Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214Si ] Silnik bierze olej, co może byc przyczyną??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214Si ] Silnik bierze olej, co może byc przyczyną??
Autor Wiadomość
neonksc 



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 10
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Gru 11, 2008 22:33   [Rover 214Si ] Silnik bierze olej, co może byc przyczyną??

Witam.
Mój rover 214 Si 1998r ostatnimi czasy został zaatakowany przez bardzo nie lubianą przez roverzystów awarie uszczelki pod głowicą. Nie zastanawiając się długo oddałem auto do znajomego mechanika który podjął się naprawy. Po zdjęciu głowicy okazało się że poza uszczelką popalone sa uszczelniacze zaworowe, niektóre zawory są do wymiany i jakieś tam szyny sa do wymiany(wybaczcie określenie ale nie znam się bardzo na mechanice), że akurat miałem zapas gotówki to zrobiłem to wszystko czyli właściwie kompletną regeneracje głowicy czyli szlif głowicy zaworów wymiana uszczelniaczy i tych szyn. Odebrałem auto, zostawiłem spory plik pieniędzy. Gdy jechałem samochodem do domu to zauważyłem że auto nadal kopci i to wcale nie mniej niż przed naprawą ale tego dnia było dosyć zimno i auto stało 5 dni u mechanika więc stwierdziłem że musi przepalić wilgoć z wydechu. Następnego dnia miałem parę załatwień na mieście więc zatankowałem auto do pełna i w drogę, Gdy silnik był zimny to auto kopciło znacznie, gdy się rozgrzało to przestawało więc myślę sobie że mój wniosek o wilgoci w wydechu jest trafny, jednak gdy spojrzałem że z baku uciekła mi połowa paliwa a zrobiłem na tym baku 100km i spojrzałem na bagnet a na nim gdy odbierałem auto poziom oleju był pod max (na samej górze tego pola z X) a teraz ledwo na samym koniuszku jest ślad oleju. I tu moje pytanie czym może być spowodowany taki ubytek oleju?? Myślę o pierścieniach, jeżeli tak to jaki był by mniej więcej koszt naprawy?? Dodam że nie ma żadnego ubytku płynu chłodniczego i nie ma w nim oleju oraz w oleju nie ma śladów płynu chł