to sie robi w casie uzytkowania jak tuleja i pierscienie sie scieraja? Czy jak?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 17:23   

Cytat:
To to sie robi w casie uzytkowania jak tuleja i pierscienie sie scieraja? Czy jak?

No jakoś tak chyba... :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 17:28   

Dzięki koledzy , nie będę nic z tym robił póki nie zacznie to dłużej cykać , ja już tak miałem od kiedy kupiłem auto , było to dwa miesiące temu a auto już ma 170 tys. km wiec nie wymagam cudów , choć z tego co widzę trafiłem naprawdę zadbany egzemplarz.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 17:33   

drlubicz napisał/a:
trafiłem naprawdę zadbany egzemplarz

Albo dobrze serwisowany
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 17:37   

Na zimnym silniku tłuką sie popychacze, bo olej jest w nich zimny (przez co gęsty) a więc nie mogą poprawnie pracować. Jak sie silnik zagrzeje to stukanie ustaje (zapewne też po przygazówce jak pompa oleju daje większe ciśnienie).
Popychacze da sie regenerować, poprzez rozebranie i wyciśniecie syfu jaki sie w nich znajduje.
Można też spróbować je poratować poprzez podwójną wymiane oleju. Jest nadzieja że sie wypłuka ten syf ze środka, ale i tak najlepszym sposobem jest wymiana na nowe.

W każdym bądź razie to ze stuka to nie przeszkadza zbytnio w niczym, poza tym ze zapewne troche irytuje.
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:02   

U mnie odkad go mam (3 miesiace) tez stuka na zimnym, jak sie rozgrzeje to wszystko jest ok. Wedlug mnie jest to wlasnie luz tloka w tulei, bo nie sadze zeby przy przebiegu 30 kkm poszly popychacze. :roll:
Olej zalalem Valvoline Dura Blend, a przed wymiana plukalem go 3 razy mineralnym(free) wiec zly olej tez odrzucam. Jakos mi to zbytnio nie przeszkadza bo silniczek spisuje sie zajefajnie.
Jesli wymienisz popychacze a okaze sie to samo? Proponuje sie przyzwyczaic i cieszyc sie z jazdy :mrgreen:
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:52   

giewu napisał/a:
... bądź opisany w technicznym FAQ "piston rattle"

Tez mysle ze to wlasnie to,poza tym te zjawisko nie pojawia sie po przebiegu tylko jest od nowosci.Kupilem moje auto z przebiegiem 18.000 i zawsze halasowal po odpaleniu tak 2 min.I napewno popychacze mam oki.
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 23:28   

rodi* napisał/a:
Wedlug mnie jest to wlasnie luz tloka w tulei, bo nie sadze zeby przy przebiegu 30 kkm poszly popychacze.


To poszły pierścienie tłokowe, że stuka :?:
Stukaniem popychaczy na zimnym silniku nie należy sie przejmować, problem zaczyna się wtedy gdy "klepią" na rozgrzanym .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216Si]Kolejny problem (stukanie nagranie pracy silnika)
krakers2207 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 42 Pon Cze 23, 2014 23:06
poziom1989
Brak nowych postów [R214 16v '98] Odgłos pracy silnika
keraj83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Maj 31, 2008 18:57
Zigg
Brak nowych postów [R214i 96 1.4i] Podczas jazdy przez pierwsze 5 min na zimnym
pawel405 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Wrz 28, 2010 09:44
pawel405
Brak nowych postów [R214] Unieruchomiony przez pilot albo immo...
kumilek23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Cze 01, 2011 18:49
kumilek23
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 1999r] Pytanie odnośnie pracy silnika
ami_gang Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Lut 17, 2008 22:04
Goktan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink